lumipalloilmiö

friidu

olen kieltänyt tätä vuosien ajan, sillä panikointi on ollut niin kausiluonteista. hyväksyn itsessäni pienet flippailut, mutta inhoan tätä hallitsemattomuutta. tunnen olevani onnellinen (parisuhde yms.), eikä stressikään ole päällä. silti jatkuvat sosiaaliset tilanteet aiheuttavat paniikkituntemuksia ja petyn itseeni, vaikka haluaisin nauttia nimenomaisista hetkistä. tällä hetkellä tuntuu, että en pysty enää koskaan opiskelemaan tai mahd. kulkemaan alttaria pitkin, koska paniikkioireet veisivät kaiken ilon ja mahdollisuudet. onko tämä jotain geneettistä, aivokemiallista..? en tunne omaavani varsinaista traumaa/komplekseja, mitä työstää terapiassa. tuntuu, että ennen niin normaali jännitys on riistäytynyt käsistä ja jokin on ottanut vallan, pilaa arkista elämääni. eihän tätä voi ymmärtää, ennen kuin kokee. en haluaisi hakea tähän apua lääkkeiden kautta, sillä pelkään, että niitä joutuu sitten popsimaan aina (kun ei uskalla lopettaa? inhottaa kemikaalit). masentaahan tämä kun vetää heikoksi ja tahtomattaan keskittää kaikki ajatukset oman kroppansa hallitsemattomuuteen. ja miksi pulpahtaa vasta tässä iässä (alle 30v.)???

16

1375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoverisi

no kuule kirjoitit juttuasi ihan niin kuin minä.
      Olen itsekin kelannut ihan samoja juttuja.lääkäriinkään ei viiti mennä kun on niin kausiluontoista ja inhottaa ne mömmöt.Ja tuntuu ettei mitään terapian tarvettakaan ole.
      Pännii tällänen...

• krissu

Oletan, että olette molemmat naisia ja jos oireilu on kausiluonteista niin se saattaa olla ihan pms oireilua. Ei mullakaan päässäni mitään traumoja ole, mutta ennen kuukautisia tulen niin hermostuneeksi, että saattaa paniikki punnata pintaan.

Omalla kohdallani näin, mutta eipä se tieto paljoa auta, kun tietää, että se puskee säännöllisesti pintaan.

• kohtalotoveri
        krissu kirjoitti:

Oletan, että olette molemmat naisia ja jos oireilu on kausiluonteista niin se saattaa olla ihan pms oireilua. Ei mullakaan päässäni mitään traumoja ole, mutta ennen kuukautisia tulen niin hermostuneeksi, että saattaa paniikki punnata pintaan.

Omalla kohdallani näin, mutta eipä se tieto paljoa auta, kun tietää, että se puskee säännöllisesti pintaan.

no niinpä tietysti.Itselläni on vasta oikeastaan vuoden ajan ollut tosi ekstra vittumainen olo ennen menkkoja jopa niin että ukko on vihjaillut että kääntyisin jopa lääkärin puoleen.Ennen mensuja ei tee mieli lähteä minnekkään ulos ihmisten ilmoille.
        Silmät on valon herkät,ärsytyskynnys supermatala ja muutenkin olo on vittuuntunut ja paniikkioireet puskee päälle.Pitääpä oikein pitää vaikka 3 kk sellaista päivä kirjaa oireista ja katsoa osuuko ne todella yksiin mun mensujen kanssa.
        No mutta jos osuvat niin mitä niille voi tehdä?
        Onko krissu vinkkejä?

• Meitsi
        kohtalotoveri kirjoitti:

no niinpä tietysti.Itselläni on vasta oikeastaan vuoden ajan ollut tosi ekstra vittumainen olo ennen menkkoja jopa niin että ukko on vihjaillut että kääntyisin jopa lääkärin puoleen.Ennen mensuja ei tee mieli lähteä minnekkään ulos ihmisten ilmoille.
        Silmät on valon herkät,ärsytyskynnys supermatala ja muutenkin olo on vittuuntunut ja paniikkioireet puskee päälle.Pitääpä oikein pitää vaikka 3 kk sellaista päivä kirjaa oireista ja katsoa osuuko ne todella yksiin mun mensujen kanssa.
        No mutta jos osuvat niin mitä niille voi tehdä?
        Onko krissu vinkkejä?

Mulla tulee paniikkioireita aina vähän ennen menkkoja ja olen päätellyt että ne on niitä PMS-oireita. Kävin ostaan luontaistuote kaupasta Mulimen merkkistä tuotetta mikä auttaa niihin. Mulla se on tepsinyt ja panikointi on vähentynyt niin, ettei sitä ole juuri ollenkaan. Ja sitte vielä lenkkeilyä siihen päälle, se kruunaa kaiken... Minulle tämä Mulimen sopi täydellisesti...

• krissu
        Meitsi kirjoitti:

Mulla tulee paniikkioireita aina vähän ennen menkkoja ja olen päätellyt että ne on niitä PMS-oireita. Kävin ostaan luontaistuote kaupasta Mulimen merkkistä tuotetta mikä auttaa niihin. Mulla se on tepsinyt ja panikointi on vähentynyt niin, ettei sitä ole juuri ollenkaan. Ja sitte vielä lenkkeilyä siihen päälle, se kruunaa kaiken... Minulle tämä Mulimen sopi täydellisesti...

Kerropas mulle kuinka tuota käytetään. Oon nimittäin hakenut samaa homeopaattista valmistetta, mutten tiedä pitääkö sitä käyttää säännöllisesti vai tarvittaessa? Hyvä kun tuli puheeksi, olin jo unohtanut koko putelin!

Itse oon saanut jonkinlaista helpotusta stress control tabuista, joita alan syödä noin viikko ennen kuukautisia. Ainakin oireet ovat lieventyneet.

Kokeilin pari vuotta sitten srri lääkitystäkin, mutta ne eivät sopineet ollenkaan, olo oli hirveä koko sen kuukauden pienellä annostuksella mitä sitä söin - ei ikään enää! Gyne kirjoitti mietoja rauhoittavia, tuolla ne ovat kaapissa lähinnä hätävarana.

Kannattaa kyllä popsia vitamiineja/hivenaineitakin. Ainakin B-vitamiinin puutokset aiheuttaa jo sinällään hermostuneisuutta ja masentuneisuutta.

Kävin tänään ostamassa vitamiineja apteekista ja aloin täristä hillitysti kassalla. Sopii kuvioon, viitisen päivää menkkoihin - plaah!

• kohtalotoveri
        krissu kirjoitti:

Kerropas mulle kuinka tuota käytetään. Oon nimittäin hakenut samaa homeopaattista valmistetta, mutten tiedä pitääkö sitä käyttää säännöllisesti vai tarvittaessa? Hyvä kun tuli puheeksi, olin jo unohtanut koko putelin!

Itse oon saanut jonkinlaista helpotusta stress control tabuista, joita alan syödä noin viikko ennen kuukautisia. Ainakin oireet ovat lieventyneet.

Kokeilin pari vuotta sitten srri lääkitystäkin, mutta ne eivät sopineet ollenkaan, olo oli hirveä koko sen kuukauden pienellä annostuksella mitä sitä söin - ei ikään enää! Gyne kirjoitti mietoja rauhoittavia, tuolla ne ovat kaapissa lähinnä hätävarana.

Kannattaa kyllä popsia vitamiineja/hivenaineitakin. Ainakin B-vitamiinin puutokset aiheuttaa jo sinällään hermostuneisuutta ja masentuneisuutta.

Kävin tänään ostamassa vitamiineja apteekista ja aloin täristä hillitysti kassalla. Sopii kuvioon, viitisen päivää menkkoihin - plaah!

No joo itse olen kanssa tuota mulimenia ottanut enkä kyllä saanut siitä tarvitsemaani apua.
        Sitä otetaan 4-5 kertaa päivässä oliko se nyt parikytä tippaa tilkkaan vettä.
        Mieluusti niin ettei ole syönyt 15 minuuttiin ennen sen ottoa eikä sen jälkeenkään saisi syödä 15 minuuttiin.
        Litku siis otetaan suuhun ja annetaan suunlimakalvojen kautta imeytyä hetki ja sitten nielaistaan.

Annan listaa mitä olen itse kokeillut.
        Olen kokeillut b-ryhmän vitamiineja ja niistä olikin apua.Niiden syömisen aloitan 2 vkoa ennen mensuja.
        Sitten syön myös kalsiumia tabuna koska maitotuotteita en voi syödä.Sekin on tuntunut jeesaavan.
        Lisäksi syön e-epaa gramman päivässä ja neljä kapselia helokkia sekä 800 mg karnosiinia.
        Tämä e-epa,karnosiini ja helokki ovat vasta tovin olleet mulla käytössä mutta tunnen saavani niistä silti todella apua joten syön purkit loppuun ehdottomasti ja jatkankin niiden syöntiä mutta pienemmällä annostuksella.
        Lisäksi olen ottanut ruusunjuurta joka myös oli hyvää jos ei muuta niin tukkanilähti huimaan kasvuun ja seksielämä sai piristysruiskeen.Käytän sitä aina tarvittaessa.
        Lisäksi käytän myös epäsäännöllisen säännöllisesti monivitamiineja.
        Ja hermojen kireyteen ostin juuri vogelin kauranversouutetta(Aviva sativa).Ja tunnen saaneeni siitäkin apua .Sitä käytetään täsmä hoitona eli silloin kun tuntuu että nyt mun nuppi räjähtää otan sitä.

Löysin tälläisen tosi hyvän artikkelin netistä jossa oli runsaasti kullanarvoisia vinkkejä PMS:n hoitoon ja ajattelin noita kokeilla.

Tässä siis linkki:
        http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu0100/5.htm

Tärkeää on myös pysyä loitolla kahvista,sokerista,valkoisista jauhoista ja myös lihansyönninkin lopettaminen on joillain auttanut.

Olen myös ajatellut kokeilla vyöhyketerapiaa siitäkin ovat monet saaneet apua.

Toivottavasti tämä ketju jatkuu ja kantaa hedelmää sillä on tämä kuitenkin niin monen vaiva eikä tähän oikeastaan ole lääkäreillä antaa kuin rauhoittavia pahimpien päivien varalle.Itse en kuitenkaan haluaisi sille tielle lähteä vaan kokeilen mitä voin luonnonkonsteilla aikaan saada.

Metkaa tässä on sekin että olenhan minä aina ollut hiukan hankala ja outo ennen mensuja ,mutta nyt toisen lapsen saatuani olen kuin joku raivotautinen teurastaja ,joka 7 päivää ennen mensuja kädet tutisten ja pää humisten ,kauhea turvotus päällä koittaa suoriutua ostoksista kunnialla.
        Mitäpä tälle tekee ,ilman hormoneja ei voi olla ja hormonien kanssa ei tiedä miten olisi:/

• justiinsa joo
        kohtalotoveri kirjoitti:

No joo itse olen kanssa tuota mulimenia ottanut enkä kyllä saanut siitä tarvitsemaani apua.
        Mieluusti niin ettei ole syönyt 15 minuuttiin ennen sen ottoa eikä sen jälkeenkään saisi syödä 15 minuuttiin.
        Litku siis otetaan suuhun ja annetaan suunlimakalvojen kautta imeytyä hetki ja sitten nielaistaan.

Olen kokeillut b-ryhmän vitamiineja ja niistä olikin apua.Niiden syömisen aloitan 2 vkoa ennen mensuja.
        Sitten syön myös kalsiumia tabuna koska maitotuotteita en voi syödä.Sekin on tuntunut jeesaavan.
        Lisäksi syön e-epaa gramman päivässä ja neljä kapselia helokkia sekä 800 mg karnosiinia.
        Tämä e-epa,karnosiini ja helokki ovat vasta tovin olleet mulla käytössä mutta tunnen saavani niistä silti todella apua joten syön purkit loppuun ehdottomasti ja jatkankin niiden syöntiä mutta pienemmällä annostuksella.
        Lisäksi olen ottanut ruusunjuurta joka myös oli hyvää jos ei muuta niin tukkanilähti huimaan kasvuun ja seksielämä sai piristysruiskeen.Käytän sitä aina tarvittaessa.
        Ja hermojen kireyteen ostin juuri vogelin kauranversouutetta(Aviva sativa).Ja tunnen saaneeni siitäkin apua .Sitä käytetään täsmä hoitona eli silloin kun tuntuu että nyt mun nuppi räjähtää otan sitä.

Löysin tälläisen tosi hyvän artikkelin netistä jossa oli runsaasti kullanarvoisia vinkkejä PMS:n hoitoon ja ajattelin noita kokeilla.

Tässä siis linkki:

Tärkeää on myös pysyä loitolla kahvista,sokerista,valkoisista jauhoista ja myös lihansyönninkin lopettaminen on joillain auttanut.

Toivottavasti tämä ketju jatkuu ja kantaa hedelmää sillä on tämä kuitenkin niin monen vaiva eikä tähän oikeastaan ole lääkäreillä antaa kuin rauhoittavia pahimpien päivien varalle.Itse en kuitenkaan haluaisi sille tielle lähteä vaan kokeilen mitä voin luonnonkonsteilla aikaan saada.

Metkaa tässä on sekin että olenhan minä aina ollut hiukan hankala ja outo ennen mensuja ,mutta nyt toisen lapsen saatuani olen kuin joku raivotautinen teurastaja ,joka 7 päivää ennen mensuja kädet tutisten ja pää humisten ,kauhea turvotus päällä koittaa suoriutua ostoksista kunnialla.
        Mitäpä tälle tekee ,ilman hormoneja ei voi olla ja hormonien kanssa ei tiedä miten olisi:/

nää sun juttus oikeen liittyy tänne?
        Kyllä sen nyt tyhmempikin tajuaa, mitä on pms-oireet ja mitä taasen panikointi, niillä kun sattuu oleen aikalailla erilaiset oireilut, eikä pms ole mitään paniikin rinnalla, mullamolemmat ja turha väittää, että pms aiheuttais paniikkia, älä pehmeitäs puhu.
        Täällä erikseen sun vaivojes palsta.

• kohtalotoveri
        justiinsa joo kirjoitti:

nää sun juttus oikeen liittyy tänne?
        Kyllä sen nyt tyhmempikin tajuaa, mitä on pms-oireet ja mitä taasen panikointi, niillä kun sattuu oleen aikalailla erilaiset oireilut, eikä pms ole mitään paniikin rinnalla, mullamolemmat ja turha väittää, että pms aiheuttais paniikkia, älä pehmeitäs puhu.
        Täällä erikseen sun vaivojes palsta.

ja niin on moni muukin nainen.
        Sopii käydä katsomassa tuolla kuukautispalstalla missä naiset puhuvat paniikkikohtauksista vain tiettyyn aikaan kuusta ja myös kirjallisuudesta löytyy samaa asiaa.
        Kirjoitan näistä asioista siksi koska tämän ketjun aloittaja ja moni muu kokee että asia on niin ja itsekin koen sen niin.Koska kaikki paniikkikohtaukset joita olen elämässäni saaneet ovat osuneet juuri tuohon pms aikaan eli kahteen viikkoon ennen kuukautisia.
        Taidat olla harvinaisen ikävä ihminen.Ihmiset kuten minä ja muut kirjoittavat tänne puhtaasti siksi että jaamme kokemuksiamme ja ajatuksiamme ja saamme toisiltamme tukea,vinkkejä ja apua jaksamiseen.
        Siksi kerroin millä oireita saisi lievennettyä ja niin elämä helpottuisi.
        Mulla on pahimman laatuinen pms raivotauti 2 vkoa kk eli suoraan 6 kk mun vuodesta menee sekoiluun.
        Kyllä mä koen sen aikamoisena ongelmana.
        Ja vielä pahempana kuin pelkän paniikkikohtauksien saamisen.
        Pms:ssä on lähes sata eri oiretta ja yksi niistä on paniikki.
        Minulla on varmaan ne kaikki oireistani päätellen.
        Jos sanot pomollesi mulla on nyt paniikki oireet tai ahdistus tai masennuspäällä se on ihan ok syy esim jäädä pois duunista.
        Mutta miten selität pomolle tai muille sen joo mulla on pms ja olen silloin kuin hullu teurastaja .
        Itse ainakin olen saanut kuulla vähättelyä ,että eihän se nyt noin paha voi olla se olo.
        Mutta kun se on.
        Siksi kirjoitan tähän aloitettuun ketjuun.
        Näin joku muukin nainen joka luulee sekoavansa saa apua ja kenties hän tajuaa katsoa liittyisikö se mahdollisesti kuukautiskiertoon.

• tosiaankin
        kohtalotoveri kirjoitti:

Sopii käydä katsomassa tuolla kuukautispalstalla missä naiset puhuvat paniikkikohtauksista vain tiettyyn aikaan kuusta ja myös kirjallisuudesta löytyy samaa asiaa.
        Kirjoitan näistä asioista siksi koska tämän ketjun aloittaja ja moni muu kokee että asia on niin ja itsekin koen sen niin.Koska kaikki paniikkikohtaukset joita olen elämässäni saaneet ovat osuneet juuri tuohon pms aikaan eli kahteen viikkoon ennen kuukautisia.
        Taidat olla harvinaisen ikävä ihminen.Ihmiset kuten minä ja muut kirjoittavat tänne puhtaasti siksi että jaamme kokemuksiamme ja ajatuksiamme ja saamme toisiltamme tukea,vinkkejä ja apua jaksamiseen.
        Mulla on pahimman laatuinen pms raivotauti 2 vkoa kk eli suoraan 6 kk mun vuodesta menee sekoiluun.
        Jos sanot pomollesi mulla on nyt paniikki oireet tai ahdistus tai masennuspäällä se on ihan ok syy esim jäädä pois duunista.
        Mutta miten selität pomolle tai muille sen joo mulla on pms ja olen silloin kuin hullu teurastaja .
        Itse ainakin olen saanut kuulla vähättelyä ,että eihän se nyt noin paha voi olla se olo.
        Mutta kun se on.
        Näin joku muukin nainen joka luulee sekoavansa saa apua ja kenties hän tajuaa katsoa liittyisikö se mahdollisesti kuukautiskiertoon.

tervettä syödä kaikkia noita kapseleita?

• siis
        tosiaankin kirjoitti:

tervettä syödä kaikkia noita kapseleita?

tosiaan meinaat että ois parempi vetää 2 vkoa kuukaudesta diapamia huuleen kun lievittää oloa
        luonnontuotteilla?

• jokaisella
        siis kirjoitti:

tosiaan meinaat että ois parempi vetää 2 vkoa kuukaudesta diapamia huuleen kun lievittää oloa
        luonnontuotteilla?

=} hih

• kohtalotoveri
        jokaisella kirjoitti:

=} hih

otsikko sen jo kertookin=)aamen ja plottis.

• Johanna k
        kohtalotoveri kirjoitti:

Tässä siis linkki:

Kuinkahan kauan täytyy käyttää noita luontais tuotteita..tarkoitan uskaltaako niitä lopettaa,palaako kohtaukset?
        Kärsin paniikkihäiriöistä ja myös kireydestä..
        Päivittäin aloin käyttämään näitä tuotteita:

magnesiumia
        monivitamiineja B
        e-epaa
        kärsimyskukkaa (passiaflora)
        avena sativaa
        ruusunjuurta
        Hyperifoirce novaa
        H1006 fin-naistentippaa

Ajattelin kokeilla näillä luontaisilla, ennemmin kuin aloittaisin lääkärin määräämät mieliala/paniikkikohtaus lääkkeet..

Alku kokemuksilla suosittelisin muillekkin...
        tsemppiä vaan kaikille!:)

• Minea neljäneljä
        kohtalotoveri kirjoitti:

Mutta kun se on.

ei esiinny onneksi raivoamista tms. kiukkuilua, kuten PMS-oireilu mahdollisesti on.
        Paniikkihäiriöisen saattaa olla vaikea purkaa tunteitaan (itkeä, suuttua tai nauraa), kun sisin on "kipsissä" ahdistuneisuuden vuoksi.

Varmaankin hormoniheilahtelut voivat aiheuttaa paniikkituntemuksia. Joillakin esim. vaihdevuodet voivat laukaista paniikit (varsinkin, jos nuorempana ollut kohtauksia).

Pahassa paniikkikohtauksessa verenpaine oikeasti temppuilee (laskee), tuntuu ettei saa ilmaa, huimaa, esim. niskaan saattaa tulla puutumisen tunne, sydän tykyttää, vapisuttaa ja kaiken yllä häälyy hirveä kuolemanpelko. Monilla on tietysti vain osa näistä tuntemuksista ja mahdollisesti lisänä jotakin muuta. Sitten ollaankin jo ensiavussa lääkärin ihmeteltävänä...

Itse olen sompaillut vaivan kanssa läpi elämäni.
        Totta on, että vaiva voi olla kausiluontoinen ja paheta taas jostakin syystä oltuaan vaikkapa vuosia "hiljaa" (itselläni uudelleen laukaisevana tekijänä toimi anafylaktinen shokki, johon olin kuolla).

Tieto siitä, ettei paniikkikohtaukseen kuole on saanut minut pitämään pintani. Sydänvikaani saamani beetasalpaaja auttaa tarvittaessa fyysisissä oireissa.
        Hypnoosihoito auttoi parikymppisenä, kun kohtaukset alkoivat.

Kaikkenaan inhottava vaiva, kuten PMS myös on!
        Tsemppiä kaikille kohtalotovereille:)))

• kohtalotoveri
        Minea neljäneljä kirjoitti:

ei esiinny onneksi raivoamista tms. kiukkuilua, kuten PMS-oireilu mahdollisesti on.
        Paniikkihäiriöisen saattaa olla vaikea purkaa tunteitaan (itkeä, suuttua tai nauraa), kun sisin on "kipsissä" ahdistuneisuuden vuoksi.

Varmaankin hormoniheilahtelut voivat aiheuttaa paniikkituntemuksia. Joillakin esim. vaihdevuodet voivat laukaista paniikit (varsinkin, jos nuorempana ollut kohtauksia).

Pahassa paniikkikohtauksessa verenpaine oikeasti temppuilee (laskee), tuntuu ettei saa ilmaa, huimaa, esim. niskaan saattaa tulla puutumisen tunne, sydän tykyttää, vapisuttaa ja kaiken yllä häälyy hirveä kuolemanpelko. Monilla on tietysti vain osa näistä tuntemuksista ja mahdollisesti lisänä jotakin muuta. Sitten ollaankin jo ensiavussa lääkärin ihmeteltävänä...

Itse olen sompaillut vaivan kanssa läpi elämäni.
        Totta on, että vaiva voi olla kausiluontoinen ja paheta taas jostakin syystä oltuaan vaikkapa vuosia "hiljaa" (itselläni uudelleen laukaisevana tekijänä toimi anafylaktinen shokki, johon olin kuolla).

Tieto siitä, ettei paniikkikohtaukseen kuole on saanut minut pitämään pintani. Sydänvikaani saamani beetasalpaaja auttaa tarvittaessa fyysisissä oireissa.
        Hypnoosihoito auttoi parikymppisenä, kun kohtaukset alkoivat.

Kaikkenaan inhottava vaiva, kuten PMS myös on!
        Tsemppiä kaikille kohtalotovereille:)))

noi oireet.Olen kirjoittanut kalenteriin kaikki saamani paniikkikohtaukset ja pannut merkillä että kaikki kohtaukset tulevat juuri pms aikana.
        Ei koskaan muulloin.
        Suoraan sanottuna vituttaa.Ihan kuin elämä pms:n kanssa oli muka liian helppoa että piti siihen oireiden rykelmään nyt paniikkikin tulla.No toisaalta pitäisi kai olla onnellinen että ne kohtaukset tulee vain sen 2 viikon ajan kuukaudessa.
        noh onneks oon saanu omasta mielestäni ihan kohtalaisen kivasti apua luontaistuotteista ja olen myös menossa vyöhyketerapeutille jolta toivon mukaan saan myös apua tähän hormoni humaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4416
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2511
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2324
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1815
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1672
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1552
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      81
      1536
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      1346
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1243
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1145
    Aihe