Kattoikkuna vuotaa ikävästi.
Löytyykö markkinoilta mitään juoksevassa muodossa olevaa tiivistysainetta, jota voisi laittaa ikkunan ja kehikon väliseen saumaan, jota epäilen vuotokohdaksi?
Vuotavan ikkunan tiivistys
2
3362
Vastaukset
- tiki
Melkeimpä ainoa vaihtoehto on irroittaa pleksi alumiinikehyksestä,minä tein näin.Kehys ja pleksi puhdistetaan hyvin,kehyksen ponttiin laitetaan elastinen tiivistysnauha Esim. 3-M tiivistysnauha .Pleksi painetaan keskelle kehystä kehyksen yläreunan kanssa tasan,sen jälkeen ura täytetään sika 295 uv-lla.Muista käyttää ehdottomasti primeriä.
- jrk
Yksi vaihtoehto on käyttää Captain Tolley's -nimistä nestemäistä tiivisteainetta. Saa ainakin Marnelasta ja Maritimista.
Aine on kuin maitoa, ja sitä ruikitaan tiivistettävään rakoon. Neste imeytyy kapillaari-ilmiön avulla (mainosteksistä) pitkin rakoa joka paikkaan. Kun ensimmäisestä täytöstä on kulunut n. 30 minuuttia, uusi käsittely.. toistetaan kunnes rako on ummessa. HUOM! pyyhi ylijäävä, rakoon imeytymätön neste heti pois vaikka talouspaperilla, kovettunut aine lähtee hiomalla.
Itse tiivistin näin omat vuotavat ikkunani ja tulos oli hyvä. Edellisenä kesänä ikkunoista valui pisaroittain jopa puroina vettä. Viime kesän elokuisissa kaatosateissa ei raoista tullut pisaraakaan läpi.
Kannattaa varmistua, että rako on täysin kuiva ennen aineen käyttämistä - ettei käy niin, että rako tiivistyy, mutta johonkin kohtaan kantta jää väliin kosteutta... (itse tein tuon tilkinnän keväällä pressun alla - aina veneellä käydessäni muutaman viikon aikana muutama tippa nestettä rakoihin).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1522170
- 171906
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241728- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978