Mitä for in tekee?

Tietoa kaivataan

Ainakin Delphi 2005 ja Delphi 2006 versioissa on
For IN -looppi mitä se tekee ja mihin se on tarkoitettu ?

10

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Delphi

      ..on tosiaan tullut vasta 2005 versiosta mukaan, tekee saman kuin PHP:n vastaava, periaatteessa käydään taulukon alkiot läpi nopeasti, siis erittäin hyödyllinen lisäys.

      • Tietoa kaivataan

        Tarkoitatko PHP:n Foreach -rakennetta?

        Voisitko antaa jonkun esimerkin.


      • adsl2

      • hienoa.

      • xxxxx
        hienoa. kirjoitti:

        Tuo oli hyvä tieto :) Hommissa joutuu koodaileen Delphi 2006:lla, just aloitin.

        Delphi-ohjelmointikieli alkaa siis viimeinkin oppia paremmiltaan.

        Basicissa on for-to-next -luuppi ollut aina ja Delphiin se siis on tullut vasta 2005.

        Ehkä Delphi vielä joskus pääsee muutenkin VB:n tasolle :)

        Älkää ottako liian vakavasti Delphiänne. Eikä myöskään VB:tä, sillä ne on vain tyhmiä ohjelmointikieliä jotka tarvitsevat kaverikseen älykkään ohjelmoijan.


      • For in < - > for to /...
        xxxxx kirjoitti:

        Delphi-ohjelmointikieli alkaa siis viimeinkin oppia paremmiltaan.

        Basicissa on for-to-next -luuppi ollut aina ja Delphiin se siis on tullut vasta 2005.

        Ehkä Delphi vielä joskus pääsee muutenkin VB:n tasolle :)

        Älkää ottako liian vakavasti Delphiänne. Eikä myöskään VB:tä, sillä ne on vain tyhmiä ohjelmointikieliä jotka tarvitsevat kaverikseen älykkään ohjelmoijan.

        Perinteinen For- luuppi on ollut aina Pascalissa. Sillä on voinut hoitaa kaikki mitä vastaavalla Basicin luupillakin.


      • xxxxx
        For in < - > for to /... kirjoitti:

        Perinteinen For- luuppi on ollut aina Pascalissa. Sillä on voinut hoitaa kaikki mitä vastaavalla Basicin luupillakin.

        Pascalin for-luupista on puuttunut (ja puuttuu varmaan vieläkin) step-määrityksen käyttö.

        Basicissa: For i=1 to 30 step 5
        Pascalissa arvon lisäys (tai vähennys) on aina 1.

        Tietysti tuo voidaan helposti kiertää (käyttämällä apumuuttujaa), kuten muutkin kielen rakenteen ongelmat. Sitähän ohjelmoijat muutenkin tekevät jatkuvasti: ratkaisevat ongelman ohjelmakoodilla; tekemällä aliohjelmia, funktioita ja ohjelmakoodia.


      • PooL
        xxxxx kirjoitti:

        Pascalin for-luupista on puuttunut (ja puuttuu varmaan vieläkin) step-määrityksen käyttö.

        Basicissa: For i=1 to 30 step 5
        Pascalissa arvon lisäys (tai vähennys) on aina 1.

        Tietysti tuo voidaan helposti kiertää (käyttämällä apumuuttujaa), kuten muutkin kielen rakenteen ongelmat. Sitähän ohjelmoijat muutenkin tekevät jatkuvasti: ratkaisevat ongelman ohjelmakoodilla; tekemällä aliohjelmia, funktioita ja ohjelmakoodia.

        Mitä ihmettä Basicissa: For i=1 to 30 step 5 sitten tekee?

        Eikö esim. seuraavalla Pascal -koodilla saada tehtyä sama asia?
        while i


      • xxxxx
        PooL kirjoitti:

        Mitä ihmettä Basicissa: For i=1 to 30 step 5 sitten tekee?

        Eikö esim. seuraavalla Pascal -koodilla saada tehtyä sama asia?
        while i

        Minähän sanoin edellisessä vastauksessani myös näin: "Tietysti tuo voidaan helposti kiertää (käyttämällä apumuuttujaa), kuten muutkin kielen rakenteen ongelmat."

        Sinä kiersit Pascalin for-next -ongelman luopumalla for-next -käskyn käytöstä.

        Aikaisemmassa vastauksessasi minulle kuitenkin sanoit näin: "Perinteinen For- luuppi on ollut aina Pascalissa. Sillä on voinut hoitaa kaikki mitä vastaavalla Basicin luupillakin."

        Siihen minä vastasin, että ei voinut. Eli Pascalin for-next -luuppi on paskempi kuin Basicin vastaava.

        Sitä vartenhan ohjelmakoodia tehdään kun ei ole valmista ohjelmakäskyä johonkin toimintaa. Koodaamalla hommat hoituu.


      • PooL
        xxxxx kirjoitti:

        Minähän sanoin edellisessä vastauksessani myös näin: "Tietysti tuo voidaan helposti kiertää (käyttämällä apumuuttujaa), kuten muutkin kielen rakenteen ongelmat."

        Sinä kiersit Pascalin for-next -ongelman luopumalla for-next -käskyn käytöstä.

        Aikaisemmassa vastauksessasi minulle kuitenkin sanoit näin: "Perinteinen For- luuppi on ollut aina Pascalissa. Sillä on voinut hoitaa kaikki mitä vastaavalla Basicin luupillakin."

        Siihen minä vastasin, että ei voinut. Eli Pascalin for-next -luuppi on paskempi kuin Basicin vastaava.

        Sitä vartenhan ohjelmakoodia tehdään kun ei ole valmista ohjelmakäskyä johonkin toimintaa. Koodaamalla hommat hoituu.

        Näytin vain ettei siinä tarvita edes ylimääräisiä apumuuttujia. Mutta tuo on niin mitätön asia ettei sillä kannata ylpeillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe