Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miksi Kannabiksesta valehdellaan?

vaihtakaa jo levyä

Kannabiksen siemenet eivät ole huumetta eikä niiden hallussapito ole rikos.

Ihmetyttää miksi uutisissa tarvitsee valehdella ja väittää toista. Kannabiksen demonisointi kääntyy vain itseään vastaan ja kyseenalaistaa koko huumepolitiikan sekä valistuksen uskottavuuden.

Miksei huumeista voi puhua avoimesti ja rehellisesti?
Kannabis on mieto huume jonka mm. WHO on todennut haittavaikutuksiltaan verotettavaa kansanhuumettamme alkoholia lievemmäksi.

Miksei tässä alkoholismin luvatussa maassa voida myöntää että alkoholin ja
kansalle tuputettavien lääkkeiden sekakäyttö on se todellinen ongelma?

20

5805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piikkiq

      eivät ole huume...

      mutta nykyinen laki tekee niiden hallussapidon rikolliseksi teoksi... eli huumeen valmistuksen edistämiseksi...

      Jokainen yhteiskunta tai kulttuuri hyväksyy yleensä vain yhden päihteen... länsimaisessa kulttuurissa se on alkoholi.

      Muut huumeet on kriminalisoitu... en tiedä ihan tarkkoja maa rajoja, mutta tietojeni mukaan useimmissa muslimimaissa kannabis on hyväksytty/siedetty päihde ja vastaavasti alkoholi kriminalisoitu.

      Yksikään yhteiskunta ei tunnu kykenevän kesksutelemaan päihteistä kokonaisuutena...

      kyse kaiketikin on yhteisön kontrollitarpeen ylläpidosta...

      ... pohjoismainen hyvinvointi valtio vain lisää ongelmaa... kun vastuu päihteen käytöstä ei ole selkeästi käyttäjällä, niin suhde päihteisiin on kontrolloivaa... yritetän kohdistaa rajoituksia kaikkiin päihteen käyttäjiin ja siten vapaudutaan niistä yhteiskunnan itsensä tuottamista prosesseista, jotka tekevät päihteiden käytöstä tuhoisaa.

      Kun yhteiskunta asettaa ylipääsemättömiä vaatimuksia jäsenilleen on houkutus turvatua päihteiden väärin käyttöön suuri. Kun hyvän suoritskyvyn saaminen päihteillä on hyväksyttyä, mutta kiinnijääminen kiellettyä niin asiaan ei voi järkevästi puuttua.

      Suurin osa päihteiden käytöstä on sangen harmitonta ja sosiaalista kanssakäymistä... mutta kun pieni vähemistö tuottaa ongelmia on yhteiskunnan kontrollin kohdistaminen koko käyttöön vaikeea perustella...

      ... siksi yhteiskunta piiloutuu voimansa oikeutuksen taakse ja kieltäytyy keskustelemasta asiasta...


      piikkiq

      ps. sosialismi on rikos ihmiskuntaa vastaan

      • 420 4ever

        "Kannabiksen siemenet... eivät ole huume...
        mutta nykyinen laki tekee niiden hallussapidon rikolliseksi teoksi... eli huumeen valmistuksen edistämiseksi..."

        Väärin meni. Laki ei tee Kannabiksen siementen hallussapidosta eikä edes Kannabiksen kasvatuksesta laitonta. Se miten lakia tulkitaan ja sovelletaan onkin sitten aivan eri asia.


      • piikkiq
        420 4ever kirjoitti:

        "Kannabiksen siemenet... eivät ole huume...
        mutta nykyinen laki tekee niiden hallussapidon rikolliseksi teoksi... eli huumeen valmistuksen edistämiseksi..."

        Väärin meni. Laki ei tee Kannabiksen siementen hallussapidosta eikä edes Kannabiksen kasvatuksesta laitonta. Se miten lakia tulkitaan ja sovelletaan onkin sitten aivan eri asia.

        mutta olennaista lienee sille, joka istuu putkassa hampun siementen hallussa pidosta se, että suomen laki tekee hänestä rikollisen...

        tulkinta lähtee siitä, että yleisen käsityksen mukaan hampunsiemeniä hankitaan kasvatustarkoituksessa ja silloin sitä myös käytettään huumeena...

        ... todistustaakka menee sitten niin että on vakuutetava jokin muu hyväksyttävä syy hampun siementen hallussapitoon....

        ... jos et usko, niin hanki pussi siemeniä ja varaa multaa ja pari ruukkua valmiiksi ja pyydä kavereita soittamaan poliisille...

        ... miten perustelet poliisille, että tarkoitus oli istuttaa persiljaa ja hampun siemenet oli ihan vaan uutta sämpyläreseptiä varten...

        en usko että välttyisit sakoilta...


        piikkiq

        ps. sosialismi on rikos ihmiskuntaa vastaan


      • no joo
        piikkiq kirjoitti:

        mutta olennaista lienee sille, joka istuu putkassa hampun siementen hallussa pidosta se, että suomen laki tekee hänestä rikollisen...

        tulkinta lähtee siitä, että yleisen käsityksen mukaan hampunsiemeniä hankitaan kasvatustarkoituksessa ja silloin sitä myös käytettään huumeena...

        ... todistustaakka menee sitten niin että on vakuutetava jokin muu hyväksyttävä syy hampun siementen hallussapitoon....

        ... jos et usko, niin hanki pussi siemeniä ja varaa multaa ja pari ruukkua valmiiksi ja pyydä kavereita soittamaan poliisille...

        ... miten perustelet poliisille, että tarkoitus oli istuttaa persiljaa ja hampun siemenet oli ihan vaan uutta sämpyläreseptiä varten...

        en usko että välttyisit sakoilta...


        piikkiq

        ps. sosialismi on rikos ihmiskuntaa vastaan

        "tulkinta lähtee siitä, että yleisen käsityksen mukaan hampunsiemeniä hankitaan kasvatustarkoituksessa ja silloin sitä myös käytettään huumeena..."

        Näinhän se on mutta Hamppu ei ole pelkästään huumekasvi. Aika harva sitä kai nykyään kasvattelee köydeksi, koristeeksi tai linnunruoaksi mutta ei siementen halluspito ole silti mikään rikos eikä poliisilla ole oikeutta koskea niihin ihan noin vaan. Niitähän saa tuoda maahankin ihan laillisesti. Jos et usko niin kokeile ja jos tullimiehet ihmettelee niin näytä niille se sämpyläresepti.


      • festareilla
        piikkiq kirjoitti:

        mutta olennaista lienee sille, joka istuu putkassa hampun siementen hallussa pidosta se, että suomen laki tekee hänestä rikollisen...

        tulkinta lähtee siitä, että yleisen käsityksen mukaan hampunsiemeniä hankitaan kasvatustarkoituksessa ja silloin sitä myös käytettään huumeena...

        ... todistustaakka menee sitten niin että on vakuutetava jokin muu hyväksyttävä syy hampun siementen hallussapitoon....

        ... jos et usko, niin hanki pussi siemeniä ja varaa multaa ja pari ruukkua valmiiksi ja pyydä kavereita soittamaan poliisille...

        ... miten perustelet poliisille, että tarkoitus oli istuttaa persiljaa ja hampun siemenet oli ihan vaan uutta sämpyläreseptiä varten...

        en usko että välttyisit sakoilta...


        piikkiq

        ps. sosialismi on rikos ihmiskuntaa vastaan

        myytiin hampunsiemenpihvejä 2e/kpl. Poliisit eivät välittäneet siitä, ja pihvikauppiaat eivät istu linnassa, vaikka oman tulkintasi mukaan pitäisi istua.


      • piikkiq
        festareilla kirjoitti:

        myytiin hampunsiemenpihvejä 2e/kpl. Poliisit eivät välittäneet siitä, ja pihvikauppiaat eivät istu linnassa, vaikka oman tulkintasi mukaan pitäisi istua.

        viranomaisten... ei minun.

        Toki siemeniä voi käyttää sämpylän tekoon ja selitykseen uskotaan... jos uskotaan... mutta jos todisteluketju huuneen käytön ja kasvatuksen kautta saadaan tehtyä niin hilut kilahtaa ranteisiin...

        Tullin tehtävä tai jonkin festarin valvonta ei ole huumepoliisin hommia... tullimies tai järjestyspoliisi ei välttämättä tulkitse asiaa yhtä tiukasti kuin huumepoliisi.

        Ongelmahan on loppujen lopuksi siinä, että huumasuainelaki lähtee nykyisellään siitä että kaikki huumausainekäyttö on rikosllista... ja yhteiskunnalla on oikeus kieltää kaikki huukausaineiden käyttö...

        ... monella pilvenpolttajalla ei koskaan tee tekoja jotka oikeasti vahingoittaisi toista ihmistä tai käyttäjää itseäänkään vakavammin.

        mutta valvonta ja kriminalisointi koskee kaikkia.

        Oman käsitykseni mukaan tulisi selkeästi voida tehdä ero ongelmakäytön ja sosiaalisen käytön välillä.

        piikkiq

        ps. sosialismi on rikos ihmiskuntaa vastaan


      • Pajauttaja
        420 4ever kirjoitti:

        "Kannabiksen siemenet... eivät ole huume...
        mutta nykyinen laki tekee niiden hallussapidon rikolliseksi teoksi... eli huumeen valmistuksen edistämiseksi..."

        Väärin meni. Laki ei tee Kannabiksen siementen hallussapidosta eikä edes Kannabiksen kasvatuksesta laitonta. Se miten lakia tulkitaan ja sovelletaan onkin sitten aivan eri asia.

        Aivan, mikään laki ei kiellä hampun siemeniä tai koristekasvatusta. THC:tä (hampun psykoaktiivinen ainesosa) tuottavat lajikkeet voivat tuoksua varsin voimakkaasti ja joku saattaa pitää tuosta tuoksusta. Mutta silti, vaikka kukkia selvästi kasvattaa pelargonioiden seassa ikkunalaudalla täysin avoimesti, miliisi tuskin tulkitsee niitä koristekasveiksi...
        Tässä asiassa kasvitkaan eivät ole tasa-arvoisia: oopiumunikon (papaver somniferum) siemeniä voit ostaa jopa tavallisista kaupoista, vaikka niistä saa tehtyä oopiumia jos vain omistaa kapeateräisen veitsen! Ja niiden kasvattamiseen ei varmasti puututa!


    • polkupyöränsisuskumi

      Eihän pontikankeittovälineetkään ole alkoholia ja silti nekin ovat kiellettyjä. Ainakin ennen olivat. Sillähän voi vaikka tislata akkuvettä hiivatti. Useat ihmiset tislaisivat pontikankeittovälineillä akkuvettä.
      ja sitten noiden huumeiden vaarallisuudesta. pieni lapsikin voi osyaa "kodin putkimiestä" joka on nautittuna tappavan myrkyllistä, muttei voi ostaa heroiinia joka on vähemmän myrkyllistä. Tämä on sosialistilogiikkaa, haluatteko lisää?

      • lax luther

        "Eihän pontikankeittovälineetkään ole alkoholia ja silti nekin ovat kiellettyjä."

        Mitäköhän ihmeen juoppohullun logiikkaa toi on. Eihän tislausvälineet yleisesti ole laittomia, eikä alkoholi.

        Niin ja miten helvetissä mistään luonnossa esiintyvistä kasveista tai siemenistä ylipäätään voi tehdä laittomia? Ne kasvaa kuitenkin jossain.

        Siis herää nyt hyvä ihminen. Hampun siemenet eivätkä sämpylöiden päällä popsittavat unikon simenet ole heroiinia.


      • Polkupyöränkumi
        lax luther kirjoitti:

        "Eihän pontikankeittovälineetkään ole alkoholia ja silti nekin ovat kiellettyjä."

        Mitäköhän ihmeen juoppohullun logiikkaa toi on. Eihän tislausvälineet yleisesti ole laittomia, eikä alkoholi.

        Niin ja miten helvetissä mistään luonnossa esiintyvistä kasveista tai siemenistä ylipäätään voi tehdä laittomia? Ne kasvaa kuitenkin jossain.

        Siis herää nyt hyvä ihminen. Hampun siemenet eivätkä sämpylöiden päällä popsittavat unikon simenet ole heroiinia.

        Sinähän saat sämpylän päältä kerätä niitä unikon siemeniä, vai mihin sinä niitä siemeniä tarvitsisit?


      • kellokalevi

        kapitalismia parhaimmillaan; ei veroja, eikä valvontaa.


      • ogyukihj
        kellokalevi kirjoitti:

        kapitalismia parhaimmillaan; ei veroja, eikä valvontaa.

        "vasta eilen festareilla myytiin hampunsiemenpihvejä 2e/kpl. Poliisit eivät välittäneet siitä, ja pihvikauppiaat eivät istu linnassa, vaikka oman tulkintasi mukaan pitäisi istua."

        Hampun siemenet eivät päihdytä, siinä vastaus.


      • Minervä
        ogyukihj kirjoitti:

        "vasta eilen festareilla myytiin hampunsiemenpihvejä 2e/kpl. Poliisit eivät välittäneet siitä, ja pihvikauppiaat eivät istu linnassa, vaikka oman tulkintasi mukaan pitäisi istua."

        Hampun siemenet eivät päihdytä, siinä vastaus.

        aivan kuin mulle on tänne nettiin kirjoittaminen.. Siksi tässä vierähtää tovi, jos toinenkin. Oma tavoite on tällä hetkellä liittyä kannabisyhdistykseen tänä vuonna. Siis saada sen verran omaa vapautta ja irtautua kuvioista ehkä, mun lähipiiri toimii ja toivoo niin.


      • vai ei
        ogyukihj kirjoitti:

        "vasta eilen festareilla myytiin hampunsiemenpihvejä 2e/kpl. Poliisit eivät välittäneet siitä, ja pihvikauppiaat eivät istu linnassa, vaikka oman tulkintasi mukaan pitäisi istua."

        Hampun siemenet eivät päihdytä, siinä vastaus.

        "Hampun siemenet eivät päihdytä, siinä vastaus."

        No mitenkäs saat kasvatettua Suomessa sitä kannabiskasvia niitä siemeniä ja sitä sämpylää tai pihviä varten kumminkaan jos kasvatukset ovat poliisin mielestä yleensä aina lähtökohtaisesti huumekäyttöön?

        Ei tämä systeemi nyt pelaa kovin toimivasti ei ollenkaan.


    • Yksityisyys?

      Poliisit jätti kyllä siemenet, vaikka osan kasvatustarvikkeista ja kasvit veivätkin. Kysyi vielä, että mitä aion niillä tehdä ja vastasin rehellisesti, notta varmaankin kasvatan jonkun silmäniloks. Silti antoi pitää ne. Eikö jo tässä näy koko tämän nykyisen päihdepolitiikan kaksinaamaisuus? Sain ns. hiljaisen hyväksynnän poliisilta, koska hän huomasi etten ole rikollinen, enkä narkomaani. Silti he joutuivat "tehovalvonnan" ja nykyisen lain takia viemään senhetkiset kasvini pois.

      Saldo yhteiskunnallisesti ja yksilöllisesti kotini ratsaamisesta:

      Minä:
      -unettomuuteen ja migreeneihin ei toimivaa lääkettä ilman rikollisiin välikäsiin tutustumista (jos ette omaa kumpaakaan em. taudeista, turha rueta tähän puhumaan mitään nukahtamislääkkeistä tai migreenilääkkeistä[no okei clusterit, mutta vastapuolen ymmärtämisen takia helpompi puhua migreeninä])
      -vuoden verran jatkuneita säpsähtämisiä pieniin ääniin asuintalon rappukäytävässä. pelkään alitajuisesti aina, että koska vaan poliisit voivat tulla omilla avaimillaan sisälle. Vaikka tällähetkellä ei asunnossani tapahdukkaan mitään lainvastaista, voitte uskoa ettei ole kiva tuntea itseään 'jahdatuksi'.
      -kasvatustarvikkeista koitunut taloudellinen menetys sakkojen lisäksi.
      Yhteiskunta:
      -poliisin palkat puutarhahommista
      -käräjista yms. koituvat kulut
      -yhden ihmisen ja hänen kaveripiirinsä päihteidenkäyttötottumuksien muutokset suurempaan määrän alkoholia kannabiksen sijaan -> tästä koituvat (teoreettiset, ollaan kaikki vielä terveinä ja hengissä! :D) kustannukset yhteiskunnalle

      Sitten kuulusteluissa se ämmä kehtas vielä sanoo, että minä oon tietämättäni tän itsetekemäni rikoksen uhri. Joo'o.. No olipa sen verran kiva tulla yhteiskunnan perseraiskaamaks, että pitää suositella kaikille.

      • Kerhoon

        Mulla vietiin myös siemenet, myös ruohonjuurikaupasta ostetut syötäväksi tarkoitetut siemenet. Muitakin siemeniä mulla oli jo komea kokoelma, myös arvokas rahallisesti. Lähes kaikki kasvatusvälineet myös vietiin, laskin juuri että jos ostaisin vain menettämäni kasvatusjärjestelmän perustarvikkeet (aloitus) maksaisi se yli 800 euroa. Jolla ei vielä pitkälle pötkittäisi. Kaikki siis olin sijoittanut yhteen kasviin. Pidin yhden kasvin kasvattamista järkevänä koska en koe tarvitsevani enempää, olen hyvässä kunnossa ja terve kuin pukki. Kasvatin myös terapeuttisista syistä, myös kaamosmasennuksen takia. Keinovalo on hyvä tapa ehkäistä kaamosmasennusta. Mutta en sitä iloa jahtaajille enään anna että uudestaan kaikki tässä maassa aloittaisin, turha toivo. Olen totaalisen pettynyt ja surullinen siitä että ihmisellä ei ole olemassa enää edes kotia jossa hän olisi turvassa. Kotiin voidaan rynnätä vain sähkölaskun perusteella (tai nykyään ilmeisesti minkätahansa laskun), asiaa enempää tutkimatta. Kylmästi ja pelkoa hyväksikäyttäen.

        Minä tunnen tämän 'jahtaamisen' niin voimakkaasti ahdistavaksi ja painostavaksi että olen päättänyt muuttaa pois heti kun saan asiat sille mallille että uskaltaa lähteä. Kotini on raiskattu ja kaikki mikä siinä oli pyhää on tuhottu. Ja sille nauretaan kahvipöydässä. Niin minä tunnen. En aio tuhlata elämääni näin, sellaisten ihmisten seurassa jotka pilkkaavat minua, eivätkä hyväksi minua niinkuin minä olen. En ajattele niinkään että olisin tuhlannut elämääni, koska en ole, mutta en aio sitä jatkossakaan tuhlata. Olkoot ihmiset keskenänsä jos eivät minua tarvitse. Tämä oli selvä merkki ja osoitus siitä että minunlaistani ihmistä joka tuntee tarvitsevansa ravinnokseen myös kannabista ei näillä mailla hyväksytä eikä arvosteta. Olkoot sitten muut meriitit, tunnustukset tai saavutukset mitä hyvänsä. Hävettää myös kuinka paljon jaksoin panostaa ja yrittää tämän yhteiskunnan hyväksi ja vastalauseessa ei ole hiventäkään inhimillisyyttä tai järkeä. Adios!


      • kannabiskapinaan
        Kerhoon kirjoitti:

        Mulla vietiin myös siemenet, myös ruohonjuurikaupasta ostetut syötäväksi tarkoitetut siemenet. Muitakin siemeniä mulla oli jo komea kokoelma, myös arvokas rahallisesti. Lähes kaikki kasvatusvälineet myös vietiin, laskin juuri että jos ostaisin vain menettämäni kasvatusjärjestelmän perustarvikkeet (aloitus) maksaisi se yli 800 euroa. Jolla ei vielä pitkälle pötkittäisi. Kaikki siis olin sijoittanut yhteen kasviin. Pidin yhden kasvin kasvattamista järkevänä koska en koe tarvitsevani enempää, olen hyvässä kunnossa ja terve kuin pukki. Kasvatin myös terapeuttisista syistä, myös kaamosmasennuksen takia. Keinovalo on hyvä tapa ehkäistä kaamosmasennusta. Mutta en sitä iloa jahtaajille enään anna että uudestaan kaikki tässä maassa aloittaisin, turha toivo. Olen totaalisen pettynyt ja surullinen siitä että ihmisellä ei ole olemassa enää edes kotia jossa hän olisi turvassa. Kotiin voidaan rynnätä vain sähkölaskun perusteella (tai nykyään ilmeisesti minkätahansa laskun), asiaa enempää tutkimatta. Kylmästi ja pelkoa hyväksikäyttäen.

        Minä tunnen tämän 'jahtaamisen' niin voimakkaasti ahdistavaksi ja painostavaksi että olen päättänyt muuttaa pois heti kun saan asiat sille mallille että uskaltaa lähteä. Kotini on raiskattu ja kaikki mikä siinä oli pyhää on tuhottu. Ja sille nauretaan kahvipöydässä. Niin minä tunnen. En aio tuhlata elämääni näin, sellaisten ihmisten seurassa jotka pilkkaavat minua, eivätkä hyväksi minua niinkuin minä olen. En ajattele niinkään että olisin tuhlannut elämääni, koska en ole, mutta en aio sitä jatkossakaan tuhlata. Olkoot ihmiset keskenänsä jos eivät minua tarvitse. Tämä oli selvä merkki ja osoitus siitä että minunlaistani ihmistä joka tuntee tarvitsevansa ravinnokseen myös kannabista ei näillä mailla hyväksytä eikä arvosteta. Olkoot sitten muut meriitit, tunnustukset tai saavutukset mitä hyvänsä. Hävettää myös kuinka paljon jaksoin panostaa ja yrittää tämän yhteiskunnan hyväksi ja vastalauseessa ei ole hiventäkään inhimillisyyttä tai järkeä. Adios!

        Minulla vietiin kasvatuslaitteistoja muutaman tonnin edestä ja v -uttaa kun en ketään satuta sillä että tykkään hifistellä tekniikalla ja laitella systeemit niin että ne on toimivat, hienot ja turvalliset. Tämä on minun harrastukseni ihan siinä missä joku haluaa kasvatella chiliä kotonaan tai liimailla jotain pienoismalleja.

        Muutan Tsekkeihin kasvattelemaan ja suunnittelemaan noita laitteistojani helvetti soikoon mutta ei kai sekään ole kyllä täydellisin ratkaisu kun kyllä tästä Suomesta eniten varmaan kotimaanani tykkän jos täällä ei olisi niin äärettömän takapajuista ja ahdasmielistä ja tämä toimimaton paska kannabis laki.

        Tuleeko muutosta näköpiiriin vai ei, niille siemenfirman (Scanseeds?) hepuille ei myöntäneet edes valituslupaa korkeimmalta oikeudelta niin että puheet kasvatusfirman äskettäisestä takavarikosta ja sulkemisesta perusteluna ollen sen, että "halutaan asiassa ennakkotapaus" ovat puhdasta potaskaa.

        Katsotaanhan vaan miten käy. Valtio syö maata omien jalkojensa alta mikäli laillistamista ei aleta poliitikkojen toimesta pian edes harkita, Suomella ei ole enää rahaa, kannabiskasvatus luvattomana laittomana vie valtiolta sitä suuria määriä ja tähän ei ole enää varaa ja tämä on fakta.

        Laitan v-uillessanikin keväällä kasvamaan jokapuolelle että saavat ihmetellä, helkutin sinipukuiset puutarhurit.

        Entäs jos nyt vaan nopsaan laillistettaisiin (luvanvaraistettaisiin?) kotikasvatus ja käyttö? Paljon velkaa jäisi valtiolla ottamatta ja tulisi tulojakin?


      • Tuleva sairaanhoitaj
        Kerhoon kirjoitti:

        Mulla vietiin myös siemenet, myös ruohonjuurikaupasta ostetut syötäväksi tarkoitetut siemenet. Muitakin siemeniä mulla oli jo komea kokoelma, myös arvokas rahallisesti. Lähes kaikki kasvatusvälineet myös vietiin, laskin juuri että jos ostaisin vain menettämäni kasvatusjärjestelmän perustarvikkeet (aloitus) maksaisi se yli 800 euroa. Jolla ei vielä pitkälle pötkittäisi. Kaikki siis olin sijoittanut yhteen kasviin. Pidin yhden kasvin kasvattamista järkevänä koska en koe tarvitsevani enempää, olen hyvässä kunnossa ja terve kuin pukki. Kasvatin myös terapeuttisista syistä, myös kaamosmasennuksen takia. Keinovalo on hyvä tapa ehkäistä kaamosmasennusta. Mutta en sitä iloa jahtaajille enään anna että uudestaan kaikki tässä maassa aloittaisin, turha toivo. Olen totaalisen pettynyt ja surullinen siitä että ihmisellä ei ole olemassa enää edes kotia jossa hän olisi turvassa. Kotiin voidaan rynnätä vain sähkölaskun perusteella (tai nykyään ilmeisesti minkätahansa laskun), asiaa enempää tutkimatta. Kylmästi ja pelkoa hyväksikäyttäen.

        Minä tunnen tämän 'jahtaamisen' niin voimakkaasti ahdistavaksi ja painostavaksi että olen päättänyt muuttaa pois heti kun saan asiat sille mallille että uskaltaa lähteä. Kotini on raiskattu ja kaikki mikä siinä oli pyhää on tuhottu. Ja sille nauretaan kahvipöydässä. Niin minä tunnen. En aio tuhlata elämääni näin, sellaisten ihmisten seurassa jotka pilkkaavat minua, eivätkä hyväksi minua niinkuin minä olen. En ajattele niinkään että olisin tuhlannut elämääni, koska en ole, mutta en aio sitä jatkossakaan tuhlata. Olkoot ihmiset keskenänsä jos eivät minua tarvitse. Tämä oli selvä merkki ja osoitus siitä että minunlaistani ihmistä joka tuntee tarvitsevansa ravinnokseen myös kannabista ei näillä mailla hyväksytä eikä arvosteta. Olkoot sitten muut meriitit, tunnustukset tai saavutukset mitä hyvänsä. Hävettää myös kuinka paljon jaksoin panostaa ja yrittää tämän yhteiskunnan hyväksi ja vastalauseessa ei ole hiventäkään inhimillisyyttä tai järkeä. Adios!

        Muut sivistysvaltiot järkevöittävät kannabislakejaan, kuten YK ja WHO suosittelevat, mutta Suomi itsepintaisesti jatkaa taisteluaan omia kansalaisiaan vastaan.

        Itsekin olen päättänyt, että jollei Suomen päihdepolitiikka järkevöidy valmistumiseeni mennessä, vien ammattitaitoni ja veroeuroni maahan, jossa jossa ei alkoholia vähähaittaisemman päihteen käytön vuoksi joudu pelkäämään työnsä ja yksityisyytensä puolesta.

        Hajotkoon Suomi viinaansa ja sairaanhoitajapulaansa, jos työpanokseni ei kelpaa.


      • vituttaa.
        Tuleva sairaanhoitaj kirjoitti:

        Muut sivistysvaltiot järkevöittävät kannabislakejaan, kuten YK ja WHO suosittelevat, mutta Suomi itsepintaisesti jatkaa taisteluaan omia kansalaisiaan vastaan.

        Itsekin olen päättänyt, että jollei Suomen päihdepolitiikka järkevöidy valmistumiseeni mennessä, vien ammattitaitoni ja veroeuroni maahan, jossa jossa ei alkoholia vähähaittaisemman päihteen käytön vuoksi joudu pelkäämään työnsä ja yksityisyytensä puolesta.

        Hajotkoon Suomi viinaansa ja sairaanhoitajapulaansa, jos työpanokseni ei kelpaa.

        jos kasvatan muutamaa kasvia omaksi ilokseni niin olen muka rikollinen. ihan vammaista hommaa tämä
        syyllistäminen täysin häiritsemättömästä toiminnasta.

        taidan muuttaa johonkin missä ihmistä ei syyllistetä vain siksi että haluaa rentoutua viinaa miedomalla
        päihteellä.


      • Keino Kapina
        vituttaa. kirjoitti:

        jos kasvatan muutamaa kasvia omaksi ilokseni niin olen muka rikollinen. ihan vammaista hommaa tämä
        syyllistäminen täysin häiritsemättömästä toiminnasta.

        taidan muuttaa johonkin missä ihmistä ei syyllistetä vain siksi että haluaa rentoutua viinaa miedomalla
        päihteellä.

        Paras kapinan keino on kasvattaa ja jos kiinni jää niin kunnalta ilmainen oikeusavustaja jos vähätuloinen, ja ei suostua mihinkään kirjalliseen käsittelyyn. Oikeuteen vaan, se maksaa valtiolle ja ruuhkauttaa jo ennestään tukossa olevaa laitosta.

        Ei se noin 500€ oikeudenkäyntikuluja ~100€ /h o.avustajalle/asianajajalle paljoa ole yksittäistapauksessa mutta alkaa näkyä ja tuntua jos tapauksia tarpeeksi tulee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe