Postipankin säästökirja

Kultapossu83

Löysin muuttaessani lapsuuden kodistani sellaisen postipankin säästökirjan ja huomasin, että tämä sisältää minulle tehtyjä talletuksia vuonna 1985.("Vuonna 1997 yhdistettiin Postipankki ja Suomen Vientiluotto Leonia-pankiksi. Leonia jatkoi yhteistyötä Postin kanssa vuoteen 2000, jolloin se yhdistyi vakuutusyhtiö Sammon kanssa."wikipedia)
NYT SE KYSYMYS:
Tietäisikö joku mistä saan perittyä minulle lahjoitetut varat? Mikä on se pankki, jonka oven taakse meen kolkuttelemaan?

9

3769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8000XX

Kokeiles sieltä

• Zambo XXX

... ja melassa mittaa..........................

• Marko-matias

Moi!

Mene vaan lähimpään Sampo-pankkiin ja ota kirja mukaan.

Varat on siireetty ns. keräilytilille, mutta jos ne voidaan jäljittää ja maksaa oma osuutesi takaisin. Voi tosin kestää muutaman päivän, mutta rahasi saat.

• Juppe

Älä vie kirjaasi Sampoon ellei siellä ole paljon rhaa. Säilytä tämä harvinaisuus itselläsi, jonkin ajan kuluttua sillä on arvoa. Älä anna lyödä reikiä pikkusumman takia!

• vanhatkin säästöt

Tilillä olleet rahat lakkasivat kasvamasta lisää korkoa, kun 10 vuotta oli kulunut siitä, kun viimeksi käytit säästökirjaa pankissa. Mutta pääoma (siihen liitettyine korkoineen) on kuitenkin tallella ja saat sen itsellesi, kun viet säästökirjan Sampoon. Tosiaan jonkun aikaa voi mennä, mutta rahat kyllä löytyvät ja saat nostaa ne.

• kultapossu83

Kävin Sampo-pankin konttarissa nostamassa tilini tyhjäksi ensi viikon reilausta ajatellen... Kiitokset kaikille, jotka osallistivat viestittelyyn! Kultapossuni täyttyi samantien, sillä korkoa oli ehtinyt kasvaa ihan kivasti ;)

• PorsasteluaPankeilta

Äitini sisar 87-v. tässä hukkasi OP:n säästökirjansa, jonka yhteydessä vasta itse opin tämän seikan, että säästökirjalla on tällainen haltijavelkakirjan tapainen erityisstatus ja että sen mahdollinen kuolettaminen vie puoli vuotta aikaa yms. Henkilökohtaisesti pidän kyllä pankkeja myös osavastuullisina siihen, etteivät he AJOISSA reagoi ja hoida sitä, että tällaisten ikivanhojen säästökirjojen saldo siirrettäisiin ja muunnettaisiin tavanomaisemmille käyttötileille, ennen kuin ikäihmisten muistisairaus etenee niin pitkälle, etteivät he enää löydä säästökirjaansa, joka on laitettuna jonnekin. Taitaa olla pankeilla oma possu ojassa, että tällaisia varoja sitten jää tileille makaamaan ja heidän haltuunsa sekä käyttöönsä. Sikamaista touhua.

• jotainrajaaa

Pitäsköhän viranomaisten tulla persekin pyyhkimään. Kyllä se ihan asiakkaan omalla kontolla on miten tiliään käyttää. Asia on toinen, jos henkilö on holhouksen alla. Ei pankki voi mistään tietää miten asiakas haluaa tiliään käyttää.

• pankkivastaakyllä

Kyllä uskoisin ihmisestä nähtävän pankissa käydessä, onko muistisairas vai ei. Kyllä pankki on vastuullinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 600
      9778
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      9
      2431
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      207
      1746
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      22
      1491
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      71
      1000
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      41
      947
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      74
      852
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      842
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      802
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      76
      722
    Aihe