Voi voi..

Amppari

Eli..

Kyseessä on tuntipolle. Se oli jokin aika sitten mulla vuokralla ja olin ainoa ihminen joka vastasi hevosesta (=tietty kun oli mulla vuokralla!). Ratsastin hevosen itse, laitoin varusteet, hoidin sen aina joka päivä kuntoon. Laitoin rasvaa vuohisiin ja suun pieliin jos oli tarve, loimitin sen kunnolla jos ulkona oli satanut vettä ja hevonen oli märkä. Hain sen tarhasta ja tappelin sen kanssa kun ei meennannut antaa itseään kiinni jne. Kirosin pollen ja kun sen kiinni sain, kumminkin vain rapsuttelin sitä kaulassa ja otsasta, annoin suukon turvalle ja jatkettiin matkaa.. Juteltiin ja syötin sille aina pikkaisen ruisleipää, kiitokseksi kaikesta siitä mitä sinä päivänä tapahtui. Rapsuttelin illalla sitä karsinassa ennen kuin lähdin tallilta jne.

Nyt polle on taas tuntikäytössä, ja tuntuu pahalta nähdä kuinka sillä ratsastetaan monta tuntia päivässä, kuinka ihmiset lätkivät sitä raipalla ja kuinka sille tulee lyöttämiä, kun ihmiset kiireissään eivät harjaa sitä kunnolla. Silti tämä musasukka raataa valittamatta ja nöyränä ja minulle tulee paha olo ja säälittää katsellessa sitä.

Polle toimi niin hyvin kun oli yhden ihmisen hoivassa. Se tiesi kenen kanssa on tekemisissä ja tiesi että voi luottaa minuun.

Onko tämmöinen "sääliminen" normaalia? Ehkä minulla on vaan niin kova ikävä sitä..

3

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi sitä...

MITEN SULLE EES OLLAAN ANNETTU TOLLANEN PONI HOITOON, JOS ET EES SITÄ RUOKI??? TAIKKA SIIVOA KARSINAA?????? TAIKKA HARJAA???!?!!! ( ET KERTONUT, LÄLL LÄLL LÄLÄÄÄÄ!!)

• Amppari

ja vuokraan kuului karsinan siivuos ja ruokinta! hah! siitäs sait!! ;)

Ja sitäpaitsi taisin mainita että hoidin sen eli luonnollisesti se tarkoittaa myös harjausta.. että näin!

• että tuo on aika yleistä.. Minullekkin tulee paha mieli joillakin talleilla tuntihevosten kohtelusta ja siksi käyn vain pienimmillä talleilla. Omalta osaltasi voit huomautella ihmisille hevosen kohtelusta ja kohdella sitä itse niin hyvin kuin pystyt. Tuntihevoset saavat todella kestää paljon ja tuolle hevoselle oli onnen potku että se sai olla hyvässä hoidossa edes sen vähän aikaa minkä sinä siitä huolehdit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      102
      6508
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      84
      4954
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      107
      3218
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3062
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2265
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1636
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1231
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1222
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1136
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      904
    Aihe