Alumiiniveneen maalaus

Niilo

Kyseessä siis 24ft liukuva alumiiniretkivene, joka on ollut merikäytössä. Joku pohjamaali on ja sen päälle on vedetty alumiinille sopivat myrkyt. Vene on nyt järvikäytössä, joten tarvetta myrkylle ei ole. Moneen kertaan myrkyllä vedetty pohja on aika rupinen eikä hydrodynaamisesti varmastikaan kovin hyvä. Nyt mielessä on käynyt pohjan puhtaaksi hiominen ja uudelleen maalaus. Tähän googlettamalla jonkin verran tietoa löytyykin ja esim. hempelin sivuilta ohjeita.

Pintamaali ainakin epoksi-pohjainen pitäisi käsittääkseni olla? Jos jollain on hyviä vinkkejä, niin mielelläni vastaanottaisin. Eli lähinnä puhdistukseen ja pohjamaaliin liittyen. Joskus jotain autokäytössä olevia alumiiniosia maalannut ja ainakin sen havainnut että puhtaaksi hiottu pinta oksidoituu melko nopeasti ja tuon lähes näkymättömänkin oksidipinnan päällä ei maali kyllä kauaa pysy. =)

6

3805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tarvitse

Eihän alumiinivenettä tarvitse järvikäytössä maalata mitenkään. Tuo epoksimaali on lasikuituveneisiin tarkoitettu kosteussuojaksi, gelcoat kun ei ole vesitiivis. Alumiinivene ei pelkää vettä koska metalli on täysin hermeettinen.

Jos silti haluat pohjan maalata, kannattaa käyttää alumiinille tarkoitettua pohjamaalia, joka pysyy. Alumiini on juuri siitä oksidoitumisesta johtuen hankala maalattava.

• neuvoa

Huh huh paukapää.Miksi vitussa pitäis maalaa kuppanen vanha paatti???Ai niin olet huomanut, että markkinajohtaja BUSTER on maalattu.Huh huh kusipää, et saa paatistasi maalaamalla aitoa ja alkuperäistä BUSTERIA.

• venekö

Kuka ny työveneen näköistä Busteria ostaa kun voi valita tyylikkään Siverin tilalle?

• ===
        venekö kirjoitti:

Kuka ny työveneen näköistä Busteria ostaa kun voi valita tyylikkään Siverin tilalle?

No jos rupiset hapettuneet kyljet ja halkeillut lasikuitu on tyylikästä, ni miks ei...

• peter north
        === kirjoitti:

No jos rupiset hapettuneet kyljet ja halkeillut lasikuitu on tyylikästä, ni miks ei...

Toivottavasti buster maalaa kaikki vanhatkin 70-80-90 luvun veneet vihreällä niin tämä ikuinen itku loppuu. Miksi mikään ei toimi? Cayennepippuria pohjaan!

• Nimetön

Haha, noh tästä just näkee, että tällaisilla 'foorumeilla' päivystävät kaikki älykkäät pikkusieluiset perämoottoridemarit, joilla ei ilmiselvästi ole tietoa siitä, että alumiinista voidaan valmistaa muutakin, kuin pustereita yms. kalastusveneitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2631
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1659
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1655
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59