Kissa pitäisi pestä mutta itsesuojeluvaisto
sanoo että tämän 10 kg atleetin kanssa ei ole leikkimistä. Muistelisin että on jotain matkapahoinvointilääkettä joka rauhoittaa mutta kun en muista sen tarkempaa.
Tämä kissä ON pestävä kun se on LIKAINEN, joten asiallisia vastauksia, kiitos!
Kissalle rauhoittavaa?
8
5227
Vastaukset
- hm...
rauhoittavista en tiedä, mutta kun pesulle viet, älä käytä suihkua. vähemmän pelottavaa on ämpärissä vettä ja mukilla valella vettä niskaan..
- Kissa pesulle
...että olen pessyt kissoja ennenkin mutta tämä kyseinen herra ei ole tottunut pesuihin - toivottavasti tämän jälkeen ei enää sotke itseään!
- Nimetön
Kysy apteekista? -tai reseptillä eläinlääkäriltä?
Ei ole kokemusta pesemisestä, mutta eikö valeriana ole yleensä paras keino kissan rauhoittamiseen hoitoa varten?
- dodi
Mitä likaa sinun Kissassasi on? Onko Hän pudonnut
johonkin 'liete-altaaseen',-vai Öljypönttöön?
Olen yli 15 V. hellinyt tavallisia maatiaiskisuja,eikä minulla ole ollut koskaan tarvetta PESTÄ kissaani,kyllä he ovat itse hoitaneet raikkaalle tuoksuvan turkkinsa.! Ja joka yö nukkuvat PUHTAINA ja pehmoisina vieressä-kainalossa-jalkojen päällä jne...
KISSA on siisti eläin,pitää itsestään huolen,kunhan vain omistaja huolehtii siitä,ettei 'öljyämpärit' ole pitkin pihaa jonne 'misu' sit putoo? - Sae
en antaisi kissalle rauhoittavaa pesua varten. Kissa ei silloin voi reagoida tapahtumaan mutta kokee silti saman kauhun, kuin ilman lääkettäkin. Seuraava pesukerta voikin sitten olla tuhat kertaa pahempi. Valeriaanatabletteja käytän joskus rauhoitukseen, jos on ehdoton pakko. Tosin niistä ei pahemmin ole apua, jos kissa on kunnon paniikissa.
Itse pesen saman painoisen vaikean tapauksen niin, että se saa olla irti lattialla. Estän sen siirtyilyä suihkun avulla samalla kun pesen, kissahan ei taatusti kulje suihkun läpi. Kaulapanta kaulassa voi helpottaa kiinnipitoa. Kannattaa pysyä itse rauhallisena eikä kissalle kannata puhella (ts. kehua sitä pelkäämisestä) tai katsoa sitä silmiin.
Joskus kissaa on pestävä. Meillä ovat kaikki sisäkissoja ja silti joskus tulee sotkua. Esimerkiksi pesin jokin aika sitten lapsen kaatamat puurot kissan niskasta.. Samoin vanhuskissan takapäätä joutuu joskus pesemään ja yhdeltä kissalta suihkuttelen silloin tällöin anaalirauhaset tyhjiksi. - maaru
Kissan lääkitseminen eli huumaaminen pesua varten on huono ratkaisu, koska se saattaa stressaavana kokemuksena tehdä lemmikistä entistä pelokkaamman ja on myös vahingollista kissan elimistölle.
Vettä pelkäävää kissaa ei myöskään välttämättä kannata upottaa vannaan ja vaahdottaa, tai tuloksena on sydänjuuriaan myöten loukkaantunut kissa ja luitaan myöten loukkaantunut huoltaja.
Hienovarainen konsti on upottaa kätensä lämpimään veteen ja vetää niitä sitten kissan turkista läpi uudelleen ja uudelleen, kunnes se on läpikotaisin kastunut. Sitten turkin voi halutessaan vaahdottaa pesuaineella. Huuhtelu tapahtuu samaan malliin kuin kastelu, eli märillä käsillä turkin läpi.
Pesun jälkeen kissalle on taattava lämmin kuivattelu ja –peseytymispaikka, kuten haalea sauna tai auringonpaiste! - Kissa pesulle
Kiitos kovasti kaikille viitseliäille
vastaajille! Aika rumba pesussa oli
mutta kyllä se siitä sitten.
Ketjusta on poistettu 414 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692050- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321373- 1431092
- 103942
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten354880Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664