Haiseeko maakilppari?

Pinja

Olen kuullut jostain että kilppari paskoo saman verran kuin koiranpentu, onko tää totta? Sehän on siis aikast paljon eikö. Joten nehän haisisivatkin sen mukaan ja ulostetta olisi joka puolella kun pitäisi vapaana, no ei nyt ihan joka puolella mut no joo kuiteski :)

8

2549

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minna

      Mitähän kilpparia tarkoitat.
      Nelivarvas syö vähän ja pas**o myös vähän.
      Sotkii tietty kävellessään ympäri kämppää.
      Puolen kilon painoiselta kilpparilta tulee muutama puolen pikkusormen kokoinen pökäle päivässä.
      Nelivarvas on kasvissyöjä eikä haise.

      • Pinja

        Tarkoitan just nelivarvasta.


      • konna2

        Kyllä se Nelivarpaan kakka ihan kakalta haisee. Konna itsessään ei juurikaan haise ,vaikka kyllä niissä semmoinen vieno ominaishaju on.


      • olin kilpikonna lemmikkinä

        vastaan sinulle ei kilpikonnat haise mutta jos et pese niitä niin niiden kilpi tulee limaseksi muuten ne eivät haise mulla oli kaksi kilpikonnaa puna korvia olivat ihmis ystävällisiä otin ne kolikon kokoisina sit kun kasvoivat ei voinut ottaa vedestä pois kun mulla on pienet kädet mutta ystävät aiuttoivat mua niiden pesemisessä ja vesien vaihtamisesta mulla kilpi konnat söivät lautaselta ei vedessä kuolivat vanhuuteen ei tässä muuta t päivi ja pörri kissan poikanen 6kk


    • sitä

      kakkaa tulee ihan joka konnalta koon mukaan, oli sitten nelivarvast tai kreikankilpikonna, isommalta enemmän ja pienemmältä vähemmän (sama kun verrataan vaikka dobermannia ja perhoskoiraa, kummallakin tulee koon mukaan).

      Jos jättää kakkakasat vain olemaan, tai ei ole heti paikalla siivoamassa, niin tottakai konna jossain vaiheessa kävelee yli ja rupeaa haisemaan. Pesemällä siitä kumminkin pääsee, ei se haju konnassa ikuisuuksia kiinni ole. Kilpikonnilla on oma ominaishajunsa, niinkuin kissat ja koiratkin haisevat erilaisille.

      Jos haluaa estää konnan sottaamisen, kun ei vaikka ole itse paikalla korjaamassa kasaa, kannattaa kilpikonnaa kylvettää säännöllisesti lämpimässä (muttei kuumassa) vedessä päivän-parin välein, jolloin konna tekee tarpeensa kylvetysastiaan eikä näin pääse sotkemaan paikkoja. Sisäsiisteiksihän kilpikonnat eivät opi vaikka kuinka omiastaja sitä haluisikin. :)

      • Kilppinen

        Kilpparin suolentoiminnan stimuloiminen lämpimällä vedellä on suotavaa ainoastaan silloin jos sen maha on oikeasti ummella. Ei siis siisteyssyistä. Tästä syystä päivittäinen kylvettäminen on mielestäni väärin.


    • Kilppinen

      Ei pidä paikkaansa. Konnan kakka kyllä haisee todella pahalle mutta ei ne nyt niin kovin usein kakkaa.. Ja pökäleet on aikas pieniä, usein helppo kerätä talteen, kunhan ruokavalio ei ole liian nestepitoista jolloin kakkakin on sitten sen mukainen- eli löysä.

      Konnissa itsessään on alkuun aika outo haju, mutta siihen tottuu, kuten mm. koirien ja muidenkin eläinten hajuun

    • Anonyymi

      Itselläni kaksi nelivarvaskonnaa. Uroksen ulosteet ei haise, mutta naaraan ulosteet haisevat ja se kakkaa usein. Olen miettinyt, onko tämä normaalia vai mistä voisi johtua?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4932
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      287
      3033
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1627
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1441
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1213
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1118
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    Aihe