Niskan ympärystö, tarkemmin paidan kauluksen kohdalla on alkanut viimeisen 2 viikon aikana kutisemaan ja huomasin, että yhdessä kohtaa hieman punoitusta. Voi olla tosin raapimisen lopputulos.
Aiemmin ei ole ollut mitään samanlaisia oreita missään päin kroppaa, joten kutina tuli taivaalta.
En tiedä, tuskinpa paitakaan tuossa on syyllinen, onhan noita useampia pidetty ja aiemmin ei ole ollut niiden kanssa mitään.
Mikäköhän voisi olla syypää?
Niskan ympäristö kutiaa
5
6248
Vastaukset
Itselläni oli joskus sama kysymys. Mikä on kun paidan kaulus on ruvennut hankaamaan. Oman syyni sain selville. Jos syön liikaa hedelmäsokeria, niin silloin se kaulus hankaa punottuman. Se on helppo nakki. Hedelmäsokerin syönti pois ja saunan löylyssä hieman kämmenellä hieroen auttaa hikoilua. Siihen se punotus alkaa taittua. Janojuomaksi sokeroimatonta karpalomehua. Vielä parempi jos juo sen puoli tuntia ennen löylyjä.
- liput ja laput
Minä poistan aina paitojen kauluksesta ne valmistajan kokonumerot ym. liput ja laput, jotka sinne on ommeltu. Olen löytänyt joistain jopa siiman tapaista lankaa, joka raapii ja kutittaa ihoa verille asti.
- Ollut..
nykyään paljon.
- sama vika
Sama vika täällä! Niska on ihan punainen raapimisesta, ja levinnyt jo päänahkaankin. Lääkärin mukaan hiivan aiheuttamaa, joten ei muuta kuin hiivantappokuurille. =( Kortisonikaan ei näytä pelkästään tehoavan. Kurja vaiva! =(
- Sebulon
Moro! Viesti tulee nyt kyllä vähän myöhään, toivottavasti olet saanut jo apua. Itselläni niska ja kaula ärsyyntyy, jos on liian voimakkaan hajuista huuhteluainetta. Ihmettelin, että miksi lakanoiden vaihdon jälkeen niska kutiaa, mutta tyynyliinasta se johtui, yöllä kun vielä iho vähän hikoaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482473
- 1761694
- 921588
- 691543
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6895- 68861
- 59825
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152755