verenpaine lukemat

170ylä 135alapaine

onks tää mielestänne normaali; kun sydämen syke niin hyvä kun 50-60 lyöntiä minuutis tupakoin en juuri liikuntaa harrasta oireita ei ole; työs käyn ja ikää noin 50V. kertosko viisammat joilla verenpainetauti.

16

1755

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A ja O

Ruokavaliolla voidaan vaikuttaa verenpaineeseen. Siksi kysynkin, mitä syöt?

Entä onko ylipainoa tai vatsanseudun lihavuutta? Mikset liiku ja miksi tupakoit?

• viljatuotteita

suolaa en käytä lainkaan ja ole normaalipainonen ruokailu on vähän niin ja näin keittelen enimmäkseen puuro/riisi/viljatuotteita maito on juomani, mut kahvia kyl menee sit tosi paljon. syön b-vitamiinia.mul nivelkipuja sormis, kyynärpäis, ranteis joten särkylääkkeitä menee päivittäin. työ vie voimani ettei jaksa liikkua, kun koko päivän seissy ja kävellyt töis, hikoilen paljon, veren natrium verikokeis ainoa joka alhanen. tupakoin koska oon nikotinisti, mites sen vois lopettaa ! Pitäs olla 24h töis ni ei tupakkaa menis just nimeskään tai juosta kyläilemäs siel en kehtaa polttaa, mut kun o niin väsynyt ettei tule kyläreissujakaan just tehtyä.

• A ja O
        viljatuotteita kirjoitti:

suolaa en käytä lainkaan ja ole normaalipainonen ruokailu on vähän niin ja näin keittelen enimmäkseen puuro/riisi/viljatuotteita maito on juomani, mut kahvia kyl menee sit tosi paljon. syön b-vitamiinia.mul nivelkipuja sormis, kyynärpäis, ranteis joten särkylääkkeitä menee päivittäin. työ vie voimani ettei jaksa liikkua, kun koko päivän seissy ja kävellyt töis, hikoilen paljon, veren natrium verikokeis ainoa joka alhanen. tupakoin koska oon nikotinisti, mites sen vois lopettaa ! Pitäs olla 24h töis ni ei tupakkaa menis just nimeskään tai juosta kyläilemäs siel en kehtaa polttaa, mut kun o niin väsynyt ettei tule kyläreissujakaan just tehtyä.

Ruokavaliollahan on mahdollista vaikuttaa verenpaineeseen, jos olet siitä kiinnostunut. Vähennä viljatuotteiden käyttöä ja lisää kasviksia ja hedelmiä, joissa on runsaasti verenpainetta alentavaa kaliumia sekä flavonoideja, jotka myös alentavat verenpainetta parantaessaan endoteelin eli verisuonen sisäpinnan toimintaa.

Tupakointikin on mahdollista lopettaa, jos sitä todella itse haluaa. Tiedän mistä puhun sillä olen itse lopettanut. Tärkeää on vain motivoida itsensä siihen hyvin - kertoa itselleen rehellisesti kaikki tupakoinnin haitat ja hyödyt sekä myös tupakoimattomuuden edut. Kun nämä listaa itselleen ja psyykkaa itsensä tupakoinnin lopettamiseen, niin siinä on ihan mahdollista onnistua, vaikka se ei helppoa olekaan. Silti kannattaa yrittää, koska tupakointi on suoraan sanoen *elvetin tyhmää! Vielä kun ottaa nikotiinipurkat avuksi, se auttaa lopettamisessa ihmeesti.

• mikään ruoka
        A ja O kirjoitti:

Ruokavaliollahan on mahdollista vaikuttaa verenpaineeseen, jos olet siitä kiinnostunut. Vähennä viljatuotteiden käyttöä ja lisää kasviksia ja hedelmiä, joissa on runsaasti verenpainetta alentavaa kaliumia sekä flavonoideja, jotka myös alentavat verenpainetta parantaessaan endoteelin eli verisuonen sisäpinnan toimintaa.

Tupakointikin on mahdollista lopettaa, jos sitä todella itse haluaa. Tiedän mistä puhun sillä olen itse lopettanut. Tärkeää on vain motivoida itsensä siihen hyvin - kertoa itselleen rehellisesti kaikki tupakoinnin haitat ja hyödyt sekä myös tupakoimattomuuden edut. Kun nämä listaa itselleen ja psyykkaa itsensä tupakoinnin lopettamiseen, niin siinä on ihan mahdollista onnistua, vaikka se ei helppoa olekaan. Silti kannattaa yrittää, koska tupakointi on suoraan sanoen *elvetin tyhmää! Vielä kun ottaa nikotiinipurkat avuksi, se auttaa lopettamisessa ihmeesti.

ei maistu, melkein väkisin pitää syödä, sellasia ruokia jotka menee nopeasti kurkusta alas! Oisko tupakka vienyt makuaistin tykkänään? Hedelmiä, vihanneksia en käytä. Motivaatio tupakanpolttoon kyl on mut vaikeata luopua, pitäs joku tukiryhmä olla tai elämäs muutakin sisältöä kuin työ! mulla oma verenpainemittari, en ole lääkäris käyny kun ei kerran mitään vaivoja. Jot kai tää ihan normaalipaineet, kun tuota ikääkin jo on. ja ehkä nuo säryt aiheuttaa stressiä joten eipä täs hätiä mitiä.

• Sellainen...
        mikään ruoka kirjoitti:

ei maistu, melkein väkisin pitää syödä, sellasia ruokia jotka menee nopeasti kurkusta alas! Oisko tupakka vienyt makuaistin tykkänään? Hedelmiä, vihanneksia en käytä. Motivaatio tupakanpolttoon kyl on mut vaikeata luopua, pitäs joku tukiryhmä olla tai elämäs muutakin sisältöä kuin työ! mulla oma verenpainemittari, en ole lääkäris käyny kun ei kerran mitään vaivoja. Jot kai tää ihan normaalipaineet, kun tuota ikääkin jo on. ja ehkä nuo säryt aiheuttaa stressiä joten eipä täs hätiä mitiä.

Trolli. Vaikea uskoa nimittäin, että kaltaisia ihmisiä olisi olemassa.

• trolli kysyn?
        Sellainen... kirjoitti:

Trolli. Vaikea uskoa nimittäin, että kaltaisia ihmisiä olisi olemassa.

ei kait tyhmyys (jos tarkoittaa tuo sana sitä)? ole ihmisen oma vika? Sai sen jo syntymälahjana. -joten mites siihen vois vaikuttaa....

• Linkki II
        trolli kysyn? kirjoitti:

ei kait tyhmyys (jos tarkoittaa tuo sana sitä)? ole ihmisen oma vika? Sai sen jo syntymälahjana. -joten mites siihen vois vaikuttaa....

http://www.miesklinikka.com/kysymys-ja_keskustelupalsta/
        Lääkärit vastaavat muutaman päivän sisällä.

Ei tarkoita trolli tyhmää, enkä muutenkaan tajua mitä tuon yhden viesti oli tarkoittavinaan, koska selvästikään et trolli tai provo ole. Kannattaa yleensä sivuuttaa tuollaiset kommentit.

• A ja O
        mikään ruoka kirjoitti:

Normaalit paineet nuo eivät todellakaan ole, vaan niille olisi syytä tehdä jotain - joko elämäntapamuutoksilla tai sitten lääkkeillä ja elämäntapamuutoksilla. Hoitamaton korkea verenpaine on nimittäin sydäntaudin riskitekijä - kuten on tupakointikin.

Mutta en tiedä mitä sanoisin, kun olet haluton muutoksiin. Jos liikunta ei maistu, vihanneste ja hedelmien syöminen ei kiinnosta eikä tupakoinnin lopettamiseenkaan löydy riittävästi potkua, niin edellytykset tilanteen parantamiseen ovat aika kehnot. Tällaista lääkärit kai sanovat muutosvastarinnaksi.

• A ja O
        A ja O kirjoitti:

Normaalit paineet nuo eivät todellakaan ole, vaan niille olisi syytä tehdä jotain - joko elämäntapamuutoksilla tai sitten lääkkeillä ja elämäntapamuutoksilla. Hoitamaton korkea verenpaine on nimittäin sydäntaudin riskitekijä - kuten on tupakointikin.

Mutta en tiedä mitä sanoisin, kun olet haluton muutoksiin. Jos liikunta ei maistu, vihanneste ja hedelmien syöminen ei kiinnosta eikä tupakoinnin lopettamiseenkaan löydy riittävästi potkua, niin edellytykset tilanteen parantamiseen ovat aika kehnot. Tällaista lääkärit kai sanovat muutosvastarinnaksi.

Tai kai sitä muutosvastarintaa kutsutaan terveydenhoidossa "hoitomyöntyvyyden puuttumiseksi", jos kyseessä on sellaisten hoitojen vastustaminen joita terveydenhoidon ammatilainen suosittelee.

• sanonut lääkäri?

Olisi sekin kiva tietää...

Eli mikä on lääkityksesi, joka ei siis näytä tehoavan?

Mitä kaikkia lääkevaihtoehtoja olet lääkärin seurannassa jo kokeillut?

Mitä kertoi vuorokausirekisteröinti eli onko korkeat lukemasi jatkuvia ympäri vuorokauden ja esim. myös öisin?

Vai onko lääkärisi tosiaan sitä mieltä, että ihan normaalia on - tuota on kyllä aika vaikea uskoa?

Ai niin, ja missä tilanteessa verenpaineesi on mitattu, hoitajan/lääkärin vastaanotolla, kotona kotimittarilla, kaverin mittarilla jne. Eli mitttaustilanne ja tulosten toistuvuus useammalla mittauskerralla?

• hyper

olen 54, lukemat olleet mulla nuoresta asti yli 170/110. lääkkeitä kokeiltu n.40 erilaista,eivät tehoa tai sivuvaikutukset liian suuria. olen hoikka, syön erittäin terveelisesti ja harrastan liikuntaa säännöllisesti, en polta enkä juuri käytä alkoholia koska siitä ei tule hyvää oloa. ainoastaan väsymys vaivaa jos ei saa unta tarpeeksi n.8h/yö. tämän kans on varmaan vain elettävä.

• hannes kuntoilija

verenpaineeni on 145/80, kuntoilen paljon ajan pyörällä, syön paljon vihanneksia ja kuituja, koska verensokerini oli korkealla, nyt lukemat on hyvät ja verenpaineeni putosi näihin lukemiin. ennen 165/95.

• on jo

todella vaarallisen korkea, kaukana normaalista!

• vastailee

en ole käynyt lääkäril viimeks n.5v. sitten keuhkoputkentulehdus, sain antibiootteja. olen raksalla töis. kotimittaril olen mitannut iltasel ei joka päivä naapuril on yleensä samal mittaril mitattuna niinkin korkeat kuin 200/95 niin oisko tuo mittari sit rikki? kun jotain oireita ois niin menishän sitä lääkäriin, mut töis saa paljon raitista ilmaa liikuntaa. kiitos kuitenkin kaikille vastaajille!

• hakusessa
        vastailee kirjoitti:

en ole käynyt lääkäril viimeks n.5v. sitten keuhkoputkentulehdus, sain antibiootteja. olen raksalla töis. kotimittaril olen mitannut iltasel ei joka päivä naapuril on yleensä samal mittaril mitattuna niinkin korkeat kuin 200/95 niin oisko tuo mittari sit rikki? kun jotain oireita ois niin menishän sitä lääkäriin, mut töis saa paljon raitista ilmaa liikuntaa. kiitos kuitenkin kaikille vastaajille!

http://www.serialkiller.fi/flash.htm

• Sökö
        vastailee kirjoitti:

Itsellä oli sellainen joku halpa mittari, lukemat aivan järkkyjä, 180/100, 150/90, menin lääkäriin, siellä paineet 120/76, ja sitä seurailtiin aika monta kertaa niin aina todella hyvät paineet, ja mittarille vesilintua.

Ne pitää myös kalibroida...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe