Emätintulehdus

+papa

sain kuurin emätintulehdukseen (dalacin antibiotti rasvaa x 7vrk), koska neuvolassa käydessäni (ensimmäinen ultra) alapään tutkinut gyne sanoi että kohdunsuu verestää (!!!). Olen käynyt papassa pari kuukautta sitten ja kun soitin tuloksia niin hoitaja sanoi vaan että papa oli puhdas. En edes älynnyt sitä kyseenalaistaa ja nyt gyne sanoi, että silloin oli tuloksissa jo maininta kohdunsuun verestämisestä ja siitä että se oli haitannut testausta...Nyt jysähti kaikki pelot ja niiden esi-isät päähän...onko kenelläkään muulla ollut moista verestystä? Pikkuisella oli kaikki hyvin ja syke ok, mutta tätä dalacinia ei saisi käyttää ensimmäisellä kolmanneksella kuin äärimmäisessä hädässä...voiko aiheuttaa keksenmenon helposti? Lääkäri sanoi, että ihan ok, mutta niinhän se hoitsukin sanoi. Mitä ihmettä verestävä kohdunsuu voi olla? Mihinkään jatkotutkimuksiin mua ei ohjattu, esim sukupuolitaudeista ne ei edes puhunut. Hitto, mitä mä teen? Pitäiskö mun mennä vielä johonkin testeihin? Itellä ei oo hairahduksia ollu ja ukkoki on aina töissä joten ei oo sekään edes "ehtiny"...kanssasisaret pliis kommentoikaa ja kertokaa omakohtaisia kokemuksia...

9

32982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että raskaudessa

      noi paikat verestää ja jos vaavilla on kaikki ok....niin ja mikäli lekuri sanoi että lääke on sinänsä vaaraton.

      kiusallinenhan tuollanen tulehduskinon...

    • yksi kokemus

      Minä menin kerran vuositarkastukseen ja lääkäri teki sisätutkimuksen ja sitä tehdessään diagnosoi, että minulla on jokin tulehdus kun kohdunsuu verestää ja muutenkin oli punoitusta. Hän otti papan ja oli ihan varma, että tulos ei ole puhdas, mutta että aloitetaan kuuri vasta sitten kun tulokset tulee...

      No, papan tulos oli negatiivinen, mutta minä olin raskaana, en vain tiennyt sitä silloin, eikä kyllä näyttänyt sisätutkimusta tekevä lääkärikään sitä huomaavan. Lääkekuuria en sitten tarvinnutkaan ja noin vajaa 9 kk lääkärissä käynnin jälkeen syntyi meille kolmas lapsi.

      Että näin..

      • meikä

        mulla oli "harmiton" emätintulehdus, joka raskauden aikana levisi kohtuun joka aiheutti keskenmenon viikolla 20. Olin kyllä huomannut joitain oireita, mm. lisääntynyt valkovuoto, kysyin siitä neuvolas ja lääkärissä mutta sanoivat sen kuuluvan normaalisti raskauteen..

        Tästä opin ainakin sen että pitäisi luottaa enemmän omaan vaistoon ja vaatia lisää tutkimuksia jos siltä vähäänkään tuntuu..mutta ensikertalaisena ja nuorena odottajana luotin sokeasti vain muihin...

        en tietenkään halua mitenkään pelotella ja maalailla piruja seinille, toivottavasti sinulla menee kaikki hyvin!!


      • Jasra
        meikä kirjoitti:

        mulla oli "harmiton" emätintulehdus, joka raskauden aikana levisi kohtuun joka aiheutti keskenmenon viikolla 20. Olin kyllä huomannut joitain oireita, mm. lisääntynyt valkovuoto, kysyin siitä neuvolas ja lääkärissä mutta sanoivat sen kuuluvan normaalisti raskauteen..

        Tästä opin ainakin sen että pitäisi luottaa enemmän omaan vaistoon ja vaatia lisää tutkimuksia jos siltä vähäänkään tuntuu..mutta ensikertalaisena ja nuorena odottajana luotin sokeasti vain muihin...

        en tietenkään halua mitenkään pelotella ja maalailla piruja seinille, toivottavasti sinulla menee kaikki hyvin!!

        Hei,

        Minä sain viime viikolla papan tuloksen ja tulehdus löytyi mm. clue-soluja ja sauvaflooraa ja zidoval-kuurin mutta pari päivää aiemmin tein plussatestin. Soitin sairaalaan ja sieltä gyne sanoi ettei zidovalia mielellään ekan 3 kk aikana vaan dalacin olisi parempi. Nyt tänään pitäisi saada siihen resepti ja aloittaa lääkekuuri sitten.
        Gyne sanoi että tulehdus on hyvä hoitaa raskauden alta pois.
        Ymmärsin että hoidettuna ei aiheuta ongelmia sikiölle. Keskemenot aiheutuu siis kun ei ole todettu ajoissa ja aloitettu lääkekuuria.
        Minä en kylläkään tiedä onko mulla kaikki hyvin kun viikoja vasta 5 1 ja ultraan aion mennä parin viikon kuluttua tsekkaamaan tilanne kun lääkekuri on ohitse.

        Tsemppiä kaikille ja voimia varsinkin sinulle joka sait keskenmenon viikolla 20.
        Mullakin takana viime syksynä keskeytynyt km viikolla 6-7 ja lääkkeellisesti tehtiin ..


    • +papa

      Kiitos teille kaikille, oli helpottavaa kuulla etten ole yksin. No, kohta lääkekuuri on ohi ja sit varmaan ajan kanssa näkee kuinka käy...Tsemppiä kaikille!

      • Jasra

        Tänään puhuin sitten oman gynen kanssa ja suositteli kuitenkin zidovalia vaikka sairaalan gyne puhui toisesta.
        Ei ole kuulemma vaarallinen lääke mutta asetin voi aiheuttaa hankaluuksia jos huolimattomasti laittaa eli varovasti kun laittaa emättimeen niin ei ongelmia.

        Joten aloitan tänään zidoval-kuurin.

        Mikä lääke sinulla oli käytössä? Ja monennella viikolla olet?

        Gyne myös sanoi ettei uutta papaa tarvi ottaa kun vauvan jälkeen vasta.
        Ilmeisesti siis tulehduksella ei ole tapana uusiutua, toivottavasti.

        Tsemppiä:)


      • Nimetön
        Jasra kirjoitti:

        Tänään puhuin sitten oman gynen kanssa ja suositteli kuitenkin zidovalia vaikka sairaalan gyne puhui toisesta.
        Ei ole kuulemma vaarallinen lääke mutta asetin voi aiheuttaa hankaluuksia jos huolimattomasti laittaa eli varovasti kun laittaa emättimeen niin ei ongelmia.

        Joten aloitan tänään zidoval-kuurin.

        Mikä lääke sinulla oli käytössä? Ja monennella viikolla olet?

        Gyne myös sanoi ettei uutta papaa tarvi ottaa kun vauvan jälkeen vasta.
        Ilmeisesti siis tulehduksella ei ole tapana uusiutua, toivottavasti.

        Tsemppiä:)

        Minulla tulehdus uusiutui.
        Nyt etsin syitä, miksi.
        Johtuuko omista pöpöistä (flunssakierre menossa)
        vai voiko johtua miehen pöpöistä?
        Rv. 27 enkä viitsisi tämän jälkeen enää kolmatta kuuria joutua ottamaan.
        Oireita en itse ole huomannut.


      • minix
        Nimetön kirjoitti:

        Minulla tulehdus uusiutui.
        Nyt etsin syitä, miksi.
        Johtuuko omista pöpöistä (flunssakierre menossa)
        vai voiko johtua miehen pöpöistä?
        Rv. 27 enkä viitsisi tämän jälkeen enää kolmatta kuuria joutua ottamaan.
        Oireita en itse ole huomannut.

        Kokeile emättimeen laitettavia maitohappokapseleita, vaihda intiimialueen saippua ns hellävaraisiin vauvasaippuoihin, joidenka ph arvo on happaman puolella Lactasyd- en ole varma kirjoitetaanko ihan noin.
        Itellä auttaneet alapään tulehduksiin.


    • bgbvgububu

      Emätintulehdus tulee hoitaa heti aina raskaana pois. Siinä on keskenmenonriski terveellekin sikiölle. Kun ottaa sellaisia antibioottelja joita saa raskaana syödä, asia ok.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe