Uusi raskaus heti keskenmenon jälkeen

vauvahaaveita

Hei!
Minulla todettiin 5 vko:a sitten tuulimuna ja kohtuni tyhjennettiin lääketieteellisesti. Jälkitarkastuksessa on käyty ja kaikki oli kunnossa. Lääkäri suositteli yksien menkkojen tuloa, mutta sanoi myös, ettei olisi katastroofi vaikkei niitä tulisikaan LA laskeminen vaan vaikeutuu.
Toivoisin vastauksia kaikilta, jotka ovat tulleet raskaaksi heti keskenmenon jälkeen ilman yksiäkään menkkoja eli koska aloitte epäillä olevanne raskaana? koska teitte testin? Oliko raskausoireita?
Itselläni tosiaan tuo 5 viikkoa tyhjennyksestä eikä menkkoja kuulu. Haluaisin niin kovasti olla raskaana ja tuntuukin, että kuvittelen koko ajan oireita. Haluaisin vielä tietää kuinka nopeasti keskenmenon jälkeen voisi olla uudelleen raskaana? Tein testin viikko sitten ja se ainakin näytti -. Ahdistaa tämä epätietoisuus eikä testiäkään viitsisi joka päivä tehdä...

69

66946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellu

      Juuh, ite kanssa odottelen menkkojen alkua, mutta kuudes viikko alkaa maanantaina. Jospa ne menkat alkais, paperissa jonka itse sain sanottiin, että menkat alkaa 4-7 viikon sisällä.

    • enkeli¤

      Minulla todettiin keskenmeno tapahtuneeksi kahdeksannella viikolla. Se tapahtui ihan itsekseen. Jälkitarkastuksessa huomattiin, että munasolu on irtoamassa vuorokauden sisällä ja nyt on rv 30 jo menossa. Siis tavallaan yhtiäkään menkkoja ei ehtinyt olla raskauksian välissä, ellei lasketa keskenmenoon liittynyttä vuotoa.

      Ihan hirveä yllätys ei raskauden alku siis minulla toisella kerralla ollut...

      Toivon teille onnea tulevaan, hetikin voi tärpätä! Ja jos edellisestä testistä on jo viikko, niin ehkä sen jo nyt uskaltaisi uusia ;)?

      • Iloa syrämen pohjassa saakka

        Mä sain pari viikkoa sitten keskenmenon (n. rv 6), ja kohtu tyhjeni itsekseen hyvin. Lääkäri sanoi verikokeista soittaessaan, että yhdet menkat kannattaa odottaa, ennen kuin yrittää uudestaan, mutta... :) Jotenkin vaan tuli kauhukuva mieleen, että jos tulisi heti raskaaksi ennen ensimmäisiä menkkoja (mikä kuulemma heti keskenmenon jälkeen on aika 'helppoa'), niin tulisi kamalia ongelmia, esim. uusi keskenmeno, mutta tää sun juttus antaa toivoa ja ihan mieletöntä ilon kuplintaa mieleen!
        Noh, ei tässä toivon mukaan hirveetä hätää ole, kun ensimmäisellä yrittämällä tuolloin tulin raskaaksi, ja kuuleman mukaan toistuvista keskenmenoista kärsivillä on ollut ongelmia jo siinä hedelmöittymisessä...
        Onnea perheenlisäyksestä ihan mielettömän paljon!!!


      • 3 lapsen äityli
        Iloa syrämen pohjassa saakka kirjoitti:

        Mä sain pari viikkoa sitten keskenmenon (n. rv 6), ja kohtu tyhjeni itsekseen hyvin. Lääkäri sanoi verikokeista soittaessaan, että yhdet menkat kannattaa odottaa, ennen kuin yrittää uudestaan, mutta... :) Jotenkin vaan tuli kauhukuva mieleen, että jos tulisi heti raskaaksi ennen ensimmäisiä menkkoja (mikä kuulemma heti keskenmenon jälkeen on aika 'helppoa'), niin tulisi kamalia ongelmia, esim. uusi keskenmeno, mutta tää sun juttus antaa toivoa ja ihan mieletöntä ilon kuplintaa mieleen!
        Noh, ei tässä toivon mukaan hirveetä hätää ole, kun ensimmäisellä yrittämällä tuolloin tulin raskaaksi, ja kuuleman mukaan toistuvista keskenmenoista kärsivillä on ollut ongelmia jo siinä hedelmöittymisessä...
        Onnea perheenlisäyksestä ihan mielettömän paljon!!!

        Ensimmäistä lasta yritettiin 8kk ja toista vuosi. Raskaudet sujui alusta loppuun hyvin.

        Sitten aloitettiin kolmannen yrittäminen ajoissa, ettei ihan hirveä ikäero tulisi. Tärppäsi muistaakseni 6 kk:n yrittäisen jälkeen. Tuli keskenmeno ja yritettiin uudestaan kyllä aika pian sen jälkeen. 3kk meni ja olin raskaana. Jälleen keskenmeno. Sitten kului varmaan jotain pari vuotta, kunnes taas yritettiin. 3kk:n kuluttua olin jo raskaana ja olin varma, että keskenmeno tulee, kun niin nopeasti onnistui. Alkuraskauden aikana tuli kyllä verta ja kävin lääkärissä, mutta ei ollut kuitenkaan keskenmeno. Loppuraskaus sujuikin tosi hyvin ja poika viihtyi lopulta vatsassa rv41 3 asti.


    • eltsukka1

      Mä tulin raskaaksi heti keskenmenon jälkeen, siis ilman menkkoja välissä. Keskenmeno 28.3 ja perjantaina näytti testi , kun 8 3 oli keskenmenosta kulunut.

      Rinnat hieman arat ja alavatsaa nipisteli, luulin menkkojen alkavan. Perjantai aamuna sitten apteekkiin ja työpaikan vessassa näytti .

      Mulle sanottiin et menee 4-8viikkoa keskenmenon jälkeen kunnes menkat tai uusi raskaus alkaa. Nyt kyllä pelottaa koko ajan kun käy vessassa et tuleeko verta et kannattaa pitää yks kuukaus välissä, ihan oman mielenrauhan vuoksi! Näin ainakin nyt ajattelen :)

      Voimia ja tsemppiä :)

      • Eltsukalle

        Hei, minun ymmärtääkseni testi voi näyttää plussaa 2-3 vkoa keskenmenon jälkeenkin, vaikkei olisikaan raskaana. Riippuu ihan siitä, kuinka nopeasti raskaushormooni veressä on tipahtanut. Mutta sinä eltsukka1 varmaan jo tiedät olevasi oikeasti raskaana, sillä aikaa km:stasi on jo 2 kk.


      • eltsukka1
        Eltsukalle kirjoitti:

        Hei, minun ymmärtääkseni testi voi näyttää plussaa 2-3 vkoa keskenmenon jälkeenkin, vaikkei olisikaan raskaana. Riippuu ihan siitä, kuinka nopeasti raskaushormooni veressä on tipahtanut. Mutta sinä eltsukka1 varmaan jo tiedät olevasi oikeasti raskaana, sillä aikaa km:stasi on jo 2 kk.

        neuvolassa sanovat että 1vko max 2 vko niin keskenmeno ei vaikuta enää apteekin testeihin.. mutta tiedä sitten.. :)


      • Jasra
        eltsukka1 kirjoitti:

        neuvolassa sanovat että 1vko max 2 vko niin keskenmeno ei vaikuta enää apteekin testeihin.. mutta tiedä sitten.. :)

        Joskus kaavinnasta tai lääkkeellisestä km voi jäädä kohtuun vielä ja hcg voi olla korkea ja näkyä plussana testissä.

        Minulle kun tehtiin lääkkeellinen poisto, lääkäri sanoi että menkat alkaa 4 vkon kuluttua ja niin alkoikin ja pyysi mennä niiden jälkeen jälkitarkastukseen jossa oli otettava hcg-verikoe että se varmasti oli pudonnut ettei vaan mitään jäänyt kohtuun ja sitten voi yrittää uutta raskautta:)


      • Lubas
        eltsukka1 kirjoitti:

        neuvolassa sanovat että 1vko max 2 vko niin keskenmeno ei vaikuta enää apteekin testeihin.. mutta tiedä sitten.. :)

        Minulla raskaustesti näytti plussaa vielä 6 viikon jälkeen keskeytyksestä. Riippuu siis kohdun tyhjentymisestä ja minulla vuodot kestivätkin sen reilun 5 viikkoa.


      • testi näytti
        Eltsukalle kirjoitti:

        Hei, minun ymmärtääkseni testi voi näyttää plussaa 2-3 vkoa keskenmenon jälkeenkin, vaikkei olisikaan raskaana. Riippuu ihan siitä, kuinka nopeasti raskaushormooni veressä on tipahtanut. Mutta sinä eltsukka1 varmaan jo tiedät olevasi oikeasti raskaana, sillä aikaa km:stasi on jo 2 kk.

        plussaa 10 vk km jlk........


      • qwazx
        eltsukka1 kirjoitti:

        neuvolassa sanovat että 1vko max 2 vko niin keskenmeno ei vaikuta enää apteekin testeihin.. mutta tiedä sitten.. :)

        kesken menon jälkeen kuukautisten pitäisi alkaa viimeistään noin 6viikon kuluessa.. itse tein testin 4 3 lääketieteelisestä tyhjennyksestä ja se näytti plussaa.. kun kysyin asiasta lääkäriltä hän passitti verikokeeseen josta otettiin hormoni arvot ja tuokin testi näytti ja kolmen päivän päästä otettiin uusi raskaustesti verestä jotta nähtiin onko arvot nousseet jolloin kyseessä on uusi raskaus ja näinhän se oli takana 2keskenmenoa. toinen vk9 jonka jälkeen meni melkein vuosi ennen kuin taas tärppäsi ja se meni sitten kesken vk16 (sikiö oli kuollut mahaan) lääkäri käski käyttämään ehkäisyä ennen jälkitarkastusta mutta kun edellistenkin tärppämminen oli vienyt niin kauan aikaa ajattelimme että tuskinpa se kumminkaan heti tärppää, mutta näin tapahtu ja onneksi jälkitarkastuksessa kaikki oli kunnossa joten nyt vain toivotaan parasta että tämä raskaus jatkuisi normaalina..


    • dal 2006

      Hei! Mulla todettiin tuulimunaraskaus toukokuussa 2006 ja yhdet kk kerkes tulemaan, sitten olin taas raskaana. Tämä meni ihan alussa kesken. Sitten ei ei yhtiäkään kk tullut, olin taas raskaana. Myös tämä raskaus keskeytyi vko:lla 11 6 sikiö oli kuollut jo 3 vko:a sitten. Nyt raskausviikko 6 meneillään ja toivet on suuret, mutta eihän sitä tiedä.. Pidän peukkuja sulle ja muille keskenmenon kokeneille ja kaikkea hyvää. Enkelivauvojen äiti

      • Nipatsu

        Onnea vaan jos satut olemaan raskaana heti keskenmenon jälkeen ja onnea vain teille muillekkin :) itse mietin tässä sitä samaa kun on alkanut tuota mahaa nipistelemään ja rintoja hieman aristelemaan. Keskenmenosta on nyt 5 viikkoa ja kuukautisten olisi pitänyt tulla jo. Ainakin minun ensimmäisen keskenmenon jälkeen ne tulivat heti kuukauden päästä.

        Toivottavasti kaikki menee hyvin :)


    • Nimetön

      olen kokenut spontaanin km:n.. Haluaisin jo yrittää uudestaan mieheni kanssa lasta. Mutta odottelen ekoja menkkoja keskenmenon jälkeen.. Eli siis oletteko alkaneet heti vuodon loppumisen jälkeen yrittämään että tärppäiskö? Menisipä aika nopeammin.. Olen valmis jo seuraavaan (toivottavasti)hyvään raskauteen!

      • odotusta

        Hei!
        Minulla oli keskenmeno noin rv 5 6 kohta 3 viikkoa sitten. Soitin osastonhoitajalle mitä kuuluu tehdä ja hän ohjeisti itsenäisesti seurailemaan kohdun tyhjentymistä (minulla vuoto kesti 5 päivää ja loppui kokonaan). Hän myös neuvoi, ettei ole mitään syytä odottaa seuraavia kuukautisia vaan voi yrittää samantien uudestaan. Hän sanoi, että kyllä oma keho sitten tietää milloin on valmis uuteen raskauteen.
        Onnekkaasti epäilenkin vahvasti, että meillä on tärpännyt heti uudestaan ja nyt koetan saada aikaa kulumaan, jotta voisin tehdä testin viikon kuluttua =) Ke3skenmenon jälkeen irtoaa helpommin useampia munasoluja jotka ovat valmiita hedelmöittymiseen. Kehon oma hormonijärjestelmä toimii jotenkin näin! Faktaahan tietoni eivät ole, mutta olen itsekin kovasti selvitellyt kun vauva olisi toiveissa...


      • odotusta täälläkin
        odotusta kirjoitti:

        Hei!
        Minulla oli keskenmeno noin rv 5 6 kohta 3 viikkoa sitten. Soitin osastonhoitajalle mitä kuuluu tehdä ja hän ohjeisti itsenäisesti seurailemaan kohdun tyhjentymistä (minulla vuoto kesti 5 päivää ja loppui kokonaan). Hän myös neuvoi, ettei ole mitään syytä odottaa seuraavia kuukautisia vaan voi yrittää samantien uudestaan. Hän sanoi, että kyllä oma keho sitten tietää milloin on valmis uuteen raskauteen.
        Onnekkaasti epäilenkin vahvasti, että meillä on tärpännyt heti uudestaan ja nyt koetan saada aikaa kulumaan, jotta voisin tehdä testin viikon kuluttua =) Ke3skenmenon jälkeen irtoaa helpommin useampia munasoluja jotka ovat valmiita hedelmöittymiseen. Kehon oma hormonijärjestelmä toimii jotenkin näin! Faktaahan tietoni eivät ole, mutta olen itsekin kovasti selvitellyt kun vauva olisi toiveissa...

        Uusi raskaus täälläkin toiveena. Km alkoi rv 7 3 itsestään, oli tuulimuna! Nyt vuodoista on kulunut noin 2 viikkoa ja joka kolmas päivä ollaan oltu ;)Toive on että tultais taas heti raskaaksi.. Miten sulla on mennyt..onko "odotusta" vai oliko toiveajattelua.. Itse jo toivon niin paljon että epäilee jo ihan tyhmiä ;)
        Onnea ja tsemppiä!!!


    • maijutska

      Mulla on ennestään kaksi normaalia raskautta ja terveet tytöt, juolukuussa sain testistä plussaa! kolmas raskaus alkamassa!! tammikuussa 19 pv verinen vuoto alko ja kesti viikon, elikkä ´kesken meni viikolla 7... nyt tänään 17.2 olen tehny raskaustestin ja taas on plussaa :) ei kerennyt olemaan menkkoja välissä! nyt vaan toivon että kaikki sujuu hyvin. on se rankka juttu, ja jotkut kokee sen vielä useasti, voimia kaikille odotukseen ja pekkuja kaikille!

      • keskenmeno nr 2

        Heippa Maijutska, piti vastata kun olit heti tullut taas raskaaksi keskenmenon jälkeen....
        Mulla eka keskenmeno marraskuussa 7 2, ja siitä kesti 4 kk että tulin taas raskaaksi ja plussasin 28.2, mutta eilen lähti tämäkin meneen kesken..rv 6 3! Ihmetyttää kovasti sillä meillä tyttö syntynyt 2007! Nyt meinaan lähteä kokeilemaan ovis tikkuja ja yritetään heti taas raskaaksi. Kiva kuulla että jotkut ovat onnistuneet ja sulle maijutska onnea ja tsemppiä uudelle raskaudelle.. Loppuis vaan tää vuoto ;)


    • ehkä äippä 2010

      Mä tulin heti keskenmenon jälkeen uudelleen raskaaksi. Sain huhtikuussa varhaisen keskenmenon rv 5 3 ja nyt viikkoja 5 4. Alussa tästä raskaudesta oli kovia vatsakipuja, aloin jo ajattelemaan että keho ei olut vielä kuitenkaan valmis. Epätietoisuus on suuri vaikka viikkoja on vähän ja viimeksi keskenmeno tuli tosi alussa. Viimeksi raskaustestin viiva oli tosi himmeä vielä 5 0 josta aloinkin epäilemään ettei kaikki ole hyvin. Tästä tuli selvääkin selvempi plussa rv 3 6, sehän ei teitenkään tarkoita vielä mitään.

    • lyyli

      Mä tein positiivisen raskaustestin tasan kuuden viikon päästä keskenmenosta. Raskausoireita alkoi olla jo viikon ajan, joten uskaltauduin testaamaan. Keskenmeno tapahtui itsestään viikolla 6.

      • Itse rvko:lla 11 5 odotin esikoistamme, kunnes tämä pikkuinen ei enää pysynytkään matkassa... KM tapahtui siis 30.10.2010. Kokemus oli kauhea ja rankka niin minulle kuin kihlatulleni. :( Lääkärit ja kätilöt sanoivat, että yhdet kuukautiset tulisi pitää välissä ennen uutta yritystä, jotta elimistö kerkiää toipua ja ettei meillä ole mitään estettä saada ylipäätään lapsia, mutta lohduttomaltahan se siinä vaiheessa kuullostaa... ;(
        Jokatapauksessa päätimme yrittää jälleen, kunhan on se yksi kierto ennen yritystä. :)


      • l arc en ciel
        jonna-91 kirjoitti:

        Itse rvko:lla 11 5 odotin esikoistamme, kunnes tämä pikkuinen ei enää pysynytkään matkassa... KM tapahtui siis 30.10.2010. Kokemus oli kauhea ja rankka niin minulle kuin kihlatulleni. :( Lääkärit ja kätilöt sanoivat, että yhdet kuukautiset tulisi pitää välissä ennen uutta yritystä, jotta elimistö kerkiää toipua ja ettei meillä ole mitään estettä saada ylipäätään lapsia, mutta lohduttomaltahan se siinä vaiheessa kuullostaa... ;(
        Jokatapauksessa päätimme yrittää jälleen, kunhan on se yksi kierto ennen yritystä. :)

        Hei,

        Meillä oli kohdunulkoinen raskaus ja oikea munatorvi leikattiin elokuun lopulla 2010. Sen jälkeen tulin heti raskaaksi uudestaan ja nyt tänään sain tiedon, että raskaus on menetetty.

        Tuntuu aika raskaalta, mutta kuitenkin toivo ei ikinä minulta lopu. Sen vuoksi haluamme nyt jatkaa elämää eteen päin ja toivoa edelleen.

        Voimia kaikille ja niin kauan kun on elämää on toivoa.


      • -09 pojan äiti
        l arc en ciel kirjoitti:

        Hei,

        Meillä oli kohdunulkoinen raskaus ja oikea munatorvi leikattiin elokuun lopulla 2010. Sen jälkeen tulin heti raskaaksi uudestaan ja nyt tänään sain tiedon, että raskaus on menetetty.

        Tuntuu aika raskaalta, mutta kuitenkin toivo ei ikinä minulta lopu. Sen vuoksi haluamme nyt jatkaa elämää eteen päin ja toivoa edelleen.

        Voimia kaikille ja niin kauan kun on elämää on toivoa.

        Moi!

        Mä sain KM RV 12 3 kesäkuu 2010 tuulimuna raskaus, mulla meni 7vk ennenkö ekat menkat alkoi ja pian perään tuli sitten toiset menkat, yritettiin heti KM asti muttei tärpännyt nyt olen raskaana 7 vk menos ja toivon että tämä menisi paremmin


      • l arc en ciel
        -09 pojan äiti kirjoitti:

        Moi!

        Mä sain KM RV 12 3 kesäkuu 2010 tuulimuna raskaus, mulla meni 7vk ennenkö ekat menkat alkoi ja pian perään tuli sitten toiset menkat, yritettiin heti KM asti muttei tärpännyt nyt olen raskaana 7 vk menos ja toivon että tämä menisi paremmin

        Onneksi olkoon! Itsellä jotenkin jo mennyt toivo koko raskaaksi tulosta, mutta ihanaa, että teillä on onnistunut! Tuntuu kovaa painetta sinänsä, ympärillä kaikilla tuntuu raskaudet menevän helposti, mutta itse on täytynyt kokea keskenmeno ja kohdunulkoinen. Yritän nyt vain hyväksyä tilanteen. Tai olen jo hyväksynyt, kosken enää odota raskautta, vaikkei ehkäisyä olekaan. Pidän peukkuja teille! Varmasti kaikki menee hyvin! Hyvää joulua! Sehän onkin aikamoinen lahja!


    • enkeli tuuli

      Onko kellään ollut raskaaksitulemisessa ongelmia, niin että on käyttänyt clomifenia ja terouluttia, jotta tärppäis? Ja kun on tärpännyt,onko mennyt tuulimunaksi tai kesken eka raskaus? Onko sen jälkeen onnistuneita tuloksia tullut? Itse söin noita lääkkeitä n.2vuotta ja tulin raskaaksi. Se todettiin tuulimunaraskaudeksi 3vk sitten=(

    • nappaus

      meillä tultiin raskaaksi heti ensimmäisestä kierrosta pillerien lopettamisen jälkeen ja tämä raskaus keskeytyi rv 15. ensimmäiset menkat tulivat muistaakseni kuuden viikon päästä. keskenmeno tapahtui lokakuun lopussa 2010 ja uuden plussa testin tein ystävänpäivän aattona, kolmannesta kierrosta raskauduin ja nyt kaikki mennyt hyvin

      ja minulla on vielä leikattu toinen munasarja pois kasvaimen takia, ja siltikin raskauduttiin noin äkkiä, ovistestejä käyttäen

      t.rv 28

    • nainenvaan...

      Minäkin täällä jännäilen kuinka käy, ollaanko sitä uudestaan jo raskaana vai ei... Spontaani km oli rv6 reilut 4vko sitten, eikä vielä ainakaan ole menkat alkaneet... Aikaisempia km ei ole...

    • jk

      vai nin

    • 2+12

      Ainut syy, miksi sanotaan, että pitäisi odottaa yhdet menkat, on se, ettei kunnan tarvitsisi kustantaa ylimääräistä ultraa määrittääkseen raskauden kestoa. Mulle sanottiin ihan suoraan, että on helpompi tietää milloin raskaus on alkanut, jos tulee yhdet menkat välissä. Ei siihen muuta syytä ole. Uusi raskaus ei ala, jos elimistö ei ole siihen valmis. Ei yrityksestä haittaa ole.

    • enkeli tuuli

      Kiitos.. Uudelleen olen raskaana nyt.. Huomenna 8rv täysi.. Ja ultra.. Pelottaa hirveesti, onko nyt kaikki hyvin=(

    • josieh

      Hirvittävästi saa ristiriitaista tietoa siitä, että kannattaako odottaa yhdet menkat keskenmenon jälkeen vai yrittää heti uudelleen. Muutenkin, koko tilanne on hirvittävän stressaava. Kolme vuotta on lasta yritetty ja niistä vuosi käyty lapsettomuushoidoissa. Clomifen on tuttu lääke. SItten "kesätauolla" ilman hoitoja tärppäsi kaksi kertaa. Ja oli menkat välissä. Toinen tuli tosi varhaisessa vaiheessa ulos ja toinen kerkesi viikolle 7. Kesän aikana olen ollut kaksi kertaa raskaana, ja kumpikin ovat tulleet ulos. Nyt mietitään vain, että otetaanko clomifeniä vai yritetäänkö nyt lääketieteellisen tyhjennyksen jälkeen ihan vain luonnollisesti. Naistentaudeilla sanoivat, että yhdet olisi hyvä pitää välissä..

    • mw-

      mulle tehtiin kaavinta 11.10 ultrassa todettiin gastroskiisi ja helsinkii jatkotukimuksii sikiö oli menehtynyt 10 6 :( lääkäri sano et ei tarvi odotaa seuraavia kuukautisia ja tänään aamulla sain haaleen plussan saa nyt nähä onko tärpänny vai ei vauvaa tässä kovasti toivotaa :)

    • pikkunen :)

      mie kanssa mietin voinkohan olla taas raskaana, tietenkin toivottu olisi mutta mulla olisi kohduntähystys nukutuksessa ensi kuussa ja en voi silloin olla raskaana muuten jää tähystys.. mullahan ollu jo useita km:ja ja viimesin oli kuukausi sitten ja menkkkoja ei oo tullu.. kävin kyllä kaksi kertaa labrassa hgc testeissä ja negat olivat verestä tekivät ne ja tänään tein testin se oli haamujen haamu XD oottelen viellä menkkojen alkua sitten kai tehtävä uusi testi.. menkat ois enempi kuin tervetulleet :) mahaa turvotellu joten tietty menkat voi olla tosi lähellä.

    • pikkunen :)

      noh eilen tuli pikkusen tuhru tippa vuoto ja luulin menkat alkavan (innoissaan miehelleni jo tekstailin) mutta damm eipäs alkanukkaan :/ vatsaa turvottaa edelleen ja nyt ois kp33/kp32 on mun virallinen kiertoni.. että mitäs nyt? odotellaan, odotellaan..

    • pikkunen :)

      tein tänään testin ja plussa pärähti :) menkat 3päivää myöhässä ja nyt syykin löyty

    • pikkunen :)

      tein digitaallisen ja tuli raskaana 1-2 :)

      • Vierasko111

        Itse sain keskenmenon rv8 (4/2010). Tosin se oli tiedossa jo jonkun aikaa kun aluksi tuli vaaleanpunaista vuotoa joka sitten muuttui vereksi. kaksi kertaa ultrasivat, eka rv 7 3 ja samalla viikolla kun ei sykettä todettu ultrattiin vuodon takia ja oli edelleen viikkoja 7 4..(vaikka oli viikko välissä)eli ei siis kasvanut vaikka sydän viellä sykki.ja tasna rv8 todettiin ettei enään sykettä ole. Se oli ihan hirveä paikka enkä ole sitä vielläkään unohtanut.

        Sain myös ne lääkkeet jotka otin suun kautta koska vuoto oli jo aika runsasta. En muista kauanko vuotoa kesti, mutta sen jälkeen aloimme yrittämään uutta raskautta ja puolen vuoden päästä tärppäsi. Nyt vauveli on 5kk. :)


    • Viirulainen

      Itse sain yllättävän raskauden ja keskenmenon kuukausi sitten. Menkat oli 3pv myöhässä, joten keskiviikko aamuna tein testin, nega. Menkat alkoi illalla. Normaalin mittaiset menkat tuli ,ja pari päivää taukoa ,ku alkoi rusehtava niukka vuoto. Tein 4 testiä ja kaikki haamu plussia. Ehdin innostua, ja ei mennyt kuin muutama päivä, ja alkoi runsas vuoto, ja hurjat kivut, kesken meni. Nyt olen odotellut kuukautisia jo muutamia viikkoja, ja ei kuulu. Oireita voisi olla, että raskaana taas olisin, mutta liekkö myös johtua siitä, että sitä niin kovasti toivoo. Heti alkoi yritys, kun vuodot loppuivat, eli vauva on enemmän kuin tervetullut. Nyt jännitetään ja odotellaan, toivottavasti on tärpännyt. Keskenmeno oli hurjan kova paikka, ja sitä en toivoisi tietenkään enää itselleni, saati muille. Kaikille hirmusesti tsemppiä, ja onnea erityisesti "pikkuinen" ,toivotaan että kaikki menee hyvin :)

    • enkeli tuuli

      Hei. VASTATKAA MULLE!!
      Mulla oli keskenmeno heinäkuussa 2011 ja nyt valitettavasti raskaus oli jälleen keskeytynyt ja tyhjennys tehtiin 09.11.2011.. Kuinka kauan teillä on kestänyt se jälkivuot ja onko ollut kipuja? Ekalla kerralla vuosin noin 2vk ja ei ollut kipuja sen jälkeen ku kohtu tyhjeni. Nyt on sellasta epämäärästä ruskeeta tuhruvuotoa tullut viikon ja sillon tällön tulee alavatsaan paineen tuntuinen kipu?? Vuoto ei ole runsasta, vaan niukkaa mut silti jatkuvaa...
      Onko muilla ollut?
      Ja onko muita joilla eka raskaus tuulimuna , toinen normi mut on tullut keskenmeno.. Onko onnistuneita tapauksi ja kuinka monta keskenmenoa on ollut.. Minua vähä surettaa ku luin, et kolmannen keskenmenon jälkeen mahkut vähenee... =( Pelottaa oikeen, mut silti haluan yrittää.. En vaan tiedä pystynkö sanomaan miehelleni sit ku kolmas tärppi tulee.. =( On ollut oikeesti sen verran vuoristorataa tunteilla toukokuusta asti, ku eka raskaus alko, meni mönkään tuli suru, taas tärppi, mönkään ja taas suru..

    • Viirulainen

      Mulla sanottiin Naisten klinikalla, että 3viikkoa, vähän yli, saattaa vuotoa olla, ja tulla. Mulla kesti 2vko reilu vuoto, ja välillä niukkaa, ja loppu kokonaan. Kaiketi aika yksilöllistä, ja riippuen kuinka pitkällä on ollut. Tsemppiä yrityksiin jatkossa..

      • enkeli tuuli

        Hei. Olen nyt 3vk ja 1pv vuotanut.. Eilen oli tarkastus ja kaikki näytti hyvältä, ja oli ok, mut illalla vuoto alkoi taas.. Tosin niukkaa on, mut silti tuntuu et kaikki ei ole hyvin.. Viimeksi vuoto loppu mut nyt tuntuu kestävän ja kestävän... Haluan niin kovasti omaa lasta...=( Toivo meinaa vaan mennä, ku tulosta ei tule...


    • wallaroo

      Mulla takana kolme keskenmenoa. Niistä kaksi oli tuulimunaraskautta, jostka molemmat todettiin ensimmäisessä ultrassa. Ensimmäinen kaavittiin ja toinen tyhjennettiin lääkkeellisesti. Näiden välissä oli yksi spontaani keskenmeno viikolla 7 . Viimeisessä lääkkeellisessä kohdun tyhjennyksessä kivut olivat kovia, mutta eivät kestäneet montaa päivää. Samoin vuoto kesti vain muutaman päivän. Seuraavien menkkojen tulo kestikin lähes seitsemän viikkoa.

      Tutkimukset tehtiin toistuvien keskenmenojen vuoksi, mutta mitään syytä ei löytynyt. Olen aina raskautunut melko pian keskenmenojen jälkeen. Lääkärin/terveydenhoitajan ohjeistus onkin ollut, että pian keskenmenojen jälkeen kroppa on "hedelmällinen" ja raskautuminen voi olla helpompaa. He sanoivat myös, että jotkut kehottavat pitämään yhden kierron taukoa raskaaksi tulon yrittämisessä, mutta välttämätöntä se ei ole.

      Tällä hetkellä olen neljännen kerran raskaana ja ensi viikolla on varhaisraskauden ultra. Haluaisi olla ajattelematta koko asiaa, mutta eihän se helppoa ole ei. Aina sitä kuitenkin vaan jaksaa toivoa, että jospa tällä kerralla kaikki menisi hyvin..

    • nunnuu

      saanko vastauksia minua vaivaaviin kysymyksiin täältä??

      ajattelin kirjoitella myös tähän keskusteluun oman juttuni.siis sain keskenmenon ihan parisen viikkoa sitten ja lääkäri tarkasti että raskaushormonia ei ole elimistössä enää, sekin katosi n.pari viikko sitten.keskenmeno tuli niin et tein positiivisen raskaustestin ja vuodot olivat jo viikkoa aiemmin alkaneet. Hyvin varhainen keskenmeno oli kyseessä ja se vuoteli itsekseen sit ilman mitään hoitoja loppuun ja nyt kaikki okei sinäsä.lääkäri sanoi et voi heti yrittää uutta raskautta.no ollaan tässä sitten yritetty.mitenhän suuri mahdollisuus on raskautua ja miten pian? en oo koskaan ennen kokenut keskenmenoa.

      ollaan siis yritetty ja outoa et tunnen joitain raskausoireita mut ei kai näin nopeesti voi raskautua keskenmenon jälkeen vai voiko? kannattasko testata tässä vaiheessa varmuuden vuoksi? me alettiin heti kun vuoto loppui yrittää uutta.onkohan niin et vois nyt jo tärpätä? vaivaa.ja jos onkin niin käynyt niin näkyiskö se vielä testeissä? olis kiva saada vastauksia minua vaivaaviin kysymyksiin.kiitos :)

    • krise89

      Mulla oli spontaani keskenmeno rv. 5, ja vuoti itekseen pois vajaassa kahdessa vuorokaudessa. Ultrassa keskenmeno todettiin, ja lääkäri sanoi että kohtu on tyhjentynyt kauniisti ja kohdun seinämät ovat jo nyt paksut eli vastaanottavaiset uudelle raskaudelle. Kehotti yrittämään uudestaan heti vuodon loputtua, ja heti kun siltä tuntuu. Aloitettiin uusi yritys sitten heti kun vuoto oli loppu, ja niinhän siinä kävi, että tasan neljä viikkoa keskenmenon alkupäivästä tein positiivisen raskaustestin!! :) Järjettömän hieno asia, että näin pian saatiin uusi tulokas aluilleen. En olisi kyllä ikinä uskonut että näin hyvin voi käydä ja noinkin nopeasti. Nyt sitten joulunpyhien jälkeen soittamaan neuvolaan ja keskustelemaan ultrasta, jossa sitten todetaan tämän raskauden kesto kun kuukautisistahan sitä nyt ei pysty laskemaan. Että mahdollisuudet kyllä on raskautumiseen heti keskenmenon jälkeen, riippuen tietysti omasta tilanteesta. Meillä kävi näin onnellisesti, ja nyt peukut ja varpaat pystyssä et kaikki menisi niin kuin pitääkin tällä kertaa :) Että yritysonnea vaan nunnuu sulle, ja kaikille muillekin samassa tilanteessa oleville! :)

    • krise89

      Niin ja siis tuohon edelliseen vielä, että silloin ku lääkäri keskenmenon minulle totesi, niin aiemmin päivällä otetusta verikokeesta selvisi että raskaushormonia ei ollut enää veressä yhtään (raskaus oli mennyt kesken aiemmin kuin vuodot alkoi). Eli myös tämän takia saatiin siunaus lääkäriltä yrittää uutta raskausta heti. Piti tarkentaa, ettei joku nyt luule että tämä testi oli positiivinen vielä edellisestä raskaudesta :)

    • enkeli tuuli

      Joo'o.... =( Vesirokonjälkeen oli keskenmeno -11 ja marraskuussa-11 toinen.. =(
      Toinen lääkkeellinen tyhjennys tosiaan epäonnistui, ja joulukuussa -11 tehtiin kaavinta. Sikiö lähetettiin tutkittavaksi, ei poikkeavuuksia..
      Nyt olen taas koittanut raskaaksi tuloksetta =(
      Saas nähdä onnistuuko ikinä =(
      Usko alkaa ainakin haurastua.. Mikä siinä onkin, et kaiken maailman hörhöt jotak ei oikeesti tarttisi niitä lapsia, ku ei syystä tai toiseta kykene hoitamaan niitä saa niitä sormia napsauttamalla.. Tuttavapiirissäkin kuningas alkoholi on pääasia ja lapset sivuseikka.. Sit ku ite haluais ja olisi valmis antamaan kaikkensa, ni eiii..
      2008 lopetin pillerit ja koitin luomuna raskautta, ei onnistunut.. Aloitettiin teroulut, ei tuloksia.. Lisättiin Clomifen tärppäs ja kesken... Luomuna alkoi tuo toinen raskaus, mutta sekin kesken... Ja nyt taas luomuna koitetaan, mut saa nähdä tuleeko... Onko kellään ollut samalla tavalla??? Monta epäonnistumista ja sit MAAILMAN IHANIN YLLÄTYS =)

    • OVUM ABORTICUM

      vauvahaaveita:mielestäni tuulimunaraskaudella ja keskenmenolla ei ole mitään yhteyttä.KYSÄSEPPÄ LÄÄKÄRILTÄSI TARK.MITÄ TUULIMUNARASK.TARKOITTAA,MISTÄ SE VOI JOHTUA YMS.SINULLA EI OLE AINAKAAN TÄÄN TUULIMUNARASK.TAKIA TULLUT KESKENMENOA........NIMIM.KOKEMUSTA ON OVUM ABORTICUM.

      • no niin ja näin

        Tuota, kyllä se tuulimunaraskauskin keskenmeno on, se raskaus on vaan loppunut niin alkuunsa, ettei alkiota ole edes mahdollista havaita. Kyllä sinne on hedelmöittynyt munasolu kiinnittynyt, mutta jotain on sitten mennyt heti pieleen ja kohtu vain kehittää kaikkea muuta raskausmateriaalia, mutta kehittyvä alkio puutttuu. Että sikäli en ihan ymmärrä tuota ajattelutapaasi.


    • -TiTTi-

      Täällä kans keskenmeno koettu. :/ Fiilikset aika apeat vaikka ulkokuori antaa ymmärtää et kyllä se menee. Kaksi edellistä raskautta mennyt hyvin.. saa nähdä edes tuleeko kolmatta. Onnellinen noista kahdesta olen. :) Uutta yritystä on ja toivotaan josko saataas se kolmaskin. :)

    • Jaksuja sulle titti. Minulla yksi briiiiiiiiiiilliant tyttö 20v nyt. Hänen jälkeen usempi ulkopuolinen/km.

      Nauti niistä kahdesta ja peukut pystyssä että tulee vielä se kolmas.

    • pikkunen :)

      mie tänne joskus näköjään kirjotellu :) raskaana edelleen ollaan viikko30 (29 4rv) ja tyttöä odotellaan la heinäkuussa

    • tiuku

      Minä tulin raskaaksi kolme kuukauden yrittämisen jälkeen. Minulla tuli heti kohtuun kiinnittymisen jälkeen valtavat alavatsakivut. Heräsin useana yönä puoleksi tunniksi odottamaan, että kivut menevät ohi. Päivisinkin kipuja tuli, mutta hieman lievempinä. Minulla epäiltiin kohdun ulkopuolista raskautta, joten menin heti plussattuani ultraääneen, jossa kaikki oli niin kuin pitää. Tämän jälkeen kivut hellittivät huomattavasti. Menin uuteen ultraääneen pari viikkoa tämän jälkeen, koska lääkäri halusi varmistua, että kaikki on ok. Tuolloin meille tuli täytenä yllätyksenä, että sikiö ei ollutkaan kehittynyt eikä sen sydän lyönyt. Se oli siellä aivan hiljaa. Sitten tehtin lääkkeellinen tyhjennys, joka ei onnistunut, ja pari viikkoa siitä jouduttiin tekemään vielä kaavinta. Sen jälkeen odottelin kahdet kuukautiset, koska ensimmäiset olivat aivan erilaiset kuin yleensä, paljon niukemmat ja kuukautisvuoto oli paljon tavallista ohuempaa, joten en uskonut kohdun limakalvon olevan vielä valmis uuteen raskauteen. kaksien kuukautisetn jälkeen tulin sitten taas raskaaksi. Nyt kivut eivät ole olleet läheskään niin kovat kuin ensimmäisessä raskaudessa, joten toivon parasta. Nyt tätä odottamisen piinaa ei kyllä voi sietää mitenkään. Jännittää ja pelottaa, miten tässä käy. Kävin vyöhyketerapiassa kaavinnan jälkeen useaan otteeseen ja uskon sen tasapainottaneen kuukautiskiertoni todella nopeasti normaaliin tilaan. Ainakin se oli taivaallisen ihanaa.

    • sunnyriver 77

      Ehkä en aikanain miettinyt sen enempää. Elämässämme oli vaihe, jolloin joka
      toinen raskaus meni kesken. Eli ensin tuli keskenmeno noin viikolla 12, sitten
      tämä nyt 22-v syntyi, taas keskenmeno, nyt 20-vuotias syntyi. vielä keskenmeno,
      sitten nyt 18-vuotias syntyi. Sitten keskenmenot lakkasivat ja pikkusisko syntyi vuoden päästä edellisestä.
      Ehkä suurin asia oli väsymys ja masennus, koskaan ei tiennyt, miten
      raskauden kanssa käy. Näin jälkeenpäin ajattelen kyllä, että siinä varmaan
      luontokin teki tehtävänsä: keskenmenojen kanssa lasten syntymäväleiksi tuli noin
      2 vuotta ja silloinkin olin välillä melko väsynyt. Lapsista noita vuosia ei mitenkään erota muihin lapsiin verrattuna, ehkä vanhemmat menetysvuosina syntyneistä ovat
      joustavampia kuin muut, ovat joutuneet ottamaan liiankin pienenä huomioon
      äidin väsymyksen ja surun. Aikusenakin he helposti huomaavat, jos jollakin on
      murheita ja yrittävät auttaa.

      • Ikä-äiti "häärää"

        Hei Sunnuriver. Tutulta kuullostaa, sillä myös itse menetin ensimmäisen ja kolmannen raskauteni. Toinen ja neljäs johtivat ihanien tyttöjen syntymään, jotka ovat nyt 6- ja 8- vuotiaat.

        Ensimmäinen menetys tapahtui n. rv 10 ja se oli suuri shokki. Kieltämättä vieläkin muistelen, että lapsella olisi nyt syntymäpäivä. Syntymäpäivä olisi ollut saman vuoden maaliskuussa, kun esikoisella on joulukuussa.

        Toisesta raskaudesta siis syntyi esikoinen ja hänen syntymästään n. 11kk olin jälleen raskaana. Tein positiivisen testin, mutta ihmettelin raskausoireiden puuttumista. Menin yksityiselle lääkäriasemalle, jossa kohtu todettiin tyhjäksi ja sitten tuli mustaakseni pieni vuoto (keskenmeno).

        Tätä keskenmenoa en oikein osannut surra, mutta 1,5 kk myöhemmin oli taas kuukautisten aika eikä mitään kuulunut. Tein positiivisen raskaustestin ja heti perään yksityiseen ultraan. Sama lääkäri huudahti riemuissaan "no nyt täällä on sikiö". Lähdin sekavin tuntein vastaanotolta, enkä uskaltanut uskoa todeksi. Paria päivää myöhemmin kovat raskausoireet vyöryivät ylitseni.

        Ilmoittauduin neuvolaan, mutten vieläkään uskaltanut uskoa raskauteen. Neuvolan täti oli mielestäni vähän tuomitseva, ettei yksiä kunnon kuukautisia oltu odoteltu, vaan "häärätty epämääräisesti". Nyt sikiön ikä oli vaikea ennustaa. Rv 12:sta ultrauksen ajankohta laskettiin yksityisen lääkärin ultraääniarvion perusteella. Kun menin tuohon rv 12 rutiiniultraan, niin lääkäri sanoi "hyvä että tulitte, saadaan nyt paalutettua kunnolla tämä raskaus". Hänestäkin huokui pieni epäusko raskauteen ja sen onnistumiseen (olin muuten tuolloin 41-vuotias).

        Mutta katsos, ultrassa näkyi pirteä sikiö raskausviikoilla 13 0. Itkimme miehen kanssa molemmat vuolaasti. Terve ja ihana tyttö syntyi aikanaan ja menee nyt syksyllä eskariin. Ikäeroa tytöillä on 1v 8kk.


    • enkeli tuuli

      Moi.
      Mulla tosiaan on noi kaksi keskenmenoa taustalla 2011 mistä olen kirjoittanut.
      Viiminen lääkkeellinen tyhjennys epäonnistui ja aikaa kului ikuisuus ennen, ku mua uskottiin, et kaikki ei ole hyvin. Sit ku vihdon ja viimen uskottiin, niin kaavintaa jouduni samantien vähän ennen joulua 2011.
      Nyt ei olekka sit tapahtunut yhtään mitään raskauksia..
      Kohdun limakalvo on liian ohut ja siihen ei voi kiinnittyä mikään...
      Syon Clomifenia ja keltarauhas lääkettä ja sellasia sokerilääkkeitä.
      (keltarauhas ja sokerilääke pitäisi ydessä auttaa parantamaan moni rakkulaiset munasarjat ja clomifeeni helpottaa ovulaation tuloa.)
      Noo, nämä lääkkeet ei kumminkaan ole auttaneet yhtään mitään...
      ONKO VASTAAVIA KOKEMUKSIA JA SILTI VIELLÄ ONNISTUMISIAKIN???????
      Itsellä on toivo alkanut hiipumaan..... =(

      • odotustako?

        En tietä noista hoidoista. Itselläni ikää jo 40 v ja 2 keskenmenoa alkuvaiheessa. Olen käyttänyt nyt omenaviinietikkaa ja hunajaa veteen. Ohje on, että 1 rkl molempia. Luin jostakin, että se on hyväksi tekee paremmat olosuhteet sikiölle. Saas nähdä sitten. Jo tuon toisen raskauden aikana käytin sitä. Ikäkin minulla kyllä alkaa jo painaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Foolihappo kuulema myös olisi hyvä.


      • odotustako?
        odotustako? kirjoitti:

        En tietä noista hoidoista. Itselläni ikää jo 40 v ja 2 keskenmenoa alkuvaiheessa. Olen käyttänyt nyt omenaviinietikkaa ja hunajaa veteen. Ohje on, että 1 rkl molempia. Luin jostakin, että se on hyväksi tekee paremmat olosuhteet sikiölle. Saas nähdä sitten. Jo tuon toisen raskauden aikana käytin sitä. Ikäkin minulla kyllä alkaa jo painaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Foolihappo kuulema myös olisi hyvä.

        Kävin tk:ssa ja otettiin raskaushormoni luulemani keskenmenon jälkeen, mutta se osoitti, ettei olisikaan ollut keskenmeno...


    • enkeli tuuli

      Eikö täällä ole ketään, joka vastaisi....

    • tsemppiä_

      En minäkään tiedä ko. hoidoista. Foolihappoa tosiaan suositellaan. Olen kuullut myös mm. greippimehun, e-vitamiinin, seleenin, sinkin ja maitohappobakteerien olevan hyväksi. Ja sitten akupunktioistakin olen kuullu, mutta ei ole omakohtaisia kokemuksia. Rentoutuminen on eduksi, vaikka tiedän että ei varmasti ole helppoa kun on pelko taustalla...Kovasti onnea yritykseen!

      • tsemppiä_

        Niin ja tosiaan se punaviini. Auttaa lukemani mukaan kiinnittymiseen. Mene ja tiedä:)


    • enkeli tuuli

      Heissa!
      Viimisestä raskaudesta on jo aikaa ja kaavinnasta kohta 9kk..
      Eipä ole vielläkään uutta raskautta alkanut.
      Olen syönyt keltarauhaslääkettä, "sokeritauti"lääkettä (mikä pitäise keltarauhas lääkkeen kanssa parannella monirakkulaisia munasarjoja ja vahvistaa kohdun limakalvoa ja sitten olen syönyt Clomifenia. Mutta tuloksetta. Nyt olen itse lopettanut ominpäin Clomifenin syömisen n:2kk sitten, koska luoskelin netistä että Clomifeni estää kohdun limakalvon kasvun, ja saattaa jopa pienentää sitä.
      Ja lääkäri joka alunperin määräsi sen minulle sanoi, että pidät sitten 3kierron jälkeen paussin siinä, ettei tule mitään haittavaikutuksia. Toinen lääkäri kumosi nämä sanat ja sanoi, että syöt Clomia ja sillä sipuli. Mut lopetin sen, koska eka lääkäri tuntuu minusta jotenkin luotettavammalta ja ammattitaitoisemmalta.

      Joo.. Mut tästä päästäänkin sit tähän hetkeen. Nyt 12.09 gynelle aika, tehdään ultraus munasarjoihin ja kohtuun. Sitten mun asiat laitetaan yliopistollisen sairaalaan piiriin, jossa mulle ruvetaan antamaan jotain piikkejä, joitenka pitäisi kavattaa kohdun limakalvoa.. Onko teillä kellään kokemuksia? Oletteko käyneet sellaisilla piikeillä ja onko ollut apua??????
      Tuntuu pahalta sanoa, mutta multa alkaa usko loppua lapsen saamiseen..
      Ei se näytä tulevan, vaikka mitä tekisi....

    • mikäonse

      Anteeksi tyhmyyteni mutta mikä on tuulimuna ?
      Ei ole provo mut en vaan tiedä ....

    • höpis

      Hei Enkeli tuuli!
      Minulla kanssa ongelmana ohut kohdun limakalvo. Sitä hormoneilla kasvateltiin (juuri niillä pistoksilla) ja kas kas! Pieni ihana tytön tylleröinen syntyi 2011!! Ensimmäisen pistoskuukauden jälkeen!
      Nyt olin raskaana "luomusti", mutta se meni tällä viikolla kesken.
      Plussatuulia kaikille!!

    • Ihanaa kuulla että monet ovat tulleet raskaaksi aika pian keskenmenon jälkeen :) Itselläni tuulimuna joka todettiin rv 11 6 ja lääkkeellisesti tyhjennetiin, 5pvää sitten, aika kova paikka.
      Nyt odottelua että pääsisi uudestaan kokeilemaan, täältä ainakin sai toivoa! :)

      mikäonse: Tuulimunaraskaudessa sikiötä ei muodostu ollenkaan, vaikka muuten normaalit raskausoireet ilmenevät.

    • lausa

      Otan osaa kaikkien keskenmenon kokeneiden puolesta. Ensimmäinen raskauteni päättyi keskenmenoon rv 10 0, ja minulle jouduttiin tekemään kaavinta. Fyysisesti toivuin hyvin nopeasti, henkisesti tietenkään en.

      Nyt keskenmenosta on kulunut 6 1/2 viikkoa. Tein 6 viikon jälkeen positiivisen raskaustestin, kaikkien "oireiden" perusteella. Halusin kuitenkin seuraavan päivänä epäuskossani tehdä uuden testin, joka näytti negatiivista suureksi pettymyksekseni. Luovuin siis jo toivosta, että kyseessä olisi uusi raskaus. Kuitenkin kaikki oireeni viitaisivat siihen. Ehkäpä teen viikon päästä vielä uuden testin varmuuden vuoksi. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta?

    • Anonyymi

      Hei kävin viikolla 8 varhais ultrassa ja siellä todettiin että raskaus on keskeytynyt jo viikolla 6 4 ja olin aivan murtunut.Yrittämistä takana yli vuosi.Nyt päätin tehdä ovulaatiotestin että jos saisin varmuuden milloin varmat päivät sitten oikein ovat.Raskaus keskeytyi luonnollisesti itsestään ilman lääkityksestä helmikuun lopussa. Nyt ovulaatio mittari näytti että mulla olisi ovulaatio jo nyt, kun keskenmenosta on noin vähän aikaa eli vain alle 2 viikkoa.Onkohan noihin oikeesti luottamista.Toivoisin niin että saisin kauan haaveilemani vauvan....

    • Anonyymi

      koronarealistit :vaers sikiöiden kuolemat nousseet hälyyttävästi mrna rokotustenjälkeen käykää katsomassa.!!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

      Sikiökuolemien määrä kasvoi peräti 2 000 prosenttia koronarokotteen käyttöönoton jälkeen
      Julkaistu 06.04.2022 16:19, 3838 lukukertaa, 4 kommenttia

      Amerikan Frontline Doctors -lääkäri neuvoo raskaana olevia naisia olemaan piikittämättä itseään mRNA-yhdisteellä. Hän kertoo, että COVID-rokotteen käyttöönotto on aiheuttanut lähes 2 000 prosentin kasvun sikiökuolemissa.

      Tohtori Peterson Pierre, yksi AFLDS-järjestön lääkäreistä esitti lukuja, jotka osoittavat, että sikiökuolemien määrä Yhdysvalloissa annettua rokotetta kohden on noussut dramaattisesti sen jälkeen, kun mRNA-COVID-rokotukset alkoivat,

      Global Researchissa julkaistunja tohtori Pierren tutkimuksista raportoiman artikkelin mukaan COVID-rokotteen käyttöönoton alkamisen jälkeen on annettu 550 000 000 COVID-rokotusta ja rekisteröity 3 725 sikiökuolemaa. Tämä tarkoittaa, että yksi sikiön kuolema on tapahtunut jokaista 147 651 piikitystä kohti, lääkäri kertoi.

      Töhtori vertasi tilannetta vuosien 2006 ja 2019 lukuihin. Raporttien mukaan tänä aikana annettiin 4 miljardia rokotetta ja rekisteröitiin 1 369 sikiökuolemaa eli rokotteet aiheutti yksi sikiökuolema jokaista 3 miljoonaa laukausta kohti.

      ”Joten jos laskemme, huomaamme, että sen jälkeen, kun COVID-rokotteet ovat olleet saatavilla, sikiökuolemien määrä on lisääntynyt 1 925 prosenttia”, hän jatkoi.

      Lastensa vuoksi Pierre neuvoi odottavia äitejä kiinnittämään huomiota näihin tilastoihin.

      ”Nyt, odottavat äidit, sillä ei ole väliä, mitä FDA tai CDC sanoo. Sillä ei ole edes väliä, mitä lääkärisi sanoo”, hän jatkoi. ”Koska näistä tiedoista huolimatta suositus [COVID]-rokotuksista ei ole muuttunut. Sinun on pidettävä huolta omista lapsistasi. Sinä olet heidän suojelijansa. Sinulla on paljon ajateltavaa. Tämä päätös on sinun, ei kenenkään muun.”

      Pfizerin ja FDA:n pakotetun Freedom of Information Act (FOIA) -pyynnön paljastamien viralisten asiakirjojen mukaan 23 raskaudesta 32:sta, joiden aikana äidit saivat Pfizerin COVID-rokotteen, johti keskenmenoon. CDC on myöntänyt, että ”tuloksia meneillään olevasta pitkän aikavälin tutkimuksesta ei ole vielä saatavilla”, kun on kyse COVID-rokotusten vaikutuksesta ”hedelmällisyysongelmiin”.

    • Anonyymi

      Kokeellisen mrna rokotteen ja sikiökuolemien välillä selvä yhteys.

      Jos rokote olisi turvallinen miksi lääketehtaat halusivat täydellisen vastuu vapauden
      niin hyvälle tuotteelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe