Sebringin huoltohinnasto

hake

Hankin itselleni -02 2.7 sebringin. Kilometrejä on kertynyt 46tkm. Seuraava huolto on 48tkm ja hinta näyttäisi olevan melko suolainen. N. 550€ merkkiliikkeessä. Eihän siinä nyt sen ihmeempää mutta herätti ihmetystä kun huoltokirja ei maininnut sen suuremmista huoltotoimenpiteistä ko. huollon yhteydessä. Onko jollain tietoa mistä moinen hinta muodostuu? Oletteko huoltaneet kärryjänne tuon vanhan 12tkm vai uuden 15tkm mukaan? Tekniikka kait kuitenkin sama. Yhtä kaikki, kyllähän sujuvasta kyydistä hieman kustantaakin :)

8

3844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neon2002

      taulukon mukaan 45tkm huolto kaikkineen on 181 euroa ja 60tkm huolto 216 euroa.

      • hake

        Tommosen hinnan näyttää 48tkm huolloksi mikä oman auton huoltokirjan mukaan olisi seuraava. En nyt tiedä pitäiskö huoltaa 48tkm vai 45tkm mukaan.. Laatikkohuolto taitaa nostaa tuossa 48tkm huollossa hintaa. Ihmetyttää vaan miten tuossa vaiheessa pitäisi laatikolle tehdä jo isompi huolto. Entinen kärry oli automaatti BMW ja ei vaatinut laatikolle mitään huoltoja.


    • seb1

      minä huoltanut omaani autokeskuksella(2.0 A vm-04)
      vaan ihan omassa luotettavassa "nyrkkikorjaamossa".
      Minulla siihen 45000km huoltoon ei ainakaan kuulunut laatikon huoltoa(vasta 60000km),vaan öljyt,suodatin,tulpat,ja tietty niitä tarkistuksia.Työn laatu oli huippua ja maksoi 15e tietty öljyt,suodatin ja tulpat.Kaikkiaan jotakin 80e.Suositelen samaa koska ei ole enää mistään takuusta kysymys.

      • hake

        taidan tehdä. Merkkikorjaamoista ei ainakaan minulla ole sen parempia kokemuksia kuin "nyrkkipajoista". Hinnassa tosin on sitten se suuri ero. Ja niinkuin sanoit, takuuhan on jo umpeutunut.


      • seb1
        hake kirjoitti:

        taidan tehdä. Merkkikorjaamoista ei ainakaan minulla ole sen parempia kokemuksia kuin "nyrkkipajoista". Hinnassa tosin on sitten se suuri ero. Ja niinkuin sanoit, takuuhan on jo umpeutunut.

        mielestäni ns. merkkihuolto on monilla merkeillä PERUSTELEMATTOMAN kallista.Eräs hyvä esim. kaverini oli viemässä volvoansa käyttöautoon jakopäänhihnan vaihtoon,mutta kuullessaan hinnan 800e ei vienytkään vaan vei erääseen toiseen valtuutettuun huoltoon.Kyseinen liikke vielä haki samat osat käyttöautolta ja sama työ maksoi n-300e.
        Mistä tulee tuo 500e ero???Mielestäni ei oikein pelkkä "hyvänmiehen" lisäkään riitä.Siis aivan tolkuttoman hintaista,mutta kait ne"lasipalatsit" pitää jotenkin maksaa.
        Toinen ns. "linssiin viilaus" esim.kaveri meni ostamaan pensamittarin anturia ja sanottiin,että pitää ostaa koko pensapumppu,koska sitä ei saa erikseen(400e).Josta suivaantuneena otti asiasta selvää ja saihan sen erikseen(75e).Eli mitä tästä opimme!?Miksi pitäisi luottaa aina niihin ns.merkkikorjaamoihin/huoltoihin???


    • Kraisu

      Olen huollattanut autoni Chrysler merkkiliikkeessä Virossa . Homma toimii. Silberauto.

    • q3dw45yh346

      Sebringin ja Neonin peruskonstruktio on sen verran simppeli (varauksin) ettei kannata merkkihuoltoon viedä ellei joku isompi remppa sitä vaadi. Ja silti isommat rempat kannattaa kilpailuttaa, sitä virhettä ei kannata tehdä että viet merkkihuoltoon "avoimella valtakirjalla".

      Merkkihuolloissa käytetään paljon ammattikouluharjoittelijoita, joista kyllä osa on tunnollisia mutta he tekevät rajallisen kokemuksen ja tiukan urakka-ajan puitteissa sen mitä pystyvät. Asiakas kuitenkin maksaa, koska mielikuva tornimaisine valomainoksineen ja lasiakvaarioineen hoitaa loput.

      • naapuris_sebring

        Juu, kyyl näi on. Hinta voi nousta jopa 1500€! luulisin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9696
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2837
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      169
      2620
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1501
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe