turvakamera/ seuranta/ seuraamus

kuka nappaa?

Suurella kiinnostuksella tiedustelen. Miten kauppojen turvakamera systeemi toimii. Esim seppälöissä ei taida olla minkäänlaista valvontaa ja "pomot" päivittelee miten paljon tavaraa häviää. Jos kamera on onko siellä joku seuraamassa varkaita? vai saako rosvot kiinni kameran perusteella? entä jos ei laitoksella ole kuvia, miten henkilön voi muka tunnistaa. Taitaa näpistelijän elämä olla helpompaa kun uskonkaan vai onko? Kaupoissa saattaa ilmeisesti lukea ihan huvin vuoksi nauhoittava videovalvonta kun ei kameraa kumminkaan näy... ihmetyttää miten kaupoilla on vara.

10

3638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gadg

Äidinkielen perusteella olet eestiläisiä näppäreitä. Kamerat yleensä nauhottaa jatkuvasti ja myös vaatekaupoissa on yleensä piirivartijoita. Myös myyjät saattavat taukotilassa tai kassalla katsella valvontakameroilla. Jatkuva nauhoitus ilman kiinniottajaa on myös ihan hyvä juttu. Kaupoilla on helppo lähettää nauha poliisille, josta sinivuokot näkevät hyvistä kuvista näpistelijät.

Mutta pysy sinä siellä lahden toisella puolella vain. Kyllä täällä security hommat toimii paremmin kun teillä.

• Jampe

Siis ihan pokkana kyselet täällä, miten kameravalvonta toimii kauppaliikkeissä?
      Joko olet trolli tai muuten vaan keveillä eväillä varustettu!

• Kuka nappaa

Kysyn siis siksi kun olen niin tuohuksissa kun näpistelijöiden elämä tehdään liian helpoksi. Se ärsyttää! Ne menee veromarkoista. En usko että varkaat saa edes kiinni jos ei ole kunnon valvontaa. Pitäisi olla portit ovilla ja lisäksi joku valvomassa että tavoittaa varkaan HETI! Isoissa kaupoissahan tämä toimiikin kun on varkaat. Ystäväni on kuitenkin vaatefirmassa töissä ja hän harmitteli kuinka paljon vaatteita häviää. Suivaannuin koska minusta heillä ei panosteta tarpeeksi valvontaan.

• Jampe
        Kuka nappaa kirjoitti:

Kysyn siis siksi kun olen niin tuohuksissa kun näpistelijöiden elämä tehdään liian helpoksi. Se ärsyttää! Ne menee veromarkoista. En usko että varkaat saa edes kiinni jos ei ole kunnon valvontaa. Pitäisi olla portit ovilla ja lisäksi joku valvomassa että tavoittaa varkaan HETI! Isoissa kaupoissahan tämä toimiikin kun on varkaat. Ystäväni on kuitenkin vaatefirmassa töissä ja hän harmitteli kuinka paljon vaatteita häviää. Suivaannuin koska minusta heillä ei panosteta tarpeeksi valvontaan.

Opas myymälärikollisuuden torjuntaan. Mikko Koskinen, Markus Lalla. Kaupan Keskusliiton julkaisu. Edita Publishing Oy, Helsinki 2002. Oppaassa kuvaillaan myymälävarkauksia ja näpistyksiä sekä ryöstöjä ja petoksia ja niiden tyypillisimpiä tekijöitä. Kirjoittajat antavat hyväksi havaittuja ohjeita näiden rikosten ehkäisemiseksi sekä neuvoja siitä, kuinka näissä rikostilanteissa ja niiden jälkeen tulisi toimia. Opas on tarkoitettu myymäläsuunnittelijoille, kauppiaille, myymälähenkilökunnalle ja kaupan alan yritysten johdolle.

• ftyju

onko laillista pitää turvakameroja sov.kopissa

• rehellinen

Ei todellakaan ole laillista pitää minkäänlaisia kameroita sovituskopeissa.

Kaikissa vaateliikkeissä ei ONNEKSI ole valvontakameroita. Minä, rehellinen tavallinen asiakas, en halua tulla kuvatuksi enkä nauhoitetuksi.

Olen itse osa-aikaisena myyjänä vaateliikkeessä ja voin kertoa että me myyjät aktiivisesti estämme varkauksia asiakaspalvelun osana. En haluaisi olla töissä missään, missä minun työtäni nauhoitetaan. Kaikkialle ihmisten päivittäisiin toimiin tunkeutuva teknologinen valvonta on jo mennyt liian pitkälle tässä yhteiskunnassa.

Asiakkaana käyn mieluiten liikkeissä, joissa ei ole kameroita.

Hävikkiä on aina ja tulee aina olemaan, se ei lopu sillä että tavallisia ihmisiä - asiakkaita ja työntekijöitä - kontrolloidaan ja heiltä viedään viimeinenkin yksityisyyden suoja.

Liikkessä, jossa olen töissä, on tehty periaatepäätös ettei käytetä kameravalvontaa. Pyrimme hyvään asiakaspalveluun ja tehokkaaseen varkauksien ehkäisyyn inhimillisen valvonnan (myyjät, vartijat ja siviilipukuiset etsivät) avulla.

Julkinen tila, jota kaupatkin ovat, kuuluu meille tavallisille ihmisille eikä kaikennäkevälle Isolleveljelle. Perusoikeuksia ei kannata uhrata muutaman varkaan vuoksi.

• otis
        rehellinen kirjoitti:

Ei todellakaan ole laillista pitää minkäänlaisia kameroita sovituskopeissa.

Kaikissa vaateliikkeissä ei ONNEKSI ole valvontakameroita. Minä, rehellinen tavallinen asiakas, en halua tulla kuvatuksi enkä nauhoitetuksi.

Olen itse osa-aikaisena myyjänä vaateliikkeessä ja voin kertoa että me myyjät aktiivisesti estämme varkauksia asiakaspalvelun osana. En haluaisi olla töissä missään, missä minun työtäni nauhoitetaan. Kaikkialle ihmisten päivittäisiin toimiin tunkeutuva teknologinen valvonta on jo mennyt liian pitkälle tässä yhteiskunnassa.

Asiakkaana käyn mieluiten liikkeissä, joissa ei ole kameroita.

Hävikkiä on aina ja tulee aina olemaan, se ei lopu sillä että tavallisia ihmisiä - asiakkaita ja työntekijöitä - kontrolloidaan ja heiltä viedään viimeinenkin yksityisyyden suoja.

Liikkessä, jossa olen töissä, on tehty periaatepäätös ettei käytetä kameravalvontaa. Pyrimme hyvään asiakaspalveluun ja tehokkaaseen varkauksien ehkäisyyn inhimillisen valvonnan (myyjät, vartijat ja siviilipukuiset etsivät) avulla.

Julkinen tila, jota kaupatkin ovat, kuuluu meille tavallisille ihmisille eikä kaikennäkevälle Isolleveljelle. Perusoikeuksia ei kannata uhrata muutaman varkaan vuoksi.

laitontahan tuo on, mutta eipä ole ollenkaan epätavallista, että esim. domella näet sovituskopin peilin kautta, mitä kopissa tapahtuu...
        on vain vartijasta itsestään kiinni, käyttääkö sitä hyväkseen tai huvikseen...

nykytekniikalla voi saavuttaa melkein mitä vain, onpa tullut esmes. kohteessa lämpökameroita vastaan, jolla "näkee" vaatteiden alle, mutta tuo nyt ei enää kosketa normaalia henkkamaukan asiakaskuntaa...

• Armias
        otis kirjoitti:

laitontahan tuo on, mutta eipä ole ollenkaan epätavallista, että esim. domella näet sovituskopin peilin kautta, mitä kopissa tapahtuu...
        on vain vartijasta itsestään kiinni, käyttääkö sitä hyväkseen tai huvikseen...

nykytekniikalla voi saavuttaa melkein mitä vain, onpa tullut esmes. kohteessa lämpökameroita vastaan, jolla "näkee" vaatteiden alle, mutta tuo nyt ei enää kosketa normaalia henkkamaukan asiakaskuntaa...

Jos jonkun vaatemaku osuu jonkun henkkamaukan tarjontaan, että pitää vielä rahatonna ostoksilla käydä - ziizös!

• lopettakaa koko foorumi
        Armias kirjoitti:

Jos jonkun vaatemaku osuu jonkun henkkamaukan tarjontaan, että pitää vielä rahatonna ostoksilla käydä - ziizös!

vai että oikein lämpökameroita. HAhahahQAHah. tuo oli hyvä. kiinnostas tietää, että mikä kauppias noin kalliita vehkeitä laittaa...vielä kerran koko foorumille HAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH....

• PLEASE
        lopettakaa koko foorumi kirjoitti:

vai että oikein lämpökameroita. HAhahahQAHah. tuo oli hyvä. kiinnostas tietää, että mikä kauppias noin kalliita vehkeitä laittaa...vielä kerran koko foorumille HAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH....

Miten te voitte keskustella edes siitä onko ok pitää sovituskopeissa valvontakameroita!? Kuka seuraa seuraajia? Ei kukaan. Stalin olisi ollut varmaankin aika fiiliksissä jos se olisi voinut hyödyntää tällaista teknologiaa. Eikö suomalaisilla ole mitään vaistoa tajuta valvonnan uhkakuvia ja sitä miten vaarallista se voi olla jos tätä systeemiä aletaan käyttämään väärin. Kukaan ei edes puhu siitä vaan kaikki vain hyväksyvät seurannan. Te lampaat luulette että se on jotenkin meidän kaikkien hyväksi että meiltä riistetään perus vapaus olla rauhassa ilman että kaikkia epäillään syyllisiksi. Jos me ei luoteta toisiimme silläkin hinnalla että joku kakara tai köyhä pöllii joskus jonkin mp3 soittimen tai paidan, niin perustetaan sitten saman tien joku STASI2000 että voidaan olla varma että kaikki taas seuraa kaikkia. Herätkää Helsingissä on oikeasti kohta joku 100 kameraa jokaista ihmistä kohden ja he ketä ne kamerat seuraavat ja painostavat ovat itse maksaneet niistä niin kuin jotkin säälittävät orjat. Mä en mene kohta enään ostoskeskuksiin missä jotkut hikiset vartijat tsiigaa mua ja mä lähden kohta vetää tästä koko maasta jos te ette ala herätä siihen että miten 1984 tää on!
        Pliis suomalaiset oikeasti P L E A S E.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      5024
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      1922
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1260
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1200
    5. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      94
      1153
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1074
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      873
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      825
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      733
    10. Vappu Pimiä jakoi kuvia Maajussille morsian -kuvauksista! Seuraajalta tärkeä toive: "Voi miten..."

Tätä kyllä kannattaa toivoa! Vappu Pimiällähän on tunnetusti myös sormensa pelissä näissä rakkausjutuissa ja hän toimii
      Suomalaiset julkkikset
      25
      709
    Aihe