17 vuotiaana

jees

Pääseeks vieläki 17 vuotiaana vapaaehtoisena inttiin?

"Kutsunnat pidetään maan kaikissa sotilaslääneissä vuosittain syys-marraskuussa. Ne koskevat miespuolisia Suomen kansalaisia, jotka sinä vuonna täyttävät 18 vuotta, lukuunottamatta vapaaehtoisina palvelukseen hyväksyttyjä"

Eli kyllä jos hakemus hyväksytään?

Ku ei opiskelu paikkaakaan tule.. Nii eiku armeijaan vaan.

9

5941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niku

      inttiä alaikäisille. Voi tulla äitiä ikävä. Oma kokemukseni oli, että nämä olisi pitänyt lähettää kotiin kasvamaan.

      • Suosittelen!

        15-vuotiaana pohdin, että mennäkö jo 17-vuotiaana armeijaan. 20-vuotias armeijaa käyvä serkkuni sai "säikyteltyä", että se on kova paikka liian nuorelle...No, kun täytin 17, en hakenut vapaaehtoisena, kun oli serkun jutut vielä tuoreena mielessä, armeijan kävin 19-vuotiaana. Armeijassa tuumin, että kyllä tämän olisi voinut käydä 17 vanhana tai 15 iässä (tai jopa nuorempana?). Ei ne armeijan "vaikeudet" iästä ole kiinni. Jos ei pärjää, niin ei pärjää.


    • ei kyllä

      Se on jo kansainvälisissä YK:n sopimuksissa sovittu, ettei alle 18-vuotiaita saa ottaa armeijaan, tulkittaisiin muuten lapsisotilaiden käytöksi.

      • jees

        Täytän maaliskuun 2 päivä 18 joten onko mulla mahiksia päästä ensvuoden alussa sinne.. tai siis riippuuko se siintä millo kutsunnat alkaa jne.?
        Kyllähän ennen pääsi 17 vuotiaana vapaaehtoisena.


      • Vänrikki.I
        jees kirjoitti:

        Täytän maaliskuun 2 päivä 18 joten onko mulla mahiksia päästä ensvuoden alussa sinne.. tai siis riippuuko se siintä millo kutsunnat alkaa jne.?
        Kyllähän ennen pääsi 17 vuotiaana vapaaehtoisena.

        Ennen pääsi joo, nykyisin pitää olla täysi-ikäinen, asevelvollisuuslakiin tehtiin pieni muutos, että mennään kansainvälisten (YK:n) sopimusten mukaan tarkasti.


    • kettunen

      toi on yks maailman suurimmista vitseistä että armeijaan pitää olla täysi-ikäinen :D

      14 vuotiaskin oppisi intin yhden vuoden opetukset viikossa ja muutenkin pärjäisi ihan tarpeeksi hyvin.

      Harvalla esim 20 vuotiaalla enää nykypäivänä riittää huumorintajua kyseiselle paikalle mistä johtuen yhä harvempi sinne menee. Ja hyvä niin

      • ,,,..

        Eihän se siitä johdu ettei alaikäinen pärjäisi, vaan siitä että alaikäisten käyttöä sotilaina pidetään moraalisesti vääränä. Kansainväliset sopimukset kieltää lapsisotilaiden käytön koska katsotaan että lapsia ja nuoria pitää suojella. Ja joku nyt naureskelee että mikä lapsisotilas 17-vuotias on, mutta johonkin se ikäraja on vedettävä. Normaali täysi-ikäisyyden raja on loogisin.


      • oikeusnotaariMB
        ,,,.. kirjoitti:

        Eihän se siitä johdu ettei alaikäinen pärjäisi, vaan siitä että alaikäisten käyttöä sotilaina pidetään moraalisesti vääränä. Kansainväliset sopimukset kieltää lapsisotilaiden käytön koska katsotaan että lapsia ja nuoria pitää suojella. Ja joku nyt naureskelee että mikä lapsisotilas 17-vuotias on, mutta johonkin se ikäraja on vedettävä. Normaali täysi-ikäisyyden raja on loogisin.

        Erikoissyin perusteltuina (Ei opiskelupaikkaa)myös 17-vuotias voi päästä armeijaan. YK:n lapsisotilaiden käytön ikärajaa ei ensinnäkään sovelleta rauhan ajan varusmiespalvelukseen (varsinkaan kun täytät pian) ja toiseksi, maanpuolustusvelvollisuus alkaa sen vuoden alusta, jolloin mies täyttää 18.

        Olkaapa hyvät.


      • Anonyymi00009
        ,,,.. kirjoitti:

        Eihän se siitä johdu ettei alaikäinen pärjäisi, vaan siitä että alaikäisten käyttöä sotilaina pidetään moraalisesti vääränä. Kansainväliset sopimukset kieltää lapsisotilaiden käytön koska katsotaan että lapsia ja nuoria pitää suojella. Ja joku nyt naureskelee että mikä lapsisotilas 17-vuotias on, mutta johonkin se ikäraja on vedettävä. Normaali täysi-ikäisyyden raja on loogisin.

        Piece of shit Yo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1373
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1062
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      963
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      692
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      613
    Aihe