Olen kuullut jostain että kilppari paskoo saman verran kuin koiranpentu, onko tää totta? Sehän on siis aikast paljon eikö. Joten nehän haisisivatkin sen mukaan ja ulostetta olisi joka puolella kun pitäisi vapaana, no ei nyt ihan joka puolella mut no joo kuiteski :)
Haiseeko maakilppari?
8
2873
Vastaukset
- Minna
Mitähän kilpparia tarkoitat.
Nelivarvas syö vähän ja pas**o myös vähän.
Sotkii tietty kävellessään ympäri kämppää.
Puolen kilon painoiselta kilpparilta tulee muutama puolen pikkusormen kokoinen pökäle päivässä.
Nelivarvas on kasvissyöjä eikä haise.- Pinja
Tarkoitan just nelivarvasta.
- konna2
Kyllä se Nelivarpaan kakka ihan kakalta haisee. Konna itsessään ei juurikaan haise ,vaikka kyllä niissä semmoinen vieno ominaishaju on.
- olin kilpikonna lemmikkinä
vastaan sinulle ei kilpikonnat haise mutta jos et pese niitä niin niiden kilpi tulee limaseksi muuten ne eivät haise mulla oli kaksi kilpikonnaa puna korvia olivat ihmis ystävällisiä otin ne kolikon kokoisina sit kun kasvoivat ei voinut ottaa vedestä pois kun mulla on pienet kädet mutta ystävät aiuttoivat mua niiden pesemisessä ja vesien vaihtamisesta mulla kilpi konnat söivät lautaselta ei vedessä kuolivat vanhuuteen ei tässä muuta t päivi ja pörri kissan poikanen 6kk
- sitä
kakkaa tulee ihan joka konnalta koon mukaan, oli sitten nelivarvast tai kreikankilpikonna, isommalta enemmän ja pienemmältä vähemmän (sama kun verrataan vaikka dobermannia ja perhoskoiraa, kummallakin tulee koon mukaan).
Jos jättää kakkakasat vain olemaan, tai ei ole heti paikalla siivoamassa, niin tottakai konna jossain vaiheessa kävelee yli ja rupeaa haisemaan. Pesemällä siitä kumminkin pääsee, ei se haju konnassa ikuisuuksia kiinni ole. Kilpikonnilla on oma ominaishajunsa, niinkuin kissat ja koiratkin haisevat erilaisille.
Jos haluaa estää konnan sottaamisen, kun ei vaikka ole itse paikalla korjaamassa kasaa, kannattaa kilpikonnaa kylvettää säännöllisesti lämpimässä (muttei kuumassa) vedessä päivän-parin välein, jolloin konna tekee tarpeensa kylvetysastiaan eikä näin pääse sotkemaan paikkoja. Sisäsiisteiksihän kilpikonnat eivät opi vaikka kuinka omiastaja sitä haluisikin. :)- Kilppinen
Kilpparin suolentoiminnan stimuloiminen lämpimällä vedellä on suotavaa ainoastaan silloin jos sen maha on oikeasti ummella. Ei siis siisteyssyistä. Tästä syystä päivittäinen kylvettäminen on mielestäni väärin.
- Kilppinen
Ei pidä paikkaansa. Konnan kakka kyllä haisee todella pahalle mutta ei ne nyt niin kovin usein kakkaa.. Ja pökäleet on aikas pieniä, usein helppo kerätä talteen, kunhan ruokavalio ei ole liian nestepitoista jolloin kakkakin on sitten sen mukainen- eli löysä.
Konnissa itsessään on alkuun aika outo haju, mutta siihen tottuu, kuten mm. koirien ja muidenkin eläinten hajuun - Anonyymi
Itselläni kaksi nelivarvaskonnaa. Uroksen ulosteet ei haise, mutta naaraan ulosteet haisevat ja se kakkaa usein. Olen miettinyt, onko tämä normaalia vai mistä voisi johtua?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113445MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768