viritetyt mopot

JOUKO888

Ajeletteko viritetyllä mopolla? Jos poliisit saa kiinni niin antaako ne jotain sakkoja jos mopo menee 60km/h? Vai mistä nopeudesta ne rupeaa antamaan sakkoja?

55

9439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zposjfodshg

tuleehan niitä sakkoja jos menee jotain vähä päälle 50km/h ja sitte tulee kevariverot ku menee yli 65km/h ja siinä lähtee kans kortti hetkeks aikaa...

• rftgyhujik

Kortti lähtee jos ajaa yli 67km/h (50% ylitys) ei autoissakaan lähe kortti vaikka se menisi 300km/h

• tosi?
        rftgyhujik kirjoitti:

Kortti lähtee jos ajaa yli 67km/h (50% ylitys) ei autoissakaan lähe kortti vaikka se menisi 300km/h

Mikä helvetin 50%?! Ei tien päällä käytetä mitään prosentteja, kun on kyse nopeuksista. Se on niin, että jos mopo menee YLI 65 km/h, niin silloin se luetaan moottoripyöräksi, jolloin kuljettajalla täytyy olla vähintään A1-luokan ajokortti. Jos ei ole, niin hallinnollisin toimenpitein (ei siis tien päällä vaan kutsutaan asuinpaikan poliisilaitokselle ja siellä) määrätään ajokieltoon. Lisäksi prätkäkortin saanti lykkääntyy vuodella. That´s the fact!

• lisäys
        tosi? kirjoitti:

Mikä helvetin 50%?! Ei tien päällä käytetä mitään prosentteja, kun on kyse nopeuksista. Se on niin, että jos mopo menee YLI 65 km/h, niin silloin se luetaan moottoripyöräksi, jolloin kuljettajalla täytyy olla vähintään A1-luokan ajokortti. Jos ei ole, niin hallinnollisin toimenpitein (ei siis tien päällä vaan kutsutaan asuinpaikan poliisilaitokselle ja siellä) määrätään ajokieltoon. Lisäksi prätkäkortin saanti lykkääntyy vuodella. That´s the fact!

Eli tutkaan ei tarvitse ajaa yli 65 km/h. Jos mopo menee poliisimiehen testaamana yli ko. nopeuden, niin silloin mopon katsotaan olevan moottoripyörä. Eli tällöin mopon rakenteellista nopeutta on muutettu.

• raja jolloin
        tosi? kirjoitti:

kortti lähtee kuivivumaan.

ELi jos päästelet autolla 60 rajoituksella 90, niin kortti lähtee.

Mopojen nopeusrajoitus on 45km/h, ja jos ajat tutkaan yli 67km/h, on 50% ylitys ja kortti lähtee, oli sitten vaikkapa A-kortti. tien nopeusrajoitus ei tässä vaikuta mitään, paitti jos se on alle 45km/h

• yghghgj
        lisäys kirjoitti:

Eli tutkaan ei tarvitse ajaa yli 65 km/h. Jos mopo menee poliisimiehen testaamana yli ko. nopeuden, niin silloin mopon katsotaan olevan moottoripyörä. Eli tällöin mopon rakenteellista nopeutta on muutettu.

AJokortti lähe mihinkään, siiryä seuraava toki voi mutta SO?

• minä
        lisäys kirjoitti:

Poliisit eivät saa testata mopoasi jos et anna lupaa!

• -
        minä kirjoitti:

kyllä ne voi

• j

ei viel tuu sakkoja jos kulkee yli 50 koska kaikki mopot kulkee vakionakin yli 50

• gdfhdhs
        raja jolloin kirjoitti:

kortti lähtee kuivivumaan.

ELi jos päästelet autolla 60 rajoituksella 90, niin kortti lähtee.

Mopojen nopeusrajoitus on 45km/h, ja jos ajat tutkaan yli 67km/h, on 50% ylitys ja kortti lähtee, oli sitten vaikkapa A-kortti. tien nopeusrajoitus ei tässä vaikuta mitään, paitti jos se on alle 45km/h

Prosentit eivät ole enää käytössä. 3-4kmh ylitys = huomautus, ja 5km/h = sakkoja ja yli 65km/h ylityksestä verot

• vitun urpo!?!?!?
        rftgyhujik kirjoitti:

ja muuten satavarmasti lähtee kortti jos ajaa autolla 300km/h

• ----
        yghghgj kirjoitti:

AJokortti lähe mihinkään, siiryä seuraava toki voi mutta SO?

kortilä ja kilpi htee jos ajat tai mopo kulkee 65 tai yli ja jos ajat poliisin tutkaa 50km/h niin silloin ainakin jo joudut kuulusteluun (Rauma).
        Ja jos mpoposi kulkee sen 65km/h niin saat sakot ylinopeudesta, kortitta ajosta , vakuutamattoman/reksiteröimättömän ajoneuvon kuljettamisesta ja saat vero seuraamuksia kaiken lisäksi eli crossi pyörällä oikealla moottopyörällä (esim honda 1100cbr xx) tulee halvemmaksi

• .
        minä kirjoitti:

kylläpähä saa saa jopa takavarikoida ajoneuvosi mikäli tilanne sitä vaatii (poliisi lain perustella poliisi voi takavarikoida rikoksnteko välineen ja oikeus voi tuomita valtiolle mnetetyksi) et revi siitä

• lues uusiks
        vitun urpo!?!?!? kirjoitti:

ja muuten satavarmasti lähtee kortti jos ajaa autolla 300km/h

ei puhuttu siitä että jos ajaa, vaan jos se auto menee 300km/h

• ilman muuta

tuttava ajeli viritetyllä skootterilla ja tulos oli tämä kiinnijäädessään: 250 € kevariveroa ja sakkoja vielä 160 € eli vanhemmille aika kiva lasku.

• jouko888

eli jos menee vaikka 55km/h niin poliisit ei välttämättä mitään piittaa

• ...välttämättä
        jouko888 kirjoitti:

eli jos menee vaikka 55km/h niin poliisit ei välttämättä mitään piittaa

Poliisi ei välttämättä piittaa, vaikka moposi kulkisi 120km/h tai ajelisit ilman kypärää. Tuurista, poliisin kiireestä ja vitutksen määrästä se on kiinni mitä tykkäävät 55km/h kulkevasta moposta. Voi tulla sakot & lähteä kilvet, tai sitten ei.

• tulee veroja

250€ niin kyllä ne vamhemmat on muutenkin aika rikkaita, koska kyseessä ei ole mikään halppis-mopo...

• ...blaa
        tulee veroja kirjoitti:

250€ niin kyllä ne vamhemmat on muutenkin aika rikkaita, koska kyseessä ei ole mikään halppis-mopo...

Jaksat sitten tuota samaa paskaa jauhaa? Se 250€ taitaa olla suunnillen minimimäärä verolle.

• derbi-kuski
        ...blaa kirjoitti:

Jaksat sitten tuota samaa paskaa jauhaa? Se 250€ taitaa olla suunnillen minimimäärä verolle.

Olenko väittänyt, että kevarivero on 500 euroa!? Sanoin, että kustannukset nousevat yhteensä 500 euroon, kun kevariveroon lisätään mm. sakot ja katsastus. Turha sun on viuruttaa asiasta josta et tiedä!

• ...selvä
        derbi-kuski kirjoitti:

Olenko väittänyt, että kevarivero on 500 euroa!? Sanoin, että kustannukset nousevat yhteensä 500 euroon, kun kevariveroon lisätään mm. sakot ja katsastus. Turha sun on viuruttaa asiasta josta et tiedä!

Sovitaan sitten, että tuo vakiohäirikkömme on oikeassa. Kun sinulla on tarpeeksi vanha ja hunokuntoinen mopo, saat virittää sitä suunnilleen niinkuin haluat koska verot ovat noin 15% sen nykyisestä arvosta. 100€ moposta siis 15€, hinnan saat häneen mukaansa määritellä itse.

Kannattaisi sinukin hieman panostaa tuohon suomenkielen ymmärtämiseen.

• ....

mistä sä sait sen päähääs et vanhemille 15 vuotias itse rikos oikeudellisessa vastuussa

• .
        ...selvä kirjoitti:

Sovitaan sitten, että tuo vakiohäirikkömme on oikeassa. Kun sinulla on tarpeeksi vanha ja hunokuntoinen mopo, saat virittää sitä suunnilleen niinkuin haluat koska verot ovat noin 15% sen nykyisestä arvosta. 100€ moposta siis 15€, hinnan saat häneen mukaansa määritellä itse.

Kannattaisi sinukin hieman panostaa tuohon suomenkielen ymmärtämiseen.

tuo vakio häirikkö ei varmaan oo kattonu kaikkee ihan loppuun saakka esim sitä että vero määräytyy uuden vastaavan hinnan mukaan 50cc:n laiteessa n.30% laiteen hinasta on veroa uusi alv.

• derbi-kuski

Itse ajoin mopolla 65 km/h sivaripoliisiautoa vastaan ja pian ne olivat kääntyneet ja pysäyttivät. Poliisi testasi mopoa ja katsoi kuinka kovaa se kulki. Poliisin tutkaan nopeudeksi saatin 64 km/h. Kilvet otettiin pois ja annettiin ajolupa sekä kotiin että katsastuskonttoriin. Onni onnettomuudessa oli se, että vältyin kevytmoottoripyöräverolta niukasti sillä, jos mopo olisi mennyt 2 km/h kovemmin olisi tarvinnut maksaa todella kallis kevarivero ja kustannukset olisivat nousseet yhteensä n. 500 euroon. Nyt selvisin 50 euron sakoilla ja katsastus toi parikymppiä lisäkustannusta.

• Kallle

mitäs sitten jos mopo menee jo vakiona mittarin mukaan 65 km/h niin pitääkö sitä mopoo sitte virittää huonommaks jos haluaa välttyä sakoilta sun muilta turhilta? tai sitten mittari valehtelee päin naamaa, skytiimi ku on..

• ...
        Kallle kirjoitti:

mitäs sitten jos mopo menee jo vakiona mittarin mukaan 65 km/h niin pitääkö sitä mopoo sitte virittää huonommaks jos haluaa välttyä sakoilta sun muilta turhilta? tai sitten mittari valehtelee päin naamaa, skytiimi ku on..

Sehän menee sitten sen firman piikkiin kuka on sulle sen mopon myynyt ... jos se kerran sen 65 menee vakiona . En minä ainakaan alkaisi maksamaan mitään kevariveroja jos ostaisin liikkeeltä mopon joka kulkee 65, ei todellakaan olisi minun vika.

• kassu...
        Kallle kirjoitti:

tässä ny vuoden ajellu mopolla(Vasta) mutta jonkin verran on tullut rassattua sun muuta.. itsellä derbi jossa isompi suutin ja hukkaputki tukittu, eikä vieläkään men yli 65 tasasella OIKEATA NOPEUTTA... kaikki vakiot jää taakse kevyesti. muutamia vakioita oon nähny mitkä menee sitä OIKEATA NOPEUTTA :D about 55, mittari kusettaa aika monessa ja parhaimmillaan näyttää 65 ku nopeus on 50...

• kassu.,.,
        kassu... kirjoitti:

tässä ny vuoden ajellu mopolla(Vasta) mutta jonkin verran on tullut rassattua sun muuta.. itsellä derbi jossa isompi suutin ja hukkaputki tukittu, eikä vieläkään men yli 65 tasasella OIKEATA NOPEUTTA... kaikki vakiot jää taakse kevyesti. muutamia vakioita oon nähny mitkä menee sitä OIKEATA NOPEUTTA :D about 55, mittari kusettaa aika monessa ja parhaimmillaan näyttää 65 ku nopeus on 50...

kaverilla oli fude joka meni semmoset vähän alle 65 kyl alamäkeen... ylämäkeen sitte semmoset alle 40... mutta testaileppa ihan rauhassa johonkin ihan muuhun kuin mopon mittariin =)

• .......
        ... kirjoitti:

Sehän menee sitten sen firman piikkiin kuka on sulle sen mopon myynyt ... jos se kerran sen 65 menee vakiona . En minä ainakaan alkaisi maksamaan mitään kevariveroja jos ostaisin liikkeeltä mopon joka kulkee 65, ei todellakaan olisi minun vika.

Ei se mene kenekään muun piikkiin kuin sinun itsesi. Ajoneuvon omistaja on vastuussa sen liikennekelpoisuudesta. Saahan niitä yrittää maksattaa jollakin muulla, mutta onnistuminen on kiinni myyjäosapuolen armeiliaisuudesta. Laki ei velvoita heitä tämän suhteen mihinkään.

• Hemmpu
        kassu.,., kirjoitti:

kaverilla oli fude joka meni semmoset vähän alle 65 kyl alamäkeen... ylämäkeen sitte semmoset alle 40... mutta testaileppa ihan rauhassa johonkin ihan muuhun kuin mopon mittariin =)

Eli siis lähteekö kilvet jos mopo on täysin kunnossa ja poliisi saa kulkemaan 55kmh?

• dfhdfh
        Hemmpu kirjoitti:

Eli siis lähteekö kilvet jos mopo on täysin kunnossa ja poliisi saa kulkemaan 55kmh?

Se riippuu täysin poliisista.

• gdsgdsg
        dfhdfh kirjoitti:

Se riippuu täysin poliisista.

Siis mitä te jotku selitätte? Jokku puhuvat että ei oo väliä vaikka mopo menee 150 km/h jos ei aja poliisin nähden yli 45 km/h. Jos poliisit testaavat mopoasi ja huomaavat että menee 2 kertaa kovempaa kuin sallittu nopeus on niin ei niille auta selittää että "en aja tiellä kuin 45km/h.Viritin muuten vain" Poliisin ei tarvitse saada itse teossa kiinni ylinopeutta ajavaa. Meidänkin koululla tehtii viimeviikolla ratsia mopoille. Moni luokka kaveri sai isot sakot ja muutama myös kevari veron. Itselläni kävi sen verran hyvä tuuri että olin juuri viikkoa ennen laittanut isomman takarattaan kiinni eikä menny ku vähä yli 60 km/h. Noilla vireillä mikkä mulla yleensä on menee semmonen 85 km/h että oli lähellä etten itekki saanu kevari veroo :P

• 1200
        gdsgdsg kirjoitti:

Siis mitä te jotku selitätte? Jokku puhuvat että ei oo väliä vaikka mopo menee 150 km/h jos ei aja poliisin nähden yli 45 km/h. Jos poliisit testaavat mopoasi ja huomaavat että menee 2 kertaa kovempaa kuin sallittu nopeus on niin ei niille auta selittää että "en aja tiellä kuin 45km/h.Viritin muuten vain" Poliisin ei tarvitse saada itse teossa kiinni ylinopeutta ajavaa. Meidänkin koululla tehtii viimeviikolla ratsia mopoille. Moni luokka kaveri sai isot sakot ja muutama myös kevari veron. Itselläni kävi sen verran hyvä tuuri että olin juuri viikkoa ennen laittanut isomman takarattaan kiinni eikä menny ku vähä yli 60 km/h. Noilla vireillä mikkä mulla yleensä on menee semmonen 85 km/h että oli lähellä etten itekki saanu kevari veroo :P

mulla kaaverin kaverilla meni mopo 80km/h ja se joutui maksamaan 1.200€ sakkoja.......
        KYLLÄ!! 1 2 0 0 (tuhatkakssataaaa)

• erfgrferw4
        1200 kirjoitti:

mulla kaaverin kaverilla meni mopo 80km/h ja se joutui maksamaan 1.200€ sakkoja.......
        KYLLÄ!! 1 2 0 0 (tuhatkakssataaaa)

kyllä aivan varmasti..

Vain jos kaverin kaveri oli eka ajan parin mummon yli ja sit lähteny motarille ajaa väärään suuntaan jonka jälkeen poliisia karkuun ostoskeskuksen sisällä

• fsddddd
        erfgrferw4 kirjoitti:

kyllä aivan varmasti..

Vain jos kaverin kaveri oli eka ajan parin mummon yli ja sit lähteny motarille ajaa väärään suuntaan jonka jälkeen poliisia karkuun ostoskeskuksen sisällä

Kyllä siitä voi hyvinkin napsahtaa yli tonnin rapsut. Harvinaista mutta mahollista. Ite maksoin vaan 600 kun mopo omissa nimissä :P

• plöfplöfplöf
        fsddddd kirjoitti:

Kyllä siitä voi hyvinkin napsahtaa yli tonnin rapsut. Harvinaista mutta mahollista. Ite maksoin vaan 600 kun mopo omissa nimissä :P

Tuo 600€ on aika vähän maksettavaa, sillä jo pelkkä korotettu vakuutusmaksu tekee herkästi yli 1000€ ja siihen verot päälle, sekä sakot. Totuuden kuulee katsastuskonttorilla sellaiselta perheenisältä, joka tuo peräkärryllä katsastettavaksi kilvetöntä mopoa, jolla on ajettu ratsiassa tutkaan 73km/h ja poliisi on poistanut kilvet.
        Noin tuhat (1000) mopoilijaa tai heidän vanhempaansa joutuu vuosittain maksamaan autoveron näistä viritetyistä mopoista ja moporatsiat puhuvat synkkää kieltään www.ess.fi/?article=281035 , joka viides mopo viritetty ja maksuja pukkaa

• erysgsdr
        erfgrferw4 kirjoitti:

kyllä aivan varmasti..

Helposti tommosen saa jos mopo menee 100km/h

• .
        Kallle kirjoitti:

rakenteellinen ylitys menee valmistajan/maahantuojan piikkiin mutta kun mopos on mittari niin yli nopeus sakko tulee sulle koska olisit voinu ajaa sitä 45km/h mittarin mukaan ( moni autokin kulkee kovemmin kun on sallittu ajaa ja silloin nopeuden ylityksestä sakko tulee kuljettajalle).

• Judge the mään

Pitäs poliisien pistellä päin näköä niitä juippeja jotka ajelee viritetyillä mopoilla. Mopo valtiolle ja romutettvaks niiku englannissa tehdään, vittu loppus se saatanan peeloilu liikenteessä.

• w!dge

mä ainaki vedän mopol nii kovaa ku mä haluun. en varmaa antais mopoo valtiolle ja romutettavaks. vedit/vedät varmaa ite mopolla 20 km/h :D :D :D

• dfhdfhf
        w!dge kirjoitti:

mä ainaki vedän mopol nii kovaa ku mä haluun. en varmaa antais mopoo valtiolle ja romutettavaks. vedit/vedät varmaa ite mopolla 20 km/h :D :D :D

Ja ite ajat vissii 21km/h märissä unissas... Voi teitä pikkupoikia, jotka uhoo täällä...

• mitää siinä vaihees
        w!dge kirjoitti:

Ootkin melkoinen anarkisti, mut ei sulta kysellä mitää haluutko tai jotai muuta mielipidettä, kun kuuntelet vaan topakkana mitä isommat sanoo, kun jäät kiinni taikka napsahtaa kunnolla. Sä jäät AINA alakynteen viritetyllä mopolla, joka ei enää ole mopo, vaan luokitellaan moottoripyöräksi. Puuttuu ajokortti, on katsastamaton, ei asianmukaista vakuutusta jne. Lista on lähes loputon, et puntti kastuu tollaselta uhoojalta tosipaikassa.

• 300km/h

mun dt kulkee 120km/h ja sain kevariverot ja vitunmoiset sakot ja kortti kuivumaa sekä kilvet pois se oli jo 3. kerta ku jään kiinni ni kemmukortti ja ajokortti siirty vuodella. ei yhtää vituta tai mtn. Vois mennä kiskasee litran viinaa ja sammuu johonki ojaan vitun hyvällä mielellä !! :))

• -Janne78.

Älä puhu p*skaa apina. Tiedät sen hyvin itsekin että se v*tuttaa sua, usko pois vaan. Turhaan kiellät ja uhoat.

Jätä viinan ryystämiset aikuisille.

• derbi giannelli 50cc

mun derbi menee gps 121 ja siin on rajotin mist menee 60 ja ei pätki ku o ylävääntö putki no yks päivä ajoin ratsiaan no poliisit kysy et paljo kulkee nii sanoin et 60 no mitä o tehty sanoin emt ku ostin tälläsenä ja sanoin et putkes o joku juttu mikä hidastaa sit kytät katto mu välejä 15-53 no sanoin et siks nii laiska ja et o 21mm kaasari sit olin no sikshä tää vieki nii paljo bensaa ja sanoin et vakio putkee ei oo no sedät sano et laita 12 piikkine ratas etee ja vakio kaasari nii menee 45 ja tuli siit 24 rikesakkoo

• stybid

ajoin yli 73km tunnissa tutkaan,kortti hyllylle ja 170e sakkoo,plus muut tulevat kulut vie päälle,et kannatti viritellä mopoo joka on moottoripyörä.!

• pöllärit viddyyn

tuli vaa semonen tos mielee ku oltii kavereittenkaa kaupungilla raidaamas ni sanoivat vaa et poliisit ei sais muka testata mopoja kun on märkää ja voihan toi pitää kyl paikkansa et jos poliisi kaatuu mopolla märälläkelillä ni se on korvaus velvollinen tai kunta tai ihan vitun sama mut kuitenki pitääkse paikkansa ku talvellahan ne ei ainakaan saa testata mopoja mut eipä sillo monetkaan ajele.

• -Janne78.

tai sitten ajelee sisätiloissa vrööm vrööm....
        kai ne vanhemmat senkin sallii kun sallii virittämisenkin..ei ole katsos rajoja. "mä saan mitä mä haluan ja mä saan tehdä mitä mä haluan"

• ...

multa viimeks kysyttii paljo mopo menee ja ku sanoin että 60-65 nii poliisi vaan sano että kun kerran myönsit nii pääset vaa sanomisella tästä ja ku kysyin sitte että paljo saa mennä ilman että lähtee kilpi tai tulee mitään muutakaa nii sano että noin 55 mutta ei mitään pikkutarkkoja olla mutta poliisistahan se on yleensä kii

• Janne J.

Aika tyhmä p*skalakki osunut kohdallesi.
      Tuollaiset "ämmät" pitäisi potkia hommista muualle jos alkavat tunteilla työssään ettei pikku mopopallinaama pahoittaisi mieltään.

• dsasdadsadsadsadsads

kaveri sai sakkot siit et mopo meni 52km/h
      toisen kulki hiuka alle 60 eikä tullu mitään

kummas vika?

• aaaa4

Voiko verot tulla 60km/h vauhdista?

• karhusa

Ei, vero raja on 65km/h. Kilvet voi kyllä lähteä tuossa 60 vauhdissa.

• Onhan lakiin tullut muutama hyvä muutos mopojen kannalta.

1 Nykyjään saa kyydittää

2 Vuodesta 2015 määrätään mahdollinen "ajoneuvovero" mopolle nykyarvon mukaan. Eli jossain fudessa tms. jonka arvo on 190€, on vero alle 20€ jos jää kiinni virittämisestä

• Anonyymi

mun mopo menee 98 ni vei kortin

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      149
      4009
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      14
      3788
    3. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      63
      3021
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      12
      2992
    5. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      147
      2585
    6. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      63
      2433
    7. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      28
      2133
    8. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      112
      1528
    9. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      26
      1439
    10. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      65
      1360
    Aihe