Ainakin Delphi 2005 ja Delphi 2006 versioissa on
For IN -looppi mitä se tekee ja mihin se on tarkoitettu ?
Mitä for in tekee?
10
564
Vastaukset
- Delphi
..on tosiaan tullut vasta 2005 versiosta mukaan, tekee saman kuin PHP:n vastaava, periaatteessa käydään taulukon alkiot läpi nopeasti, siis erittäin hyödyllinen lisäys.
- Tietoa kaivataan
Tarkoitatko PHP:n Foreach -rakennetta?
Voisitko antaa jonkun esimerkin. - adsl2
Tietoa kaivataan kirjoitti:
Tarkoitatko PHP:n Foreach -rakennetta?
Voisitko antaa jonkun esimerkin. - hienoa.
adsl2 kirjoitti:
Tuo oli hyvä tieto :) Hommissa joutuu koodaileen Delphi 2006:lla, just aloitin.
- xxxxx
hienoa. kirjoitti:
Tuo oli hyvä tieto :) Hommissa joutuu koodaileen Delphi 2006:lla, just aloitin.
Delphi-ohjelmointikieli alkaa siis viimeinkin oppia paremmiltaan.
Basicissa on for-to-next -luuppi ollut aina ja Delphiin se siis on tullut vasta 2005.
Ehkä Delphi vielä joskus pääsee muutenkin VB:n tasolle :)
Älkää ottako liian vakavasti Delphiänne. Eikä myöskään VB:tä, sillä ne on vain tyhmiä ohjelmointikieliä jotka tarvitsevat kaverikseen älykkään ohjelmoijan. - For in < - > for to /...
xxxxx kirjoitti:
Delphi-ohjelmointikieli alkaa siis viimeinkin oppia paremmiltaan.
Basicissa on for-to-next -luuppi ollut aina ja Delphiin se siis on tullut vasta 2005.
Ehkä Delphi vielä joskus pääsee muutenkin VB:n tasolle :)
Älkää ottako liian vakavasti Delphiänne. Eikä myöskään VB:tä, sillä ne on vain tyhmiä ohjelmointikieliä jotka tarvitsevat kaverikseen älykkään ohjelmoijan.Perinteinen For- luuppi on ollut aina Pascalissa. Sillä on voinut hoitaa kaikki mitä vastaavalla Basicin luupillakin.
- xxxxx
For in < - > for to /... kirjoitti:
Perinteinen For- luuppi on ollut aina Pascalissa. Sillä on voinut hoitaa kaikki mitä vastaavalla Basicin luupillakin.
Pascalin for-luupista on puuttunut (ja puuttuu varmaan vieläkin) step-määrityksen käyttö.
Basicissa: For i=1 to 30 step 5
Pascalissa arvon lisäys (tai vähennys) on aina 1.
Tietysti tuo voidaan helposti kiertää (käyttämällä apumuuttujaa), kuten muutkin kielen rakenteen ongelmat. Sitähän ohjelmoijat muutenkin tekevät jatkuvasti: ratkaisevat ongelman ohjelmakoodilla; tekemällä aliohjelmia, funktioita ja ohjelmakoodia. - PooL
xxxxx kirjoitti:
Pascalin for-luupista on puuttunut (ja puuttuu varmaan vieläkin) step-määrityksen käyttö.
Basicissa: For i=1 to 30 step 5
Pascalissa arvon lisäys (tai vähennys) on aina 1.
Tietysti tuo voidaan helposti kiertää (käyttämällä apumuuttujaa), kuten muutkin kielen rakenteen ongelmat. Sitähän ohjelmoijat muutenkin tekevät jatkuvasti: ratkaisevat ongelman ohjelmakoodilla; tekemällä aliohjelmia, funktioita ja ohjelmakoodia.Mitä ihmettä Basicissa: For i=1 to 30 step 5 sitten tekee?
Eikö esim. seuraavalla Pascal -koodilla saada tehtyä sama asia?
while i - xxxxx
PooL kirjoitti:
Mitä ihmettä Basicissa: For i=1 to 30 step 5 sitten tekee?
Eikö esim. seuraavalla Pascal -koodilla saada tehtyä sama asia?
while iMinähän sanoin edellisessä vastauksessani myös näin: "Tietysti tuo voidaan helposti kiertää (käyttämällä apumuuttujaa), kuten muutkin kielen rakenteen ongelmat."
Sinä kiersit Pascalin for-next -ongelman luopumalla for-next -käskyn käytöstä.
Aikaisemmassa vastauksessasi minulle kuitenkin sanoit näin: "Perinteinen For- luuppi on ollut aina Pascalissa. Sillä on voinut hoitaa kaikki mitä vastaavalla Basicin luupillakin."
Siihen minä vastasin, että ei voinut. Eli Pascalin for-next -luuppi on paskempi kuin Basicin vastaava.
Sitä vartenhan ohjelmakoodia tehdään kun ei ole valmista ohjelmakäskyä johonkin toimintaa. Koodaamalla hommat hoituu. - PooL
xxxxx kirjoitti:
Minähän sanoin edellisessä vastauksessani myös näin: "Tietysti tuo voidaan helposti kiertää (käyttämällä apumuuttujaa), kuten muutkin kielen rakenteen ongelmat."
Sinä kiersit Pascalin for-next -ongelman luopumalla for-next -käskyn käytöstä.
Aikaisemmassa vastauksessasi minulle kuitenkin sanoit näin: "Perinteinen For- luuppi on ollut aina Pascalissa. Sillä on voinut hoitaa kaikki mitä vastaavalla Basicin luupillakin."
Siihen minä vastasin, että ei voinut. Eli Pascalin for-next -luuppi on paskempi kuin Basicin vastaava.
Sitä vartenhan ohjelmakoodia tehdään kun ei ole valmista ohjelmakäskyä johonkin toimintaa. Koodaamalla hommat hoituu.Näytin vain ettei siinä tarvita edes ylimääräisiä apumuuttujia. Mutta tuo on niin mitätön asia ettei sillä kannata ylpeillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531329- 1231324
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221193- 1381023
- 101887
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten328820Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49629Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602