Mitä for in tekee?

Tietoa kaivataan

Ainakin Delphi 2005 ja Delphi 2006 versioissa on
For IN -looppi mitä se tekee ja mihin se on tarkoitettu ?

10

563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Delphi

      ..on tosiaan tullut vasta 2005 versiosta mukaan, tekee saman kuin PHP:n vastaava, periaatteessa käydään taulukon alkiot läpi nopeasti, siis erittäin hyödyllinen lisäys.

      • Tietoa kaivataan

        Tarkoitatko PHP:n Foreach -rakennetta?

        Voisitko antaa jonkun esimerkin.


      • adsl2

      • hienoa.

      • xxxxx
        hienoa. kirjoitti:

        Tuo oli hyvä tieto :) Hommissa joutuu koodaileen Delphi 2006:lla, just aloitin.

        Delphi-ohjelmointikieli alkaa siis viimeinkin oppia paremmiltaan.

        Basicissa on for-to-next -luuppi ollut aina ja Delphiin se siis on tullut vasta 2005.

        Ehkä Delphi vielä joskus pääsee muutenkin VB:n tasolle :)

        Älkää ottako liian vakavasti Delphiänne. Eikä myöskään VB:tä, sillä ne on vain tyhmiä ohjelmointikieliä jotka tarvitsevat kaverikseen älykkään ohjelmoijan.


      • For in < - > for to /...
        xxxxx kirjoitti:

        Delphi-ohjelmointikieli alkaa siis viimeinkin oppia paremmiltaan.

        Basicissa on for-to-next -luuppi ollut aina ja Delphiin se siis on tullut vasta 2005.

        Ehkä Delphi vielä joskus pääsee muutenkin VB:n tasolle :)

        Älkää ottako liian vakavasti Delphiänne. Eikä myöskään VB:tä, sillä ne on vain tyhmiä ohjelmointikieliä jotka tarvitsevat kaverikseen älykkään ohjelmoijan.

        Perinteinen For- luuppi on ollut aina Pascalissa. Sillä on voinut hoitaa kaikki mitä vastaavalla Basicin luupillakin.


      • xxxxx
        For in < - > for to /... kirjoitti:

        Perinteinen For- luuppi on ollut aina Pascalissa. Sillä on voinut hoitaa kaikki mitä vastaavalla Basicin luupillakin.

        Pascalin for-luupista on puuttunut (ja puuttuu varmaan vieläkin) step-määrityksen käyttö.

        Basicissa: For i=1 to 30 step 5
        Pascalissa arvon lisäys (tai vähennys) on aina 1.

        Tietysti tuo voidaan helposti kiertää (käyttämällä apumuuttujaa), kuten muutkin kielen rakenteen ongelmat. Sitähän ohjelmoijat muutenkin tekevät jatkuvasti: ratkaisevat ongelman ohjelmakoodilla; tekemällä aliohjelmia, funktioita ja ohjelmakoodia.


      • PooL
        xxxxx kirjoitti:

        Pascalin for-luupista on puuttunut (ja puuttuu varmaan vieläkin) step-määrityksen käyttö.

        Basicissa: For i=1 to 30 step 5
        Pascalissa arvon lisäys (tai vähennys) on aina 1.

        Tietysti tuo voidaan helposti kiertää (käyttämällä apumuuttujaa), kuten muutkin kielen rakenteen ongelmat. Sitähän ohjelmoijat muutenkin tekevät jatkuvasti: ratkaisevat ongelman ohjelmakoodilla; tekemällä aliohjelmia, funktioita ja ohjelmakoodia.

        Mitä ihmettä Basicissa: For i=1 to 30 step 5 sitten tekee?

        Eikö esim. seuraavalla Pascal -koodilla saada tehtyä sama asia?
        while i


      • xxxxx
        PooL kirjoitti:

        Mitä ihmettä Basicissa: For i=1 to 30 step 5 sitten tekee?

        Eikö esim. seuraavalla Pascal -koodilla saada tehtyä sama asia?
        while i

        Minähän sanoin edellisessä vastauksessani myös näin: "Tietysti tuo voidaan helposti kiertää (käyttämällä apumuuttujaa), kuten muutkin kielen rakenteen ongelmat."

        Sinä kiersit Pascalin for-next -ongelman luopumalla for-next -käskyn käytöstä.

        Aikaisemmassa vastauksessasi minulle kuitenkin sanoit näin: "Perinteinen For- luuppi on ollut aina Pascalissa. Sillä on voinut hoitaa kaikki mitä vastaavalla Basicin luupillakin."

        Siihen minä vastasin, että ei voinut. Eli Pascalin for-next -luuppi on paskempi kuin Basicin vastaava.

        Sitä vartenhan ohjelmakoodia tehdään kun ei ole valmista ohjelmakäskyä johonkin toimintaa. Koodaamalla hommat hoituu.


      • PooL
        xxxxx kirjoitti:

        Minähän sanoin edellisessä vastauksessani myös näin: "Tietysti tuo voidaan helposti kiertää (käyttämällä apumuuttujaa), kuten muutkin kielen rakenteen ongelmat."

        Sinä kiersit Pascalin for-next -ongelman luopumalla for-next -käskyn käytöstä.

        Aikaisemmassa vastauksessasi minulle kuitenkin sanoit näin: "Perinteinen For- luuppi on ollut aina Pascalissa. Sillä on voinut hoitaa kaikki mitä vastaavalla Basicin luupillakin."

        Siihen minä vastasin, että ei voinut. Eli Pascalin for-next -luuppi on paskempi kuin Basicin vastaava.

        Sitä vartenhan ohjelmakoodia tehdään kun ei ole valmista ohjelmakäskyä johonkin toimintaa. Koodaamalla hommat hoituu.

        Näytin vain ettei siinä tarvita edes ylimääräisiä apumuuttujia. Mutta tuo on niin mitätön asia ettei sillä kannata ylpeillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1153
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1018
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      852
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      808
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      254
      681
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      675
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      647
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      574
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      569
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      535
    Aihe