Pionin siirrosta

kesällä

Olen muuttamassa heinäkuussa ja mieleni tekisi viedä edes pieni alku pionistani uuteen kotiin mukaan. Mitä luulette kannattaako se vai pitääkö se unohtaa vain.... :(

5

833

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ist uttaja

ota vain mukaasi,mutta varaudu siihen, ettei kuki seuraavaan n. 5 vuoteen

• muutarhuri

Jos saisit sen oikein isolla juuripaakulla niin ehkä se ei huomaa koko juttua ;)
      Kyllä minun mielestäni kannattaa kokeilla jos se on sulle tärkeä.
      Eihän pioni siihen kuole, enintään voi sitä kukintaa joutua odottelemaan muutaman vuoden (tai sitten ei). Näistä ihanaisista kun ei aina tiedä! :)

• aloittaja

Eli taidan sitten kokeilla. Tuosta kukinnasta olin kyllä tietoinen, että se saattaa jäädä, mutta ei se mitään. Lähinnä tuo ajankohta heinäkuu tuossa mietitytti mutta, yritän kuitenkin enhän tuossa mitään menetäkään kun siitä on luovuttava muutenkin....

• ellit

Ei se kukinta aina viivästy siirtelyn jälkeen ,siirtelin oman ison pionin toiseen paikkaan ja se kukki seuravana vuonna aivan normaalisti. Muista kastella hyvin.

• Marleene

Kannattaa ilman muuta ottaa pioni tai osa juurakosta mukaan. Kolme vuotta sitten muuttaessani kaivoin ed. kodin pihasta ison pionin juurakosta osan mukaani (se oli niin iso, etten voinut ottaakaan sitä kokonaan). Silloin oli huhtikuun loppu, ja pioni joutui ensin uuden kodin pihalla odottamaan isossa saviruukussa (läpimitta 40 cm) pari kuukautta ennen kuin pihatöiden valmistuttua sain sen uudelleen maahan. Silti tämä pioni kukki samana vuonna; ei tietenkään yhtä mahtavasti kuin ed. kodin pihalla, mutta kuitenkin. Seuraavan vuoden keväällä siirsin sen jälleen uuteen, lopulliseen paikkaansa, ja silti pioni kukki muuttovuonnakin. Ja viime vuonna tosi upeasti. Yritä pitää huolta siitä, että istutussyvyys pysyy samana, kun siirtelet pionia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      386
      5772
    2. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      15
      1742
    3. Onko kaivatullasi ruuvit löysällä

eli himmeä pääkoppa? 🪚
      Ikävä
      106
      1001
    4. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      95
      914
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      132
      872
    6. Asentajako putosi radiomastosta

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss
      Tampere
      46
      862
    7. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      861
    8. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      51
      860
    9. Haikeaa miten kaikki meni

Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.
      Ikävä
      56
      827
    10. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      41
      823
    Aihe