Osallistuiko kukaan kokeeseen? Aika helpolta vaikutti, varsinkin aineistotehtävä...
Tosin noita oikeita vastauksia katsellessa tuntuu vähän huonolta, eipä taida tulla korkeintaan ku 25 pojoo.
http://www.joensuu.fi/tkt_yhteisvalinta/valintakoe2006/valintakoe2006.html
tietojenkäsittelytiede
9
1406
Vastaukset
- Hakija
Musta oli aika vaikee valintakoe. Mitä oon kattonu noita edellisiä valintakokeita ni eka tehtävä oli tosi helppo. Nyt en ees viittiny yrittää ku vaikutti tosi vaikeelta. Eikä toi aineistokaan hyvin näyttäny menevän :(
- höäöö
Viime vuonna ainakin aineistotehtävä oli jotain ihan käsittämätöntä. Tämänvuotisessa pysty sentään vastaamaan jotain järkevää.
- Hakija
höäöö kirjoitti:
Viime vuonna ainakin aineistotehtävä oli jotain ihan käsittämätöntä. Tämänvuotisessa pysty sentään vastaamaan jotain järkevää.
Mä aina onnistun päätteleen noi jutut ihan päin honkia. Ajattelen jotenkin kaikki ihan erilailla mitä tossa vastauksessa oli. En tiedä sitten miten ne arvostelee, jos kuitenki on perustellu vastaukset kunnolla. Mitä tossa nyt kuus pistettä laskin, että ainaki pitäs saada.
Vuoden 2005 pääsykokoe oli aineiston puolesta kyllä vaikee, mutta ei mahdoton. En tiiä kumpi ois menny aineiston perusteella paremmin. Mulle se 2005 vuoden koe ois kyllä ollu helpompi.
- olis jo 22.6
Hyvin taisi koe mennä, mutta meniköhän tarpeeksi hyvin.
Kenelläkään kokemuksia ohjelmointitehtävien arvioinnista? Itse sain väsättyä toimivan algoritmin, mutta varsinaisena virheenä käytin int[][]-taulukkoa, kun olis vaatinut long[][]. Melkoisen selkeä. Lukemisen ja tulostamisen lisäksi kaksi for-rakennetta ja yksi kaksinkertainen for. Tehokkuudenkin suhteen varmaan aika OK. Ainoastaan muistia rohmuaa sen long[luku][luku] verran, mutta muut ratkaisut olisi varmaan tehneet siitä monimutkaisemman ja hitaamman.
Aineisto tehtävässä tuli vastailtua paikoittain aika erilailla kuin mallivastauksessa, mutta uppoaakohan perusteluilla. Varsinkin neloskohdan vastaus oli mulla jotain aivan muuta. Järjestin häiriöt kahdella eri tavalla riippuen siirrettävän tiedon virheherkkyydestä?
Todella vaikea arvioida, mitä tosta voisi tulla. Toisaalta odottaisin, että pisteitä tulisi joku nelisenkymmentä, mutta riittääkö? Viimevuonnahan esim. Tampereelle pääsi 22/50 pisteellä, mutta sitä edeltävänä vuonna 36/50 pisteellä. Onko noi kokeet nyt niin eritasoiset?- Niinpä niin
Pyrin nyt toista kertaa Helsingin yliopistolle TKT:ta lukemaan. Viime vuonna pyrin ekan kerran, mutta en päässyt. Tosin pääsin lukemaan sitten toiseen paikkakunnalle eli yksi vuosi tkt:n opintoja takanapäin.
Vaikka toisaalta koe oli mielestäni "helppo", mutta kun aloin sitten lukemaan noita vastauksia niin tuli ihan suru puseroon. Miten voinkin mokata noin pahasti?
Toisaalta näytti siltä, että Helsinkiin haki vähemmän väkeä (??) Mutta mitään virallista tilastoa en ole nähnyt, syksyllä sitten varmaan.
Viime vuoden pääsykoe oli mielestäni ihan hepreaa ja pääsin silti lukemaan tkt:ta, tosin eri paikkakunnalle minne halusin, mutta ihan antoisa vuosi on ollut yo:lla. Jatkan siellä sitten, jos en Helsinkiin pääse.
Odotetaan tuloksia 22.6! - hweaasf
Niinpä niin kirjoitti:
Pyrin nyt toista kertaa Helsingin yliopistolle TKT:ta lukemaan. Viime vuonna pyrin ekan kerran, mutta en päässyt. Tosin pääsin lukemaan sitten toiseen paikkakunnalle eli yksi vuosi tkt:n opintoja takanapäin.
Vaikka toisaalta koe oli mielestäni "helppo", mutta kun aloin sitten lukemaan noita vastauksia niin tuli ihan suru puseroon. Miten voinkin mokata noin pahasti?
Toisaalta näytti siltä, että Helsinkiin haki vähemmän väkeä (??) Mutta mitään virallista tilastoa en ole nähnyt, syksyllä sitten varmaan.
Viime vuoden pääsykoe oli mielestäni ihan hepreaa ja pääsin silti lukemaan tkt:ta, tosin eri paikkakunnalle minne halusin, mutta ihan antoisa vuosi on ollut yo:lla. Jatkan siellä sitten, jos en Helsinkiin pääse.
Odotetaan tuloksia 22.6!Ainakin Tampereelle oli tänä vuonna huomattavasti vähemmän hakijoita kuin viime vuonna.
http://www.uta.fi/opiskelu/valinta/valinta2006.html
Hakemuksia yhteensä v. 2005 657 kpl ja v. 2006 vain 522 kpl. Eli ilmeisesti Helsinkiin on vähemmän pyrkijöitä. - /////tilastoja
hweaasf kirjoitti:
Ainakin Tampereelle oli tänä vuonna huomattavasti vähemmän hakijoita kuin viime vuonna.
http://www.uta.fi/opiskelu/valinta/valinta2006.html
Hakemuksia yhteensä v. 2005 657 kpl ja v. 2006 vain 522 kpl. Eli ilmeisesti Helsinkiin on vähemmän pyrkijöitä.Hakijamäärät tippuneet siis Turussakin:
2006: 299
2005: 411
Ja Kuopio:
2006:93
2005:108
Joensuun&Jyväskylän tilastoja ei vielä esillä.
Helsingin yliopiston tilaston laskin koesalien paikkaluvun mukaan (jaettuna kahdella): 405 (sisältäen eng ja ruots kieliset hakijat), jos niitä ei oteta huomioon : 328 (tästä täytyy sitten vähentää myös ne, jotka eivät osallistuneet kokeeseen)
Viime vuonna hakemusten jättäneet : 447
Kokeisiin osallistuneet : 252
Hyväksytyt : 281
Kiintiö : 180
Joten uskoisin, että Helsingissä hakijamäärä on laskenut.
- täällä
Aineistotehtävä oli aika helppo, mutta loogisen päättelyn tehtävä taisi mennä ihan päin honkia. Etenkin kun en edes ehtinyt kirjoittaa auki niiden sijoittelua. Siitä taitaa tulla nolla pistettä :( Aineistotehtävä toisaalta oli niin helppo, että siitä voi tulla täydet. Saa nähdä miten käy. Ohjelmointitaitoset taitaa pärjätä tänä vuonna todella hyvin.
- Tauno Palo
Ohjelmointitehtävästä tullut mallivastaukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161