Pionin siirrosta

kesällä

Olen muuttamassa heinäkuussa ja mieleni tekisi viedä edes pieni alku pionistani uuteen kotiin mukaan. Mitä luulette kannattaako se vai pitääkö se unohtaa vain.... :(

5

765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ist uttaja

      ota vain mukaasi,mutta varaudu siihen, ettei kuki seuraavaan n. 5 vuoteen

    • muutarhuri

      Jos saisit sen oikein isolla juuripaakulla niin ehkä se ei huomaa koko juttua ;)
      Kyllä minun mielestäni kannattaa kokeilla jos se on sulle tärkeä.
      Eihän pioni siihen kuole, enintään voi sitä kukintaa joutua odottelemaan muutaman vuoden (tai sitten ei). Näistä ihanaisista kun ei aina tiedä! :)

    • aloittaja

      Eli taidan sitten kokeilla. Tuosta kukinnasta olin kyllä tietoinen, että se saattaa jäädä, mutta ei se mitään. Lähinnä tuo ajankohta heinäkuu tuossa mietitytti mutta, yritän kuitenkin enhän tuossa mitään menetäkään kun siitä on luovuttava muutenkin....

      • ellit

        Ei se kukinta aina viivästy siirtelyn jälkeen ,siirtelin oman ison pionin toiseen paikkaan ja se kukki seuravana vuonna aivan normaalisti. Muista kastella hyvin.


    • Marleene

      Kannattaa ilman muuta ottaa pioni tai osa juurakosta mukaan. Kolme vuotta sitten muuttaessani kaivoin ed. kodin pihasta ison pionin juurakosta osan mukaani (se oli niin iso, etten voinut ottaakaan sitä kokonaan). Silloin oli huhtikuun loppu, ja pioni joutui ensin uuden kodin pihalla odottamaan isossa saviruukussa (läpimitta 40 cm) pari kuukautta ennen kuin pihatöiden valmistuttua sain sen uudelleen maahan. Silti tämä pioni kukki samana vuonna; ei tietenkään yhtä mahtavasti kuin ed. kodin pihalla, mutta kuitenkin. Seuraavan vuoden keväällä siirsin sen jälleen uuteen, lopulliseen paikkaansa, ja silti pioni kukki muuttovuonnakin. Ja viime vuonna tosi upeasti. Yritä pitää huolta siitä, että istutussyvyys pysyy samana, kun siirtelet pionia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe