Viritysputket HD:n ja virkavalta!

JJ.

Mites olette pärjänneet niiden "huutoputkienne"
kanssa poliisien syyneissä? Itse vaihdoin omaani
V&H Big Radius putket ja johan rupesi päät kääntymään ihan uudella tavalla jalankulkijoilla ja naapureilla tietysti!!!. Kyttien kanssa ei ole vielä päässyt "tarinoimaan",mutta eiköhän sekin päivä vielä tule!

37

13693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaisuri

      eivät ne putkista valita, saa olla aikamoiset äänet että tulevat sen vuoksi pysäyttämään

    • 525 exc

      Ihan järjetöntä laittaa niitä äänekkäitä putkia. Niillä pilataan moottoripyörien maine. Pitävätkö kuskit itse kuulosuojaimia?

      Ajan enduroa ja mulla oli joskus nelarissa äänekkäänpuoleinen putki ja kyllä sillä oli ikävä ajella. Vaihdoin hiljaisempaan.

      Mulle on enska- ja trialpyörällä liikkuessa jaeltu sakkoja
      - nastarenkaista
      - liian lyhyestä roiskeläpästä
      - nappularenkaista
      - vilkkujen puuttumisesta

      On harmittanut suuresti, koska olen mielestäni ollut suhteellisen järkevän harrastuksen parissa. Ainakin verrattuna kaupungissa suoraputkisella harrikalla ajeluun... Ei ne äänet kaikkien mielestä ole makeet.

      • makeet.

        Erottuu nääs kaiken maailman merkonomeista.


      • 525 exc
        makeet. kirjoitti:

        Erottuu nääs kaiken maailman merkonomeista.

        ne ei siis ole KAIKKIEN mielestä makeet. Esimerkiksi minun mielestäni ne ovat vain liian kovat moottorin äänet.


      • Rummmpali
        525 exc kirjoitti:

        ne ei siis ole KAIKKIEN mielestä makeet. Esimerkiksi minun mielestäni ne ovat vain liian kovat moottorin äänet.

        Laki ei kiellä pakoputkien vaihtoa alkuperäisistä poikkeaviin.Mopedeilla on erilaiset pykälät.Kunnon saundi sen olla pitää.Kyllä ääntä maailmaan mahtuu.


      • mielipiteesi
        525 exc kirjoitti:

        ne ei siis ole KAIKKIEN mielestä makeet. Esimerkiksi minun mielestäni ne ovat vain liian kovat moottorin äänet.

        ilmaissut. Jatka jarnaamista omalla palstallas jos sellaisen löydät.


      • 400 exc

        Olen kanssasi samaa mieltä. HD-kuskit vaihtaa kovaääniset putket vain siksi että ne haluaa huomiota osakseen silä tavalla. Yleensä tuo kehitysvaihe menee ohi jo viimeistään murrosiässä.

        Aikalailla olet saanut sakkoja! Mä olen saanut ajella rauhassa jos on ollut ajovarusteet päällä. Jos räppäilee verkkareissa niin sitten on poliisit perässä. Kerran jopa poliisi sanoi että radalle saa ajaa mutta ei sitten muuta ajoa. Pysäytti kun oli omatekoinen kilpi...

        Harrikkakuskien kannattaisi tosiaankin miettiä onko ne äänet muitten mielestä niin hienot. Pilaavat todellakin moottoripyöräilijöistä muodostuvaa mielikuvaa aikalailla.


      • ny jo
        400 exc kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä. HD-kuskit vaihtaa kovaääniset putket vain siksi että ne haluaa huomiota osakseen silä tavalla. Yleensä tuo kehitysvaihe menee ohi jo viimeistään murrosiässä.

        Aikalailla olet saanut sakkoja! Mä olen saanut ajella rauhassa jos on ollut ajovarusteet päällä. Jos räppäilee verkkareissa niin sitten on poliisit perässä. Kerran jopa poliisi sanoi että radalle saa ajaa mutta ei sitten muuta ajoa. Pysäytti kun oli omatekoinen kilpi...

        Harrikkakuskien kannattaisi tosiaankin miettiä onko ne äänet muitten mielestä niin hienot. Pilaavat todellakin moottoripyöräilijöistä muodostuvaa mielikuvaa aikalailla.

        muualle itkemästä.


      • Carbon
        400 exc kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä. HD-kuskit vaihtaa kovaääniset putket vain siksi että ne haluaa huomiota osakseen silä tavalla. Yleensä tuo kehitysvaihe menee ohi jo viimeistään murrosiässä.

        Aikalailla olet saanut sakkoja! Mä olen saanut ajella rauhassa jos on ollut ajovarusteet päällä. Jos räppäilee verkkareissa niin sitten on poliisit perässä. Kerran jopa poliisi sanoi että radalle saa ajaa mutta ei sitten muuta ajoa. Pysäytti kun oli omatekoinen kilpi...

        Harrikkakuskien kannattaisi tosiaankin miettiä onko ne äänet muitten mielestä niin hienot. Pilaavat todellakin moottoripyöräilijöistä muodostuvaa mielikuvaa aikalailla.

        Skädäm pallerot,

        Tämä on aihe johon on helvetin turha lurittaa selvityksiä. Nyhrät vinkuu ja veisaa, minkäs teet. Jotkut kerää äänillä huomiota ja fiilistä, menköön ja hohhoillen hyväksyttäköön. Hyvä jos saa fiiliksiä jostain.

        Toiset sitten rakentaa moottoreista muutenkin jytkiviä ja virtausta tarvitaan. Tiettyyn rajaan asti ja tietynlaisissa moottoreissa pakovastus on hyväksi. Kun taas, kuulkaas nyhvöt... Itse yritin vaimentaa ääniä oikein hienoilla baflereilla ja oli oikein villatkin ladattu tötsöihin. Eräässä ylämäessä nopea kaistanvaihto, kaasu auki ja perkeleen tupot räjähtivät taivaan tuuliin. Oli ollut takana isänmaallinen tunnelma kun kipinöivää änärivillaa sateli pitkin baanaa.

        Kyllä moottoripyöräily on hieno laji ja jokainen tavallaan, liiat hevosvoimat on aina hyväksi.

        Kesäterveisin kesäterveisin

        Mr.Carbon


      • Hoh hoijaa
        makeet. kirjoitti:

        Erottuu nääs kaiken maailman merkonomeista.

        Oot sä kyllä lapsellinen, niin kuin kaikki muutkin kovaäänisillä harrikoilla ajavat urpot. Mutta eihä nää reppanat sitä es itse ymmärrä....


      • mani
        400 exc kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä. HD-kuskit vaihtaa kovaääniset putket vain siksi että ne haluaa huomiota osakseen silä tavalla. Yleensä tuo kehitysvaihe menee ohi jo viimeistään murrosiässä.

        Aikalailla olet saanut sakkoja! Mä olen saanut ajella rauhassa jos on ollut ajovarusteet päällä. Jos räppäilee verkkareissa niin sitten on poliisit perässä. Kerran jopa poliisi sanoi että radalle saa ajaa mutta ei sitten muuta ajoa. Pysäytti kun oli omatekoinen kilpi...

        Harrikkakuskien kannattaisi tosiaankin miettiä onko ne äänet muitten mielestä niin hienot. Pilaavat todellakin moottoripyöräilijöistä muodostuvaa mielikuvaa aikalailla.

        rahamiesten hommia tuo putkien vaihtelu...sun ei kannata puuttuu niihin..säästele rahaa uuteen mustaan tussiin ja piirtele uusia kilpiä polkupyörääs! ps.äläkä pidä tussinkorkkia suussa tulee suun pielet mustax !!


      • --------
        400 exc kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä. HD-kuskit vaihtaa kovaääniset putket vain siksi että ne haluaa huomiota osakseen silä tavalla. Yleensä tuo kehitysvaihe menee ohi jo viimeistään murrosiässä.

        Aikalailla olet saanut sakkoja! Mä olen saanut ajella rauhassa jos on ollut ajovarusteet päällä. Jos räppäilee verkkareissa niin sitten on poliisit perässä. Kerran jopa poliisi sanoi että radalle saa ajaa mutta ei sitten muuta ajoa. Pysäytti kun oli omatekoinen kilpi...

        Harrikkakuskien kannattaisi tosiaankin miettiä onko ne äänet muitten mielestä niin hienot. Pilaavat todellakin moottoripyöräilijöistä muodostuvaa mielikuvaa aikalailla.

        ooooootko aivan niinku tosissaan.HD:n soundi vetää vellit teitin housuun,se on se syy miksi teillä on aina valittamisen aihetta.VOI VITTU......


      • HD juntille
        Rummmpali kirjoitti:

        Laki ei kiellä pakoputkien vaihtoa alkuperäisistä poikkeaviin.Mopedeilla on erilaiset pykälät.Kunnon saundi sen olla pitää.Kyllä ääntä maailmaan mahtuu.

        kieltää uudemmissa vehkeissä tuon pakoputkenvaihdon ilman tyyppihyväksyttyä putkea.

        kokeile mennä leimaamaan se putkesi vaikka uudemmissa peleissä konttorille.

        voivat kysyä niinkin hassuja asioita kuin esimerkiksi ECE 40/01 , kylmäkäyntisyklin pakokaasuarvoja, etc mielenkiintoisia asioita.


      • ironbiker
        HD juntille kirjoitti:

        kieltää uudemmissa vehkeissä tuon pakoputkenvaihdon ilman tyyppihyväksyttyä putkea.

        kokeile mennä leimaamaan se putkesi vaikka uudemmissa peleissä konttorille.

        voivat kysyä niinkin hassuja asioita kuin esimerkiksi ECE 40/01 , kylmäkäyntisyklin pakokaasuarvoja, etc mielenkiintoisia asioita.

        millaset putket,vilkut tms on laillisia??? Saatana jokainen ajaa niillä säännöillä jotka parhaakseen katsoo! Mä ainakin!


      • ironbiker
        400 exc kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä. HD-kuskit vaihtaa kovaääniset putket vain siksi että ne haluaa huomiota osakseen silä tavalla. Yleensä tuo kehitysvaihe menee ohi jo viimeistään murrosiässä.

        Aikalailla olet saanut sakkoja! Mä olen saanut ajella rauhassa jos on ollut ajovarusteet päällä. Jos räppäilee verkkareissa niin sitten on poliisit perässä. Kerran jopa poliisi sanoi että radalle saa ajaa mutta ei sitten muuta ajoa. Pysäytti kun oli omatekoinen kilpi...

        Harrikkakuskien kannattaisi tosiaankin miettiä onko ne äänet muitten mielestä niin hienot. Pilaavat todellakin moottoripyöräilijöistä muodostuvaa mielikuvaa aikalailla.

        Mene sen tzr:s kanssa vittuun vinkumasta täältä,ja jos sulla on jollekin äänistä sanottavaa niin mee suoraan sanoo äläkä täällä urputa!


      • Kawa1500
        Carbon kirjoitti:

        Skädäm pallerot,

        Tämä on aihe johon on helvetin turha lurittaa selvityksiä. Nyhrät vinkuu ja veisaa, minkäs teet. Jotkut kerää äänillä huomiota ja fiilistä, menköön ja hohhoillen hyväksyttäköön. Hyvä jos saa fiiliksiä jostain.

        Toiset sitten rakentaa moottoreista muutenkin jytkiviä ja virtausta tarvitaan. Tiettyyn rajaan asti ja tietynlaisissa moottoreissa pakovastus on hyväksi. Kun taas, kuulkaas nyhvöt... Itse yritin vaimentaa ääniä oikein hienoilla baflereilla ja oli oikein villatkin ladattu tötsöihin. Eräässä ylämäessä nopea kaistanvaihto, kaasu auki ja perkeleen tupot räjähtivät taivaan tuuliin. Oli ollut takana isänmaallinen tunnelma kun kipinöivää änärivillaa sateli pitkin baanaa.

        Kyllä moottoripyöräily on hieno laji ja jokainen tavallaan, liiat hevosvoimat on aina hyväksi.

        Kesäterveisin kesäterveisin

        Mr.Carbon

        Mulla kävi sama homma...3" suoria piti hieman ahistaa äänien osalta ja kun tovin ajelun jälkeen käänsin kahvaa, niin BOOOOAAAAAHHHH, meinasi tulla halvaus samalla kun fyllit lensi mäkeen!

        Tuo alkuperäinen otsikko muuten oli aika mielenkiintoinen "Viritysputket HD:n...". Kuinka moni on siä mieltä että kun vakiopyörään ruuvaa äänekkäät putket, niin tehoa ja vääntöä tulee julmetusti lisää? Mutta tämähän on ikuisuuskysymys, josta taas varmaan saadaan uusi kädenvääntö aikaiseksi, eikö?
        Mr. Carbon kanssa olen samaa mieltä, että eipä kannata avartaa tyhjän takia...


      • merkeistä
        Kawa1500 kirjoitti:

        Mulla kävi sama homma...3" suoria piti hieman ahistaa äänien osalta ja kun tovin ajelun jälkeen käänsin kahvaa, niin BOOOOAAAAAHHHH, meinasi tulla halvaus samalla kun fyllit lensi mäkeen!

        Tuo alkuperäinen otsikko muuten oli aika mielenkiintoinen "Viritysputket HD:n...". Kuinka moni on siä mieltä että kun vakiopyörään ruuvaa äänekkäät putket, niin tehoa ja vääntöä tulee julmetusti lisää? Mutta tämähän on ikuisuuskysymys, josta taas varmaan saadaan uusi kädenvääntö aikaiseksi, eikö?
        Mr. Carbon kanssa olen samaa mieltä, että eipä kannata avartaa tyhjän takia...

        en tiedä mutta omien kokemuksieni perusteella avarat putket, vapaavirtaussuodatin ja ruiskun/kaasuttimen säätö antavat muuten vakio Twin Camiin n. 10% lisäyksen.


      • Kawa1500
        merkeistä kirjoitti:

        en tiedä mutta omien kokemuksieni perusteella avarat putket, vapaavirtaussuodatin ja ruiskun/kaasuttimen säätö antavat muuten vakio Twin Camiin n. 10% lisäyksen.

        Jep, niinhän se on, mutta kun suurin osa kuvittelee, että PELKILLÄ putkien vaihdolla tulee lisää potkua! Jos ei koneeseen saada enempi tavaraa (caso ilma) myös tulopuolelle, niin ei pelkistä putkista mitään iloa ole...


      • Jos tielle menee
        ironbiker kirjoitti:

        millaset putket,vilkut tms on laillisia??? Saatana jokainen ajaa niillä säännöillä jotka parhaakseen katsoo! Mä ainakin!

        Just... Siinä on taas älyn jättiläinen asialla. Jokainen noudattokoon vaan omia lakejaan, kaikki muu on turhaa, niinkö... Hoh hoijaa, wanna-be-rebel tai taukki jolta on lakien tarkoitus jäänyt tajuamatta.

        Itse pidän toki kovaäänisistä putkista, mitä kovempi, matalampi, räyhäkämpi tms. - sitä parempi. Mutta vilkku- ym. määräykset ovat kaikkien TURVALLISUUDEN takia, niitä ei todellakaan voi verrata putkiin.


      • flflf
        400 exc kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä. HD-kuskit vaihtaa kovaääniset putket vain siksi että ne haluaa huomiota osakseen silä tavalla. Yleensä tuo kehitysvaihe menee ohi jo viimeistään murrosiässä.

        Aikalailla olet saanut sakkoja! Mä olen saanut ajella rauhassa jos on ollut ajovarusteet päällä. Jos räppäilee verkkareissa niin sitten on poliisit perässä. Kerran jopa poliisi sanoi että radalle saa ajaa mutta ei sitten muuta ajoa. Pysäytti kun oli omatekoinen kilpi...

        Harrikkakuskien kannattaisi tosiaankin miettiä onko ne äänet muitten mielestä niin hienot. Pilaavat todellakin moottoripyöräilijöistä muodostuvaa mielikuvaa aikalailla.

        riisi kuskit > hankkikaa elämä ::)


      • 1+18
        Jos tielle menee kirjoitti:

        Just... Siinä on taas älyn jättiläinen asialla. Jokainen noudattokoon vaan omia lakejaan, kaikki muu on turhaa, niinkö... Hoh hoijaa, wanna-be-rebel tai taukki jolta on lakien tarkoitus jäänyt tajuamatta.

        Itse pidän toki kovaäänisistä putkista, mitä kovempi, matalampi, räyhäkämpi tms. - sitä parempi. Mutta vilkku- ym. määräykset ovat kaikkien TURVALLISUUDEN takia, niitä ei todellakaan voi verrata putkiin.

        Se mitä ei itse hyväksy on ankarasti kiellettävä ja sakotettava.

        Voi jeesus sentään.


      • Harrikka on elämänta

        Mitäs jos endurokuskit menis vaikka tonne moposkootteripuolelle kertomaan mielipiteitä.
        Kyllä Harrissa pitää äänet olla jotta erotutaan noista kaiken maailman muista fillareista ja Harrikan äänet on vaan moottorista johtuen erillaiset kuin kyykyissä.Mitä noihin sun sakkoihin tulee,pitäis käyttää järkeä eikä ajella kylillä tollasilla kurapyörillä.


    • siis

      Sä siis vaihdoit putket, että muiden ihmisten päät alkaisivat kääntyä enemmän? Ja sinusta on mahtavaa että muiden päät kääntyvät?

    • jo vuodesta 2000

      Ajan n.7000 km/v drag pipeilla. Ei vielä yhtään sakkoa/huomautusta. Pääasiallinen syy pyörän viriasteessa, mutta on se vaan makeen kuulonen ei mitään japsi tuhinaa.

    • 700 EUR

      EI OO HAUSKAA ENÄÄ

      • voi sentään.

        En ole ikinä saanu HD:ni putkista sakkoja.


    • Shovelhead

      niin vastaan. Miten niin äänekkäät putket on H-D ongelma ??? Jos meet kaivariin aurinkoisena päivänä niin kaikissa kyykyissä valmistusmaasta riippumatta on kisapöntöt ja Japsikustomeista on lyöty putket auki. Ja jos luet Duellin, Allrightin, Stormin, Tokimoton yms luettelot niin huomaat että kaikkiin merkkeihin saa viriputket ja pöntöt ja niitä myös myydään...

      • ja muut

        EU-hyväksymättömiä putkistoja ei Keski-Euroopassa enää halukkaasti ostella, koska viranomaiset tarkkailevat hyväksymismerkintöjä sekä mittailevat äänen voimakkuuksia. Tänne ne vielä kelpaavat - toistaiseksi.


      • Olen HD-MIES!!!

        Kaivariin on turha lähteä millään tuhnuputkilla. Eihän ne naiset silloin kuule, kun lähestyn metsästysmaitani. Ainoastaan prätkien kuningaspyärässä, HDssa, on tarpeeksi kyrväkkäät äänet saamaan naisilta pöksyt litimäräksi.
        Vain suorilla putkilla saa tarpeeksi huomiota, jotta jokapäiväinen pillustus onnistuu varmasti. Päräytän vain paikalle pakoputket komeasti paukkuen ja hyppään nojailemaan jenkkirautaani, nahkahousujen sepalus rivosti pullottaen.
        Kun naiset saapuvat paikallle litisevissä pöksyissään, isken käteni härskisti hameen alle tunnustelamaan märkää haarakiilaa. Siinä vaiheessa tytöt usein saavatkin jo ensimmäisen kerran ja valahtavat velttona vahvoille käsivarsilleni. Samalla voin painaa seisokkiani pehmeita pakaroita vasten ja tuntea veren virtaavan kaluuni. Sitten vain heilautan honeyn nojailemaan sissybariini ja polkaisen voimakkaan strokerin tulille.
        Hetkessä poistumme kohti taivaanrantaa harrastamaan estottomia iloja


    • JJ.

      Suureksi pettymykseksi,tämä minun vittumainen pyöräni ei kiinnosta poliiseja.Ainakin eilen törmäsin poliiseihin tuon tuostakin,milloin ne ajeli takana ja välillä vierellä ja siinä ne vain katsoa toljotti,ei muuta.Kohtasin jopa prätkä kytän,sama juttu!
      Oikeassa olivat ne muutama tyyppi,jotka asiaan kommentoivat,he taisivatkin puhua omasta kokemuksesta,muut "puunokkaiset" tunturi kuskit kannattaa pitää mölyt mahassaan ja keskittyä omiin ongelmiin.
      Ps.Kyllä mä nauraa olen jutuillenne saanut,kiitos siitä.

      • olisi

        jos painaisit sen mattamustan munankuoren päähäsi ja jatkaisit tyhmältä näyttämistä. Tehdään kukin sitä mitä parhaiten osataan.


    • Ironhead77

      Jumalauta mä haluaisin nähdä noi enduro hinkkaajaat jotka valittaa jostain HD:n putkista.
      Suorat (äänekkäät putket on osa HD:imagoa, aivan samalla lailla kun endurossa teillä on nauretavan näköiset fillarit ja kuteet, joilla täys ikäiset miehet leikkii. (yleensä metsässä ajovaihe menee ohi murrosiässä)
      Kyllä vittu on elämä mennyt päin vittua kun täytyy nähdä vaivaa jostain saatanan putkista.

      Ehdotus, hanki työpaikka jossa tienaat enemmän kun sen 2000eur.ja osta HD 26000eur. hanki nainen ja elä, niin ei tarvi vinkua se nokian communicator vyökantokotelossa ja inistä...saatanan mulkku!!!

      itse en kehtais ajaa metriakään jollain vitun halvalla japsi viheltäjä pyörällä!!!

      • motoristi 7

        lopeta sekakäyttö.


      • motoristi 8

        paljastit itse kuinka lapsellinen olet,moittii ajo varusteita.heh heh.sulla on vikaa niin päässä kuin pyö..tarkoitin romussa...350km kesässä.on maksimi sun laisille.


      • päät kääntyy hohoooo

        Tyypillinen hd- kana-aivo joita näkee valitettavan usein.
        Taitaa tutti tullut otettua liian aikaisin pois.


      • aivot?
        päät kääntyy hohoooo kirjoitti:

        Tyypillinen hd- kana-aivo joita näkee valitettavan usein.
        Taitaa tutti tullut otettua liian aikaisin pois.

        miksi komentoit neljä vuotta vanhaa ketjua?


      • syökö,HÄ ??
        aivot? kirjoitti:

        miksi komentoit neljä vuotta vanhaa ketjua?

        Juuri teidänlaistenne takia, muna pää hahaaa.


    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe