Hei!
Millaiset teoriakokeen kysymykset ovat?
Saimme autokoulusta papereita, joissa on 200 kysymystä teoriakokeeseen harjottelua varten. Jos opettelen KAIKKI kysymykset ulkoa, pääseen takuu varmasti kysymys osiosta läpi???
^^Voiko kysymyksissä siis olla jotain kysymystä, mitä niihin 200 kysymyksessä ei kysytä?
Lisäksi, onko kuvakoe vaikea? Vaikeampi, kuin mitä netissä nuo harjoitukset?
Kiitos vastauksista!
Kirjallisten kysymykset...
15
13345
Vastaukset
- ...
on vaikeampi kuin nettiharjoitukset, mutta toisaalta saahan siinä olla aika paljon virheitäkin.
Noista 200:sta kysymyksestä en tiedä, mutta mun mielestä ne kirjalliset kysymykset oli TOSI yksinkertaisia.- Ulkoinen
Kirjalliset kymmenen kysymystä ON TODELLA yksinkertaisia, niissä saa se 3 virhettä olla ja jos vähänkin keskittyy, niin varmaan menee helpolla ne läpi. Kuvissa kannattaa olla aika tarkkana, mulla yksi kuva, missä kolmio ei näkynyt juuri ollenkaan, ja näin oletin risteyksen olevan tasa-arvoinen. Väärinhän se meni kun en sitä millin verran näkynyttä kärkikolmiota nähnyt.. Noh, kuvissakin kuitenkin 8 virhettä saa olla, että eiköhän ne läpi mene. Itselläni tuli virheitä ainoastaan kuvissa, ei ollenkaan tekstikysymyksissä. malttaa vaan lukea kunnolla kysymyksen LOPPUUN asti ja ajatuksella, niin läpi menee ja kirkkaasti :)
- APUA!!!!
Ulkoinen kirjoitti:
Kirjalliset kymmenen kysymystä ON TODELLA yksinkertaisia, niissä saa se 3 virhettä olla ja jos vähänkin keskittyy, niin varmaan menee helpolla ne läpi. Kuvissa kannattaa olla aika tarkkana, mulla yksi kuva, missä kolmio ei näkynyt juuri ollenkaan, ja näin oletin risteyksen olevan tasa-arvoinen. Väärinhän se meni kun en sitä millin verran näkynyttä kärkikolmiota nähnyt.. Noh, kuvissakin kuitenkin 8 virhettä saa olla, että eiköhän ne läpi mene. Itselläni tuli virheitä ainoastaan kuvissa, ei ollenkaan tekstikysymyksissä. malttaa vaan lukea kunnolla kysymyksen LOPPUUN asti ja ajatuksella, niin läpi menee ja kirkkaasti :)
Huh, helpottaa hieman kun kerrotaan, ettei ne ole vaikeita :D
Olisiko Teillä antaa jotakin esimerkkiä, millaisia ne kysymykset saattavat olla?
Täytyykö KAIKKI liikennemerkit osata? :O Vai riittääkö jos perusmerkit osaa?
Kiitos vastauksista, jälleen kerran :) - maxy
APUA!!!! kirjoitti:
Olisiko Teillä antaa jotakin esimerkkiä, millaisia ne kysymykset saattavat olla?
Kiitos vastauksista, jälleen kerran :)jos öljynpaineen varoitusvalo palaa, mitä teen?
a) saan jatkaa matkaani
b) pysähdyn seuraavalle huoltoasemalle
c) lopetan välittömästi ajon ja sammutan auton
koska täytyy pitää turvavyötä?
a) taajamassa ajaessa
b) maantiellä ajaessa
c) aina autolla liikuttaessa
siinä muutama kysymys mitä siellä voi esiintyä, eli ihan helppoja ja järjellä ajateltuna helppo arvatakkin oikeaan vaikka vastausta ei tietäis..
toki siellä on huomattavastikkin vaikeempia, mutta pääosin kuitenkin tuota rataa - maxy
APUA!!!! kirjoitti:
Kiitos vastauksista, jälleen kerran :)kaikkia liikennemerkkejä tuskin tarvitsee osata, mutta hyvä niitä on painaa mieleen turhaltakin tuntuvia, ettei tarvitse sitten liikenteessä ihmetellä mitä tuo tarkoittaa, mutta kirjalliseen kokeeseen ainakin perusmerkit ovat melki pakko olla hallussa kun kuvakoe koittaa
- ...
APUA!!!! kirjoitti:
Kiitos vastauksista, jälleen kerran :)Mulle sattui tällainen:
Arvioidaanko etäisyydet toisiin ajoneuvoihin useimmiten lyhyemmiksi vai pidemmiksi kun todellisuudessa ovat? Tai jotensakin noin.
Oli muuten ainoa, joka todella jäi mieleen, ku se meni väärin... tiesin kyllä mitä piti vastata, mutta tuollainen kysymystyyli hämää äkkiä vastatessa, kun tuo arvioidaan sana muuttaa vastauksen päälaelleen.
Sitten oli tyyliin, että toimintajärjestys onnettomuuden sattuessa ja siinä vaihtoehtoja. Minkä painoista autoa saa ajaa b-kortilla, miten moottoritiellä ajellaan (ja vastausvaihtoehtoina esim. a) saan ohittaa hitaampia b) saan ajaa kumpaa kaistaa haluan jne) Eli kokonaisuudessaan aika terveellä maalaisjärjellä pääteltäviä, mutta mukana muutama tollainen numerojuttu. Ja liikennemerkkejä ei montakaan, mutta niinkuin täälläkin on moneen kertaan todettu, niin kyllähän niitä muuten tarvitsee kuvissa ja ajellessa.
Jotenkin sitä tilannetta siellä kuitenkin jännitin aika paljon ja tuntuu, että ihan täydessä terässä en ollut vastaillessa. Läpi meni kuitenkin muutamilla virheillä. Nettiharjoitukset sen sijaan meni useinkin ihan kaikki oikein, että kyllä ne on jonkun verran helpompia. - ...
maxy kirjoitti:
jos öljynpaineen varoitusvalo palaa, mitä teen?
a) saan jatkaa matkaani
b) pysähdyn seuraavalle huoltoasemalle
c) lopetan välittömästi ajon ja sammutan auton
koska täytyy pitää turvavyötä?
a) taajamassa ajaessa
b) maantiellä ajaessa
c) aina autolla liikuttaessa
siinä muutama kysymys mitä siellä voi esiintyä, eli ihan helppoja ja järjellä ajateltuna helppo arvatakkin oikeaan vaikka vastausta ei tietäis..
toki siellä on huomattavastikkin vaikeempia, mutta pääosin kuitenkin tuota rataatoi öljynpainevalokysymys on aina kaikissa harjoituksissakin..
Sitten oli harjoituksissa sellainen mun mielestä vaikea, että kuinka nopeasti joku tietty alkoholimäärä haihtuu verestä esim. 80 kg:n painoisella ihmisellä. No höh ja kun ei siinä muutamassa sekunnissa sitä osannut alkaa laskemaan ja laitto sen pisimmän vaihtoehdon, niin väärin meni.
Mutta oikeesti, ehkä se olis vähän pitemmänkin miettimisen aihe, kuin se 13 sekunnin, lähenkö rattiin, jos on tullu juotua yhtään mitään......!!
- -o-o-
Kävin justiinsa viime viikolla teoriassa, ja kirjalliset kysymykset tosiaan oli aika yksinkertaisia. Kuitenkin kannattaa harjoitella niitäkin jos mahdollista, eihän siitä haittaakaan ole.
Nettiharjoitukset, jotka tein ajonetti-nimisellä sivulla, ei olleet sen helpompia kuin oikeassa kokeessa olleet kuvatehtävät. Etukäteen olin lukenut, esim. tältä foorumilta, että nettitehtävissä kuvat on helpompia kuin kokeessa, mutta näin ei mielestäni ollut. Ehkä se on kiinni siitä sivustosta, jolla treenaa. Ainakin tuo Ajonetti valmisti minua hyvin tulevaan, ja teoria meni läpi vaikka kuvissa tuli muutama virhe.- ...
siihen ainakin oman helpommaksi arvioinnin ennen kaikkea perustan, että nettiharjoituksessa sain monta kertaa kaikki oikein (ja tosi vähällä harjoittelulla) ja silti oikean teoriakokeen kuvissa tuli virheitä. Eipä kyllä montaa minullekaan... Etkö sinä saanut sitten kertaakaan kaikkia oikein netissä?
Lisäksi niitä kuvia saisi olla nettiharjoituksissa varmaan tuhatkertainen määrä, ettei niitä oppisi ulkoa, eikä tulisi samoja. - APUA!!!
Ilmeisesti teoriakokeesta olet jo päässyt läpi, ONNEA :D !!! oon ihan kateellinen ;)
Itse olen harjoitellut treeninetissä! Ja juuri tuota pelkään hirmuisesti, että teoriakokeessa ne kuvatkysymykset ovat paljon vaikeampia :)
Jos joku on harjoitellut TREENINETISSÄ ja käynyt jo teoriakokeessa ni kertoisitteko, olivatko kuvat vaikeampia kuin tuolla treeninettiä???
Kiitos! - APUA!!!
... kirjoitti:
siihen ainakin oman helpommaksi arvioinnin ennen kaikkea perustan, että nettiharjoituksessa sain monta kertaa kaikki oikein (ja tosi vähällä harjoittelulla) ja silti oikean teoriakokeen kuvissa tuli virheitä. Eipä kyllä montaa minullekaan... Etkö sinä saanut sitten kertaakaan kaikkia oikein netissä?
Lisäksi niitä kuvia saisi olla nettiharjoituksissa varmaan tuhatkertainen määrä, ettei niitä oppisi ulkoa, eikä tulisi samoja.Aivan, valitettavasti muistan osan kuvista jo ulkoa :/
Olen yhden ainoan kerran saanut ilman yhtään virhettä kuvakokeen harjoituksissa läpi :S Mutta vielä minulla on vähän aikaa harjoitella :) - -o-o-
... kirjoitti:
Lisäksi niitä kuvia saisi olla nettiharjoituksissa varmaan tuhatkertainen määrä, ettei niitä oppisi ulkoa, eikä tulisi samoja.En saanut varmaan kertaakaan kaikkia oikein ajonetin kokeissa, kun otin sen "tee teoriakoe" vaihtoehdon. Toki jos tein niitä 5 tehtävän sarjoja, tuli täydet pisteet. Ja sitten kun opin tehtävät ulkoa, niin varmaankin olisin saanut kaikki oikein lopulta teoriakokeessakin, mutta en tehnyt tehtäviä niin usein. Pidin aina taukoa muutaman päivän että ehdin "unohtaa" kuvatehtävät edes osittain, ja sitten kokeilin taas. Tietysti jos tehtävät oppii ulkoa, ne alkavat tuntua helpoilta. Kuitenkin jos nettisivun kuvatehtäviä vertaa sellaisinaan teoriakokeessa olleisiin kuviin, niin nettiharjoitusten kuvat eivät minusta olleet helpompia kuin varsinaisessa kokeessa. Pelkäsin, että teoriakokeessa olisi todella paljon pieniä yksityiskohtia jotka jäisivät helposti huomaamatta (esim. huonosti näkyvä kolmio risteyksessä, minimaallisen pieni nuolivalo, yms. knopit), mutta näin ei ollut sen useammin kuin Ajonetin kuvissakaan. Joten olin helpottunut. :)
- Ulkoinen
APUA!!! kirjoitti:
Ilmeisesti teoriakokeesta olet jo päässyt läpi, ONNEA :D !!! oon ihan kateellinen ;)
Itse olen harjoitellut treeninetissä! Ja juuri tuota pelkään hirmuisesti, että teoriakokeessa ne kuvatkysymykset ovat paljon vaikeampia :)
Jos joku on harjoitellut TREENINETISSÄ ja käynyt jo teoriakokeessa ni kertoisitteko, olivatko kuvat vaikeampia kuin tuolla treeninettiä???
Kiitos!Mä harjoittelin tuolla treeninetissä, ja ne oli kyllä helpompia kuin oikeassaa kokeessa. Vastaavasti autokoululla oli muutamalla koneella (kaikilla autokoulun koneilla eri ohjelmat) paljon paljon vaikeammat kuvat, kuin varsinaisessa kokeessa.. Niillä vaikeimmilta tuntuvilla koneilla sitten harjoittelin koululla ja läpihän se teoriakoe meni :) Kortti on nyt ollut viikon verran. Inssi ja kirjalliset meni ekalla läpi. Jos yhtään jaksaa panostaa ja jos siihen on mahdollisuus niin kannattaa siellä koululla treenailla, kun ovat tasoltaan vähän vaikeampia kuin nuo nettiharjoitukset.
- teoria läpi:)
Ulkoinen kirjoitti:
Mä harjoittelin tuolla treeninetissä, ja ne oli kyllä helpompia kuin oikeassaa kokeessa. Vastaavasti autokoululla oli muutamalla koneella (kaikilla autokoulun koneilla eri ohjelmat) paljon paljon vaikeammat kuvat, kuin varsinaisessa kokeessa.. Niillä vaikeimmilta tuntuvilla koneilla sitten harjoittelin koululla ja läpihän se teoriakoe meni :) Kortti on nyt ollut viikon verran. Inssi ja kirjalliset meni ekalla läpi. Jos yhtään jaksaa panostaa ja jos siihen on mahdollisuus niin kannattaa siellä koululla treenailla, kun ovat tasoltaan vähän vaikeampia kuin nuo nettiharjoitukset.
niin.. toi on kyllä varmaan aika yksilöllistä että miten noi harjotustehtävät kokee.. mä harjottelin treeninetillä ja autokoulussa joillain muulla ohjelmalla ja mun mielestä treeninetin tehtävät ei ollu kyllä yhtään helpompia kuin kokeessa.. jos jompaan kumpaan suuntaan niin pikemminkin vaikeempia.. itellä vielä viimesenä iltanakin tuli kuvissa treeninetissä 9 virhettä "parhaimmillaan" mutta kokeessa virheitä kuvissa oli 3:) mun mielestä noi kuvat on kyllä kinkkisempi juttu siinä teoriassa kuin ne kysymykset.. tosin jos on huono tuuri nii voihan se läpipääsy niistäkin jäädä kiinni..
- maija77___---
Ulkoinen kirjoitti:
Mä harjoittelin tuolla treeninetissä, ja ne oli kyllä helpompia kuin oikeassaa kokeessa. Vastaavasti autokoululla oli muutamalla koneella (kaikilla autokoulun koneilla eri ohjelmat) paljon paljon vaikeammat kuvat, kuin varsinaisessa kokeessa.. Niillä vaikeimmilta tuntuvilla koneilla sitten harjoittelin koululla ja läpihän se teoriakoe meni :) Kortti on nyt ollut viikon verran. Inssi ja kirjalliset meni ekalla läpi. Jos yhtään jaksaa panostaa ja jos siihen on mahdollisuus niin kannattaa siellä koululla treenailla, kun ovat tasoltaan vähän vaikeampia kuin nuo nettiharjoitukset.
moi
minun mielestä nettiharjoituksissa on yhtä helpot kysymykset kuin virallisessa kokeessakin. Itse harjoittelin ensin ajonetillä mutta huomasin että täällä on jotenkin paremmat kuvat, tai ainakin isommat: http://www.verkko-opisto.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073195GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351022- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831