...viisain teko silloin on heti tilaisuuden
tullen pysähtyä ja päästää roikkuja ohi. Ei ole
turvallista ajaa ärsyyntyneenä toisen
käyttäytymiseen ja vilkuilla jatkuvasti
taustapeiliin. Itselle vaarallinen tilanne syntyy
myös äkkijarrutuksessa, jos tielle loikkaa jänis,
orava, joku muu eläin tai ihminen. Takapuskurissa
roikkuja ajaa silloin melko varmasti perään.
Typerintä, mitä kukaan voi koskaan liikenteessä
ajaessaan tehdä, on yrittää opettaa toisia
liikkujia.
Laske siis kymmeneen, ajattele turvallisuutta
ennen kaikkea. Opettele olemaan ärsyyntymättä
toisista liikkujista. Hölmösti käyttäytyvälle ei
kannata kostaa Mikään ei ole turvallisuutta
tärkeämpää.
Jos joku roikkuu takapuskurissa...
50
1733
Vastaukset
- 20VT
Tämähän juuri on puskurissa roikkuvan tavoite -
saada sinut väistämään. Mutta viisaampi kai
joustaakin.- Henry
Varmaan näin on mutta tietenkin kannattaa tsekata
myös oma ajotapa,ettei aja jatkuvasti keskiviivan
tuntumassa.Paras olisi ajaa oikeassa reunassa jos
tie on kunnossa.Monesti hyvällä tiellä on vielä
ainakin metri piennarta reunaviivan oikealla
puolella,joka on yhtä hyvää pinnaltaan kuin
muukin osa tiestä.Turvallisesti lähellä oikeaa
reunaviivaa.Pimeässä,sumussa,kovassa lumisateessa
voi olla viisaampaa ajella sitten
keskemmällä,koska tien reunassa saattaa olla
pimeänä pysäköityjä ajoneuvoja,joita ei
välttämättä huomaa ajoissa. - VO
Henry kirjoitti:
Varmaan näin on mutta tietenkin kannattaa tsekata
myös oma ajotapa,ettei aja jatkuvasti keskiviivan
tuntumassa.Paras olisi ajaa oikeassa reunassa jos
tie on kunnossa.Monesti hyvällä tiellä on vielä
ainakin metri piennarta reunaviivan oikealla
puolella,joka on yhtä hyvää pinnaltaan kuin
muukin osa tiestä.Turvallisesti lähellä oikeaa
reunaviivaa.Pimeässä,sumussa,kovassa lumisateessa
voi olla viisaampaa ajella sitten
keskemmällä,koska tien reunassa saattaa olla
pimeänä pysäköityjä ajoneuvoja,joita ei
välttämättä huomaa ajoissa.Ihmettelen autoilijoita, jotka pitävät piennarta
ajokaistana. Voihan sinne hätätilanteessa
väistää, mutta ei se ole tarkoitettu jatkuvaan
ajoon. Pientareella kulkevat hitaammat:
jalankulkijat, pyöräilijät ja mopoilijat. Mutkan
takana voi olla pientareella näitä hitaasti
liikkuvia ihmisiä tai sitten se pysäköity auto. - Henry
VO kirjoitti:
Ihmettelen autoilijoita, jotka pitävät piennarta
ajokaistana. Voihan sinne hätätilanteessa
väistää, mutta ei se ole tarkoitettu jatkuvaan
ajoon. Pientareella kulkevat hitaammat:
jalankulkijat, pyöräilijät ja mopoilijat. Mutkan
takana voi olla pientareella näitä hitaasti
liikkuvia ihmisiä tai sitten se pysäköity auto.En kehottanut ajamaan pientareella,vaan oikean
reunaviivan läheisyydessä.Totesin vain että siinä
on ihan turvallista ajaa kun reunaviivan oikealla
puolella on vielä usein metri piennarta,joka on
yhtä hyvää pinnaltaan kuin ajokaistakin. - Kanssaautoilija
VO kirjoitti:
Ihmettelen autoilijoita, jotka pitävät piennarta
ajokaistana. Voihan sinne hätätilanteessa
väistää, mutta ei se ole tarkoitettu jatkuvaan
ajoon. Pientareella kulkevat hitaammat:
jalankulkijat, pyöräilijät ja mopoilijat. Mutkan
takana voi olla pientareella näitä hitaasti
liikkuvia ihmisiä tai sitten se pysäköity auto...siitäkin että vedät kilometrinpitkiä jonoja.
Esim n kuukausi sitten Hangon tiellä eräs
ylivarovainen autoilija veti klo 12 yöllä jonoa,
jossa oli toistakymmentä autoa ajaen n 70 km/h
satasen alueella.
Olin itse viimeisenä kun pitkällä suoralla näin
että hälytysajoneuvo lähti sininen valo vilkkuen
keskeltä jonoa kohti jonon kärkeä. Sen jälkeen se
pysäytti jonon vetäjän ja me muut pääsimme
jatkamaan matkaa normaalivauhtia.
On mahdollista, että myöhäisen kellonajan vuoksi
poliisi epäili rattijuopumusta hitaan etenemisen
syyksi.
Mutta jos haluaa vältellä noloja tilanteita ja
perässä hiostajia, etenkin hyvän sään vallitessa,
ole ystävällinen ja aja joko niin nopeasti kuin
mitä rajoitukset salivat tai laske jono ohi. - VO
Kanssaautoilija kirjoitti:
..siitäkin että vedät kilometrinpitkiä jonoja.
Esim n kuukausi sitten Hangon tiellä eräs
ylivarovainen autoilija veti klo 12 yöllä jonoa,
jossa oli toistakymmentä autoa ajaen n 70 km/h
satasen alueella.
Olin itse viimeisenä kun pitkällä suoralla näin
että hälytysajoneuvo lähti sininen valo vilkkuen
keskeltä jonoa kohti jonon kärkeä. Sen jälkeen se
pysäytti jonon vetäjän ja me muut pääsimme
jatkamaan matkaa normaalivauhtia.
On mahdollista, että myöhäisen kellonajan vuoksi
poliisi epäili rattijuopumusta hitaan etenemisen
syyksi.
Mutta jos haluaa vältellä noloja tilanteita ja
perässä hiostajia, etenkin hyvän sään vallitessa,
ole ystävällinen ja aja joko niin nopeasti kuin
mitä rajoitukset salivat tai laske jono ohi.en minä aja ylivarovaisesti ja alle rajoitusten.
Ajan rajoitusten mukaan, ja käytännössä auton
mittari näyttää 5:stä 10:een km/t enemmän kuin
rajoitus on. Todellinen nopeus lienee joko tasan
tai hieman yli suurimman sallitun nopeuden.
Tunnustan ajavani päiväsaikaan hyvällä säällä ja
hyvällä tiellä toisinaan jopa hieman ylinopeutta.
Aloitin tämän viestiketjun, vaikka lyhensinkin
nimimerkkiäni (Viilipytyksi opetteleva -> VO).
Kun luet uudelleen ensimmäisen viestin,
ymmärtänet varmasti, etten taatusti vedä
perässäni kilometrien pituisia jonoja. (Vaikka
mitäpä väliä sillä on, mitä sinä minusta
ajattelet.)
Kirjoituksestasi saa vaikutelman, että on edellä
ajavan syy, jos takana tuleva ajaa liian lähellä.
Niin ei, ystävä hyvä, koskaan ole. Vaikka edellä
ajava ajaisi aivan liian hiljaa, en tuppautuisi
puskuriin kiinni. On autoilijoita, joilla on
tapana ajaa liian lähellä edellä ajavaa. Kun he
pääsevät ohi (jos ovat edes aikeissa ohittaa), he
ajavat seuraavaan uhriin kiinni. Ja niin
edelleen. Sellainen ajotapa on vaarallisempi kuin
he ehkä tajuavatkaan.
Turvallisuus on edelleen kaikkein tärkeintä. Jos
joku roikkuu takapuskurissa (niin, siis silloin,
kun ajan rajoitusten mukaista tai hieman
nopeampaa nopeutta), voisin ärsyyntyä ja
hermostua ja olen usein ärsyyntynytkin. Olen
kuitenkin tajunnut, miten siinä mielentilassa
ajaminen vaikuttaa, ja ymmärtänyt, että
turvallisinta on laskea rauhallisesti kymmeneen,
niellä kiukku ja päästää perässäroikkuja ohi.
Vaikka pystyisinkin riittävästi keskittymään
olennaiseen (jos perässäroikkuja ajaa aivan
kiinni, huomio kiinnittyy liikaa taakse- eikä
eteenpäin), ei liian lähellä ajavalla ole
mahdollisuutta ehtiä reagoida, jos minä teen
äkkijarrutuksen, etten tappaisi oravaa.
Kun olen tajunnut, miten oma ärsyyntymiseni
vaikuttaa omaan ajokäyttäytymiseeni ja siihen,
kuinka huomio kiinnittyy ärsyttävään asiaan, niin
totta vie tajuan myös pyrkiä olemaan ärsyttämättä
muita. Jos syystä tai toisesta joutuisin ajamaan
ylivarovasti (lastin takia?), alle rajoitusten,
päästäisin kiukustuneen jonon ohi - tai
päästäisin jonon ohi, ennen kuin siitä tulisi
kiukustunut jono.
Liikenteessä tärkeintä on turvallisuus.
Autoilijoiden, polkupyöräilijöiden, kävelijöiden,
tielle loikkaavien eläinten ja arvaamattomien
eläinten kanssa liikkuvien ratsastajien.
Rauhallisesti ei tarkoita ylivarovaisesti tai
liian hitaasti. Siksi vanha kuluneen oloinen
sanonta pitää enemmän kuin paikkansa: maltti on
valttia. - VO
Henry kirjoitti:
En kehottanut ajamaan pientareella,vaan oikean
reunaviivan läheisyydessä.Totesin vain että siinä
on ihan turvallista ajaa kun reunaviivan oikealla
puolella on vielä usein metri piennarta,joka on
yhtä hyvää pinnaltaan kuin ajokaistakin.kun luin viestisi ensin huolimattomasti. Se oli
oikein asiallinen. - make
Henry kirjoitti:
Varmaan näin on mutta tietenkin kannattaa tsekata
myös oma ajotapa,ettei aja jatkuvasti keskiviivan
tuntumassa.Paras olisi ajaa oikeassa reunassa jos
tie on kunnossa.Monesti hyvällä tiellä on vielä
ainakin metri piennarta reunaviivan oikealla
puolella,joka on yhtä hyvää pinnaltaan kuin
muukin osa tiestä.Turvallisesti lähellä oikeaa
reunaviivaa.Pimeässä,sumussa,kovassa lumisateessa
voi olla viisaampaa ajella sitten
keskemmällä,koska tien reunassa saattaa olla
pimeänä pysäköityjä ajoneuvoja,joita ei
välttämättä huomaa ajoissa.voi myös olla pientareella. Sinä et ollut yhtään
huolestunut kevyen liikenteen turvallisuudesta,
vaan pelkästään siitä ettet kolhi pientä pelti
lehmääsi muiden tien varteen lauenneisiin
raatoihin. - make
make kirjoitti:
voi myös olla pientareella. Sinä et ollut yhtään
huolestunut kevyen liikenteen turvallisuudesta,
vaan pelkästään siitä ettet kolhi pientä pelti
lehmääsi muiden tien varteen lauenneisiin
raatoihin.toi edellinen, pitää varmaan opetella lukemaan.
- Anonyymi
VO kirjoitti:
en minä aja ylivarovaisesti ja alle rajoitusten.
Ajan rajoitusten mukaan, ja käytännössä auton
mittari näyttää 5:stä 10:een km/t enemmän kuin
rajoitus on. Todellinen nopeus lienee joko tasan
tai hieman yli suurimman sallitun nopeuden.
Tunnustan ajavani päiväsaikaan hyvällä säällä ja
hyvällä tiellä toisinaan jopa hieman ylinopeutta.
Aloitin tämän viestiketjun, vaikka lyhensinkin
nimimerkkiäni (Viilipytyksi opetteleva -> VO).
Kun luet uudelleen ensimmäisen viestin,
ymmärtänet varmasti, etten taatusti vedä
perässäni kilometrien pituisia jonoja. (Vaikka
mitäpä väliä sillä on, mitä sinä minusta
ajattelet.)
Kirjoituksestasi saa vaikutelman, että on edellä
ajavan syy, jos takana tuleva ajaa liian lähellä.
Niin ei, ystävä hyvä, koskaan ole. Vaikka edellä
ajava ajaisi aivan liian hiljaa, en tuppautuisi
puskuriin kiinni. On autoilijoita, joilla on
tapana ajaa liian lähellä edellä ajavaa. Kun he
pääsevät ohi (jos ovat edes aikeissa ohittaa), he
ajavat seuraavaan uhriin kiinni. Ja niin
edelleen. Sellainen ajotapa on vaarallisempi kuin
he ehkä tajuavatkaan.
Turvallisuus on edelleen kaikkein tärkeintä. Jos
joku roikkuu takapuskurissa (niin, siis silloin,
kun ajan rajoitusten mukaista tai hieman
nopeampaa nopeutta), voisin ärsyyntyä ja
hermostua ja olen usein ärsyyntynytkin. Olen
kuitenkin tajunnut, miten siinä mielentilassa
ajaminen vaikuttaa, ja ymmärtänyt, että
turvallisinta on laskea rauhallisesti kymmeneen,
niellä kiukku ja päästää perässäroikkuja ohi.
Vaikka pystyisinkin riittävästi keskittymään
olennaiseen (jos perässäroikkuja ajaa aivan
kiinni, huomio kiinnittyy liikaa taakse- eikä
eteenpäin), ei liian lähellä ajavalla ole
mahdollisuutta ehtiä reagoida, jos minä teen
äkkijarrutuksen, etten tappaisi oravaa.
Kun olen tajunnut, miten oma ärsyyntymiseni
vaikuttaa omaan ajokäyttäytymiseeni ja siihen,
kuinka huomio kiinnittyy ärsyttävään asiaan, niin
totta vie tajuan myös pyrkiä olemaan ärsyttämättä
muita. Jos syystä tai toisesta joutuisin ajamaan
ylivarovasti (lastin takia?), alle rajoitusten,
päästäisin kiukustuneen jonon ohi - tai
päästäisin jonon ohi, ennen kuin siitä tulisi
kiukustunut jono.
Liikenteessä tärkeintä on turvallisuus.
Autoilijoiden, polkupyöräilijöiden, kävelijöiden,
tielle loikkaavien eläinten ja arvaamattomien
eläinten kanssa liikkuvien ratsastajien.
Rauhallisesti ei tarkoita ylivarovaisesti tai
liian hitaasti. Siksi vanha kuluneen oloinen
sanonta pitää enemmän kuin paikkansa: maltti on
valttia.Jokaisessa älypuhelimessa on GPS, jolla saa helposti tarkistettua todellisen ajonopeuden. Käytän aina GPS nopeutta ja ajan muutaman kilometrin yli, josta ei vielä sakoteta. Todella moni ajaa liikenteessä alle sallittujen rajoitusten.
- AVRO
Antaa hiostajan olla,jos itse ajat rajoituksen
mukaan niin ei muutakuin peili yöasentoon ja
jatkat samaa vauhtia.
Tehköön kiireinen sitten valintansa.- VO
Periaatteessa tuo toimii siihen, ettei takana
roikkujaa näey, mutta entä, kun tielle loikkaa
jänis? Hirvi? Orava? Taatusti jarrutan silloin,
ja jarrutan äkkiä. Jos joku siinä on puskurissa
kiinni, niin päällehän se tulee.
Mikä muu syy turvavälille olisi, jos ei
varautuminen arvaamattomiin tilanteisiin? - lenita
VO kirjoitti:
Periaatteessa tuo toimii siihen, ettei takana
roikkujaa näey, mutta entä, kun tielle loikkaa
jänis? Hirvi? Orava? Taatusti jarrutan silloin,
ja jarrutan äkkiä. Jos joku siinä on puskurissa
kiinni, niin päällehän se tulee.
Mikä muu syy turvavälille olisi, jos ei
varautuminen arvaamattomiin tilanteisiin?miksi pitää perässä roikkua. Jotkut sanoo, ettei
muuten pääsisi ohi heikkotehoisella autolla.
Itselläni on 2CV, eikä silläkään tarvitse perässä
roikkua, vaan lentävä ohitus on paljon nopeampi.
Toisessa autossa on enempi hevosia ja ainut
tilanne hetkelliseen perässäoloon on se, että
jouduin jostain syystä lopettamaan ohitukseni ja
palaamaan kaistalle takaisin.Itselläni on ikävä
olokin, jos etäisyys on pieni edessäni.
Jospa joku perässäroikkuja vastaisi, että miksi??
Mitä etua siitä saa, kun melkoiset riskit on
olemassa??? Emmehän ole formularadoilla
maanteillä. Jos näiltä radoilta otamme mallia,
niin pitäisi myös katsoa, pitkäänkö sielläkään
roikkujat pärjää. Ja hehän eivät aja omilla
autoillaan. Ja turvarungot ovat hiukan parempia
ja kalliimpia. - VO
lenita kirjoitti:
miksi pitää perässä roikkua. Jotkut sanoo, ettei
muuten pääsisi ohi heikkotehoisella autolla.
Itselläni on 2CV, eikä silläkään tarvitse perässä
roikkua, vaan lentävä ohitus on paljon nopeampi.
Toisessa autossa on enempi hevosia ja ainut
tilanne hetkelliseen perässäoloon on se, että
jouduin jostain syystä lopettamaan ohitukseni ja
palaamaan kaistalle takaisin.Itselläni on ikävä
olokin, jos etäisyys on pieni edessäni.
Jospa joku perässäroikkuja vastaisi, että miksi??
Mitä etua siitä saa, kun melkoiset riskit on
olemassa??? Emmehän ole formularadoilla
maanteillä. Jos näiltä radoilta otamme mallia,
niin pitäisi myös katsoa, pitkäänkö sielläkään
roikkujat pärjää. Ja hehän eivät aja omilla
autoillaan. Ja turvarungot ovat hiukan parempia
ja kalliimpia.Formularadalla tuskin on vaaraa, että tielle
loikkaa jänis, hirvi, ratsukko, polkypyöräilevä
lapsi tai muu.
- ns. ammattimies
Nyt päästiin aiheeseen! Oon lukenu ja kuunnellu
takapuskurissa roikkujista monta vuotta ja
harrastanut vähän itsekin moista touhua: näet
silloin kun edellä ajava ajaa selvästi
rajoituksia hitaammin ja muuten vain hiljaa.
Seuraavassa vaiheessa (kun saavutan hänet) alkaa
peiliin vilkuilu. Pää pyörii kuin väkkärä
taustapeilistä toiseen, apumiehen paikalla istuva
puoliso tekee samaa ja siinä kohtaa jo tekisi
mieli näyttää sormimerkkiä. Sitten koko tämän
taaksetarkkailuprosessin aikana vauhti putoaa
entisestään ja kohta mennään satkun alueella jo
noin 70 kymppiä! Huh.
Mutta lopullinen eläin herää, kun polkasen
jenkkirautani (vanhan, mutta vahvan) ohitukseen.
Perästäkatsojalle tulee hätä käteen ja hän
kaasuttaa keskivertoitäautonsa uuteen eloon ja
yrittää estää ohitukseni. Tähän asti körötellen
edennyt pariskunta on kohta kiireinen kuin mikä.
Ainoa säälittävä asia on ettei keskivertoauto
(uusi ja kallis avensis/vectra/volvo) pärjääkään
22 vuotta wanhalle kromilotjalleni! Liu´un
keveästi ohi ja saan sormimerkkejä ja kaukovaloja
perääni.
Ihmiset hoi! Mitä vi**n merkitystä sillä on mitä
takana tapahtuu??? Jos joku haluaa roikkua
perseessäsi, so what, hän on maksumies jos kiinni
tulee, mutta tarkkailkaa AUTOILIJAT tietä
edessänne ja antakaa perämiesten/naisten ajaa ja
ehkä ohittaa!!- sepe susi
Miten toi kuulosti niin tutulta, ihan kuin omasta
elämästä.
Pieni vinkki perässä roikkujista kärsiville,
seuraavan kerran kun joku tulee taka puskuriin
kiinni niin käyttäkää pissapoikaa, sehän kastelee
takana tulijan aika kivasti. - VO
Tässä olen osin samaa mieltä sinun kanssasi,
arvon jenkkiautoilija. Ohitettavana
velvollisuuteni on mieluummin hidastaa kuin
painaa kaasua. Taas on turvallisuus tärkeintä.
Hermostuminen ja ärsyyntyminen on joka
tapauksessa liikenteessä vaarallista.
Seitsemääkymppiä ajeleminen satasen
rajoitusalueella aiheuttaa vaaraa muille ja
itselleenkin.
Mutta jälleen kerran toistan sen, että kysymys ei
ole siitä, kuka maksaa viulut, jos
perässäroikkuja ajaa päälle, kun jarrutan äkkiä.
Raha on vain rahaa, mutta siinä kolarissa voi
käydä minullekin hullusti. Vaikka ajan normaalia,
rajoitusten mukaista tai jopa vähän
vauhdikkaampaa nopeutta, näitä perässäroikkujia
riittää. On niitä, joilla on aina kiire ja joiden
paha tapa on ajaa AINA edellisen puskuriin
kiinni, ajoipa tämä millaista nopeutta hyvänsä.
Perässäroikkuja ei ehkä tajua, miten suuren
vaaran hän aiheuttaa. Tai mikä vielä
todennäköisempää: hän ei välitä muista.
Kaikkien liikkujien turvallisuuden takia on
silloin hyvä hidastaa ja väistää, päästää
ainakiireinen ohi turvallisesti. Hermostumatta,
ilman apukoulutasoisia käsimerkkejä. Minä en
alennu moukkamaiseen käytökseen, vaikka
perässäroikkuja niin tekeekin. - VO
sepe susi kirjoitti:
Miten toi kuulosti niin tutulta, ihan kuin omasta
elämästä.
Pieni vinkki perässä roikkujista kärsiville,
seuraavan kerran kun joku tulee taka puskuriin
kiinni niin käyttäkää pissapoikaa, sehän kastelee
takana tulijan aika kivasti.Minäkin olen kokeillut tuota tuulilasinpesua,
mutta harvoin se auttaa. Hetkeksi roikkuja ehkä
jättää pidemmän välin, mutta useimmiten tulee
takaisin puskuriin kiinni. Se ei poista sitä
liikennettä vaarantavaa tosiasiaa, että huomioni
kiinnittyy liiaksi taakse- eikä eteenpäin.
- Totuuden1516
Nimenomaan! itsekin kun tavoitan jonkun niin unohdan pitkät päälle ja tule melko lähelle että toinen tajuaa painaa kaasua tai jarrua
- Margit_Birgit_TP
Vieläkö soitat poliisille jos kuorma-auto edessäsi ajaa vaikka 70km/h 80-alueella? Olet muutama vuosi sitten kertonut että soitat poliisit tarkastamaan onko hitaasti ajava kuorma-autonkuljettaja kännissä kun niin hitaasti ajaa koska itse et pääse siitä ohi ja sen takia poliisit todellisuudessa soitat. Kerroit silloin myös että kuorma-auto kulkee alle rajoitusten sen takia että kuljettaja pelkää ajoneuvon leveyttä. Vieläkö olet samaa mieltä ja toimit samalla tavalla.
- Totuuden1516
Margit_Birgit_TP kirjoitti:
Vieläkö soitat poliisille jos kuorma-auto edessäsi ajaa vaikka 70km/h 80-alueella? Olet muutama vuosi sitten kertonut että soitat poliisit tarkastamaan onko hitaasti ajava kuorma-autonkuljettaja kännissä kun niin hitaasti ajaa koska itse et pääse siitä ohi ja sen takia poliisit todellisuudessa soitat. Kerroit silloin myös että kuorma-auto kulkee alle rajoitusten sen takia että kuljettaja pelkää ajoneuvon leveyttä. Vieläkö olet samaa mieltä ja toimit samalla tavalla.
Ei! En soita poliisia. Toki jos edellä ajava ajaa epäilyttävästi niin silloin toki rimpauttelen partion paikalle :)
- Margit_Birgit_TP
Totuuden1516 kirjoitti:
Ei! En soita poliisia. Toki jos edellä ajava ajaa epäilyttävästi niin silloin toki rimpauttelen partion paikalle :)
Olet siis yhdessä asiassa huomannut miten typerästi toimit.
- idiootti.se.on
Margit_Birgit_TP kirjoitti:
Olet siis yhdessä asiassa huomannut miten typerästi toimit.
Tämän nykyisen Bussissa olisi myös syytä huomata idiootimaisuutensa kun nostelee ylös 15 vuotta vanhoja aloituksia.
- On.Se.Tyhmä.On.Se
idiootti.se.on kirjoitti:
Tämän nykyisen Bussissa olisi myös syytä huomata idiootimaisuutensa kun nostelee ylös 15 vuotta vanhoja aloituksia.
Ei se idiootti ymmärrä että hänen ja vain hänen ansiosta ikivanhat kirjoitukset nousee viestiketjun ylimmäksi. Se häntä ärsyttää mutta silti itse aiheuttaa itselleen lisää ärtymystä. Jos jättää vanhat paskat huomioimatta niin keskustelut pyörii uusien viestien ympärillä. Mutta tämä ylityhmä idiootti vaan jatkaa vanhojen viestien kommentointia ja saa ne keskustelut myös ylös uusimpien eteen.
- On.Se.Tyhmä.On.Se
On.Se.Tyhmä.On.Se kirjoitti:
Ei se idiootti ymmärrä että hänen ja vain hänen ansiosta ikivanhat kirjoitukset nousee viestiketjun ylimmäksi. Se häntä ärsyttää mutta silti itse aiheuttaa itselleen lisää ärtymystä. Jos jättää vanhat paskat huomioimatta niin keskustelut pyörii uusien viestien ympärillä. Mutta tämä ylityhmä idiootti vaan jatkaa vanhojen viestien kommentointia ja saa ne keskustelut myös ylös uusimpien eteen.
Ei! se on ylläpidon syytä! HE ei anna keskustleujen olla aloitusjärjestyksessä! HE päätti ruveta tekemään nostoja yhden vastauksen jölkeen
- VittuSäOletTyhmä
On.Se.Tyhmä.On.Se kirjoitti:
Ei! se on ylläpidon syytä! HE ei anna keskustleujen olla aloitusjärjestyksessä! HE päätti ruveta tekemään nostoja yhden vastauksen jölkeen
JOS SINÄ HELVETIN IDIOOTTI JÄTTÄISIT NE YLI 15 VUOTTA VANHAT VIESTIT KOMMENTOIMATTA NIIN NE EIVÄT SIELTÄ ITSESTÄÄ YLÖS POMPPAA!!! MIKÄ SAATANA TÄSSÄ ON SULLE LIIAN VAIKEAA YMMÄRTÄÄ????
- Let_it_be
Elä viiti huutaa.
Ei ne avohoitojaksot niin kauan kestä. Kohta se lopettaa kun pääsee takas.
- rat.kaisu
Jos takanasi ajava ei osaa sovittaa väliä nopeuteen sopivaksi, niin sinun tulee sovittaa nopeus väliin sopivaksi.
- katse.eteen.päin
Kumpa oppisit seuraamaan vain ja ainoastaan omaa ajamistasi ja keskittyisit edessäsi oleviin tapahtumiin, sekä lopettaisit sen takana tulijan kyttäämisen niin kaikki sujuisi nykyistä paremmin.
- AliNopeus
katse.eteen.päin kirjoitti:
Kumpa oppisit seuraamaan vain ja ainoastaan omaa ajamistasi ja keskittyisit edessäsi oleviin tapahtumiin, sekä lopettaisit sen takana tulijan kyttäämisen niin kaikki sujuisi nykyistä paremmin.
OLET IHAN OIKEASSA.TLL LUOTTAMUSSÄÄNTÖ TARKOITTAA SAMAA"TIELLÄ LIIKKUJA NOUDATTAA SÄÄNTÖJÄ JA PITÄÄ ODOTTAA ETTÄ TOISETKIN KULKIJAT NOUDATTAA LAKIA"
- rat.kaisu
katse.eteen.päin kirjoitti:
Kumpa oppisit seuraamaan vain ja ainoastaan omaa ajamistasi ja keskittyisit edessäsi oleviin tapahtumiin, sekä lopettaisit sen takana tulijan kyttäämisen niin kaikki sujuisi nykyistä paremmin.
Jos keskittyy vain omaan ajamiseensa, eikä kiinnitä huomiota muihin liikenteessä liikkuviin, niin silloin niitä ongelmia vastaa tuleekin. Huomaat tuon sitten kokemuksen karttuessa.
- AliNopeus
rat.kaisu kirjoitti:
Jos keskittyy vain omaan ajamiseensa, eikä kiinnitä huomiota muihin liikenteessä liikkuviin, niin silloin niitä ongelmia vastaa tuleekin. Huomaat tuon sitten kokemuksen karttuessa.
Mulla on ollut ajokortti vuodesta 1969 ja ajoin niin kuin autokoulussa opetettiin,en ole huomannut ongelmia,vaikka ajoin kuorma-autoakin ja peiliin piti katsia usein.Koska ne mulle tullee? takautuvasti kerralla 1969 lähtienkö?,ne tulee toisille ne ongelmat pitäis menneä kertauksiin autokouluun
- rat.kaisu
AliNopeus kirjoitti:
Mulla on ollut ajokortti vuodesta 1969 ja ajoin niin kuin autokoulussa opetettiin,en ole huomannut ongelmia,vaikka ajoin kuorma-autoakin ja peiliin piti katsia usein.Koska ne mulle tullee? takautuvasti kerralla 1969 lähtienkö?,ne tulee toisille ne ongelmat pitäis menneä kertauksiin autokouluun
Jos ne pystyisit kykyjesi puolesta huomaamaan, niin olisit huomannut jo. Unohda siis tuo aiempi ja luota siihen, että sinua taidokkaammat huolehtivat siitä, ettet joudu onnettomuuteen. Et sinä muutakaan voi.
- katse.eteen.päin
rat.kaisu kirjoitti:
Jos ne pystyisit kykyjesi puolesta huomaamaan, niin olisit huomannut jo. Unohda siis tuo aiempi ja luota siihen, että sinua taidokkaammat huolehtivat siitä, ettet joudu onnettomuuteen. Et sinä muutakaan voi.
Vaikutat kovasti näilläkin palstoilla tiheään trollaavalta, omat taitonsa vahvasti yliarvioivalta kuskilta.
Joten edelleen parhaiten onnettomuudet välttää keskittymällä omaan ajamiseensa ja mikä tärkeintä, kuvittelematta omista taidoistaan liikoja. - Sillälailla.hyvä
katse.eteen.päin kirjoitti:
Vaikutat kovasti näilläkin palstoilla tiheään trollaavalta, omat taitonsa vahvasti yliarvioivalta kuskilta.
Joten edelleen parhaiten onnettomuudet välttää keskittymällä omaan ajamiseensa ja mikä tärkeintä, kuvittelematta omista taidoistaan liikoja.Sitten, kun ei enää pysty pitämään keskustelua asiassa ja toisen mielipide harmittaa kun et osaa kumota sitä, niin voi vaikka siirtyä esittämään arvailuja sitä, minkälainen toinen on. Sitä sanotaan antautumiseksi.
- Automies_Pentti
Kommentointia kannattaa jatkaa painottamalla tekstiään muutamalla voimasanalla sekä kommentoida vasta-argumentoijan seksuaalista suuntautumsta. Se antaa aina asiantuntevan vaikutelman ja tuo lisää pohjaa myös aiemmille kommenteille.
- HomottelullaHuomiota
Automies_Pentti kirjoitti:
Kommentointia kannattaa jatkaa painottamalla tekstiään muutamalla voimasanalla sekä kommentoida vasta-argumentoijan seksuaalista suuntautumsta. Se antaa aina asiantuntevan vaikutelman ja tuo lisää pohjaa myös aiemmille kommenteille.
Kyllä. Homo-kortin lyöminen pöytään on tuttu ja turvallinen tapa jatkaa keskustelua kun omat argumentit loppuu ja sitä keinoa moni ansiokkaasti käyttää. Ja tällä palstalla on myös porukkaa jotka saavat kiksejä ja sisältöä elämäänsä kakka-, pissa-ja runkkauskirjoitteluista. Näiden mielestä se on hauskaa ja saavat huomiota osakseen.
- Kggtyion
HomottelullaHuomiota kirjoitti:
Kyllä. Homo-kortin lyöminen pöytään on tuttu ja turvallinen tapa jatkaa keskustelua kun omat argumentit loppuu ja sitä keinoa moni ansiokkaasti käyttää. Ja tällä palstalla on myös porukkaa jotka saavat kiksejä ja sisältöä elämäänsä kakka-, pissa-ja runkkauskirjoitteluista. Näiden mielestä se on hauskaa ja saavat huomiota osakseen.
Haista homo perse ja mene runkkaamaan.
- TykkäätHomoPerseistä
Kggtyion kirjoitti:
Haista homo perse ja mene runkkaamaan.
Sinähän siitä perseesi haistelusta tykkäät samalla kun Gynther sinua runkkaa.
- katse.eteen.päin
Sillälailla.hyvä kirjoitti:
Sitten, kun ei enää pysty pitämään keskustelua asiassa ja toisen mielipide harmittaa kun et osaa kumota sitä, niin voi vaikka siirtyä esittämään arvailuja sitä, minkälainen toinen on. Sitä sanotaan antautumiseksi.
Ehkäpä kannattaisi "antautua" ja opetella ajamaan muita ylenmäärin kyttäämättä ja keskittymällä vain omaan tekemiseen. Näin kun kaikki toimii/toimisi sillä olisi myönteinen vaikutus jopa liikennetuevallisuuteen.
- Anonyymi
TykkäätHomoPerseistä kirjoitti:
Sinähän siitä perseesi haistelusta tykkäät samalla kun Gynther sinua runkkaa.
Nyt on pojat asian ytimessä 😍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on pojat asian ytimessä 😍
Ooh.... das grose lederhosen!
- AliYli-Nopeus
Onhan ne mielipiteenne kumottu montakertaa lakia lukemalla tässää,te vaan jatkatten
- Anonyymi
Sitten vaan faktat pöytään. Ole hyvä.
- Anonyymi
Kiva tietää
- Anonyymi
Oikea tapa on vuorotellen jarruttaa voimakkaasti ja kiihdyttää sitten. Näin perässä roikkuja joutuu koko ajan muuttamaan nopeuttaan ja joutuu olemaan valppaana.
Hätävilkkujakin voi käyttää ajaessa nykyisten liikennesääntöjen mukaan varoittaamaan perääänajovaarasta takana ajavaa.- Anonyymi
"Oikea tapa on vuorotellen jarruttaa voimakkaasti ja kiihdyttää sitten."
Oikeasta en tiedä, mutta esittämälläsi tavalla vaarantaa ennen kaikkea oman ja sen takana tulijan hengen lisäksi, mahdollisesti suuren joukon muiden tiellä liikkuvien hengen.
Kannattaisiko sitä "oikeaa tapaa" vielä harkita? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oikea tapa on vuorotellen jarruttaa voimakkaasti ja kiihdyttää sitten."
Oikeasta en tiedä, mutta esittämälläsi tavalla vaarantaa ennen kaikkea oman ja sen takana tulijan hengen lisäksi, mahdollisesti suuren joukon muiden tiellä liikkuvien hengen.
Kannattaisiko sitä "oikeaa tapaa" vielä harkita?Millä tavoin vaarantaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oikea tapa on vuorotellen jarruttaa voimakkaasti ja kiihdyttää sitten."
Oikeasta en tiedä, mutta esittämälläsi tavalla vaarantaa ennen kaikkea oman ja sen takana tulijan hengen lisäksi, mahdollisesti suuren joukon muiden tiellä liikkuvien hengen.
Kannattaisiko sitä "oikeaa tapaa" vielä harkita?Siksi hätävilkkuja suosittelinkin käyttämään, kun takana ajava vaarantaa edellä ajavan turvallisuuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavoin vaarantaa?
Kyllä sinä ymmärrät, että miten, kunhan vaan esität tyhmempää mitä olet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822