Mazda6:n ajovalo

Korjaamolle?

Mites Mazda6:n ajovalopolttimon vaihto tehdään?Oikeen puoleinen on palanut.Pitääks purkaa puolet konehuoneesta vai onks umpion lasi irrotettavaa mallia?

4

1399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alex83_

Ajovaloumpio ei ole irrotettavaa mallia, lampunvaihdon takia.

Jos sinulla on halogeenivalot, lyhyen kantaman valonvaihto tapahtuu vas. lokasuojan kautta, oikealla konehuoneesta.

Pitkät vaihdetaan suoraan, vasemmalla tosin irroittamalla ilmansuodatin.

• Onnistu

Jos polttimot on H1:ä, mulla kummankin vaihto onnistu konehuoneen puolelta. Ahdastahan siellä on mutta mun ei tarvinnu irrottaa mitään. Pienistä käsistä on hyötyä! Irrota ensin polttimon takaa kansi pyöräyttämällä sitä (en muista kumpaan suuntaan!) Sitte polttimosta kiinnike irti ja polttimo pois ja uus tilalle. Kato miten päin otit polttimon pois niin helpompi laittaa uus tilalle! Kiinnike kiinni ja kansi takasin paikalle! Mä pistin merkin seuraavaa kertaa varten mihin päin pyöräytetään kantta auki, koska tilaa käsille lokasuojan sisällä ei oo paljon! Älä kiirehdi tee rauhallisesti niin et hajota mitään!!!

• Ilpo

Onnistui vaihto mullakin konehuoneen kautta, lopulta yllättävän helposti. Tarkkana pitää olla, koska jos jotain pudottaa, ei tiedä mihin koloon osa joutuu.

Polttimo menee herkästi väärään asentoon, joten ensimmäisellä kerralla joutuu luultavasti tekemään homman uudestaan.

Oli muuten jännä juttu tuo polttimon vaihto. Varauduin jo pyytämään apua tyttöystävältä, mutta onneksi ei tarvinnut. Maine säilyi...

• meni
        Ilpo kirjoitti:

Onnistui vaihto mullakin konehuoneen kautta, lopulta yllättävän helposti. Tarkkana pitää olla, koska jos jotain pudottaa, ei tiedä mihin koloon osa joutuu.

Polttimo menee herkästi väärään asentoon, joten ensimmäisellä kerralla joutuu luultavasti tekemään homman uudestaan.

Oli muuten jännä juttu tuo polttimon vaihto. Varauduin jo pyytämään apua tyttöystävältä, mutta onneksi ei tarvinnut. Maine säilyi...

kun tunnustit

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe