Lasit EI-Lumon?

Kertokaa merkkejä

Taloyhtiön lasit on Lumonilta - minun asunnossa ei ole vielä. Sanottiin, että saa tilata mistä vaan, kunhan eivät poikkea ulkonäöltään muista. Mitä muita merkkejä on? Lumon ei tunnun edes ehtivän vastata tiedusteluihin. On kuulemma ylipitkät toimitusajat ja kiskurihinnat. Kiitos avusta!

23

6769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensin

      Lähetä Lumonille sähköpostilla tarjouspyyntö. Itse sain viimeviikolla tarjouksen seuraavana päivänä toimitusaikoineen. Toinen merkki on ainakin Nika.

      • Ei kuulu

        Laitoin Lumonille viime viikolla tarjouspyynnön mutta eivät ole vastanneet. Mitä pitäisi huomioida lasien valinnassa? Onko pinnoitteissa eroja tai kiinnityksissä? Eli mistä kannattaa maksaa?


      • parvekelasit ja
        Ei kuulu kirjoitti:

        Laitoin Lumonille viime viikolla tarjouspyynnön mutta eivät ole vastanneet. Mitä pitäisi huomioida lasien valinnassa? Onko pinnoitteissa eroja tai kiinnityksissä? Eli mistä kannattaa maksaa?

        ihme pinnoitus, kun sellaiset kuplamuovin kuviot näkyy joka pesun jälkeenkin.
        Lähetin sinne kerran kyselyn syystä moiseen, mutta kas kummaa eivät osanneet selittää.
        Hoito-ohjeet olivat melkein yhtä tyhjän kanssa, elikkä kuinka usein pitäisi sitä silikonia ruiskuttaa uriin, jotta lasit liikkuisi tarpeen vaatiessa esimerkiksi ja jne.
        Meillä on sellainen kulma, yhteensä 9 lasia, joten tarkemmat ohjeet olisi tarpeen.
        Tuulisella ilmalla ne liikkuvat hieman.
        Kunnolliset pokat ja niihin lasit olisi olleet paremmat. Emme itse voineet vaikuttaa siihen mistä lasit tilattiin, koska oli niin monta tilaajaa.


    • ei pelaa

      Siis huolto, oon jo pitemmän aikaa ootellu huoltajaa, ja jos ei satu just oleen kotona ,ko sattus heitillä oleen aikaa vilkaseen,niin taas siirtyy parilla viikolla.Ja ne vaan käy vilkaseen ,vika on ja pysyy....

    • täältä

      041-575 3059 suomen laatulasi siellä hommat toimii!

    • jarna

      Meille tuli keväällä Nikan lasit. Pyydettiin ensin Lumonilta tarjous, 2500eur. Nikan lasitsai 1600:lla eurolla. Meidän parvekkeissa oli aika paljon pellitystyötä, joten se osaltaan teki tuon hintaeron suuremmaksi, Lumon tuntuu ottavan lisätöistä aika suolaisen hinnan.

      Nikan lasit on ulkonäöltään ja toiminnaltaan näin maallikon silmissä aivan tasavertaiset, tyytyväisiä olemme ähän valintaan ainakin tähän mennessä olleet.

    • Lasittaja

      Suomen parvekekeskus oy toimittaa Finn-sopu-parvekelaseja,ylikulman menevä malli hyvä.

      • kehittynyt?

        Vanha Sopu ei mennyt kulman yli. Vai onko tuo Finn-sopu kokonaan toinen?


    • Morela

      lumon on Spain, Levante and Murcia:

      • jokin automaatti?

        Oletko olemassa, vai onko viesti jokin automaatti, joka laittaa Morelan osoitteen jokaiselle keskustelupalstalle, jossa on teksti "Lumon"?


      • menin halpaan
        jokin automaatti? kirjoitti:

        Oletko olemassa, vai onko viesti jokin automaatti, joka laittaa Morelan osoitteen jokaiselle keskustelupalstalle, jossa on teksti "Lumon"?

        En kattonu viestin päiväystä. Tuskinpa vastaa... :D
        Aika arveluttava markkinointitapa kumminkin.


    • Morela
    • vastata

      pitää ymmärtää että parhaalla merkillä on kovin kysyntä. miksi 80 % parvekelaseista on lumonin. Ai ku niillä on kovin hinta?

      • juust joo

        HAH!!!!


    • LumoninAsiakas

      Yhden lasiprojektin jälkeen en tiedä muista, mutta sen tiedän että Lumonia ei kannata käyttää. Ovat oman kokemukseni mukaan epärehellisiä - puhuvat yhtä ja tekevät toista. Tarkkana ainakin sopimusten kanssa ja pyytäkää luettavaksenne toimitusehdot!!

      • mies 50

        niin on ylihintainen


    • hallituksen jäsen

      www.asennustoivonen.fi

      • sitten tiedätkin.

        Onko tuo Finn-Sopu joku uusi systeemi markkinoilla? Aiemmin tässä säikeessä "Lasittaja" sanoi Suomen Parvekekeskuksen toimittavan kulman yli meneviä Finn-sopu lasituksia. Eihän sopu mene. Eikös se ole pääasiassa semmonen edullisempi systeemi suorille parvekkeille.


      • ja kakkarat
        sitten tiedätkin. kirjoitti:

        Onko tuo Finn-Sopu joku uusi systeemi markkinoilla? Aiemmin tässä säikeessä "Lasittaja" sanoi Suomen Parvekekeskuksen toimittavan kulman yli meneviä Finn-sopu lasituksia. Eihän sopu mene. Eikös se ole pääasiassa semmonen edullisempi systeemi suorille parvekkeille.

        Meillä tuo finnsopu (tai joku sopu) meni jumiin kun sieltä ylhäältä hajosi joku osa - sellanen vaakatasossa pyörivä kakkara.
        Korjaaja kävi ja laittoi sinne uusia osia (tai osan). Muutamana pakkaspäivänä jumitti toinen lasi samasta syystä.
        Myyjä sanoi heittävänsä tunkioon moiset paskat. Haukkui lyttyyn tuotteen jonka oli myynyt.
        En ole tavattoman tyytyväinen.

        Edellisesä paikassa meillä oli Lumonit. Ei pahat eli toimivat ihan kohtuullisesti, mutta olivat kyllä täysin tarpeettomat, joten seuraavaan asuntoon (jos sellainen tulee) ei tule parvekelaseja.
        Auringonpaahteessa lasitettu parveke muuttuu helvetillisen kuumaksi - muijakin alkaa sen jo uskoa!


      • gyftrdtyu
        ja kakkarat kirjoitti:

        Meillä tuo finnsopu (tai joku sopu) meni jumiin kun sieltä ylhäältä hajosi joku osa - sellanen vaakatasossa pyörivä kakkara.
        Korjaaja kävi ja laittoi sinne uusia osia (tai osan). Muutamana pakkaspäivänä jumitti toinen lasi samasta syystä.
        Myyjä sanoi heittävänsä tunkioon moiset paskat. Haukkui lyttyyn tuotteen jonka oli myynyt.
        En ole tavattoman tyytyväinen.

        Edellisesä paikassa meillä oli Lumonit. Ei pahat eli toimivat ihan kohtuullisesti, mutta olivat kyllä täysin tarpeettomat, joten seuraavaan asuntoon (jos sellainen tulee) ei tule parvekelaseja.
        Auringonpaahteessa lasitettu parveke muuttuu helvetillisen kuumaksi - muijakin alkaa sen jo uskoa!

        Meillä saa ne lasit niputettua sivuun aurinkopäivänä. Tilanne on sen jälkeen sama, kuin ei olisi laseja ollenkaan.
        Sen sijaan keväällä hyvin aikaisin voi jo juoda aamukaffeet parvekkeella, kun lasit pitävät viiman loitolla. Ja kalusteet voi säilyttää talvella siellä parvekkeella, kun lumi pysyy ulkona.


    • terassivaiei

      Asun Itä-Suomessa ja olen tekemässä lasitusta omakotitalon terassiin. Sain Lumonilta heti tarjouksen joka on n. puolet joidenkin muiden eteläkarjalaisten firmojen hinnoista (jotkut jopa yli 22.000!).

    • eri merkkiä

      Taloyhtiöissä pyritään saamaan yhtenäinen linja lasitusten suhteen ja jos aiemmin on käytetty Lumonia, niin hieman harkintaa tarvitaan. Tiedän Lumonille olevan hyvikin suunnitelmallista jatkomarkkinointia yhteistoimitusten jälkeen, eli yhteyttä otataan kaikissa tilanteissa tietyn viikkomäärän kuluttua.
      Olen ollut mukana kahdessa taloyhtiössä joihin Lumonit hankittiin eikä ainakaan minulla ole moitteen sijaa, päinvastoin. Tietysti isolla toimittajilla on omat viiveensä, ei keritä lähtemään joka soiton perään, eli ei kannata hoppuilla.
      Tässä on minulla vain ajatuksena taloyhtiöitten yhdenmukaisuus näkökohdat.
      Tiedän, että myös muilla toimittajilla löytyy hyvät lasitukset ja palvelu toimii. Yksittäistoimituksessa kannattaa lähestyä jotakin paikallista yrittäjää jolla löytyy hyviä referenssejä lähistöllä ja sitten vain kyselemään niiden perään, tosin hinta voi olla jopa korkeampi.
      Nyt kun tätä viestiketjua lukee niin tuntuu siltä, että lähinnä prvosoidaan esille keskustelua Lumonia vastaan, eikä tarkoituksena ole hankkiakkaan mitään. Tuota vikaa voi joskus olla kysyjässäkin, eikä toimittajissa, anteeksi mutta tämä tulee kyllä mieleen. En ole kuitenkaa Lumonin myyntimies, mutta uusi terassi on suunnitteilla, ehkä kierrätyslaseilla.

      • Mölkerö

        "Tietysti isolla toimittajilla on omat viiveensä, ei keritä lähtemään joka soiton perään, eli ei kannata hoppuilla."

        Tämä on ihan höpöhöpöä eikä kelpaa syyksi, mikäli näin todella on. Isommilla pitäisi olla enemmän resursseja. Varsinkin lamassa, jolloin firmojen taloudet ovat tiukemmilla, kuluttajien rahapussillaan äänestäminen varmasti korjaa tilannetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      133
      1342
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1195
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      846
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      156
      832
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      150
      733
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      728
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      588
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      575
    Aihe