Joulavehnää kasvimaalla

Aija

Meillä on jonkun verran juolavehnää pienellä kasvimaalla ja paljon pienessä rinteessä joka viettää kasvimaalta tontin rajalle. Pitäis saada rintsu siistiksi (naapurinkin iloksi) ja vehnät helkkariin. Olin ajatellut laittaa rintsun täyteen kiviä mutta ei se taida tappaa vehnää. Mikä avuksi?? Mitä vois istuttaa kasvimaalle joka häätäis pois vehnän.

3

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Insider

Semmoista kasvia joka hävittää juoluvehnän.Hyvä konsti on sivellä lehdistöä Round-Upilla.Hidas mutta varma keino on poistaa juurineen.Keväällä kun muokkaa maata se erottuu valkoisten juurien takia hyvin,ja jokainen näkyvä juuri poistetaan.
      Sääliksi käy ihmisiä kun jyrsinkoneella myllertää kasvimaata.Valkojuuri katkeaa pieniin osiin,ja jokainen pätkä juurta kasvattaa uuden.

• pms68

vihonviimeinen kasvi muiden samanlaisten joukossa! Taistelua voi käydä myrkyllä ja kitkemällä, mutta pika-apua ei ole eikä oikotietä onneen vaan hiellä on siitä yritettävä eroon..

Olemassa on juolavehnän tuhoon tarkoitettua myrkkyä jota viljan viljelisät käyttää, mutta siitä en enempää tiedä.

• calmato

Sama täällä, juolavehnä vaivaa. Toisena harmina on vuohenputki. Vaikea sanoa, kumpi on pahempi.

Ainoa luonnomukainen keino on kitkeminen. Kerran luomutarkastaja kysyi, antaisivatko naapurit pitää sikoja, jotka tonkisivat makoisat juolavehnänjuurakot mieluusti suihinsa.

Toistaiseksi olen tonkinut itse talikon ja sen päälle käsiharan kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5426
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3721
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3273
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2535
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2132
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2057
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163