Tupakoitsijoiden lapset huostaanotettava!

Nykteristi.

Nykyinen tupakkalaki on tiukka, ja hyvä niin - mutta se ei huomioi lasten suojelemista savulta. Kuinka monessa perheessä ajatellaankaan vielä niin vanhanaikaisesti, että vanhempien on saatava polttaa kotonaan sisätiloissa! Miten itsekeskeinen ja lapsia väheksyvä ajatus!

Eestissä tuli voimaan laki, jonka mukaan raskaana oleva nainen voi jäädessään kiinni tupakoinnista saada vankeustuomion. Sama käytäntö pitää saada Suomeenkin. Lisäksi pitää säätää laki, jonka mukaan neuvolat ovat säännöllisin väliajoin velvolliset tarkistuttamaan lapsiperheiden kotien ilmanlaadun - jos mittarit ilmaisevat, että sisällä on tupakoitu, sanktiot seuraavat.

Mitä sopivin rangaistus sisällä tupakoinnille on lasten huostaanotto ja laittaminen yhteiskunnan valitsemiin sijoitusperheisiin. Perusteluna on se, että jos ihminen ei hallitse omaa käyttäytymistään sen vertaa, että lopettaa tupakoinnin tai polttaa ulkona, hän ei arvosta lapsensa terveyttä, niin, hänhän jopa suoranaisesti myrkyttää lastaan! Millainen vanhempi on se, joka pakottaa jopa pienen vauvan ottamaan myrkkyä!

Juuri nyt kun yhteiskunta painottaa yhä selvemmin vastuullista vanhemmuutta, se ei saa samalla olla hiljaa kotitupakoinnista! Lastensa tappajat on saatava kuriin, vaikka pakkokeinoilla

44

1251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulla itellä lapsia?
      tiiätkö kuin paljon neuvolantäteillä on työtä?
      eikai ne kerkee huoneilmoja tarkistamaan.
      ennemmin neuvolan pitäs tarjota ilmaisa palveluita millä pääsis eroon tupakasta. esim. hypnoosi.
      tiätkö sä että tupakka riippuvuus on yhtä paha ku viina tai huumeet. eli ei ole helppoa päästä eroon, mut sitähän ei ite tiiä jos ei oo kokenu!

      ite poltin lasten aikana mut sittemmin olen viisastunut ja lopettanut, nimenomaan just hypnoosissa.

      • Nykteristi.

        On yksi lapsi. Jollei neuvola ehdi mittaamaan niin sitten yhteiskunnan on löydettävä joku muu taho. Eikä hypnoosi auta eroon tupakasta kuin hyvin harvoin, tunnen joitakin, joihin hypnoosi ei ole tehonnut. Pakkokeinot tehoavat paremmin.


      • Nykteristi. kirjoitti:

        On yksi lapsi. Jollei neuvola ehdi mittaamaan niin sitten yhteiskunnan on löydettävä joku muu taho. Eikä hypnoosi auta eroon tupakasta kuin hyvin harvoin, tunnen joitakin, joihin hypnoosi ei ole tehonnut. Pakkokeinot tehoavat paremmin.

        usko että pakkokeinot auttaa!
        jos mut olis aikoinaan pakotettu olisin polttanu piilossa!
        ja kyllä siinä pitää sen miehenkin jo raskaus vaiheessa myös lopettaa! mut ainahan mies on saanu tehä mitä haluaa!, ku ei se lapseen vaikuta!
        muuten kyllä oon samaa mieltä että tupakka on saatava pois vaikka kokonaan maailmasta!


      • heh
        Nykteristi. kirjoitti:

        On yksi lapsi. Jollei neuvola ehdi mittaamaan niin sitten yhteiskunnan on löydettävä joku muu taho. Eikä hypnoosi auta eroon tupakasta kuin hyvin harvoin, tunnen joitakin, joihin hypnoosi ei ole tehonnut. Pakkokeinot tehoavat paremmin.

        Onko kuukautiset alkamassa?


      • nikotiinimamma

        Kuinka paljon hypnoosi maksaa?


    • heh

      Onko kuukautiset alkamassa??

      • .....

        pipo?


    • heh

      Onko kuukautiset alkamassa???

      • Nykteristi.

        Ei kiristä. Onko kiva rykiä keuhkonsa pihalle kun tekee keuhkosyöpäkuolemaa?


      • heh
        Nykteristi. kirjoitti:

        Ei kiristä. Onko kiva rykiä keuhkonsa pihalle kun tekee keuhkosyöpäkuolemaa?

        1 1/2 vuotta sitten yksi kaverini kuoli keuhkosyöpään, vaikkei ollut polttanut koskaan.
        Voin vakuuttaa ettei paljoa yskitä loppuvaiheessa.
        Ihminen tukehtuu lopulta.
        Itsekkin olen samaa mieltä kanssasi ettei lapsia saisi altistaa tupakansavulle, mutta esittämäsi sanktiot ovat suosrastaan naurettavia.
        Neuvolasta mittaamaan kotien huoneilmaa? Lapset huostaanotetaan jos sisällä polttaa?
        Kyllä minäkin näillä palstoilla kaikenlaisia juttuja olen saanut lukea, mutta nämä sinun ehdottamasi toimenpiteet rupeavat idioottimaisuudellaan olemaan ala-arvoisia.
        En ole itse tarvinnut käydä neuvolassa lasten kanssa muutamaan vuoteen koska nuorin on kahdeksan vuotias.
        Ainakin silloin heillä tuntui olevan pikkusen muuta ajateltavaa kuin kotien huoneilma.
        Huostaanotettuja lapsia on jo nyt liikaa, ja jos tälläisestä syystä ruvetaan huostaanottamaan lapsia ei voi kuin arvailla montako heitä sitten olisi. Paljonko itse mahdollisesti syöt lääkkeitä? Ei taida asperiini riittää? Ne ei pilaa huoneilmaa, mutta pilleritokkurassa hoidettu lapsi on paljon alttiinpi kuolemaan kuin tupakansavulle altistunut.
        Esim. vuotavat mikroaaltouunen tiivisteet ovat vaarallisenpia aiheuttaen säteilyä ja sitä kautta syöpää, kuin tupakansavu. Milloin mittautit mikrosi tiivisteet??? Entä alkoholisoituneet vanhemmat?


    • Risto

      Ylipainosta johtuvat terveysongelmat ovat yhtä suuria tai suurempia kuin tupakasta johtuvat.
      Ylipainoisuus on myös jossain määrin periytyvää sekä geenien että "periytyvien" epäterveellisten elämäntapojen kautta. Kaikkien ylipainoisten lapset pitää laittaa lastenkoteihin, jossa he saavat aina lasketun määärän kilojouleja. Näin maailma pelastuu.

      Millään muilla tekijöillähän kuin lihavuudella ja tupakoivuudella ei ole mitään merkitystä?

    • Tupakoiva isä

      Sähän nyt kummallinen oot??
      Se olisikin hyvä ratkaisu, että lapset pois jos poltat.
      Kyllä mun mielestä se myös lasta kohtaan todella VÄÄRIN jos hänet sen takia vietäisiin vanhempiensa luota pois, että vanhemmat polttavat tupakkaa. Se on totta että sisältä voisi siirtyä ulos polttamaan, sen ei luulisi olevan mahdotonta. Tulisi ehkä jopa vähemmän poltettua, kun täytyisi aina lähteä ulos.
      Toi neuvola juttu on jo liikaa.
      Nyt jo saa odottaa neuvolaan pääsyä ja jos ne vielä rupeisi joidenkin mittareiden kanssa juoksemaan joka kodissa missä on lapsia, niin eihän kukaan pääsisi neuvolaan.

      Ideoita voi olla mutta pitää olla myös jotain järkeä niissä. Älä tee itseäsi naurettavaksi vaikka anonyyminä voit esiintyäkkin.

    • elämä

      Niinpä!
      Hei, joo, tule hakemaan lapseni pois.
      Olen ollut tupakasta riippuvainen monta vuotta.
      Tupakoin edelleen, vaikka minulla on jo kaksi lasta.
      Voi Hyvä ihminen auta, olen jopa ollut lastenhoitajana, ihan ammatillisesti.
      Apua.
      Mua aina kiinnostaa täydellisyys, ja itsekin pyrin siihen.
      Mulla on ongelmia. Joo. Mä elän niiden kanssa.
      MÄ RAKASTAN MUN LAPSIA... opetan heitä myös SUVAITSEVAISUUTEEN... kaikilla ei mee niin VITUN hyvin... ja vielä...
      SYNNITÖN HEITTÄKÖÖN EKAN TUMPIN tai muuta mukavaa...

    • Sanaton

      Siis en voi uskoa silmiäni!

      Sinä siis todellakin leikit vakavan asian kanssa!!
      Onko sinulla mitään tietoa siitä mitä huostaanotto lapsillesi todellakin aiheuttaisi? Tunnetko edes ketään ihmistä joka olisi (ollut) huostassa?

      Ja sinun mielestäsi tupakointi olisi hyvä peruste tuolle? Muksut pois vaan kun tupakka maistuu?

      Ei herranjumala, vielä jotenkin sitä kestää nämä kaikki narisijat joita silloin tällöin kohtaa kadulla, mutta tämähän menee jo kaiken ohi kohisten!!

      Maailmaa ei ole luotu sun elämääsi varten, olisi hyvä muistaa se! Pidäthän huolta siitä ettet koskaan eksy lähellekkään eduskuntaa, tai mitään muutakaan paikkaa missä jotain päätetään!!

    • SK

      Itse entisenä huostaanotettuna lapsena voin sanoa, että kyllä tuo tupakointi on hyvin pientä tuskaa siihen verrattuna mitä tällainen huostaanotetun lapsen elämä voi olla, vaikka parhaimmissakin tapauksissa!
      Itse olen ollut sijoitettuna niin lastenkodissa kuin sijaisperheessäkin. Lastenkoti ajat olivat yhtä helvettiä. Ja vaikka pääsinkin hyvään ja rakastavaan sijaiskotiin, niin en siltikään missään tapauksessa soisi sitä kohtaloa kenellekään lapselle. En kenellekään! Ja varsinkaan mistään vanhempien tupakoinnista johtuvista syistä!
      Sinulla ei ilmeisestikään ole pienintäkään käsitystä huostaanoton vaikutuksista lapsiin. Hyvin turvallinen lapsuus takana päin? Kaikki mitä mediassa huostaanotosta, lastenkodeista ja sijaisperheistä kerrotaan ei todellakaan ole totta! Älä puhu, jos et tiedä mistä on kyse.

      • elämä

        Sitä se todellakin oli... se edellinen kirjoitukseni, siis HALLOO!!!

        Haluaisinko todellakin mun lapseni huostaanotattavaksi? en, sillä uskon, että hänelle on koti, OMA KOTI, paras paikka.

        mutta, ettekö te osaa nähdä IVALLISUUTTA kirjoituksessani, joka oli kohdentunut alkuperäiseen kirjoitukseen, että LAPSET MUKA HUOSTAAN TUPAKOITSIJOILTA! Siihen mun ivani perustui. Koska mä ihmettelen minkälaista muiden (ei-tupakoitsevien) perheiden elämä on meidän perheeseemme verrattuna. Miten paljon täydellisempää se on? Mielestäni tärkein asia vanhempana, holhoojanana, huoltajana on RAKASTAA LASTA niin hyvin kuin kykenee. (kyllä, tähän kuuluisi myös hyvien elämäntapojen osoittaminen, kuten tupakoimattomuus) Mutta kohtuus kaikessa.
        Ei nyt aleta huostaanottamaan kaikkien lapsia... KYSYKÄÄ HEIDÄNKIN MIELIPIDETTÄ, ÄLKÄÄKÄ OLKO NIIN ITSERIITTOISIA OMASSA HYVYYDESSÄNNE!


      • SK
        elämä kirjoitti:

        Sitä se todellakin oli... se edellinen kirjoitukseni, siis HALLOO!!!

        Haluaisinko todellakin mun lapseni huostaanotattavaksi? en, sillä uskon, että hänelle on koti, OMA KOTI, paras paikka.

        mutta, ettekö te osaa nähdä IVALLISUUTTA kirjoituksessani, joka oli kohdentunut alkuperäiseen kirjoitukseen, että LAPSET MUKA HUOSTAAN TUPAKOITSIJOILTA! Siihen mun ivani perustui. Koska mä ihmettelen minkälaista muiden (ei-tupakoitsevien) perheiden elämä on meidän perheeseemme verrattuna. Miten paljon täydellisempää se on? Mielestäni tärkein asia vanhempana, holhoojanana, huoltajana on RAKASTAA LASTA niin hyvin kuin kykenee. (kyllä, tähän kuuluisi myös hyvien elämäntapojen osoittaminen, kuten tupakoimattomuus) Mutta kohtuus kaikessa.
        Ei nyt aleta huostaanottamaan kaikkien lapsia... KYSYKÄÄ HEIDÄNKIN MIELIPIDETTÄ, ÄLKÄÄKÄ OLKO NIIN ITSERIITTOISIA OMASSA HYVYYDESSÄNNE!

        Kyllä... Kyllä olen kuullut sarkasmista!
        Minäkin vain kommentoin tuota alkuperäistä tekstiä. En suinkaan sinun kirjoittamaasi. Sen varmasti huomaatkin nyt, kun katselet tarkemmin noita punaisia pallukoita ja mistä se niihin johtava viiva tulee..
        Hyvää pakkaspäivän päätettä!


      • elämä
        SK kirjoitti:

        Kyllä... Kyllä olen kuullut sarkasmista!
        Minäkin vain kommentoin tuota alkuperäistä tekstiä. En suinkaan sinun kirjoittamaasi. Sen varmasti huomaatkin nyt, kun katselet tarkemmin noita punaisia pallukoita ja mistä se niihin johtava viiva tulee..
        Hyvää pakkaspäivän päätettä!

        joo, tais käydä pallivirhe, mut, niinpä oli toinenkin virhe mulla. luin uudelleen alkuperäisen viestin ja siinähän puhuttiin SISÄLLÄ tupakoinnista. siihen en itsekään syyllisty. enkä toivoisi muidenkaan.
        sopiiks tää tähän vaiheeseen:
        parempi julkinen nuhde kuin salattu rakkaus?


      • Lukekaa uusiksi
        elämä kirjoitti:

        Sitä se todellakin oli... se edellinen kirjoitukseni, siis HALLOO!!!

        Haluaisinko todellakin mun lapseni huostaanotattavaksi? en, sillä uskon, että hänelle on koti, OMA KOTI, paras paikka.

        mutta, ettekö te osaa nähdä IVALLISUUTTA kirjoituksessani, joka oli kohdentunut alkuperäiseen kirjoitukseen, että LAPSET MUKA HUOSTAAN TUPAKOITSIJOILTA! Siihen mun ivani perustui. Koska mä ihmettelen minkälaista muiden (ei-tupakoitsevien) perheiden elämä on meidän perheeseemme verrattuna. Miten paljon täydellisempää se on? Mielestäni tärkein asia vanhempana, holhoojanana, huoltajana on RAKASTAA LASTA niin hyvin kuin kykenee. (kyllä, tähän kuuluisi myös hyvien elämäntapojen osoittaminen, kuten tupakoimattomuus) Mutta kohtuus kaikessa.
        Ei nyt aleta huostaanottamaan kaikkien lapsia... KYSYKÄÄ HEIDÄNKIN MIELIPIDETTÄ, ÄLKÄÄKÄ OLKO NIIN ITSERIITTOISIA OMASSA HYVYYDESSÄNNE!

        SISÄLLÄ TUPAKOITSIJOILTA, EI KAIKILTA HALLOO!!!


    • joronjäljillä

      Mahtas tulla melkosen kalliiks sijoittaa kaikki tupakoivien vanhempien lapset tupakoimittomille vanhemmille!!! Eiköhän tää ole pikkaisen pienempi juttu kuin se että vanhemmat vetää viinaa tai huumeita nyrkkiä heiluttaen lastensa nähden?? Kumpi pahempi???

      • Mik@

        Joo, sijaisisänä en ole huostaanotosta samaa mieltä, mutta tupakkatautien hoito tulee yhteiskunnalle niin tuhottoman kalliiksi että jotain pakotteita pitäis saada aikaan. Ja näin säästetyillä rahoilla vois vaikka sitte palkata esimerkiksi mittaushenkilökuntaa neuvoloihin. Ei vaiskaan, ei stasi -jutut oikein houkuta... Lopettakaa tupakointi.


    • sjsk

      Vain tyhmä tupakoi.

    • jepjoojuu

      otetaan ensin lapset perheestä missä huumeiden käyttöö sen jälkeen sieltä missä alkoholin käyttöö ja jos jää mihinkään enää tilaa niin sitten toi tupakka juttu . huumeet ja alkoholi muuttaa ihmistä . tupakka ei käy kuitenkaan sillä lailla päähän et jos poltat tupakkaa niin et pystyis lasta hoitaa . niin ja itsekin kannatan parvekkeella polttoa . ei oo oikein altistaa lasta sisätiloissa tupakan savulle . ei oo suuri vaiva kävellä parvekkeelle ja laittaa pariks minuutiks ovi kiinni .

      • Vain tyhmä polttaa

        Määrittele tarkemmin tuo "alkoholin käyttö"? Itse join lasillisen valkoviiniä hääpäivänäni ravintolassa päivällisellä.

        Mielestäni ketjupolttajilta huumeiden käyttäjien jälkeen lapset huostaan, jos tälle linjalle lähdetään. Toki rapajuopot ja kerran, pari vuodessa viinilasillisen nauttijat on erotettava toisistaan. Heitä ei voi mielestäni laittaa samalle viivalle. Tupakointi vaarantaa lapsen terveyden siinä missä tolkuton alkoholin käyttökin. Seuraukset ovat vain erilaiset.


      • Jos tuolla
        Vain tyhmä polttaa kirjoitti:

        Määrittele tarkemmin tuo "alkoholin käyttö"? Itse join lasillisen valkoviiniä hääpäivänäni ravintolassa päivällisellä.

        Mielestäni ketjupolttajilta huumeiden käyttäjien jälkeen lapset huostaan, jos tälle linjalle lähdetään. Toki rapajuopot ja kerran, pari vuodessa viinilasillisen nauttijat on erotettava toisistaan. Heitä ei voi mielestäni laittaa samalle viivalle. Tupakointi vaarantaa lapsen terveyden siinä missä tolkuton alkoholin käyttökin. Seuraukset ovat vain erilaiset.

        kaavalla vertailet niin yhtä pieni paha on juoda viinilasi hääpäivänä kuin vetää yksi rööki hääpäivänä.

        Vai verrataanko lähes absolutistia ja ketjupolttajaa?
        Entäs kerran marihuanaa kärytellyt vastaan alkoholisti?
        Entäs...


    • ppppppppp7777

      saunakaljan juojat, ruokaoluen juojat rasvaisen ruoan syöjät. heidän lapset kans on huostaanotettava... vittu oot tyhmä

    • sdfsdfsdfsdfty

      Nah. Tupakoivan ihmisen lapsena, sanoisin ettei tuo juurikaan haittaa (istun joskus seurassa ulkonatupakoidessakin), mutta jos tekisit jotain niille arkisille saunakaljoille, niin sitten voisi jo ollakin ihan kivaa.

      Enemmän se saunakaljan iltasin vetäminen haittaa kuin tupakointi.

      • Vain tyhmä polttaa

        Kuinka yksi saunakalja haittaa enemmän kuin tupakointi askin päivässä? Tullee kaljantuoksuinen röyhtäisy, kun pullo on hörpitty?


      • Miten muka?

        Jos ottaa yhden saunakaljan se ei vaikuta mitenkään lapseen? Jos polttaa sisällä niin kämppä haisee karseelta, savu tarttuu huonekaluihin, verhoihin ym. ja tupakan savu leijailee lapsen keuhkoihin eli altistuu myös silloin tupakansavulle.

        Mua ärsyttää jo kun kaupungilla kulkiessa pitää vetää keuhkoihin tupakansavua, kun joku pösyttelee bussipysäkillä, kaupan ovella, edessäni tai ohi kulkiessani. Miehelle aina sanon, että mene kauemmaksi vaikka vaan ulkona polttaisi ja lapsi vieressä.

        Oletko kuullut koskaan passiivisesta tupakoinnista ja sen haitoista?


      • Missä sanottiin,
        Vain tyhmä polttaa kirjoitti:

        Kuinka yksi saunakalja haittaa enemmän kuin tupakointi askin päivässä? Tullee kaljantuoksuinen röyhtäisy, kun pullo on hörpitty?

        että aski päivässä??


    • pyöreähuone

      Aloittajalle jotain rauhoittavaa lääkitystä, ja pikaisesti,
      ettei tuosta enää pahenisi! Ties kenen kimppuun hyökkää.. :)

    • efefx

      ja lihavien lapsille ja roskaruoan syöttäjille sama juttu?

    • Toimi

      Tupakka työläiset kuuluvat edelleenkin elinterviketyöläisten liittoon, tupakka on elintervike.kasvoin kodissa jossa poltettiin niin että seinät tummeni. Nyt olen 76 ja risat voin pirun hyvin ja kuolen vanhuuteen..

    • isä

      Kaupungeissa elävät lapset pitäisi ehdottomasti huostaanottaa, sillä eihän ilmansaasteinen ympäristö voi olla hyväksi lapsen terveydelle.

    • Tuhkiskiss

      Tupakoinnista puhuttaessa on ongelmalta pakenemista jos heittää vastakommentiksi huumeet ja alkoholin. Tupakoiva vanhempi aiheuttaa huolta lapsessa ja antaa huonon mallin(poltan vaikka se lyhentää ikääni), mutta huosta sen takia on liioittelua. Tupakoivalle vanhemmalle tulee ohjata avohuollon tukitoimia lopettamisen avuksi.

    • aevdsv

      On se nyt saatana kun tälläisiä ihmisiä tulee tänne itkemään tupakasta. Kyllä nyt terve ihminen ymmärtää ettei sisätiloissa polteta tupakkia jos on lapsia ympärillä. Ne ihmiset jotka on tupakkaa vastaan tietäkää tämä... Tupakan hinta perustuu melkeinpä kokonaan veroon. Jos tuollaiset ihmiset saisivat tahtonsa läpi, ja suomessa ei enää poltettaisi tupakkaa, niin mitä he verottaisivat rajusti sen jälkeen? Ruokaa? Lopetetaan kouluja ja sairaaloita kun ei ole varaa ylläpitää? Hinnat nousee mutta palkat pysyy samana, se raha mitä nyt säästät koska et polta olisi pois sinulta myöhemmin. Sinä olet selvästi lyhytnäköinen, et näe kokonaisuutta asioista. Enemmän haittaa siitä on lapsille jos perheellä ei ole varaa ostaa uusia vaatteita, ruokaa, jne...

    • jepu

      Ei varmaan kovinkaan monessa perheessä ajatella niin. Tunnen useita tupakoitsijoita ja heistä kukaan ei polta sisällä.

    • Kaikkea sitä kuulee

      "Poltan, vaikka se lyhentää ikääni". Mitä sitten? Onko huolen aiheuttaminen jollekin nykyisin rikos jonkun mielestä? The life is hard... and then you die. As simple as that. Ihmisyksilön elinkaaren pituudella ei ole mitään korkeampaa merkitystä sen jälkeen, kun lapset ovat lentäneet pesästä. On kivaa elää toki sen jälkeenkin, mutta evolutiivisesti sillä ei ole juurikaan mitään lisäarvoa. Etenkään meikäläisessä kulttuurissa, joissa isovanhemmat on unohdettu lopuksi elinajakseen jonnekin "pois silmistä, pois mielestä" -loppusijoituskohteisiin. Monissa muissa kulttuureissa, joissa suvulla on vielä oikeasti jotain merkitystä jäsentensä keskinäisen tukemisen ja auttamisen näkökulmasta, jo lisääntymisiänkin ylittäneillä oli kasvavan uuden sukupolven kannalta jotain väliäkin.

    • sincerely

      Itse kannatan ulkona tupakointia niin, että se tehdään mahd. kaukana sisäänkäynnistä ja toisten parvekkeista kerrostaloissa. Myös tuuletus ikkunoista on hankalaa, jos naapurin tupakin käryt tulevat sisään. :D

    • juuri näin

      kannatetaan aloitajan ehdotusta! Tod. näk. raskaustupakoinnilla ja jatkuvalla sisätilatupakoinnilla on syy-yhteys astmaani :(

    • Atri Molensky

      Moni vetää kannabista lapsi vieressä ja vielä useampi piikittää aivonsa pellolle lapsi vieressä. Tämä on huolestuttavampaa.

      Moni myös aivopesee lapsensa kannattamaan orjatyötä 1€ tunnissa orjatyöprojekteihin.

      Määrittele nyt siinä mikä on oikein ja mikä väärin.

    • Riittäähän näitä

      Samoin ylipainoisten lapset.
      Samoin anorektikkojen lapset.
      Samoin bulimistien lapset.
      Samoin narkkisten lapset.
      Samoin viinaa juovien lapset.
      Samoin uskovaisten lapset
      samoin ateistien lapset.
      Samoin lesbojen lapset.
      Samoin homojen lapset.
      Samoin uskovaisten
      Samoin maaliasten lapset.
      Samoin kaupunkilaisten lapset.....

    • Savuton kansa

      Turha avaus. Eihän nykypäivän Suomessa kukaan enää polta...tai lähes kukaan.

    • eheheheheheheheheheh

      Taidan lähteä tupakalle...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe