Haluaisitko olla rikas?

minä olen

Miksi täällä hyökätään meitä pörssisijoittajia vastaan? Mehän olemme ihan samanlaisia kuin te. Paitsi että te haluatte lisää jääkiekon maailmanmestaruuksia ja lisää euroviisuvoittoja ja lisää formulamestaruuksia, ja me haluamme vain lisää rahaa. Molemmat haluavat lisää mutta eri asioita.

Minä neuvottelen viikottain pankkiirini kanssa salkkuni sisällöstä. Me teemme päätöksiä ja siirrämme varoja tuolta tänne ja täältä tuonne. Ei tällä toiminnalla ole mitään tekemistä työttömyyden tai lapsityövoiman tai yleensä kenenkään muun maan tai kansalaisen olosuhteiden kanssa. Minä vain haluan lisää rahaa. Aivan samoin kuin te haluatte niitä asioita joita jo luettelin.

Olemme siis tasoissa vai kuinka?

21

479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suksi vittuun

..ei ole tekemistä työttömyyden kanssa...

Olet täydellinen idiootti. Et varmasti ole rahojasi itse tienannut vaan olet varastanut tai perinyt ne.

Juuri sinunkaltaisesi tyhjäpäät tekevät ihmisistä työttömiä ja onnettomia. Voit mennä peilin eteen ja sanoa itsellesi : Olen sika.

• olen kelvoton

keinottelija, peluri!!

• piikkiq

pahiten sonnassa rypee...

... se jolla on älyä vai se jolla on joukkovoimaa...

Kviik kviik --- sanoo sossupossu kun
        kadehtii niitä, jotka pärjäävät älyllä.

piikkiq

ps. sosialismi on rikos ihmiskuntaa vastaan

• Anonyymi

Aloittaja neuvottelee viikoittain pankkiirinsa kanssa - HAH!
        Tuo hölmö ei ole koskaan sijoittanut rahaa mihinkään tuottavaan. Mikälie tenukeppi?
        Ihan kuviteltua, kusipäistä kirjoittelua. Tuskin on mitään käsitys siitä kuinka ja mistä kaikesta sitä kauppaa oikeasti tehdään. Tuo pelle on katsonut jonkun amerikkalaisen leffan ja haahuilee sen antaman kokemuksen "varmuudella".
        Oikeasti ei tunne tämän alan arkea laisinkaan.

• Pär Pillhard

...lähimain rikollisena. Sodan jälkeen, kun kommareista tuli N-liiton painostuksen takia salonkikelpoisia, on omistamista katsottu karsaasti. Sitä kesti kommunismin luhistumiseen asti.

Jotkut ihmiset karsastavat vieläkin vanhasta muistista omistajia ja omistamista.

• sanoo sanalasku

jopa talkkunansyönnissä.

• ökymies
        sanoo sanalasku kirjoitti:

jopa talkkunansyönnissä.

niin ainahan voit olla kateellinen. Sivistysmaissa sijoittamista on harjoitettu jo Salomonin ajoista lähtien.

• !!!
        ökymies kirjoitti:

niin ainahan voit olla kateellinen. Sivistysmaissa sijoittamista on harjoitettu jo Salomonin ajoista lähtien.

Pian tämän jälkeen maailmaan iski suuri talouslama v. 1929 kun Wall Streetin pörssi romahti. Myös Oscar menetti pääosan omaisuudestaan tuolloin.
        http://www.schetelig.com/index.php?301

Samana vuonna sijoittelijoita ropisi parveikkeilta ja ikkunoista New Yorkissa.
        http://myweb.lmu.edu/jdevine/depr/D0.html

Mielipide tämäkin.
        Keinottelu luo lisää kurjuutta
        http://www.sosialistiliitto.org/murros/31porssi.php

• ja elämä.
        sanoo sanalasku kirjoitti:

jopa talkkunansyönnissä.

Mielestäni me olemme täällä maan päällä nauttiaksemme sekä henkisestä ja maallisesta rikkaudesta, emme kurjuuden takia.

Jokaisen pitäisi pyrkiä kohti rikkauksia. Luoda se kuva alitajuntaansa, että olen rikas sekä henkisesti että maallisesti.

On hyvin vanhanaikaista ajatella, että minun kuuluu olla köyhä ja
        "tyhmä":-

En ainakaan kurjuutta varten:(

• Rikkaus ei aina jees!

On olemassa kahdenlaisia rikkaita! Jorma Ollila omalla työllä ansainnt omaisuutensa ja tehnyt jotain
      rikkautensa eteen. Uurastanut töissä ja paiskinut hikihatussa töitä nostaakseen firmansa korkealle.

Sitten tämä toinen joukko. Sijoitajat, veikkaajat ja perintö "Prinssit ja prinsessat" Aka. kultalusikka perseessä syntyneet. Ihmiset jotka eivät yleensä arvosta töitä ja luulevat olevansa parempia kuin muut. Sellaiset jotka eivät tiedä mitään rehellisestä työstä koska äiti ja isi nyt osti porchen 18vuotis lahjaksi. Tämä ehkä kansaa ärsyttää. Tällöin kyse ei ole kaikista rikkaista vaan juuri tälläisesta roskasakista, jota kunnolliset rikkaat ihmiset myös katsovat halveksuen vaikkeivat sitä viitsi suoraan sanoa. Sillä heidän yhtiö kumppaninsa tai yhtiökumppanin poika on tälläinen onnetaren oppipoika. Vielä kun suurinosa näistä "tuurilla" rikastuneista präystäilee varoillaan niin se ärsyttää kansaa entistä enemmän. Oma vika pikkusika kuten kansalla on tapana sanoa.

• links

Kun pystyy tuntemaan itsensä eheäksi ja onnelliseksi ihmiseksi ilman rahamassoja, voi katsoa olevansa onnellinen. Se että tuntee itsensä ihmiseksi vain paremman saldon kautta, tuntuu stressaavalta ja ahtaalta ajatukselta. Kun on synytynyt hyvävaraiseksi ei kai olekaan muuta vaihtoehtoa..

• pepe

Itse kokisin esim. perheen ja terveyden rikkautena ja rahanpaskan avulla järjestetään puhtaat vaatteet ja lämmin ruoka perheelle yms. Aika moni elää elämänsä näin, onnellisena.

Ei ole varmaan helppoa niillä jotka ovat tottuneet kerskakulutukseen ja makeaan elämänmenoon; mikään rahamäärä ja omaisuus ei ole tarpeeksi, pakko saada lisää. Eihän siinä mitään, sitten on parempikin viettää päivänsä sijoitellen jotta saa ylläpidettyä korkean elintasonsa.
      Ajatus samanarvoisuudesta ympärillä elävien ihmisten kanssa ei jätä rauhaan, se kummittelee. Vain voittajat voivat hyvin ja hymyilevät, vain varakkaana voi tuntea itsensä eheäksi..

Rahanhimo on riippuvuustila.

• Pär Pillhard

Keskustelun avaaja kysyy haluaisitko olla rikas. Ei kai silloin tarkoiteta terveyttä ja onnellisuutta. Sijoittaminen on elinkeino.

• pepe
        Pär Pillhard kirjoitti:

Keskustelun avaaja kysyy haluaisitko olla rikas. Ei kai silloin tarkoiteta terveyttä ja onnellisuutta. Sijoittaminen on elinkeino.

lupa edellisen kirjoittamiseen, älä nyt menetä yöunia moisen takia, peace.

• wannabee

Mitä sä täällä isottelet? Eiksw sulla ole parempaa tekemistä? Luutavasti sä olet vaan joku luuseri joka ei keksi muuta ku tulla tänne vittuilemaan muille.

• myös sijoittaja

Otan esimerkin. Aivan tavallinen keskiluokkainen ja keski-ikäinen ihminen saa perinnön kun vanhemmat kuolevat. Oma asunto on jo ja muukin on kunnossa. Yht´äkkiä on vaikkapa satatuhatta ylimääräistä rahaa. Mitä tehdä?

Jos pitää rahat pankissa niin saa korkoa 0 %. Jos vie rahat pankkiiriliikkeeseen niin saa tuottoa 10-20 %. Vain typerys jättää rahat mätänemään pankkiin.

Suuri (suurin?) osa haukutuista sijoittajista on juuri tällaisia vanhempansa perineitä piensijoittajia. Ja he ovat palstalle kirjoittavien mielestä sikoja ja riistäjiä jne!

Kateus on vahva voima.

• Sijoittajat

kaipaavat ihmisten kateellisuutta, huomaan. Voin sanoa etten ole tippaakaan kateellinen, raha on minulle pelkästään hengissä pysymisen ehto. Kaikki eivätjuokse rahan perässä, perusansio riittää. Tiedän, ihmeelliseltä se kuulostaa mutta näin on.
        Pidä rahasi, minä en niitä tarvitse.

• enkä juokse minkään perässä
        Sijoittajat kirjoitti:

kaipaavat ihmisten kateellisuutta, huomaan. Voin sanoa etten ole tippaakaan kateellinen, raha on minulle pelkästään hengissä pysymisen ehto. Kaikki eivätjuokse rahan perässä, perusansio riittää. Tiedän, ihmeelliseltä se kuulostaa mutta näin on.
        Pidä rahasi, minä en niitä tarvitse.

enkä kaipaa kenenkään kateuksia. Enkä tiedä tunteistasi mutta aika kitkerän tekstin heitit.

• jne.

"Tämä onkin parodian huippu tässä systeemissä;)

Suuryhtiöiden omistajiahan ei nykyään ole muutama kapitalisti-patruuna kuten joskus ennen. Niiden suurimpia omistajia ovat tavalliset kansalaiset suoraan sekä sijoitus-ja eläkerahastojen kautta. Siis se keski- ja työväenluokka!"

Rahastoyhtiöt ostavat firmoja ja siirtävät niitä halvempiin maihin, vaativat palkkoja ja eläkkeitä alas (omistajiltaan)...Mikä tätä pelleilyä pyörittää."

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000004895527#22000000004895527

• lapset siinä...
        jne. kirjoitti:

"Tämä onkin parodian huippu tässä systeemissä;)

Suuryhtiöiden omistajiahan ei nykyään ole muutama kapitalisti-patruuna kuten joskus ennen. Niiden suurimpia omistajia ovat tavalliset kansalaiset suoraan sekä sijoitus-ja eläkerahastojen kautta. Siis se keski- ja työväenluokka!"

Rahastoyhtiöt ostavat firmoja ja siirtävät niitä halvempiin maihin, vaativat palkkoja ja eläkkeitä alas (omistajiltaan)...Mikä tätä pelleilyä pyörittää."

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000004895527#22000000004895527

Hyvä havainto. Duunarit osallistuvat työpaikkakatoon. Toisaalta ei kai työväestö ole koskaan ollut yhtenäinen ryhmä (paitsi juhlapuheissa).

Ja vastauksena kysymykseesi: raha se tätäkin karusellia pyörittää.

• Anonyymi

Haluisin. Varmasti olisin hirveen tarkka kaikesta ja mulla olis palvelija.
      Kaikki olis viimeisen päälle vaatteista lähtien ja ajattelutapa toisenlainen.
      Hiukan katsoisin alaspäin muita köyhiä jos rahaa olis enkä juuri viitsisi päivää sanoa.
      Nyt ei oo varaa valita oikee ketä tervehtii et kontaktit säilyy. Kaikki olis todella siistiä ja autoista lähtien isoa ja näyttävää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3545
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      1002
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      833
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      824
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe