Moi.
Mikähän on 323:ssa vikana kun silloin tällöin (ei siis aina), kun tulee korkeammilta kierroksilta tyhjäkäynnille, niin mottorin kierrokset käyvät hetkellisesti todella alhaalla kunnes palaavat noin sekunnin kuluttua takaisin normaalille tyhjäkäynnin tasolle. Ilmiön havaitsee esim. liikennevaloihin tultaessa, jolloin auton pysähdyttyä ko. ilmiö saataa tapahtua. Onkos kellään kokemuksia vastaavasta?
323 1.8 -98 kierrokset laskee,
5
623
Vastaukset
- Familia
Aivan samanlaisia kokemuksia, mutta ei ole moottori koskaan sammunut siihen, joten ei taida olla vakavaa.
- Ei ole sammunut mullakaan...
...mutta ärsyttävä ominaisuus tuo kuitenkin on. Oliskohan vika sähköissä (laturi, akku): Itse olin huomaavinani, että tyhjäkäynnillä saman tapaisen kierrosten laskun saa aikaan, kun laittaa paljon virtaa kuluttavia laitteita päälle yhtäaikaa niin kierrokset laskee hetkellisesti, ennenkuin taas nousevat takaisin. Normaalistihan kierrokset pitäisivät kait nousta heti (ja ennemmin tyhjäkäyntiä korkeammalle) vastaamaan sähkönkulutusta (?).
Toinen vikalähde voi tietty olla moottorin/ruiskun ohjausyksikkö, mutta enpä tuota usko kun vika on satunnainen. Tietty, joku anturi, tms. vois aiheuttaa samantapaista käytöstä. - edelliseen
Ei ole sammunut mullakaan... kirjoitti:
...mutta ärsyttävä ominaisuus tuo kuitenkin on. Oliskohan vika sähköissä (laturi, akku): Itse olin huomaavinani, että tyhjäkäynnillä saman tapaisen kierrosten laskun saa aikaan, kun laittaa paljon virtaa kuluttavia laitteita päälle yhtäaikaa niin kierrokset laskee hetkellisesti, ennenkuin taas nousevat takaisin. Normaalistihan kierrokset pitäisivät kait nousta heti (ja ennemmin tyhjäkäyntiä korkeammalle) vastaamaan sähkönkulutusta (?).
Toinen vikalähde voi tietty olla moottorin/ruiskun ohjausyksikkö, mutta enpä tuota usko kun vika on satunnainen. Tietty, joku anturi, tms. vois aiheuttaa samantapaista käytöstä.Että kierrokset saa laskemaan aina kun kääntää ratin ääriasentoon. Siis ohjaustehostin (ja luultavasti tuossa liikennevaloihin tulemisessa jarrutehostin) ottaa niin paljon virtaa että laturi joutuu liian koville ja moottorin kierrokset laskee.
Oli muuten hesarin vikasarjassa
(http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1068 ) maininta 323:n tyyppivikana moottorinohjauksen viat. Menisköhän tämä "ominaisuus" nyt sitten siihen sarjaan?
- Peeku
Ollut tämä ominaisuus kokoajan kun mulla ollut siis 2,5v. Ei mielestäni johda toimenpiteisiin kun ei ole mitään isompaa ilmennyt. Kovaa ajoa ja huoletonta pitoa :-)
- oliskos
esim tyhjäkäyntiventtiili jumissa tms.
Saman vika, myös täällä:
http://www.club323f.com/club323f/forum/viewtopic.php?t=7971
Tiedä sitten, mikä oli vikana, kun ei ole tuossa tarkemmin kerrottu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770