Meillä on jonkun verran juolavehnää pienellä kasvimaalla ja paljon pienessä rinteessä joka viettää kasvimaalta tontin rajalle. Pitäis saada rintsu siistiksi (naapurinkin iloksi) ja vehnät helkkariin. Olin ajatellut laittaa rintsun täyteen kiviä mutta ei se taida tappaa vehnää. Mikä avuksi?? Mitä vois istuttaa kasvimaalle joka häätäis pois vehnän.
Joulavehnää kasvimaalla
3
575
Vastaukset
- Insider
Semmoista kasvia joka hävittää juoluvehnän.Hyvä konsti on sivellä lehdistöä Round-Upilla.Hidas mutta varma keino on poistaa juurineen.Keväällä kun muokkaa maata se erottuu valkoisten juurien takia hyvin,ja jokainen näkyvä juuri poistetaan.
Sääliksi käy ihmisiä kun jyrsinkoneella myllertää kasvimaata.Valkojuuri katkeaa pieniin osiin,ja jokainen pätkä juurta kasvattaa uuden.- pms68
vihonviimeinen kasvi muiden samanlaisten joukossa! Taistelua voi käydä myrkyllä ja kitkemällä, mutta pika-apua ei ole eikä oikotietä onneen vaan hiellä on siitä yritettävä eroon..
Olemassa on juolavehnän tuhoon tarkoitettua myrkkyä jota viljan viljelisät käyttää, mutta siitä en enempää tiedä.
- calmato
Sama täällä, juolavehnä vaivaa. Toisena harmina on vuohenputki. Vaikea sanoa, kumpi on pahempi.
Ainoa luonnomukainen keino on kitkeminen. Kerran luomutarkastaja kysyi, antaisivatko naapurit pitää sikoja, jotka tonkisivat makoisat juolavehnänjuurakot mieluusti suihinsa.
Toistaiseksi olen tonkinut itse talikon ja sen päälle käsiharan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315426- 363721
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833273- 112535
- 292132
- 122057
- 1631876
- 141358
- 1051352
- 1371154