Adventistit poistattivat: kyti/uskova_1

Yölintu

Adventistit ovat poistattaneet kytin sivuilla viitatun
18c.Viisi leipää mutta ei yhtäkään kalaa kertomus

Maallikoita jymäytetään adventtikirkossa
Kirjoittanut: uskova_1 3.1.2006 klo 00.33
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000012975188

66

7815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei meillä ole ollut intressejä noiden perään
      vinkua ja niitä poistaa.

      Olemme tietysti pahoillamme varmasti kaikki toki siitä että niissä on harhaanjohtavaa tietoa.
      Siksi ne antavat väärän kuvan ja johtavat etsivän sielun pois sieltä mistä löytyy elämän lähde.

      Kyti ja kumppanit vastannevat Jumalan edessä asiasta, kuten me kaikki muutkin.

      Tuollaisten sivujen tekoperusteet olen kirjoitanut, (alla) ja tulen niiden syytöksiinkin kirjoittamaan myöskin vastineet.
      En ole ehtinyt ja jaksanut vielä.

      Yksi pastori on mennyt ne läpi, ja havainnut kaikki vääriksi syytöksiksi.
      Hän kun pääsi kirjallisuuteen tutkimaan harvinaisemopia kirjoja.

      Hänen avullaan kirjoitan vastineet niihin itsekin tänne.
      Ei ole ollut aikaa ja olen olut väsynyt.
      Kunhan kerkiän seuraavana ja seuraavana vuonna?

      Siunausta
      jari laurila


      OPILLISET SYYTÖKSET, TAVAT JA VAIKUTTIMET?

      Raamatussa yksimielisyys ei tarkoita niinkään, että kaikki olisivat aina asioista samaa miltä, vaan että kristityt olisivat yksimieliset yhteydessä Herraan. Niin että he rakastaisivat toisiaan Herrassa, riippumatta erimielisyyksistään, ja seurakuntayhteyksistään. (Joh 13:34-35, Matt 22:36-40)

      Teologia on varsin laaja alue, ja oppimista riittää koko eliniäksi. Kaikilla ole aikaa hankkia suurta oppimäärää. Niinpä Jumala tahtoo että jokainen olisi vilpitön sille valolle ja ymmärrykselle minkä on saanut. (Luuk 12:47-48) Tämän perusteella meidät tuomitaan, että myös (Jaak 1:25, 2:10-12)

      Toisinaan ihmiset joutuvat vaikeuksiin seurakunnassaan erilaisista syistä, pettyvät, turhautuvat ja lähtevät pois. Syytä haetaan tavallisimmin muualta kuin itsestä, järkeistetään ja selitetään. Nöyryys ei riitä myöntämään virheitään, ja sopimaan riitojaan.

      Usein ihminen on ei ole löytänyt oikeata Hengen inspiraatiota, vaan toimii “sanainspiraation” voimassa sydämellä joka ei ole kokonaan kääntynyt. Näin hengelliset asiat jäävät käsittämättä. (1 Kor 2:13-14)
      Jotkut ovat oppineet uskoa perheessään, ja ovat seuranneet perheensä tapoja ja halunneet olla mieliksi vanhemmilleen, mutta uudestisyntyminen on jäänyt tapahtumatta. Turhauduttuaan ihminen etsii puolustusta luopumukselleen, ja olemattomalle uskolleen, ja hakee syitä opetuksesta pyrkien osoittamaan sen vääräksi. Mukana on väärinymmärrystä, katkeruutta, turhautuneisuutta, vihaa, valhetta, pilkkaa, yms.

      Kun opetuksia pyritään osoittamaan vääriksi toimitaan seuraavilla tavoilla:

      1. - Otetaan tekstinpätkiä irti asiayhteyksistään huomioimatta kokonaisuutta mitä asiasta on opetettu ja kirjoitettu, ja tulkitaan asia oman tavoitteen mukaan pyrkien osoittamaan opettaja, seurakunta tai opetus vääräksi. Näin usein halutaan tulkita Raamattuakin väärin, ja saadaan Raamattukin näyttämään ristiriitaiselta.

      2. - Jätetään huomioimatta aika, paikka, kirjoitusajan käsitykset ja tavat.

      3. - Ei ymmärretä että profetian Hengen lahja on sovussa Raamatun kanssa, ja oikean profetian Hengen lahjan omaava haluaa aina korottaa yksin Kristusta ja Raamattua.

      4. - Ei ymmärretä että Raamatun profeetatkin olivat erehtyviä ihmisiä. Jumala on antanut valoa eri aikakausille suunnitelmansa mukaan. Profeetat eivät voineet usein itsekään ymmärtää saamaansa sanomaa, ja olivat sen ajan yleisen tiedon varassa kuten muutkin ihmiset.

      5. - Monet ajattelevat tietävänsä seurakunnan opetuksesta enemmän kuin seurakunnassa tiedetään.

      6. - Ihminen pettää itseäänkin, ja ei ole vilpitön Jumalan edessä pyrkien osoittamaan omaa viisauttaan.

      Ellen G White, jolle Herra oli antanut profetian Hengen lahjan, puhui itse henkilökohtaisesti Adventtikirkon 1901 pääkonferenssissa näin: “ - Asettakaa minun sanani sivuun. Älkää lainatko minun sanojani koskaan ennen kuin osaatte Raamatun. Kun valitsette Raamatun ravinnoksenne, ruoaksenne ja juomaksenne, ja kun annatte Raamatun periaatteiden muovata luonnettanne, silloin osaatte ottaa paremmin vastaan neuvoja Jumalalta. Minä ylistän ja korotan edessänne tänään kallista Jumalan sanaa. Älkää toistako minun sanojani ja sanoko: “Sisar White sanoi niin ja näin” Ottakaa selville mitä Herra Israelin Jumala sanoo, ja tehkää sitten niin kuin hän käskee.” (Manuscript 43, 1901, Selected Messsages III, s. 33)

      Lisää aiheen läheltä:
      http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
      - “Profetian Hengen lahja/ Väärät profeetat/ Ellen G White” Osasto. 10.
      - “Hyvien ja pahojen voimien taistelu” Os. 10.
      - “Pyhän Hengen lahjat ja toiminta. Henkikaste” Os. 1.
      - “Armolahjojen toiminta lopunaikana” Os. 1.
      - “ Raamattu Jumalan sanana ja auktoriteettina” Os. 2.
      - “Onko Adventtikirkolla oma Raamattu?” Os. 2.
      - “Ihmisten tekemät filosofiat ja todellinen elämänviisaus” Os. 5.
      - “Väittelyt, viisautta vai tyhmyyttä?” Os. 5.
      - “Lähimmäisrakkaus” Os. 5.
      - “Mitä usko on?” Os. 5
      - “Pyhitys maailmassa” os. 5.
      - “Mikä on oikea uskonto?” Os. 7.
      - “Adventtikirkon synty” Os. 7.
      - “Lahkot. Mitä tarkoittaa lahkolaisuus?” Os. 7.
      - “Seurakuntayhteyden tarpeellisuus” Os. 7.
      - “Evankeliumin oikea opetus” Os. 7.
      - “Miten Adventtikirkossa suhtaudutaan muiden seurakuntien uskoviin?” Os. 7
      - “Miksi monia seurakuntia? Os. 7.
      - “Pilkkaajat lopun aikana” Os. 9.
      - “Varhaisadventismi ja 22.10.1844 pettymys” Os. 9.
      - “Ateismi” Os. 15.

      • Nerre

        Oletkos sinä sama kuin koko adventistinen rintama. Älä liitä itseesi kirkkolaitosta. Oletkos adventistien koko ydin aivo?

        Kuulostat muuten ihan kuin Paavi lausunnoissaan.


      • POISTOPYYNTÖ

        PYYDÄMME POISTAMAAN PALSTAMME MASSAPOSTITUKSET JA PORTTIKIELLON ASETTAMISTA TOISTUVIEN RIKOSTEN TEKIJÖILLE!


      • POISTOPYYNTÖ kirjoitti:

        PYYDÄMME POISTAMAAN PALSTAMME MASSAPOSTITUKSET JA PORTTIKIELLON ASETTAMISTA TOISTUVIEN RIKOSTEN TEKIJÖILLE!

        En ole massapostittaja siinä merkityksessä mitä säännöt tarkoittavat.
        Tarkoitus on ettei samaa tekstiä lähetetä sellaisinaan lukuisia kappaleita tietysti.

        Minä laitan Raamattuopetukseni henkilökohtaisen kirjeeni lisäksi, ja sen sijoitan vielä nimeni alle.
        On hyvien tapojen mukaista.

        Käsi sydämelle.
        Ymmärrät itse käytöksesi hyvin.

        Ole vilpitön Raamatulle, itsellesi ja Herralle.
        Minulle ei tarvitse.

        Siunausta ja rauhaa Herrassa
        jari laurila

        Käitä jo.


      • ÄLÄ AINA KINAA VASTAAN
        jarlau kirjoitti:

        En ole massapostittaja siinä merkityksessä mitä säännöt tarkoittavat.
        Tarkoitus on ettei samaa tekstiä lähetetä sellaisinaan lukuisia kappaleita tietysti.

        Minä laitan Raamattuopetukseni henkilökohtaisen kirjeeni lisäksi, ja sen sijoitan vielä nimeni alle.
        On hyvien tapojen mukaista.

        Käsi sydämelle.
        Ymmärrät itse käytöksesi hyvin.

        Ole vilpitön Raamatulle, itsellesi ja Herralle.
        Minulle ei tarvitse.

        Siunausta ja rauhaa Herrassa
        jari laurila

        Käitä jo.

        OLET MAHDOTTOMIN INTTÄJÄMITÄ OLEN KOSKAAN TAVANNUT.
        OIKEIN PAATUNUT SELLAINE.
        KUVITTELET ITSESTÄSI MONINVERROIN ENEMMÄN KUIN OIKEASTI OLETKAAN.
        SINUNN POSTAUKSESI EI SISÄLÖLLTÄÄNKÄÄN OLE MITÄÄN JUMALAN SANAA.
        ARTIKKELSIVILISEEVIRHEITÄSEKÄASIOISSAETTÄVIESTINTÄTAVASSASI.


      • Tuo käännös oli päivätty 3.1.2006 eikä sitä toukokuun puoleen väliin mennessä oltu poistettu. Lukijoita oli kertynyt tuhansia.

        Mutta koska siihen oli "kytin" sivuilta linkki, niin se taisi olla liikaa adventistijohdolle, koska jo muuten kauas etusivuilta joutunut kirjoitus olisi jäänyt huomaamatta ihmisiltä, mutta noiden kytin sivujen kautta se oli aina tuore.

        Kyllä sinä jarlau nyt taas päästelet valeita suustasi. Tiedät varsin hyvin, ettei eniro oma-aloitteisesti eikä kukaan ei-adventisti ollut tuon poiston takana.

        Varsin hyvin tiedät myös sen, että tuossa kirjoituksessa ei ollut mitään harhaanjohtavaa eikä väärää kuvaa adventtikirkosta antavaa tietoa.

        Oikein pröystäilet adventistipastoreiden touhuilla kytin vainoamiseksi. Eikö häntä jo ole vainottu tarpeeksi? Mutta vaikka eniron kautta pystyitte poistamaan minun kirjoitukseni, ettepä pysty poistamaan kytin ettekä parsen yksityisiä sivuja. Pitäisiköhän minunkin perustaa omat sivut?


      • miten hävisi pois
        uskova_1 kirjoitti:

        Tuo käännös oli päivätty 3.1.2006 eikä sitä toukokuun puoleen väliin mennessä oltu poistettu. Lukijoita oli kertynyt tuhansia.

        Mutta koska siihen oli "kytin" sivuilta linkki, niin se taisi olla liikaa adventistijohdolle, koska jo muuten kauas etusivuilta joutunut kirjoitus olisi jäänyt huomaamatta ihmisiltä, mutta noiden kytin sivujen kautta se oli aina tuore.

        Kyllä sinä jarlau nyt taas päästelet valeita suustasi. Tiedät varsin hyvin, ettei eniro oma-aloitteisesti eikä kukaan ei-adventisti ollut tuon poiston takana.

        Varsin hyvin tiedät myös sen, että tuossa kirjoituksessa ei ollut mitään harhaanjohtavaa eikä väärää kuvaa adventtikirkosta antavaa tietoa.

        Oikein pröystäilet adventistipastoreiden touhuilla kytin vainoamiseksi. Eikö häntä jo ole vainottu tarpeeksi? Mutta vaikka eniron kautta pystyitte poistamaan minun kirjoitukseni, ettepä pysty poistamaan kytin ettekä parsen yksityisiä sivuja. Pitäisiköhän minunkin perustaa omat sivut?

        Huomaatko kun jarlaun aloitus vietiin pois tänään massapostituksen vuoksi?


      • uskova_1 kirjoitti:

        Tuo käännös oli päivätty 3.1.2006 eikä sitä toukokuun puoleen väliin mennessä oltu poistettu. Lukijoita oli kertynyt tuhansia.

        Mutta koska siihen oli "kytin" sivuilta linkki, niin se taisi olla liikaa adventistijohdolle, koska jo muuten kauas etusivuilta joutunut kirjoitus olisi jäänyt huomaamatta ihmisiltä, mutta noiden kytin sivujen kautta se oli aina tuore.

        Kyllä sinä jarlau nyt taas päästelet valeita suustasi. Tiedät varsin hyvin, ettei eniro oma-aloitteisesti eikä kukaan ei-adventisti ollut tuon poiston takana.

        Varsin hyvin tiedät myös sen, että tuossa kirjoituksessa ei ollut mitään harhaanjohtavaa eikä väärää kuvaa adventtikirkosta antavaa tietoa.

        Oikein pröystäilet adventistipastoreiden touhuilla kytin vainoamiseksi. Eikö häntä jo ole vainottu tarpeeksi? Mutta vaikka eniron kautta pystyitte poistamaan minun kirjoitukseni, ettepä pysty poistamaan kytin ettekä parsen yksityisiä sivuja. Pitäisiköhän minunkin perustaa omat sivut?

        En ole lukenut pitkään aikaan taas yhtäkään kirjoitustasi.
        Sattumalta luin tämän.

        Viestejä voi poistaa itse.
        Itsekin korjaan joskus poistamalla ja uudella tilalle, kun on kirjoitusvirheitä paljon ollut joskus.

        Minua ei liikuta hevosen hännän pätkän tyngän vertaa mitä kirjoitat ja touhuat, eikä sivusi mitä olisivatkin.

        Miksi?
        - En ole niistä vastuussa !!!

        Teen oman työni lähimmäisteni eteen mitä osaan, puhtaasta rakkaudesta, velvollisuuteni kykyjeni mukaan, ja Herra huolehtii loput.

        Minulla on miljoona kertaa parempaa tekemistä kuin lukea haukkumiskirjoituksiasi.

        Nuo oppien syytössivut koostuvat samoista asioista kaikki yleensä, ja siksi kun otan niihin kantaa kerran kun ehdin, ensi vuoden aikana, ja oikaisen väärinkäsitykset yms, ihan hyvä asia ja riittää siitä.

        Et ole minulle selityksiä velkaa mistään etkä mitään.
        Vastaat Jumalan edessä omantuntosi kautta.

        Omasta puolestani olet toivoton keskustelukumppani, ja siksi Sinut ohitan kaikessa, eikä minua liikuta aasin hännänkään pätkän vertaa kirjoituksesi ja sivusi.
        Tein parhaani asiassa jo joskus.

        Ei minulla ole henkilökohtaista Sinua vastaan mitään.
        Ev. työ ei ole henkilökohatainen kysymys minulle.
        Lähimmäisrakkus yltää Sinuunkin hyvin.

        Sinun on kuitenkin turha kirjoittaa minulle.
        Tein ihan poikkeuksen kun luin.
        Kymmeniä tekstejäsi on taas mennyt ohi sanaakaan lukematta.
        Ajankäyttökysymyksiä ihan.
        "Tyhjän saa tekemättäkin" eli keskustella kanssasi.

        Toivotan Sinulle vilpittömästi sydämestäni asti kaikkea hyvää, ja Jumalan siunausta, sekä hyvää kesää

        jari laurila


      • jarlau kirjoitti:

        En ole lukenut pitkään aikaan taas yhtäkään kirjoitustasi.
        Sattumalta luin tämän.

        Viestejä voi poistaa itse.
        Itsekin korjaan joskus poistamalla ja uudella tilalle, kun on kirjoitusvirheitä paljon ollut joskus.

        Minua ei liikuta hevosen hännän pätkän tyngän vertaa mitä kirjoitat ja touhuat, eikä sivusi mitä olisivatkin.

        Miksi?
        - En ole niistä vastuussa !!!

        Teen oman työni lähimmäisteni eteen mitä osaan, puhtaasta rakkaudesta, velvollisuuteni kykyjeni mukaan, ja Herra huolehtii loput.

        Minulla on miljoona kertaa parempaa tekemistä kuin lukea haukkumiskirjoituksiasi.

        Nuo oppien syytössivut koostuvat samoista asioista kaikki yleensä, ja siksi kun otan niihin kantaa kerran kun ehdin, ensi vuoden aikana, ja oikaisen väärinkäsitykset yms, ihan hyvä asia ja riittää siitä.

        Et ole minulle selityksiä velkaa mistään etkä mitään.
        Vastaat Jumalan edessä omantuntosi kautta.

        Omasta puolestani olet toivoton keskustelukumppani, ja siksi Sinut ohitan kaikessa, eikä minua liikuta aasin hännänkään pätkän vertaa kirjoituksesi ja sivusi.
        Tein parhaani asiassa jo joskus.

        Ei minulla ole henkilökohtaista Sinua vastaan mitään.
        Ev. työ ei ole henkilökohatainen kysymys minulle.
        Lähimmäisrakkus yltää Sinuunkin hyvin.

        Sinun on kuitenkin turha kirjoittaa minulle.
        Tein ihan poikkeuksen kun luin.
        Kymmeniä tekstejäsi on taas mennyt ohi sanaakaan lukematta.
        Ajankäyttökysymyksiä ihan.
        "Tyhjän saa tekemättäkin" eli keskustella kanssasi.

        Toivotan Sinulle vilpittömästi sydämestäni asti kaikkea hyvää, ja Jumalan siunausta, sekä hyvää kesää

        jari laurila

        Kovastipa nyt hännät ovat mielessäsi sekä hevosen että aasin. Ehkä se johtuu siitä, että kirjoituksissasi ei muuten ole päätä eikä häntää.

        Puheeni omista sivuista oli retorinen. Mutta jos täältä alkaa poistua kirjoituksiani adventistien toimesta, niin sitten siirryn tekemään omat sivut, niin niitä ei niin vain poistellakaan.

        Ei sinusta ole kenenkään sivujen arvostelijaksi, kun olet itse niin pyörällä päästäsi Ellen Whiten opeissa, ettet edes Raamattua näe lukea niinkuin se luetaan, vaan koko ajan menee Ellen-tiedosto päässäsi päälle ja tulkitset kaiken sen mukaan.


      • miten hävisi pois kirjoitti:

        Huomaatko kun jarlaun aloitus vietiin pois tänään massapostituksen vuoksi?

        Sehän oli hyvä.


      • heidän opiinsa kuuluu

        Adventistien oppiin kuuluu sekaantua muiden ihmisten asioihin.
        Se on täälläkin nähtävänä ja se on johtanut ihmiset hakemaan virka-apua ja ammattiauttajia.
        Heillä on painostaminen jo luonnevikana olemuksessaan.
        http://www.uskontojenuhrientuki.fi/manipuli.html

        täällä palstalla olemme tutustuneet tuohon luonnetyyppiin adventtikirkon edustajien välityksellä, ja voimme hyvin kuvitella sen henkisen aseman, joka on heidän vainonsa uhrilla, jolla voi olla perhesiteet estämässä heistä irtautumista.
        Ei voi muuta kuin säälien kuvitella sitä tuskaa jonka tuollainen muotomenokultti kykenee saamaan aikaan.


      • heidän opiinsa kuuluu kirjoitti:

        Adventistien oppiin kuuluu sekaantua muiden ihmisten asioihin.
        Se on täälläkin nähtävänä ja se on johtanut ihmiset hakemaan virka-apua ja ammattiauttajia.
        Heillä on painostaminen jo luonnevikana olemuksessaan.
        http://www.uskontojenuhrientuki.fi/manipuli.html

        täällä palstalla olemme tutustuneet tuohon luonnetyyppiin adventtikirkon edustajien välityksellä, ja voimme hyvin kuvitella sen henkisen aseman, joka on heidän vainonsa uhrilla, jolla voi olla perhesiteet estämässä heistä irtautumista.
        Ei voi muuta kuin säälien kuvitella sitä tuskaa jonka tuollainen muotomenokultti kykenee saamaan aikaan.

        Ihmiset kokevat eri tavoin asioita.

        Kristinuskolla on ollut vastustajansa Raaamtun- ja ihmiskunnan historian alusta asti.

        Minun mielestäni adventistit ovat täällä opettaneet Raamattua, ja puolustaneet uskoaan Jeesukseen ja Raamattuun.

        Kristinusko on aina vaapaaehtoinen sydämen asia.
        Emme missään tapauksessa halua seurakuntaan sellaisia henkilöitä jotka olisivat siellä muista syistä kuin rakkaudesta Jeesukseen ja syntiensä katumuksessa.

        Jokainen adventisti on opetettu siihen ettei omantunnon asioissa voi pakottaa, eikä painostaa.

        Totuus loukkaa usein, ja kirjoitettu sana voi vaikutta loukkaavalta vaikka olisi rakkaudella kirjoitettu ihan ihmisen ylpeyden vuoksi, joka loukkantuu kun havaitsee olleensa ristiriidassa sanan kanssa.

        Hassua että ihminen syyttää usein siitä mihin syyllistyy itse, nk. tässä "vainoaminen."

        Joko Sinulla on mielenterveysongelmia, (vainoharhaisuus) tai sitten siirrät omaa pahaa oloasi.

        Keskustelemala vaikka kirkon työntekijän kanssa voisit saada asiasi sovitua, eli riitasi pois ja hyvän mielen.

        Kaikessa toimimme Raamatun mukaan, myös lähimmäisrakkaudessa. Joh 13:34-35.
        Oletko sovussa Raamatun kanssa?
        Sieltä se asioiden korjaaminen lähtee, ja sovittelevista rakkaudellisista keskusteluista joissa sovitaan ristiriidat rauhassa.

        Jumalan siunausta
        jari laurila

        LÄHIMMÄISRAKKAUS
        Kristinusko on pelkästään rakkautta. Rakkautta Jumalaa ja lähimmäisiä kohtaan. “Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.” (3 Moos 19:18, 5 Moos 6:1-9,5, 5 Moos 6-21) (Room 13:8-10, Gal 5:14, Jaak 2:8, Gal 5:6)

        Maan rikoslait ja liikennesäännöt ovat kaikki ihmisen turvaksi ja parhaaksi. Samalla tavalla Jumalan kaikki käskyt suojelevat ihmistä vaaroilta. Siveyslaki on Jumalan tapa suojella ihmistä, ja ihmisen parhaaksi annettu. “Rakkauden käskyt” ovat yhteenveto 10 käskyn laista. (Matt 22:36-40, 19:19, Mark 12:31, Luuk 10:27) Ne eivät missään tapauksessa kumoa 10 käskyn lakia, (Matt 5:17-18, Luuk 16:17, Ilm 14:12, Matt 22:40) vaan ovat yhteenveto, ja tiivistelmä koko laista. Siveyslain toinen puolihan opettaa Jumalan rakastamista, ja toinen puoli lähimmäisten rakastamista.

        Jeesus opetti noudattamaan Isänsä käskyjä ja noudatti niitä myös itse. (Joh 15:10) (1 Joh 2:3-5, 3:4, 5:3, 2 Joh 5-6) 10 käskyn siveyslaki on rakkauden laki! Vaikka laki ei tee ihmistä vanhurskaaksi sillä on tärkeä merkitys kuitenkin ihmisen pelastuksessa varjelemassa synniltä. (Matt 19:17, Room 6:23)

        Kristus ei poistanut ristillä vielä syntiä maailmasta kokonaan, vaan syntiä tehdään edelleenkin, ja lakia tarvitaan herättämään synnin tuntoa, ja opettamaan mikä on syntiä. (Room 3:20, 31, 7:7, 12, 22, 13:8-10, 1 Tim 1:8-10, Gal 3:24 VKR, Gal 5:22-23) Jumalan laki muistuttaa ihmistä lähimmäisenrakkaudesta.

        Jeesus opetti että lähimmäisrakkaus ei koske vaan niitä ihmisiä jotka meitä rakastavat, vaan myös että meidän tulee rakastaa vihamiehiämmekin, ja rukoilla vainoojiemme puolesta. (Matt 5:43-48) Lähimmäisrakkaus ei tunne rajoja. Jotkut ovat antaneet henkensä toisen ihmisen puolesta. (Joh 15:12-13)

        Jeesus opetti liikuttavan kertomuksen laupiaasta samarialaisesta joka huolehti lähimmäisensä esimerkillisesti. (Luuk 10:25-37) Niin kuin ihminen kohtelee lähimmäistään, niin hän kohtelee myös Jumalaa. (Matt 25:45) Jeesuksen vuorisaarna opettaa paljon lähimmäisrakkaudesta. (Matt 5-7) Jumalasta lähtevä rakkaus sydämessä vaikuttaa lähimmäisrakkauden. (Room 5:5, 1 Joh 4:18-19) Ihminen kuitenkin käyttää itse omasta tahdostaan tätä Jumalan “agape” rakkautta, tai torjuu sen. (Joh 15:9-10, Apt 7:51, 1 Joh 4:7)

        Koko Raamattu puhuu Jeesuksesta ja rakkaudesta. Jeesuksen esimerkki on malli kristitylle jota tulee kaikessa seurata. Jeesus oli säälivä, rakkaudellinen, armahtava, lempeä ja aina pelkästään hyvään pyrkivä. Kun Jeesus oli pahoillaan synnistä, Hän kertoi asian selvästi ihmisen parhaaksi nuhdellen, mutta Hän ei vihannut syntistä, eikä vihastunut. Hän rakkaudessaan antoi aina syntiselle mahdollisuuden kääntyä pois pahoilta teiltään. Jeesus uhrasi henkensäkin ihmisen ja seurakunnan puolesta, ja rukoili murhaajilleenkin armoa. (Luuk 23:34, Gal 2:20, Ef 5:25)

        Seurakunnassa on rakkauden oltava vaikuttava voima. Tämä näkyy veljesrakkautena, (1 Joh 3:11,17, 4:11, Kol 3:4, Matt 18:35, Room 12:10, 1 Piet 1:22) Jeesuksen opetuslapset voidaankin tunnistaa siitä että heillä on rakkaus keskuudessaan. ( Joh 13:35)

        On syytä miettiä lähimmäisrakkauskäskyn velvoittavuutta. Oletko valmis uhraamaan lähimmäisesi hyväksi aikaasi, varojasi ja helliä tunteitasi? Huolehditko että varoitat lähimäistäsi kadotuksen tiestä, ja uhraatko evankeliumin viemisen eteen henkisiä, hengellisiä, taloudellisia ja teknisiä voimavarojasi mahdollisuuksiesi mukaan?

        Osteletko kaikkea ylellisyyttä yli tarpeesi, turhan ison talon, auton ja huvilan, mutta uhraukset ja kiinnostuksesi työssä lähimmäistesi eteen eivät kiinnosta Sinua kuin vähän? Herääkö säälisi heikon ja puutteenalaisen lähimmäisen hädässä? Laitako rahaa avustustileille? Velvollisuutemme on auttaa ja toimia köyhien ja kadotuksen tiellä kulkijoiden hyväksi. Jumalan lapsella on rakkauden käskyt mieluisana sydämenasiana, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. Rakkaus on ponnistuksia lähimmäistemme hyväksi.

        Kristillisyys on itsensä uhraamista lähimmäisten hyväksi. Jumala on armossaan järjestänyt että tästä työstä löytyy ihmisen onnen avaimet! Ihminen ei voi tulla onnelliseksi itsekkäästä oman edun tavoittelusta koskaan, mutta kun ihminen ymmärtää elää uhrautuvaa itsestään antavaa elämää lähimmäistensä hyväksi hän voi olla onnellinen!

        Tässä on onnen avaimet, työ lähimmäisten hyväksi Jumalan kunniaksi! (2 Kor 9:6, Mal 3:10, Gal 6:7-10, Ps 21:4, 73:28, Job 22:21)


        OPILLISET SYYTÖKSET, TAVAT JA VAIKUTTIMET?

        Raamatussa yksimielisyys ei tarkoita niinkään, että kaikki olisivat aina asioista samaa miltä, vaan että kristityt olisivat yksimieliset yhteydessä Herraan. Niin että he rakastaisivat toisiaan Herrassa, riippumatta erimielisyyksistään, ja seurakuntayhteyksistään. (Joh 13:34-35, Matt 22:36-40)

        Teologia on varsin laaja alue, ja oppimista riittää koko eliniäksi. Kaikilla ole aikaa hankkia suurta oppimäärää. Niinpä Jumala tahtoo että jokainen olisi vilpitön sille valolle ja ymmärrykselle minkä on saanut. (Luuk 12:47-48) Tämän perusteella meidät tuomitaan, että myös (Jaak 1:25, 2:10-12)

        Toisinaan ihmiset joutuvat vaikeuksiin seurakunnassaan erilaisista syistä, pettyvät, turhautuvat ja lähtevät pois. Syytä haetaan tavallisimmin muualta kuin itsestä, järkeistetään ja selitetään. Nöyryys ei riitä myöntämään virheitään, ja sopimaan riitojaan.

        Usein ihminen on ei ole löytänyt oikeata Hengen inspiraatiota, vaan toimii “sanainspiraation” voimassa sydämellä joka ei ole kokonaan kääntynyt. Näin hengelliset asiat jäävät käsittämättä. (1 Kor 2:13-14)
        Jotkut ovat oppineet uskoa perheessään, ja ovat seuranneet perheensä tapoja ja halunneet olla mieliksi vanhemmilleen, mutta uudestisyntyminen on jäänyt tapahtumatta. Turhauduttuaan ihminen etsii puolustusta luopumukselleen, ja olemattomalle uskolleen, ja hakee syitä opetuksesta pyrkien osoittamaan sen vääräksi. Mukana on väärinymmärrystä, katkeruutta, turhautuneisuutta, vihaa, valhetta, pilkkaa, yms.

        Kun opetuksia pyritään osoittamaan vääriksi toimitaan seuraavilla tavoilla:

        1. - Otetaan tekstinpätkiä irti asiayhteyksistään huomioimatta kokonaisuutta mitä asiasta on opetettu ja kirjoitettu, ja tulkitaan asia oman tavoitteen mukaan pyrkien osoittamaan opettaja, seurakunta tai opetus vääräksi. Näin usein halutaan tulkita Raamattuakin väärin, ja saadaan Raamattukin näyttämään ristiriitaiselta.

        2. - Jätetään huomioimatta aika, paikka, kirjoitusajan käsitykset ja tavat.

        3. - Ei ymmärretä että profetian Hengen lahja on sovussa Raamatun kanssa, ja oikean profetian Hengen lahjan omaava haluaa aina korottaa yksin Kristusta ja Raamattua.

        4. - Ei ymmärretä että Raamatun profeetatkin olivat erehtyviä ihmisiä. Jumala on antanut valoa eri aikakausille suunnitelmansa mukaan. Profeetat eivät voineet usein itsekään ymmärtää saamaansa sanomaa, ja olivat sen ajan yleisen tiedon varassa kuten muutkin ihmiset.

        5. - Monet ajattelevat tietävänsä seurakunnan opetuksesta enemmän kuin seurakunnassa tiedetään.

        6. - Ihminen pettää itseäänkin, ja ei ole vilpitön Jumalan edessä pyrkien osoittamaan omaa viisauttaan.

        Ellen G White, jolle Herra oli antanut profetian Hengen lahjan, puhui itse henkilökohtaisesti Adventtikirkon 1901 pääkonferenssissa näin: “ - Asettakaa minun sanani sivuun. Älkää lainatko minun sanojani koskaan ennen kuin osaatte Raamatun. Kun valitsette Raamatun ravinnoksenne, ruoaksenne ja juomaksenne, ja kun annatte Raamatun periaatteiden muovata luonnettanne, silloin osaatte ottaa paremmin vastaan neuvoja Jumalalta. Minä ylistän ja korotan edessänne tänään kallista Jumalan sanaa. Älkää toistako minun sanojani ja sanoko: “Sisar White sanoi niin ja näin” Ottakaa selville mitä Herra Israelin Jumala sanoo, ja tehkää sitten niin kuin hän käskee.” (Manuscript 43, 1901, Selected Messsages III, s. 33)

        Lisää aiheen läheltä:
        http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
        - “Profetian Hengen lahja/ Väärät profeetat/ Ellen G White” Osasto. 10.
        - “Hyvien ja pahojen voimien taistelu” Os. 10.
        - “Pyhän Hengen lahjat ja toiminta. Henkikaste” Os. 1.
        - “Armolahjojen toiminta lopunaikana” Os. 1.
        - “ Raamattu Jumalan sanana ja auktoriteettina” Os. 2.
        - “Onko Adventtikirkolla oma Raamattu?” Os. 2.
        - “Ihmisten tekemät filosofiat ja todellinen elämänviisaus” Os. 5.
        - “Väittelyt, viisautta vai tyhmyyttä?” Os. 5.
        - “Lähimmäisrakkaus” Os. 5.
        - “Mitä usko on?” Os. 5
        - “Pyhitys maailmassa” os. 5.
        - “Mikä on oikea uskonto?” Os. 7.
        - “Adventtikirkon synty” Os. 7.
        - “Lahkot. Mitä tarkoittaa lahkolaisuus?” Os. 7.
        - “Seurakuntayhteyden tarpeellisuus” Os. 7.
        - “Evankeliumin oikea opetus” Os. 7.
        - “Miten Adventtikirkossa suhtaudutaan muiden seurakuntien uskoviin?” Os. 7
        - “Miksi monia seurakuntia? Os. 7.
        - “Pilkkaajat lopun aikana” Os. 9.
        - “Varhaisadventismi ja 22.10.1844 pettymys” Os. 9.
        - “Ateismi” Os. 15.


    • Puhdasta evankeliumia on vastustettu halki ihmiskunnan historian ja loppua kohden tahti taas kiihtyy.

      Ei tämä mitään uutta ole.
      Kukaan ei menetä yöuniaan, mutta henkilökohtaisesti lähimmäisteni tähden olen pahoillani.

      Kuitenkin luotan oikeudenmukaisen Jumalan tuomioperusteisiin. Luuk 12:47-48.

      Joillakin ihmisillä kun he luopuvat seurakunnasta, menee koko loppuelämä etsiä syitä turhautumiselleen, ja perustella sitä ympäristölleen, etsiä hyväksyntää itselleen ja teolleen kun omatunto syyttää, vaikka valheen ja harhaanjohtamisen keinoin.

      Itsepetos on kamala asia, valehdella itselleen.

      En tunne henkilökohtaisesti syytössivujen kirjoittajia, enkä halua tutustuakaan, ja kerron tässä vain yleisesti, en henkilökohtaisesti kenestäkään.

      He ovat tervetulleita takaisin seurakuntaan aina kun tahtovat.

      Jumalan siunausta
      jari laurila

      MITEN ADVENTTIKIRKOSSA SUHTAUDUTAAN MUIDEN SEURAKUNTIEN USKOVIIN?
      Adventtikirkko on ehkä maailman suvaitsevaisin kirkko asenteissaan, ja suhtautumisessa muiden seurakuntien jäseniin. (Joh 13:34-35) Adventtikirkko on myös todennäköisesti maailman suvaitsemattomin kirkko suhteessa synnin harjoittamiseen. (Ilm 12:17, 1 Joh 3-4, Jaak 1:25, 2:10-12, Luuk 16:17)

      Mikään kirkko maailmassa ei opeta niin kauniisti ja avoimesti uskovista jotka ovat muissa seurakuntayhteyksissä:

      Adventtikirkon tunnustus vapaasti kirjoittajan mukaan;

      - “Adventtikirkko kannattaa ja tunnustaa kaiken Kristusta korottavan toiminnan kaikissa katolisissa ja protestanttisissa seurakuntayhteyksissä. Kaikissa näissä piireissä on Jumalan lapsia, vilpittömiä sieluja, (rehellisiä ymmärrykselleen oikeasta ja väärästä) yksilöinä, jotka seuraavat ja korottavat Jeesusta Kristusta sen ymmärryksen ja valon mukaan minkä omistavat ja ovat saaneet. Jumalan kansaa on tänään (2006) enemmän muissa piireissä kuin Adventtikirkossa.”

      Jumalan kansa on siis hajallaan eri piireissä yksilöinä. Adventtikirkossakin Jumalan lapset ovat yksilöitä. Jeesus opetti että rikkavilja ja vehnä kasvavat yhdessä elon loppuun asti (ajan loppuun) saakka. Seurakunnan jäsenet koostuvat aina hyvin erilaisista ihmistä, jotka ovat erilaisilla oman hengellisen kasvunsa tasoilla ja vaiheilla. Siksi ihmisellä ei ole oikeutta tuomita. Ihminen voi aina muuttaa tapansa, ja kasvaa kristillisyydessä. Jotkut kylmenevät pois seurakuntayhteydestä, (Hebr 10:24-25) ja jotkut ovat palavina öljyä lampuissaan. (Matt 25:1-13, 24:45-51)

      Oikeudenmukainen Jumala tuomitsee oikeudenmukaisesti, ja huomioi ihmisen vilpittömyyden. (Luuk 12:47-48)

      Ajan lopulla kristikunta tulee Raamatun mukaan jakaantumaan kahtia. (Ilm 13) Jakaantuminen tapahtuu niihin jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille, (Matt 5:17-18, 7:20-23) Jeesuksen todistukselle, (Ilm 19:10) ja uskovat Jeesukseen. (Ilm 14:12)

      Toinen ryhmä kumartaa petovaltaa, ja sen johtajia, jotka vaativat Jumalalle kuuluvaa kunnioitusta itselleen. Tämä “petovalta” on uskonnollisen ja poliittisen vallan yhdistelmä. (Ilm 13:12-18, 14:9-13) Jumalan valtakunta tulee, ja voittaa. Suuri Babylon tuhoutuu. (Ilm 18, Dan 2:44)

      Lisää aiheeseen liittyvää:

      http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli

      Raamattuopetukset:

      - "Mikä on oikea uskonto?" Osasto 7.
      - "Ovatko Jumalan käskyt voimassa uudenkin liiton aikana?" Os. 4.
      - "Ristillä kumoutuneet käskyt ja lopunajan harhaoppi" Os. 4.
      - "Jumalan lapseus" os.5
      - "Pyhitys maailmassa" os. 5
      - "Miten Jumalan kansa yhdistyy yhdeksi laumaksi?" Os. 7.
      - "Pilkaajat lopun aikana." Os. 9.
      - "Antikristus" Os.10.

      EVANKELIUMIN OIKEA OPETUS
      Koko Raamatun opetuksen keskus on Jeesus Kristus. (Joh 14:6, 18:37)

      Mikään muu oppi ei ole kristillistä. (Joh 5:39-40) Vain Jeesuksen Kristuksen kautta ihminen voi pelastua. (Mark 16:15-16, Joh 3:16, Apt 16:31, Room 10:9) Usko on uskoa Jeesukseen. (Ef 2:8, 1 Piet 1:5, Joh 3:2, Ilm 14:12)

      Maailmassa on paljon oppeja jotka pettävät ihmisiä. (Matt 7:20-23, 1 Joh 2:3-4,5, Room 16:18) Lopun aikana väärät opit ovat yleistyneet ja yleistyvät edelleen. (Matt 24:4-5,11,23-26,1 Tim 4:1-5, 2 Tess 2:3-12, Ilm 13) Vain Jumalan armon evankeliumi Kristuksessa voi poistaa synnin, ja nostaa sielun oikeaan toivoon, (1 Piet 1:3, Room 12:12, 15:13) ja pelastusvarmuuteen. (1 Joh 1:7-9, Matt 12:21, 1 Joh 3:1-3)

      Jeesus itse sanoi opettajista: “Se joka esittää omia ajatuksiaan, tahtoo kunniaa itselleen. Mutta se joka tahtoo kunniaa lähettäjälleen, puhuu totta. Hänessä ei ole vääryyttä.” (Joh 7:18) Oikea opettaja etsii Jumalan ja Kristuksen kunniaa. Oikea opettaja pyrkii itse vähenemään ja korottamaan Kristusta. (Joh 3:30)

      Jumala tutkii opettajat tarkasti. (Jaak 3:1-2) Kaikki ihmiset tekevät erehdyksiä. (1 Joh 2:1-2) Jokaisen on jatkuvasti pyrittävä korjaamaan vajavaisuuksiaan kun puutteensa itse havaitsee, jos aikoo Jumalan valtakuntaan. (Luuk 12:47-48, Hebr 6:1-2) Jos joku tahtoo noudattaa Jumalan tahtoa, pääsee perille onko Raamatun Kristuksen oppi Jumalasta. (Joh 7:16-17, Mark 1:15,17,22,27)

      Todellinen opetuslapsi “vihaa omaa elämäänsä” ja “kantaa ristiänsä.” (Luuk 14:26-27, 1 Kor 1:18) Kieltää itsensä. (Joh 4:34, 2 Tim 2:10-13) Rakastaa. (Joh 13:34-35, 14:15,26, 15:7,10, 1 Joh 3:18-24) Tuottaa hyvää hedelmää. (Joh 15:8, Gal 5:22-25; Matt 7:15-17,20, Luuk 3:8, Jaak 3:17)

      On erityisen tärkeätä että opettaja herättää Jumalan rakkautta, ja Jumalan rakkauden kaipuuta. Jumala on rakkauden Jumala. Luoja ei ole ankara vaatija, käskijä ja rankaisija, vaan rakastava Isä! (Joh 16:27, 17:23, 1 Joh 4:16, Ef 1:2, 2 Kor 1:3, Jaak 1:17) Kun ihminen ymmärtää Jumalan rakkauden, voi elävä sielu kokea rakkauden. Rakkaus ja pelastus on evankeliumin tarkoitus. (Matt 22:36-40, 5:16) Tässä rakkaudessa kääntynyt sielu voi välittää pelastuksen armoa edelleen. Rakkaudessa ihminen on onnellinen, ja vapautuu synnin taakasta. (Hebr 4:16, Joh 1:14,17) Kristus tuli maailman rakkauden vuoksi, vapauttamaan ihmiset ihmisten tekemistä käskyistä. (Matt 15:8-9)

      Seurakunnassa uuden liiton pappeja asetetaan opettajiksi. (1 Kor 12:28) Raamattu antaa opettajien valintoihin valtuudet. (Matt 28:18-20, Ef 4:11) Jokainen uuden liiton pappi on kutsuttu evankeliumin työhön. (1 Piet 2:9)

      Väärien opettajien tunnusmerkkejä; (1 Tim 4:1, 1 Joh 4:1, Apt 20:29-30, 2 Kor 11:1-15, Tiit 1:8-12, 1 Tim 6:3-8, 1:6-7, Gal 1:6-10, 2 Piet 2:1-3, Jer 2:8, 10:21, 50:6, 23:1, Jes 56:11, Hes 34:2, Sak 11:17)

      Raamatun opetukseen ei kukaan saa tuoda mitään lisää. (2 Joh 9, Ilm 22:18, 1 Tim 1:3) (2 Tess 5:20-21, Ilm 19:10)

      Monet kulkevat eksyksissä koska eivät tunne kirjoituksia. (Matt 22:29) Monet luulevat omaa tietään oikeaksi. (San 16:25) Oppiminen Raamatun sanasta on siksi ensiarvoisen tärkeätä. (1 Tess 2:13, Kol 3:16, 2 Kor 4:3-4, 1 Tess 2:13, 1 Piet 1:21, 2 Tim 3:16, 1 Joh 4:1-6)

      Jeesuksen totuus tekee ihmisestä vapaan (Joh 8:31-32) Tämä vapaus tarkoittaa että Jumalan Vapauden ja täydellisyyden laki (10 käskyn siveyslaki) ei ole ihmisyksilöä syyttämässä. Ihminen on vapaa lain syytöksistä. Jumalan lapsi noudattaa parhaan kykynsä mukaan Jumalan käskyjä. (Jaak 1:25, 2:10-12, 1 Joh 3:4, 5:3, 2 Joh 6)

      Aiheeseen liittyvää lisää:

      Raamattuopetukset:
      - “Ristillä kumoutuneet käskyt ja lopunajan harhaoppi”
      - “Raamattu Jumalan sanana ja auktoriteettina”
      - “Pelastus uskon, armon vai tekojen kautta?”
      - “Paavali ja laki. Onko Kristus siveyslain loppu?”
      - “Väittelyt. Viisautta vai tyhmyyttä?”
      - “Mitä usko on?”
      - “Pyhitys maailmassa”
      - “Mikä on oikea uskonto?”
      - “Lahkot. Mitä tarkoittaa lahkolaisuus?”
      - “Seurakuntayhteyden tarpeellisuus”
      - “Pilkkaajat lopun aikana”
      - “Antikristus”
      - “Hurmokset ja ihmeet”
      - “Hyvien ja pahojen voimien taistelu”
      - “Katumus kääntymys ja syntien tunnustaminen”

      • MIKSI?

        MIKSI TUO MASSAPOSTAUS MUIDEN TEKEMÄÄN ALOITUKSEEN?
        TEET TÖRKEÄSTI PILATESSASI KIRKKOSI ULKOPUOLISTEN KESKUSTELUALOITUKSET!


      • MIKSI? kirjoitti:

        MIKSI TUO MASSAPOSTAUS MUIDEN TEKEMÄÄN ALOITUKSEEN?
        TEET TÖRKEÄSTI PILATESSASI KIRKKOSI ULKOPUOLISTEN KESKUSTELUALOITUKSET!

        Siksi että oppisit ymmärtämään.

        Kirjeet olivat taas siististi kirjoitettuna, ja Raamattuopetukseni vain lisänä nimeni alla.
        Hyvien tapojen mukaista ja siistiä.

        Massahaukkujat saavat nyt vaan tyytyä tilanteeseen.

        Jumalan siunausta ja -vilpittömyyttä Raamatussa Teille'
        jari laurila


      • ÄLÄ TULE
        jarlau kirjoitti:

        Siksi että oppisit ymmärtämään.

        Kirjeet olivat taas siististi kirjoitettuna, ja Raamattuopetukseni vain lisänä nimeni alla.
        Hyvien tapojen mukaista ja siistiä.

        Massahaukkujat saavat nyt vaan tyytyä tilanteeseen.

        Jumalan siunausta ja -vilpittömyyttä Raamatussa Teille'
        jari laurila

        ÄLÄ TULE MUIDEN ALOITUKSIIN OPPEINESI.
        OLET KUIN NORSU POSLIINIKAUPASSAKUN TULET VIESTIESI KANSSA, JOITA EI KUKAAN LUE.
        EN KERTAKAIKKIAAN LUE PÄTKÄÄKÄÄN KOPIOIDUISTA TEKSTEISTÄSI JOTKA LAITAT .
        JOKAINEN NIISTÄ ON OLLUT JO SATA KERTAA TYRKYLLÄ JA YHTÄ VÄÄRÄÄ KUIN ENNENKIN.


      • ÄLÄ TULE kirjoitti:

        ÄLÄ TULE MUIDEN ALOITUKSIIN OPPEINESI.
        OLET KUIN NORSU POSLIINIKAUPASSAKUN TULET VIESTIESI KANSSA, JOITA EI KUKAAN LUE.
        EN KERTAKAIKKIAAN LUE PÄTKÄÄKÄÄN KOPIOIDUISTA TEKSTEISTÄSI JOTKA LAITAT .
        JOKAINEN NIISTÄ ON OLLUT JO SATA KERTAA TYRKYLLÄ JA YHTÄ VÄÄRÄÄ KUIN ENNENKIN.

        Mene rauhassa ohitseni.

        Minä olen vapaa osallistumaan kaikkeen keskusteluihin täällä.

        Tämä on keskustelupalsta johon jokainen voi vapaasti osallistua.

        Aikuisena ihmisenä varmasti ymmärrät jos mietit asiaa.

        Jumalan siunausta'
        jari laurila


      • näetkö?
        jarlau kirjoitti:

        Mene rauhassa ohitseni.

        Minä olen vapaa osallistumaan kaikkeen keskusteluihin täällä.

        Tämä on keskustelupalsta johon jokainen voi vapaasti osallistua.

        Aikuisena ihmisenä varmasti ymmärrät jos mietit asiaa.

        Jumalan siunausta'
        jari laurila

        KUN KERRAN SÄÄNNÖT KIELTÄVÄT MASSAPOSTAUKSEN ON NIITÄ SYYTÄ NOUDATTAA. MUUTEN SAAT HÄVYTTÖMÄN MIEHEN MAINEEN, JOKA SINULLA JO ONKIN.
        OLET TÖRKEIN SÄÄNTÖJEN VIISTÄJÄ MITÄ OLEN NÄHNYT ENIRON PALSTOILLA.
        SINUN TYYLISTÄSI EI TIETÄEN KUKAAN HYVÄKSY ITSELLEEN
        SIELUNHOITAJAKSI.
        METSURIN RISUSAVOTTA VOISI OLLA SINULLE SOPIVIN PAIKKA TÄSSÄ MAASSAMME.
        SEKIN TUOLLA SYRJÄSUOMESSA HARVAANASUTULLA ALUEELLA.


      • näetkö? kirjoitti:

        KUN KERRAN SÄÄNNÖT KIELTÄVÄT MASSAPOSTAUKSEN ON NIITÄ SYYTÄ NOUDATTAA. MUUTEN SAAT HÄVYTTÖMÄN MIEHEN MAINEEN, JOKA SINULLA JO ONKIN.
        OLET TÖRKEIN SÄÄNTÖJEN VIISTÄJÄ MITÄ OLEN NÄHNYT ENIRON PALSTOILLA.
        SINUN TYYLISTÄSI EI TIETÄEN KUKAAN HYVÄKSY ITSELLEEN
        SIELUNHOITAJAKSI.
        METSURIN RISUSAVOTTA VOISI OLLA SINULLE SOPIVIN PAIKKA TÄSSÄ MAASSAMME.
        SEKIN TUOLLA SYRJÄSUOMESSA HARVAANASUTULLA ALUEELLA.

        Olen vastannut Sinulle jo hyvin mitä tulee mm. postiini.

        Turha yrittää minua ärsyttää, minulla ei verenpaine liikahda eikä ilmekään rävähdä, eikä pulssi kiihdy yhtään.

        "Urheijan sydän" niin kun lääkäri sanoi, lyö 40 lyöntiä minuutissa jatkuvasti rauhassa.

        Sopiiko Sinulle että katsot peiliin kielenkäyttöäsi, ja jatkat matkaasi rauhassa, ja ohitat minut rauhassa.

        Siunausta paljon ja hyvää kesää
        jari laurila


      • SEHÄN SOPII
        jarlau kirjoitti:

        Olen vastannut Sinulle jo hyvin mitä tulee mm. postiini.

        Turha yrittää minua ärsyttää, minulla ei verenpaine liikahda eikä ilmekään rävähdä, eikä pulssi kiihdy yhtään.

        "Urheijan sydän" niin kun lääkäri sanoi, lyö 40 lyöntiä minuutissa jatkuvasti rauhassa.

        Sopiiko Sinulle että katsot peiliin kielenkäyttöäsi, ja jatkat matkaasi rauhassa, ja ohitat minut rauhassa.

        Siunausta paljon ja hyvää kesää
        jari laurila

        VAIHTOKAUPPA SOPII HYVIN!
        SINÄ LOPETAT MASSAPOSTAUKSESI JA MINÄ LOPETAN NIISTÄ VALITTAMISEN.
        LOPETAMME TASAN YHTÄAIKAA!
        VÄÄRÄSTÄ ON SANOTTAVA SUORAAN EIKÄ KIERTELEMÄLLÄ JA TYHMEMMILLE NIIN ÄÄNEKKÄÄSTI ETTÄ TEHOAA!


      • SEHÄN SOPII kirjoitti:

        VAIHTOKAUPPA SOPII HYVIN!
        SINÄ LOPETAT MASSAPOSTAUKSESI JA MINÄ LOPETAN NIISTÄ VALITTAMISEN.
        LOPETAMME TASAN YHTÄAIKAA!
        VÄÄRÄSTÄ ON SANOTTAVA SUORAAN EIKÄ KIERTELEMÄLLÄ JA TYHMEMMILLE NIIN ÄÄNEKKÄÄSTI ETTÄ TEHOAA!

        Valitan etten voi luvata koska en voi Sinua tunnistaa.
        Muuten kyllä.

        Jos kerrot mikä on nimimerkkisi, niin kunnioitan pyyntöäsi mielelläni tietysti olla laittamatta Sinulle postiani.

        Siunausta
        jari laurkila


      • SIITÄ ON KYSE
        jarlau kirjoitti:

        Valitan etten voi luvata koska en voi Sinua tunnistaa.
        Muuten kyllä.

        Jos kerrot mikä on nimimerkkisi, niin kunnioitan pyyntöäsi mielelläni tietysti olla laittamatta Sinulle postiani.

        Siunausta
        jari laurkila

        SINUN PITÄÄ LOPETTAA MASSAPOSTAUS NIIN LOPPUVAT MYÖS VALITUKSRT.
        MINÄ OLEN TÄSSÄ VAIN KÄYMÄSSÄ SILLOIN TÄLLÖIN JA TEEN VUOROTYÖTÄ. KUN OLEN HAVAINNUT MUIDENKIN VALTTAVAN,NIIN AUTAN HEITÄ.
        MONTA VALITTAJAA VÄSYY HITAAMMIN KUIN YKSI.
        TOIVON JOKAISTA NUUTAKIN OSALLISTUMAAN YHTESEEN HYVÄÄN SIIVOUSTALKOOTOIMINTAAMME.
        OLEN SAMAA MIELTÄ NOIDEN TOISTEN KANSSA, ETTÄ SINUN/ TEIDÄN PUUHANNE EIVÄT OLE SÄÄNTÖJEN TARKOITUSTA EDISTÄVIÄ.


      • SIITÄ ON KYSE kirjoitti:

        SINUN PITÄÄ LOPETTAA MASSAPOSTAUS NIIN LOPPUVAT MYÖS VALITUKSRT.
        MINÄ OLEN TÄSSÄ VAIN KÄYMÄSSÄ SILLOIN TÄLLÖIN JA TEEN VUOROTYÖTÄ. KUN OLEN HAVAINNUT MUIDENKIN VALTTAVAN,NIIN AUTAN HEITÄ.
        MONTA VALITTAJAA VÄSYY HITAAMMIN KUIN YKSI.
        TOIVON JOKAISTA NUUTAKIN OSALLISTUMAAN YHTESEEN HYVÄÄN SIIVOUSTALKOOTOIMINTAAMME.
        OLEN SAMAA MIELTÄ NOIDEN TOISTEN KANSSA, ETTÄ SINUN/ TEIDÄN PUUHANNE EIVÄT OLE SÄÄNTÖJEN TARKOITUSTA EDISTÄVIÄ.

        Olen vastannut jo, enkä enää samaan asiaan vastaa.

        Ilmoita nimimerkkisi, eli ymmärrä mitä olen jo vastannut.

        Sinulla voi olla jotakin onglmia nyt kun lukee kirjaimiasi.
        Huolehdi terveydestäsi hyvin.

        Masennus aiheuttaa joskus jauhamista. Olen kokenut.

        Heti kun ilmoitat mitä nimimerkkiä vältän, niin asia onnistuu ja et minua tapaa.

        Siunausta paljon ja hyvää kesää
        jari laurila


      • LOPETA MASSAPOSTAUS
        jarlau kirjoitti:

        Olen vastannut jo, enkä enää samaan asiaan vastaa.

        Ilmoita nimimerkkisi, eli ymmärrä mitä olen jo vastannut.

        Sinulla voi olla jotakin onglmia nyt kun lukee kirjaimiasi.
        Huolehdi terveydestäsi hyvin.

        Masennus aiheuttaa joskus jauhamista. Olen kokenut.

        Heti kun ilmoitat mitä nimimerkkiä vältän, niin asia onnistuu ja et minua tapaa.

        Siunausta paljon ja hyvää kesää
        jari laurila

        LOPETA MASSAPOSTAUS NIIN ASIAT JÄRJESTYY IHAN ITSESTÄÄN.
        KAIKKIONSINUSTAKIINNI.KUNSINÄTEETOIKEINEIKUKAANSINUASYYTTELEKÄÄN.TULIKOASIANYTSELVÄKSI?


      • LOPETA MASSAPOSTAUS kirjoitti:

        LOPETA MASSAPOSTAUS NIIN ASIAT JÄRJESTYY IHAN ITSESTÄÄN.
        KAIKKIONSINUSTAKIINNI.KUNSINÄTEETOIKEINEIKUKAANSINUASYYTTELEKÄÄN.TULIKOASIANYTSELVÄKSI?

        Olen vastannut jo moneen kertaan.
        Nyt laitan koneen kinni ja lähden toisaalle.

        En ole massapostittaja, vaan hyvien tapojen mukainen!
        Perustelin asian.
        Hellitä kiukultasi, ja lue niin että ymmärrät.

        Ymmärrä tämä.

        Loppu. Aamen.

        Siunausta
        jari laurila


      • KIITOS VIESTISTÄSI
        jarlau kirjoitti:

        Olen vastannut jo moneen kertaan.
        Nyt laitan koneen kinni ja lähden toisaalle.

        En ole massapostittaja, vaan hyvien tapojen mukainen!
        Perustelin asian.
        Hellitä kiukultasi, ja lue niin että ymmärrät.

        Ymmärrä tämä.

        Loppu. Aamen.

        Siunausta
        jari laurila

        PALSTANSÄÄNTÖJENMUKAANOLETMASSAPOSTITTAJAVAIKKAOMANMÄÄRITELMÄSIMUKAANETSITÄOLISIKAAN.
        TÄÄLLÄONNÄHTYETTÄADVENTISTIAINATULKITSEEKAIKKIENASIOIDENMERKITYKSETOMALLATAVALLAANJOKAPOIKEAANORMAALISTAMERKITYKSESTÄ
        NÄINONTEIDÄNOPPINNEKINTEHNYT SEONTULKINTAAJATAASTULKINTAAJOLLEEILÖYDYDYMITÄÄNTUKEATAVALISESSATAVASSATULKITTAVANSANANMUKAAN.
        OLET MAHDOTTOMIN INTTÄJÄMITÄ OLEN KOSKAAN TAVANNUT.
        OIKEIN PAATUNUT SELLAINE.
        KUVITTELET ITSESTÄSI MONINVERROIN ENEMMÄN KUIN OIKEASTI OLETKAAN.
        SINUNN POSTAUKSESI EI SISÄLÖLLTÄÄNKÄÄN OLE MITÄÄN JUMALAN SANAA.
        ARTIKKELSIVILISEEVIRHEITÄSEKÄASIOISSAETTÄVIESTINTÄTAVASSASI.


    • Viisi leipää

      Voisiko tänne saada luettavaksi tämä kohuttu.

      - Viisi leipää mutta ei yhtäkään kalaa.

      Avaukseksi ja Uusintana!

      Tätä pyytäen ystävällisesti.

      • Kopioikaa nopeasti koneillenne, ennenkuin adventistijohtajat säntäävät taas poistamaan:

        “Minut kasvatettiin ja opetettiin yhdessä Amerikan suurista kulteista”, sanoo Skip Baker. Aikuisena hän työskenteili maailman kirkon päämajassa valokuvaajana. Seitsemännen Päivän Adventistien pääkonferenssin johtajat olivat päättäneet projektista, jossa Jeesuksen ”5 leipää ja 2 kalaa” viidelle tuhannelle ihmiselle ruuaksi -ihme oli valittu yhden syksyn teemaksi.

        Työskennellessään tuossa projektissa Skip huomasi kireyttä yhden teologin, Desmond Fordin ja kirkon johdon välillä, aivankuin Lutherin ravistellessa katolista kirkkoa aikanaan. Ford oli ottanut esiin Tutkivan Tuomion Opin ja sen, ettei Raamatusta löytynyt tuolle opille tukea.
        Tuolloin hän ei vielä aavistanut, että hänen “5 leipää eikä yhtään kalaa juttunsa” toimisi katapulttina, joka heittäisi hänet kyseenalaistamaan asioita kirkostaan, joita hän ei koskaan ennen ollut uskaltanut kyseenalaistaa.

        Hän valokuvasi kirkon päämajassa, joka tuolloin oli Washington D.C.:n Takoma Parkissa. Kun hän kuvasi kaloja ja leipiä projektia varten, eräs “vanhin” pääkonferenssista tutki hänen asetelmiaan ja sanoi sitten: “noiden kalojen on lähdettävä.”

        Skip ihmetteli, mutta toinen oli jyrkkänä, kaloja ei saa tulla kuviin. Sitten Skip tajusi: ”koska Ellen G. White, Seitsemännen Päivän Adventismin uranuurtaja “profeetta” , sanoi olleensa kasvissyöjä, Jeesuksen itsensä on täytynyt tehdä suuri virhe monistaessaan kaiken tuon “lihan” 5000 ihmiselle syötäväksi. Kuvitelkaa Jumalan Poika teki virheen, jonka vasta Hänen ”pienempi valonsa” 1800 vuotta myöhemmin huomasi ollessaan kasvissyöjä?” Skip anoi ja pyysi, että kalat saisivat olla tuossa kuvassa, mutta riitely jatkui ja niin he menivät yhdessä taiteellisen johtajan puheille, jonka Skip luuli tukevan kalojen kuulumista kuvaan.

        Mutta asiakas on aina oikeassa ja asiakas ei halua kahta kalaa kuvaansa, niinpä kalat otettiin pois ja kuvaan jäi vain 5 leipää, joita ei mitenkään voinut yhdistää Kristuksen ihmeeseen. Kuva julkaistiin pääkonferenssin lehdessä myöhemmin. Silloin Skip ei tiennyt, että Kristus ei ollut Seitsemännen Päivän Adventismin keskipiste lainkaan eikä ollut ollut koko kirkon historian aikana. Kuinka joku voi kasvaa kirkossa ja luulla olevansa kristitty, kun Jeesus ihmeineen ei ollut ”kosher”(puhdas) tälle kirkolle. Jeesus oli väärässä ja Ellen G. White oikeassa. “Yht´äkkiä tajusin kuuluvani kulttiin” sanoo Skip.

        Tässä vaiheessa Skip oli jo saanut vahingossa luettavakseen White säätiön holvista Ellen Whiten kirjeen Joseph Batesille (13.5.1847), josta käy ilmi, että Ellen opetti Suljetun Oven Oppia yli kymmenen vuotta 1840-luvulla ja näki sitä tukevia näkyjä. Opin mukaan kukaan ei voinut pelastua 22.10.1844 jälkeen (paitsi Ellenin oppien ja näkyjen seuraajat milleristeistä).

        Skipin työkaverit eivät uskoneet kirjeen olemassaoloon ja sanoivat sen olleen varmasti väärennös. Lopulta kun pääkonferenssin Ron Graybill hoputti Skippiä erään Ellenin taulun kuvaamisessa, Skip lupasi kiirehtiä, jos saisi nähtäväkseen tuon kirjeen. Hän ei kuvitellut saavansa sitä nähtäväksi, mutta Ron kysyikin, oliko kirje vapautettu oppineiden nähtäväksi. Kun Skip sanoi nähneensä sen 1971, Ron toi kuvan hänelle ja poistui huoneesta ja Skip sai otettua kirjeestä valokuvan.
        Hän tunsi olevansa kuin mormooni, joka pääsee mormonien holviin Salt Lake Cityyn kuvaamaan Joseph Smithin pakottamien 12 miehen allekirjoittamaa paperia, jossa he vakuuttavat nähneensä kultaiset levyt.

        Valokuvat kirjeestä on nähtävissä sivulla:
        http://www.truthorfables.com/EGW_to_J.Bates_1847.htm

        Ellenin käsin kirjoittamassa kirjeessä oli myös kaksi Batesin merkintää, joista käy ilmi, että Bates tiesi, mistä Ellen oli varastanut kirjoittamansa jo silloin. Kolmannen sivun jälkeiset sivut on hävitetty. Mitä niin pahaa on sen jälkeen kirjoitettu, että se oli poistettava. Ilmeisesti kuitenkin jotain niin tyrmistyttävää, että suljetun oven oppikin jäi pieneksi sen rinnalla.

        Kukaan ajatteleva adventisti, joka lukee Batesille kirjoitetun kirjeen ei voi enää pitää Elleniä Jumalan tosi profeettana. Näkyihinsä perustuen Ellen opetti Suljettua Ovea totena. Ellen tiesi Batesin olevan suljettuun oveen uskova ja halusi näyttää tälle, että näyt vahvistivat tuon uskon. Ellen myös mainitsee, että Turnerin julkaisut samasta aiheesta olivat hänellä talossa, mutta että hän ei lukenut niitä, koska lukeminen ”vaurioitti” tuolloin hänen päätään. Mutta Ellenin näyt myötäilivät Turnerin opetuksia Day Star ja Hope of Israel Extrassa. Ellen ei muka lukenut kotonaan olevia kirjoituksia, vaan näki muka nuo samat asiat näyssä.

        William Miller saarnasi Jeesuksen toista tulemusta 1843 ja lopulta 1844. Ihmiset myivät maatalonsa ja odottivat tempaamistaan, jota ei tullut, vaan tuli ”Suuri Pettymys”. Mutta nyt kirjeestä näkyy keksitty viivästys, jolloin Jeesus meni Pyhästä Kaikkein Pyhimpään taivaassa ja ovi oli suljettu. Näin uskoivat Turner ja Hale, Bates ja Ellen.

        Skip sai kirjeestä valokuvan aikana, jolloin kirkon vanhimmat pitivät Des Fordille kuulusteluja, koska hän piti suljetun oven opista tullutta Pyhäkköoppia epäraamatullisena. Tietenkään se ei ollut raamatullinen, koska vain Ellenin väärät näyt puolustivat sitä.

        Vuonna 1980 kaikki yrittivät selvittää mihin Tutkivan Tuomion Oppi perustui, Raamattuun vai Ellen Whiteen. Jokainen ajatteleva adventisti olisi jättänyt kirkon, kun he olisivat nähneet asiat selvästi niin kuin ne olivat, mutta kirkko peitteli tosiasiat ja harhautti Adventist Review-lehden maallikkolukijoita. Niinpä ajattelevampien adventistien täytyi lukea epävirallista Spectrum-lehteä, jota kirkon oppineet julkaisivat ja jota oli pidetty kuivana ja vaikeasti luettavana. Nyt jokaisen, joka halusi tietää missä mennään, täytyi lukea sitä.

        Raymond Cottrell osasi pikakirjoitusta ja tallensi Glacier Viewissa 120 oppineen ja Fordin salaiset puheet suljettujen ovien takana ja julkaisi ne Spectrumissa (Vol 11 #2). Selvisi, että kirkon johtajat olivat johtaneet maallikkojaan harhaan kaksinaamaisesti ja petollisesti. Ensin oppineet äänestivät Fordin tuhatsivuisena esittämän kannan puolesta.
        Professorit äänestivät Fordin hyväksi, mutta johtajat lensivät takaisin Washingtoniin ja painoivat tapahtumista täysin päinvastaisen jutun Adventist Review-lehteen. Asiasta perilläolevat adventistit kauhistuivat nähdessään kirkon johtajien valheet tapahtumista ja Fordin nitistämisen suljettujen ovien takana. He eivät uskaltaneet kertoa totuutta, koska totuus oli, että Tutkivan Tuomion Oppia ei voitu perustella yksin Raamatulla, vaan tarvittiin Ellen G. Whiten kirjoitukset. Vain Ellenin kirjoitukset pelastivat tuon opin, sillä hänen kirjoituksensahan oli pakottanut Suljetun Oven opin kirkkoon, kun se oli syntynyt ja sitten tuota suljetun oven oppia oli pitänyt piilotella ja peitellä ja taas Ellen käytti erään oppineen kirjoituksia hyväksi muuttaessaan Suljetun oven opin Tutkivan Tuomion Opiksi.

        1980 kirkon johtajilla oli salaisen Batesin kirjeen tultua julki mahdollisuus muuttaa Raamattu Ellen Whiten kirjoitusten yläpuolelle, mutta he hylkäsivät tuon mahdollisuuden, kuten 5 kertaa aikaisemminkin, kun se oli melkein tullut esiin suljettujen ovien takaa.

        Adventtikirkon Irlantilainen johtaja Albion Ballenger joutui 1905 pääkonferenssin kuulusteluun (koska opetti Raamattua yli Ellenin = oma huomutukseni) ja johto hylkäsi Raamatun ja pani Ellenin kirjoitukset Kirjoitusten yläpuolelle. Pääkonferenssin johtajat melkein hyväksyivät totuuden Tutkivasta Tuomiosta 1919 Raamattukonferenssissa. Joka kerta istunnot pidettiin suljettujen ovien takana ja kirkon jäsenille kerrottiin vastoin totuutta, että ”harhaoppisten” oli todettu olleen väärässä. Kuinka monet kultit ovat tehneet samoin, kun ”pyhää lehmää” on uhattu?

        Näin kultit pitävät jäsenensä uskossa, että heidän uskonsa perustuu puhtaasti kirjoituksiin, vaikka tosiasiassa ne niin usein perustuvat valheisiin kulttien omassa historiassa. Koska Skip Baker oli aitiopaikalla seuraamassa, kuinka kirkko kontrolloi ”tosiasioita” niin, ettei rivijäsenillä koskaan ollut mahdollisuutta kuulla totuutta ja kun hänen silmänsä kerran aukenivat näkemään petoksen, hän näki sitä lisää ympärillään. Niin monilla tavoin yleisöä ja jäseniä on johdettu harhaan, että jokaisen kristityn on pitää oppia näkemään valheet, jotta pystyy välttämään kulttien sudenkuopat.

        Käännelty vapaasti sivulta:
        http://www.truthorfables.com/Five_Loves_no_Fish.htm


      • sen sisäpuolelta?
        uskova_1 kirjoitti:

        Kopioikaa nopeasti koneillenne, ennenkuin adventistijohtajat säntäävät taas poistamaan:

        “Minut kasvatettiin ja opetettiin yhdessä Amerikan suurista kulteista”, sanoo Skip Baker. Aikuisena hän työskenteili maailman kirkon päämajassa valokuvaajana. Seitsemännen Päivän Adventistien pääkonferenssin johtajat olivat päättäneet projektista, jossa Jeesuksen ”5 leipää ja 2 kalaa” viidelle tuhannelle ihmiselle ruuaksi -ihme oli valittu yhden syksyn teemaksi.

        Työskennellessään tuossa projektissa Skip huomasi kireyttä yhden teologin, Desmond Fordin ja kirkon johdon välillä, aivankuin Lutherin ravistellessa katolista kirkkoa aikanaan. Ford oli ottanut esiin Tutkivan Tuomion Opin ja sen, ettei Raamatusta löytynyt tuolle opille tukea.
        Tuolloin hän ei vielä aavistanut, että hänen “5 leipää eikä yhtään kalaa juttunsa” toimisi katapulttina, joka heittäisi hänet kyseenalaistamaan asioita kirkostaan, joita hän ei koskaan ennen ollut uskaltanut kyseenalaistaa.

        Hän valokuvasi kirkon päämajassa, joka tuolloin oli Washington D.C.:n Takoma Parkissa. Kun hän kuvasi kaloja ja leipiä projektia varten, eräs “vanhin” pääkonferenssista tutki hänen asetelmiaan ja sanoi sitten: “noiden kalojen on lähdettävä.”

        Skip ihmetteli, mutta toinen oli jyrkkänä, kaloja ei saa tulla kuviin. Sitten Skip tajusi: ”koska Ellen G. White, Seitsemännen Päivän Adventismin uranuurtaja “profeetta” , sanoi olleensa kasvissyöjä, Jeesuksen itsensä on täytynyt tehdä suuri virhe monistaessaan kaiken tuon “lihan” 5000 ihmiselle syötäväksi. Kuvitelkaa Jumalan Poika teki virheen, jonka vasta Hänen ”pienempi valonsa” 1800 vuotta myöhemmin huomasi ollessaan kasvissyöjä?” Skip anoi ja pyysi, että kalat saisivat olla tuossa kuvassa, mutta riitely jatkui ja niin he menivät yhdessä taiteellisen johtajan puheille, jonka Skip luuli tukevan kalojen kuulumista kuvaan.

        Mutta asiakas on aina oikeassa ja asiakas ei halua kahta kalaa kuvaansa, niinpä kalat otettiin pois ja kuvaan jäi vain 5 leipää, joita ei mitenkään voinut yhdistää Kristuksen ihmeeseen. Kuva julkaistiin pääkonferenssin lehdessä myöhemmin. Silloin Skip ei tiennyt, että Kristus ei ollut Seitsemännen Päivän Adventismin keskipiste lainkaan eikä ollut ollut koko kirkon historian aikana. Kuinka joku voi kasvaa kirkossa ja luulla olevansa kristitty, kun Jeesus ihmeineen ei ollut ”kosher”(puhdas) tälle kirkolle. Jeesus oli väärässä ja Ellen G. White oikeassa. “Yht´äkkiä tajusin kuuluvani kulttiin” sanoo Skip.

        Tässä vaiheessa Skip oli jo saanut vahingossa luettavakseen White säätiön holvista Ellen Whiten kirjeen Joseph Batesille (13.5.1847), josta käy ilmi, että Ellen opetti Suljetun Oven Oppia yli kymmenen vuotta 1840-luvulla ja näki sitä tukevia näkyjä. Opin mukaan kukaan ei voinut pelastua 22.10.1844 jälkeen (paitsi Ellenin oppien ja näkyjen seuraajat milleristeistä).

        Skipin työkaverit eivät uskoneet kirjeen olemassaoloon ja sanoivat sen olleen varmasti väärennös. Lopulta kun pääkonferenssin Ron Graybill hoputti Skippiä erään Ellenin taulun kuvaamisessa, Skip lupasi kiirehtiä, jos saisi nähtäväkseen tuon kirjeen. Hän ei kuvitellut saavansa sitä nähtäväksi, mutta Ron kysyikin, oliko kirje vapautettu oppineiden nähtäväksi. Kun Skip sanoi nähneensä sen 1971, Ron toi kuvan hänelle ja poistui huoneesta ja Skip sai otettua kirjeestä valokuvan.
        Hän tunsi olevansa kuin mormooni, joka pääsee mormonien holviin Salt Lake Cityyn kuvaamaan Joseph Smithin pakottamien 12 miehen allekirjoittamaa paperia, jossa he vakuuttavat nähneensä kultaiset levyt.

        Valokuvat kirjeestä on nähtävissä sivulla:
        http://www.truthorfables.com/EGW_to_J.Bates_1847.htm

        Ellenin käsin kirjoittamassa kirjeessä oli myös kaksi Batesin merkintää, joista käy ilmi, että Bates tiesi, mistä Ellen oli varastanut kirjoittamansa jo silloin. Kolmannen sivun jälkeiset sivut on hävitetty. Mitä niin pahaa on sen jälkeen kirjoitettu, että se oli poistettava. Ilmeisesti kuitenkin jotain niin tyrmistyttävää, että suljetun oven oppikin jäi pieneksi sen rinnalla.

        Kukaan ajatteleva adventisti, joka lukee Batesille kirjoitetun kirjeen ei voi enää pitää Elleniä Jumalan tosi profeettana. Näkyihinsä perustuen Ellen opetti Suljettua Ovea totena. Ellen tiesi Batesin olevan suljettuun oveen uskova ja halusi näyttää tälle, että näyt vahvistivat tuon uskon. Ellen myös mainitsee, että Turnerin julkaisut samasta aiheesta olivat hänellä talossa, mutta että hän ei lukenut niitä, koska lukeminen ”vaurioitti” tuolloin hänen päätään. Mutta Ellenin näyt myötäilivät Turnerin opetuksia Day Star ja Hope of Israel Extrassa. Ellen ei muka lukenut kotonaan olevia kirjoituksia, vaan näki muka nuo samat asiat näyssä.

        William Miller saarnasi Jeesuksen toista tulemusta 1843 ja lopulta 1844. Ihmiset myivät maatalonsa ja odottivat tempaamistaan, jota ei tullut, vaan tuli ”Suuri Pettymys”. Mutta nyt kirjeestä näkyy keksitty viivästys, jolloin Jeesus meni Pyhästä Kaikkein Pyhimpään taivaassa ja ovi oli suljettu. Näin uskoivat Turner ja Hale, Bates ja Ellen.

        Skip sai kirjeestä valokuvan aikana, jolloin kirkon vanhimmat pitivät Des Fordille kuulusteluja, koska hän piti suljetun oven opista tullutta Pyhäkköoppia epäraamatullisena. Tietenkään se ei ollut raamatullinen, koska vain Ellenin väärät näyt puolustivat sitä.

        Vuonna 1980 kaikki yrittivät selvittää mihin Tutkivan Tuomion Oppi perustui, Raamattuun vai Ellen Whiteen. Jokainen ajatteleva adventisti olisi jättänyt kirkon, kun he olisivat nähneet asiat selvästi niin kuin ne olivat, mutta kirkko peitteli tosiasiat ja harhautti Adventist Review-lehden maallikkolukijoita. Niinpä ajattelevampien adventistien täytyi lukea epävirallista Spectrum-lehteä, jota kirkon oppineet julkaisivat ja jota oli pidetty kuivana ja vaikeasti luettavana. Nyt jokaisen, joka halusi tietää missä mennään, täytyi lukea sitä.

        Raymond Cottrell osasi pikakirjoitusta ja tallensi Glacier Viewissa 120 oppineen ja Fordin salaiset puheet suljettujen ovien takana ja julkaisi ne Spectrumissa (Vol 11 #2). Selvisi, että kirkon johtajat olivat johtaneet maallikkojaan harhaan kaksinaamaisesti ja petollisesti. Ensin oppineet äänestivät Fordin tuhatsivuisena esittämän kannan puolesta.
        Professorit äänestivät Fordin hyväksi, mutta johtajat lensivät takaisin Washingtoniin ja painoivat tapahtumista täysin päinvastaisen jutun Adventist Review-lehteen. Asiasta perilläolevat adventistit kauhistuivat nähdessään kirkon johtajien valheet tapahtumista ja Fordin nitistämisen suljettujen ovien takana. He eivät uskaltaneet kertoa totuutta, koska totuus oli, että Tutkivan Tuomion Oppia ei voitu perustella yksin Raamatulla, vaan tarvittiin Ellen G. Whiten kirjoitukset. Vain Ellenin kirjoitukset pelastivat tuon opin, sillä hänen kirjoituksensahan oli pakottanut Suljetun Oven opin kirkkoon, kun se oli syntynyt ja sitten tuota suljetun oven oppia oli pitänyt piilotella ja peitellä ja taas Ellen käytti erään oppineen kirjoituksia hyväksi muuttaessaan Suljetun oven opin Tutkivan Tuomion Opiksi.

        1980 kirkon johtajilla oli salaisen Batesin kirjeen tultua julki mahdollisuus muuttaa Raamattu Ellen Whiten kirjoitusten yläpuolelle, mutta he hylkäsivät tuon mahdollisuuden, kuten 5 kertaa aikaisemminkin, kun se oli melkein tullut esiin suljettujen ovien takaa.

        Adventtikirkon Irlantilainen johtaja Albion Ballenger joutui 1905 pääkonferenssin kuulusteluun (koska opetti Raamattua yli Ellenin = oma huomutukseni) ja johto hylkäsi Raamatun ja pani Ellenin kirjoitukset Kirjoitusten yläpuolelle. Pääkonferenssin johtajat melkein hyväksyivät totuuden Tutkivasta Tuomiosta 1919 Raamattukonferenssissa. Joka kerta istunnot pidettiin suljettujen ovien takana ja kirkon jäsenille kerrottiin vastoin totuutta, että ”harhaoppisten” oli todettu olleen väärässä. Kuinka monet kultit ovat tehneet samoin, kun ”pyhää lehmää” on uhattu?

        Näin kultit pitävät jäsenensä uskossa, että heidän uskonsa perustuu puhtaasti kirjoituksiin, vaikka tosiasiassa ne niin usein perustuvat valheisiin kulttien omassa historiassa. Koska Skip Baker oli aitiopaikalla seuraamassa, kuinka kirkko kontrolloi ”tosiasioita” niin, ettei rivijäsenillä koskaan ollut mahdollisuutta kuulla totuutta ja kun hänen silmänsä kerran aukenivat näkemään petoksen, hän näki sitä lisää ympärillään. Niin monilla tavoin yleisöä ja jäseniä on johdettu harhaan, että jokaisen kristityn on pitää oppia näkemään valheet, jotta pystyy välttämään kulttien sudenkuopat.

        Käännelty vapaasti sivulta:
        http://www.truthorfables.com/Five_Loves_no_Fish.htm

        meidän tehtävämme on puolustaa "maalaisjärkeä" ja Raamatun kertomuksia?!

        Juha-veli


      • uskova_1 kirjoitti:

        Kopioikaa nopeasti koneillenne, ennenkuin adventistijohtajat säntäävät taas poistamaan:

        “Minut kasvatettiin ja opetettiin yhdessä Amerikan suurista kulteista”, sanoo Skip Baker. Aikuisena hän työskenteili maailman kirkon päämajassa valokuvaajana. Seitsemännen Päivän Adventistien pääkonferenssin johtajat olivat päättäneet projektista, jossa Jeesuksen ”5 leipää ja 2 kalaa” viidelle tuhannelle ihmiselle ruuaksi -ihme oli valittu yhden syksyn teemaksi.

        Työskennellessään tuossa projektissa Skip huomasi kireyttä yhden teologin, Desmond Fordin ja kirkon johdon välillä, aivankuin Lutherin ravistellessa katolista kirkkoa aikanaan. Ford oli ottanut esiin Tutkivan Tuomion Opin ja sen, ettei Raamatusta löytynyt tuolle opille tukea.
        Tuolloin hän ei vielä aavistanut, että hänen “5 leipää eikä yhtään kalaa juttunsa” toimisi katapulttina, joka heittäisi hänet kyseenalaistamaan asioita kirkostaan, joita hän ei koskaan ennen ollut uskaltanut kyseenalaistaa.

        Hän valokuvasi kirkon päämajassa, joka tuolloin oli Washington D.C.:n Takoma Parkissa. Kun hän kuvasi kaloja ja leipiä projektia varten, eräs “vanhin” pääkonferenssista tutki hänen asetelmiaan ja sanoi sitten: “noiden kalojen on lähdettävä.”

        Skip ihmetteli, mutta toinen oli jyrkkänä, kaloja ei saa tulla kuviin. Sitten Skip tajusi: ”koska Ellen G. White, Seitsemännen Päivän Adventismin uranuurtaja “profeetta” , sanoi olleensa kasvissyöjä, Jeesuksen itsensä on täytynyt tehdä suuri virhe monistaessaan kaiken tuon “lihan” 5000 ihmiselle syötäväksi. Kuvitelkaa Jumalan Poika teki virheen, jonka vasta Hänen ”pienempi valonsa” 1800 vuotta myöhemmin huomasi ollessaan kasvissyöjä?” Skip anoi ja pyysi, että kalat saisivat olla tuossa kuvassa, mutta riitely jatkui ja niin he menivät yhdessä taiteellisen johtajan puheille, jonka Skip luuli tukevan kalojen kuulumista kuvaan.

        Mutta asiakas on aina oikeassa ja asiakas ei halua kahta kalaa kuvaansa, niinpä kalat otettiin pois ja kuvaan jäi vain 5 leipää, joita ei mitenkään voinut yhdistää Kristuksen ihmeeseen. Kuva julkaistiin pääkonferenssin lehdessä myöhemmin. Silloin Skip ei tiennyt, että Kristus ei ollut Seitsemännen Päivän Adventismin keskipiste lainkaan eikä ollut ollut koko kirkon historian aikana. Kuinka joku voi kasvaa kirkossa ja luulla olevansa kristitty, kun Jeesus ihmeineen ei ollut ”kosher”(puhdas) tälle kirkolle. Jeesus oli väärässä ja Ellen G. White oikeassa. “Yht´äkkiä tajusin kuuluvani kulttiin” sanoo Skip.

        Tässä vaiheessa Skip oli jo saanut vahingossa luettavakseen White säätiön holvista Ellen Whiten kirjeen Joseph Batesille (13.5.1847), josta käy ilmi, että Ellen opetti Suljetun Oven Oppia yli kymmenen vuotta 1840-luvulla ja näki sitä tukevia näkyjä. Opin mukaan kukaan ei voinut pelastua 22.10.1844 jälkeen (paitsi Ellenin oppien ja näkyjen seuraajat milleristeistä).

        Skipin työkaverit eivät uskoneet kirjeen olemassaoloon ja sanoivat sen olleen varmasti väärennös. Lopulta kun pääkonferenssin Ron Graybill hoputti Skippiä erään Ellenin taulun kuvaamisessa, Skip lupasi kiirehtiä, jos saisi nähtäväkseen tuon kirjeen. Hän ei kuvitellut saavansa sitä nähtäväksi, mutta Ron kysyikin, oliko kirje vapautettu oppineiden nähtäväksi. Kun Skip sanoi nähneensä sen 1971, Ron toi kuvan hänelle ja poistui huoneesta ja Skip sai otettua kirjeestä valokuvan.
        Hän tunsi olevansa kuin mormooni, joka pääsee mormonien holviin Salt Lake Cityyn kuvaamaan Joseph Smithin pakottamien 12 miehen allekirjoittamaa paperia, jossa he vakuuttavat nähneensä kultaiset levyt.

        Valokuvat kirjeestä on nähtävissä sivulla:
        http://www.truthorfables.com/EGW_to_J.Bates_1847.htm

        Ellenin käsin kirjoittamassa kirjeessä oli myös kaksi Batesin merkintää, joista käy ilmi, että Bates tiesi, mistä Ellen oli varastanut kirjoittamansa jo silloin. Kolmannen sivun jälkeiset sivut on hävitetty. Mitä niin pahaa on sen jälkeen kirjoitettu, että se oli poistettava. Ilmeisesti kuitenkin jotain niin tyrmistyttävää, että suljetun oven oppikin jäi pieneksi sen rinnalla.

        Kukaan ajatteleva adventisti, joka lukee Batesille kirjoitetun kirjeen ei voi enää pitää Elleniä Jumalan tosi profeettana. Näkyihinsä perustuen Ellen opetti Suljettua Ovea totena. Ellen tiesi Batesin olevan suljettuun oveen uskova ja halusi näyttää tälle, että näyt vahvistivat tuon uskon. Ellen myös mainitsee, että Turnerin julkaisut samasta aiheesta olivat hänellä talossa, mutta että hän ei lukenut niitä, koska lukeminen ”vaurioitti” tuolloin hänen päätään. Mutta Ellenin näyt myötäilivät Turnerin opetuksia Day Star ja Hope of Israel Extrassa. Ellen ei muka lukenut kotonaan olevia kirjoituksia, vaan näki muka nuo samat asiat näyssä.

        William Miller saarnasi Jeesuksen toista tulemusta 1843 ja lopulta 1844. Ihmiset myivät maatalonsa ja odottivat tempaamistaan, jota ei tullut, vaan tuli ”Suuri Pettymys”. Mutta nyt kirjeestä näkyy keksitty viivästys, jolloin Jeesus meni Pyhästä Kaikkein Pyhimpään taivaassa ja ovi oli suljettu. Näin uskoivat Turner ja Hale, Bates ja Ellen.

        Skip sai kirjeestä valokuvan aikana, jolloin kirkon vanhimmat pitivät Des Fordille kuulusteluja, koska hän piti suljetun oven opista tullutta Pyhäkköoppia epäraamatullisena. Tietenkään se ei ollut raamatullinen, koska vain Ellenin väärät näyt puolustivat sitä.

        Vuonna 1980 kaikki yrittivät selvittää mihin Tutkivan Tuomion Oppi perustui, Raamattuun vai Ellen Whiteen. Jokainen ajatteleva adventisti olisi jättänyt kirkon, kun he olisivat nähneet asiat selvästi niin kuin ne olivat, mutta kirkko peitteli tosiasiat ja harhautti Adventist Review-lehden maallikkolukijoita. Niinpä ajattelevampien adventistien täytyi lukea epävirallista Spectrum-lehteä, jota kirkon oppineet julkaisivat ja jota oli pidetty kuivana ja vaikeasti luettavana. Nyt jokaisen, joka halusi tietää missä mennään, täytyi lukea sitä.

        Raymond Cottrell osasi pikakirjoitusta ja tallensi Glacier Viewissa 120 oppineen ja Fordin salaiset puheet suljettujen ovien takana ja julkaisi ne Spectrumissa (Vol 11 #2). Selvisi, että kirkon johtajat olivat johtaneet maallikkojaan harhaan kaksinaamaisesti ja petollisesti. Ensin oppineet äänestivät Fordin tuhatsivuisena esittämän kannan puolesta.
        Professorit äänestivät Fordin hyväksi, mutta johtajat lensivät takaisin Washingtoniin ja painoivat tapahtumista täysin päinvastaisen jutun Adventist Review-lehteen. Asiasta perilläolevat adventistit kauhistuivat nähdessään kirkon johtajien valheet tapahtumista ja Fordin nitistämisen suljettujen ovien takana. He eivät uskaltaneet kertoa totuutta, koska totuus oli, että Tutkivan Tuomion Oppia ei voitu perustella yksin Raamatulla, vaan tarvittiin Ellen G. Whiten kirjoitukset. Vain Ellenin kirjoitukset pelastivat tuon opin, sillä hänen kirjoituksensahan oli pakottanut Suljetun Oven opin kirkkoon, kun se oli syntynyt ja sitten tuota suljetun oven oppia oli pitänyt piilotella ja peitellä ja taas Ellen käytti erään oppineen kirjoituksia hyväksi muuttaessaan Suljetun oven opin Tutkivan Tuomion Opiksi.

        1980 kirkon johtajilla oli salaisen Batesin kirjeen tultua julki mahdollisuus muuttaa Raamattu Ellen Whiten kirjoitusten yläpuolelle, mutta he hylkäsivät tuon mahdollisuuden, kuten 5 kertaa aikaisemminkin, kun se oli melkein tullut esiin suljettujen ovien takaa.

        Adventtikirkon Irlantilainen johtaja Albion Ballenger joutui 1905 pääkonferenssin kuulusteluun (koska opetti Raamattua yli Ellenin = oma huomutukseni) ja johto hylkäsi Raamatun ja pani Ellenin kirjoitukset Kirjoitusten yläpuolelle. Pääkonferenssin johtajat melkein hyväksyivät totuuden Tutkivasta Tuomiosta 1919 Raamattukonferenssissa. Joka kerta istunnot pidettiin suljettujen ovien takana ja kirkon jäsenille kerrottiin vastoin totuutta, että ”harhaoppisten” oli todettu olleen väärässä. Kuinka monet kultit ovat tehneet samoin, kun ”pyhää lehmää” on uhattu?

        Näin kultit pitävät jäsenensä uskossa, että heidän uskonsa perustuu puhtaasti kirjoituksiin, vaikka tosiasiassa ne niin usein perustuvat valheisiin kulttien omassa historiassa. Koska Skip Baker oli aitiopaikalla seuraamassa, kuinka kirkko kontrolloi ”tosiasioita” niin, ettei rivijäsenillä koskaan ollut mahdollisuutta kuulla totuutta ja kun hänen silmänsä kerran aukenivat näkemään petoksen, hän näki sitä lisää ympärillään. Niin monilla tavoin yleisöä ja jäseniä on johdettu harhaan, että jokaisen kristityn on pitää oppia näkemään valheet, jotta pystyy välttämään kulttien sudenkuopat.

        Käännelty vapaasti sivulta:
        http://www.truthorfables.com/Five_Loves_no_Fish.htm

        Pääkonferenssi, jonka alle muka Jumala sanansa vastaisesti käski ihmisten orjuuttaa omatuntonsa Ellen Whiten näyssä:

        "Minulle on näytetty, että kenenkään ihmisen arvostelukykyä ei saa luovuttaa kenenkään toisen arvostelulle. Mutta kun pääkonferenssi, joka on Jumalan korkein auktoriteetti maan päällä, käyttää arvostelukykyään, henkilökohtaista riippumattomuutta ja arvostelukykyä ei saa pitää yllä, vaan on alistuttava" (Testimonies, Vol 3, s. 492).

        Eli jos nyt toimit Ellen Whiten näyn mukaan, niin et saa arvostella tuota Pääkonferenssin kalattomuutta! Raamatussa täytyy olla virhe ja Jeesus syötti kansalle vain leipää, ei mitään kalaa, ei, ei!

        Katsokaapas nyt tätä:

        "Mutta kun ilta tuli, menivät hänen opetuslapsensa hänen tykönsä ja sanoivat: "Tämä paikka on autio, ja päivä on jo pitkälle kulunut; laske siis kansa luotasi, että he menisivät kyliin ostamaan itsellensä ruokaa."
        Mutta Jeesus sanoi heille: "Ei heidän tarvitse mennä pois; antakaa te heille syödä."
        He sanoivat hänelle: "Meillä ei ole täällä muuta kuin viisi leipää ja kaksi kalaa."
        Mutta hän sanoi: "Tuokaa ne tänne minulle."
        Ja hän käski kansan asettua ruohikkoon, otti ne viisi leipää ja kaksi kalaa, katsoi ylös taivaaseen ja siunasi, mursi ja antoi leivät opetuslapsillensa, ja opetuslapset antoivat kansalle.
        Ja kaikki söivät ja tulivat ravituiksi. Sitten he keräsivät jääneet palaset, kaksitoista täyttä vakallista.
        Ja niitä, jotka aterioivat, oli noin viisituhatta miestä, paitsi naisia ja lapsia." (Mat 14:15-21)

        Tai nämä Jeesuksen sanat, tässähän on taas kasvinsyöntievankeliumin vastainen kala:

        "Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
        Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
        Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: "Onko teillä täällä jotakin syötävää?"
        Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa.
        Ja hän otti ja söi heidän nähtensä" (Luuk 24:39-43)

        Demonihan Ellen Whitelle nuo näyt antoi, niin Terveysevankeliumista kuin Pääkonferenssin jumalana olostakin. Nyt ulos Adventtikirkosta ja tuommoisesta perkeleellisestä eksytyksestä!


    • Adventtikirkon Pääkonferenssi (General Conference) ei saa poistettu kertomuksia omista häpeällisistä teoistaan rivijäseniään kohtaan Amerikan sivuilta, mutta Suomen adventtikirkon johto sensijaan sai poistettua minun kirjoitukseni, johon oli viittaus "kytin" sivuilla.

      Mikä nyt on adventtikirkon viesti jäsenilleen?

      Tietenkin se, että pysykööt tietämättöminä "profeettansa" Ellen Whiten vääristä opeista ja johtonsa toimista väärien profetioiden pimittämisessä ja levittäkööt kolmen enkelin sanomaa keräten uusia jäseniä kirkolle hyväuskoisina luullen, että ovat Jumalan asialla.

      Tuo adventistien poistattama kirjoituksenihan oli käännös Skip Bakerin työssään löytämistä adventtikirkon johdon salaamista Ellen Whiten kirjeistä, jotka hän vahingossa ollessaan työssä Pääkonferenssissa valokuvaajana, pääsi kuvaamaan.

      Englanniksi se löytyy:
      http://www.truthorfables.com/Five_Loves_no_Fish.htm

      Valokuvat, jotka Skip otti Ellen Whiten kirjeistä Joseph Batesille:
      http://www.truthorfables.com/EGW_to_J.Bates_1847.htm

      Suljetun oven oppi (ja väärä profeetta) on siis yhä noin kuuma peruna adventisteille!

      • miten olisi

        Ellen on Jumalan profeetta vaikka kuinka saatanalliset voimat vastustaisivat. Ei saatana saa Jumalan työtä nolattua. Whiten profetiat ovat yhä tärkeämpiä mitä lähempänä loppua elämme, sillä ne paljastavat eksyttävät liikkeet ja henkilöt, ja sinä kuulut niihin.


      • miten olisi kirjoitti:

        Ellen on Jumalan profeetta vaikka kuinka saatanalliset voimat vastustaisivat. Ei saatana saa Jumalan työtä nolattua. Whiten profetiat ovat yhä tärkeämpiä mitä lähempänä loppua elämme, sillä ne paljastavat eksyttävät liikkeet ja henkilöt, ja sinä kuulut niihin.

        Jaha, ja jos Ellen Whiten profetiat ovat noin tärkeitä ja oikeita niin, miksi niitä sitten pitää piilotella rivijäseniltä, vaikka johto tietää niiden olemassaolosta?


      • Hermanni
        miten olisi kirjoitti:

        Ellen on Jumalan profeetta vaikka kuinka saatanalliset voimat vastustaisivat. Ei saatana saa Jumalan työtä nolattua. Whiten profetiat ovat yhä tärkeämpiä mitä lähempänä loppua elämme, sillä ne paljastavat eksyttävät liikkeet ja henkilöt, ja sinä kuulut niihin.

        Ellen G. White ei kuulu kanonisoituihin Kristinuskon profeettoihin.
        Hänen tekstinsä ei vät läpäise alkeellisimpiakaan sellaisen profeetan kriteerejä, joilla profeetat on perinteisesti saaneet asemansa.
        Hänen profeetallisiksi väitetyissä kirjoituksissaan on oppikysymyksiä jotka eivät löydy UT:sta.
        VT.n profeettojen tehtävä taas päättyi Jeesukseen.
        Ellen G.White on määritelmien mukaan valitettavasti väärä profeetta, jolla oli väärää opetusta.
        EGW:N kirjoitukset eivät kuulu Kristinuskoon.


      • Hermanni kirjoitti:

        Ellen G. White ei kuulu kanonisoituihin Kristinuskon profeettoihin.
        Hänen tekstinsä ei vät läpäise alkeellisimpiakaan sellaisen profeetan kriteerejä, joilla profeetat on perinteisesti saaneet asemansa.
        Hänen profeetallisiksi väitetyissä kirjoituksissaan on oppikysymyksiä jotka eivät löydy UT:sta.
        VT.n profeettojen tehtävä taas päättyi Jeesukseen.
        Ellen G.White on määritelmien mukaan valitettavasti väärä profeetta, jolla oli väärää opetusta.
        EGW:N kirjoitukset eivät kuulu Kristinuskoon.

        Eivät kaikki ole Raamatussa!

        Minä en kutsu EGW tä profeetaksi koska hän ei itsekään kutsunut itseään siksi, mutta sanon että hänellä oli profetian Hengen lahja.
        Se oli yleinen alkuseurakunnassakin. Apt 21:9.

        Kyllä kaanonissa on mainittu!
        Kts. Joel 3:1-5, ja Apt 2:17-21.

        Nuo ihmeetkin alkoivat voi 1800 luvulla tapahtumaan.

        Oikea tapa menetellä on tämä:
        1 Tess 5:20-21.

        Siunausta
        jari laurila

        PROFETIAN HENGEN LAHJA/ VÄÄRÄT PROFEETAT/ ELLEN G. WHITE
        Raamatusta tunnemme monia suuria profeettoja. Kuitenkin Raamattuun ovat päässeet vain hyvin harvat profeetat aikojen alusta asti.

        Profeetat ovat aina Jumalan herättämiä. (Ilm 10:7, Aam 2:11, 1 Sam 3:20, 2 Aik 36:15, Joh 1:6) Profeetat toimivat Jumalan valtuuksilla. (Hebr 1:1, Jaak 5:10, Luuk 1:70, 2 Piet 3:2) Jumala itse vahvistaa profeetan sanat, ja profetian lahja toimii aina Pyhän Hengen kautta. (Jes 44:26, Jer 28:9)

        Profetian lahja ja Uusi Testamentti:

        Jumala asetti profeettoja seurakuntaan, ja profetian lahja onkin siten armolahja. (1 Kor 12:28, Room 12:6) Profeetat toimivat rakennukseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi. (1 Kor 14:3-5)

        Profeetallinen sana on hyvin arvokas. (2 Piet 1:19-21) Profeetallista sanaa ei saa väheksyä eikä halveksua. Profeetallinen sana koetellaan Raamatulla, ja pidetään mikä on hyvää. (1 Tess 5:20-21, 1 Joh 4:1, 1 Kor 14:29) Profetian Hengen armolahjaa tulee myös tavoitella. (1 Kor 14:1) Profetian lahja, ja muutkin armolahjat lakkaavat vasta uudessa maassa kun niitä ei enää tarvita. (1 Kor 13:8)

        Väärät pofeetat:

        Väärä profeetta ei kulje sovussa Jumalan ilmoitetun tahdon kanssa. (Jer 23:11-14, 1 Kun 22:22) Jumalan laki on ainoa varma mittapuu arvostelussa kaikissa "yliluonnollisissa" asioissa ja Hengen muu ilmoitus Raamatussa. (Ilm 13: 13-15, 1 Joh 2:3-5, Luuk 16:17, Matt 5:17-18, Jaak 2:10-12) Profetia ei kumoa koskaan Raamatun sanaa, vaan opettaa Raamattua ja antaa lisää valoa. Väärä profeetta voi olla epäraitis, ja ovat syntisiä, (Jes 28:7, Val 4:13) petollisia, röyhkeitä ja mahtavia, (Sef 3:4) ennustavat omiaan. (Hes 13:3-4, Jer 14:15, 23:30-31,16)

        Jeesus ennusti vääristä profeetoista, Matt 7:15-23; He eivät noudata Jumalan lakia. (Matt 24:11) (Jes 8:20, VKR)

        Oikean profeetan ennustukset toteutuvat, koska Jumala ei puhu valhetta luoduilleen. (5 Moos 18:21-22, Jer 28:9) Oikea profeetta tunnustaa Jeesuksen lihaksi tulleeksi Jumalan Pojaksi. (1 Joh 4:2-3) Oikean profeetan työ tuottaa hyvää hedelmää. (Matt 7:16-20) Kuitenkin on huomioitava tässä etteivät profeetat aina tienneet ihmisinä kaikkia asioita yleensä, sekä sen että profeetallinen sana jonka he saivat oli usein heillekin käsittämätöntä. Esim. Danielille annettu profetia selvisi vasta lopun aikana 1840 luvulla, (Dan 12:4,9-10) vaikka Daniel saikin lisäselvitystä enkeliltä. (9:21-22) Apostolitkin esim. luulivat että vain juutalaiset pelastuvat. (Apt 10:11, Ef 3:3-6)

        On tärkeätä ymmärtää että profeetallinen valo voi aina lisääntyä ajan kuluessa, ja antaa lisää valoa ja ymmärrystä avaten uusia asioita. Myös oman aikakauden yleinen muu tieto, ei aina päde tulevaisuudessa kokonaan välttämättä. Proofetatkin kertovat sanomansa omin sanoin sen ajan oman aikakauden mukaan omaan persoonalliseen tyyliinsä. Heidän sanansa eivät kaikki ole profeetallista ilmoitusta, vaan omaakin ymmärrystä aikakauden ja tiedon mukaan.

        Tässä merkityksessä profeetat ovat myös "erehtyneet," kuten jo apostolitkin "erehtyivät." Joskus profeettoja on oikaistu kuten esim. profeetta Naatania, joka ensin hyväksyi kuningas Daavidin suunnitelman Herran temppelin rakentamisessa, mutta Herra oikaisi häntä. Profeetat odottivat myös Jeesusta omana aikanaan? (1 Tess 4:16-17) Paavali kuitenkin oikaisi saatuaan lisää valoa käsitykseen Herran pikaisesta paluusta. (2 Tess 2:3-4) Johannes ajatteli elävänsä viimeisenä aikana? (1 Joh 2:18) Myöhemmin hänkin kertoi lisää.

        Ellen G White (1827-1915) ja Profetian lahja:

        E. G. White omasi profetian armolahjan saaden noin 2 000 näkyä ja unta. Näyt kestivät 30 sekunnista 4 tuntiin. Hänessä oli merkillistä, ettei hän näkyjensä aikana yleensä hengittänyt lainkaan. Toisinaan hän kannatteli toisessa kädessään 8 kiloa painavaa Raamattua näkytilansa aikana. Kuitenkin hän varotti pitämästä fyysisiä asioita todisteena hengellisesä lahjasta. Lääkärit tutkivat häntä tarkasti. Heidän mukaan mikään sairaus ei ollut kysymyksessä, ja nykyajan lääketieteenkin valossa häneen eivät sovi sairaudet. Paavalin tavoin hän sai katsella taivaallisia ihanuuksia. (2 Kor 12:1-4)

        Hän puhui paljon ihmisille, jopa kerran 20 000 kuulijalle. Hän kirjoitti paljon kirjeitä, joista noin 5 000 on säilynyt. Hän oli hengelinen opettaja, joka ei ole joutunut ristiriitaan Raamatun kanssa. Monet ovat ehtineet koetella hänen kirjoituksensa Raamatulla. Elinaikanaan hän kirjoitti kymmeniä tuhansia sivuja. Hänen kirjojaan on julkaistu englannin kielisenä paljon ja suomennettu noin 30.

        Ellen G White oli merkittävä terveyden alan uranuurtaja. Hänen neuvonsa ovat näytetty toteen nykyajan terveystohtoreiden tutkimuksissa. Ruokalautanen koostuu samoin kasvisvoittoisesti tänään tohtoreiden mukaan kuin EGW neuvoi. Ruokamääräyksistä ei ole koskaan ollut kyse, vaan aina vapaaehtoisesta terveyskasvatuksesta ja -neuvonnasta.

        Naisprofeettoja Raamatun aikakaudella olivat mm. Mirjam (2 Moos 15:20) Tuomari Debora (Tuom 4:4) Hulda (2 Kun 22:14) ja Hanna (Luuk 2:36-38) Kaikki naisprofeettojakaan ei toki ole Raamatussa mainittu.

        Ilm 12:217, 19:10, Jooel 3:1, Apt 2: 17-21 todistavat että profetian lahja on totta uudenkin liiton aikana lopun ajan seurakunnassakin. Jumala on tavallisesti ilmoittanut kansalleen neuvoja vahvistukseksi suurien tapahtumien edellä. Näin myös lopun aikana. (Aam 3:7, 2 Tim 3:15-17) Nykyisin kun on hyvät viestintävälineet profeettojen määrä on ollut vähempi kuin esim. alkuseurakunnan aikana.

        Profeetta on Herran lahja ihmiselle. Hän avaa paljon uusia näkökulmia Raamatun kirjoituksiin. Syventää leveydessä, korkeudessa, ja pituudessa Raamatun pyhien kirjoituksien ymmärtämistä opettaen kirjoitettua sanaa.

        Ellen G White itse sanoi ainoastaan johtavansa suurempaan valoon joka on Raamattu. Hän ei hyväksynyt itselleen kunniaa, vaan korottti aina Jeesusta Kristusta. Hän ei lisännyt Raamatuun sanaakaan, eikä poistanut Raamatusta mitään. (Ilm 22:19) Hän myös sanoi, että jos ihmiset uskoisivat Raamattuun ei hänen tarvitsisi kirjoittaa lainkaan.

        Ellen G White opetti yksin Raamattua, ja korotti yksin vain Kristusta.


      • sinä olet
        Hermanni kirjoitti:

        Ellen G. White ei kuulu kanonisoituihin Kristinuskon profeettoihin.
        Hänen tekstinsä ei vät läpäise alkeellisimpiakaan sellaisen profeetan kriteerejä, joilla profeetat on perinteisesti saaneet asemansa.
        Hänen profeetallisiksi väitetyissä kirjoituksissaan on oppikysymyksiä jotka eivät löydy UT:sta.
        VT.n profeettojen tehtävä taas päättyi Jeesukseen.
        Ellen G.White on määritelmien mukaan valitettavasti väärä profeetta, jolla oli väärää opetusta.
        EGW:N kirjoitukset eivät kuulu Kristinuskoon.

        väärä Hermanni,(oikea kirjoittaa hermannin pienellä,eli kuhilas!)


      • Hermanni
        sinä olet kirjoitti:

        väärä Hermanni,(oikea kirjoittaa hermannin pienellä,eli kuhilas!)

        Täytyypä harkita pienen hoon käyttöönottoa!

        Näinkö olisi oikein mielestäsi?-> hermanni


      • ei sanonutkaan
        Hermanni kirjoitti:

        Ellen G. White ei kuulu kanonisoituihin Kristinuskon profeettoihin.
        Hänen tekstinsä ei vät läpäise alkeellisimpiakaan sellaisen profeetan kriteerejä, joilla profeetat on perinteisesti saaneet asemansa.
        Hänen profeetallisiksi väitetyissä kirjoituksissaan on oppikysymyksiä jotka eivät löydy UT:sta.
        VT.n profeettojen tehtävä taas päättyi Jeesukseen.
        Ellen G.White on määritelmien mukaan valitettavasti väärä profeetta, jolla oli väärää opetusta.
        EGW:N kirjoitukset eivät kuulu Kristinuskoon.

        itseään profeetaksi,hän oli ainoastaan saanut profetoimisen armolahjan,juuri sen armolahjan,jota Paavalikin kehoittaa pyytämään.Hän kertoi niitä näkyjä jotka sai Jumalalta!Hänkin oli vajavainen erehtyvä ihminen,mutta koko sydämisesti Jeesuksen seuraaja ja kirkastaja.Jeesus itse on varmaankin tehnyt työtään hänessä ja hänen kauttaan enemmän,kuin meistä kenessäkään.Niin että on turha halveksia Jumalan valittuja.Ellen on varmaankin saattanut syntisiä Kristuksen luokse pelastettavaksi enemmän kuin kukaan meistä tulee koskaan tekemään.Hän oli todellinen Kristuksen palvelia,koko sydämisesti!


    • Perheellinen mies

      Yritin perehtyä adventisti-kirkkoon sen johdosta, että perheeni jäsenet ovat harkinneet liittymistä.

      NYT TULI STOPPI!!!!!!

      Yksikään perheeni jäsenistä ei tule liittymään nyt eikä ikinä kähmijäkirkkoon. Se on vissi. Hävetkää!!!!

      Uskova 1lle jaksamisia ja suurkiitokset. Adventisteille haistakaa pitkät.

      • Voisinko auttaa?
        Mistä on ksyymys?

        Ei kai kukaan noin vain liity.
        Ensiun tullaan uskoon, ja sitten tehdään ratkaisuja.
        Pyhä Henki ohjaa kaikessa ratkaisuja, ei kukaan ihminen.

        Meille on sama missä kirkossa perheesi on kunhan ovat vilpittömiä ymmärryksessään Raamatun sanalle.
        Ei me Jumalan lapsia käännytetä.

        Voin auttaa kysymyksissä, jos jaksat olla rauhallinen ja rakentava.

        Ei näitä ratkaisuja tehdä vihassa, tai ennakkoluuloissa.
        jos Uskova1 mukaan tahdot mennä, niin seuraat väärää auktoriteettia.

        Oikea on Raamattu ja Kristus.
        Raamatun kysymyksissä pitää käyttää omaa päättelyäkin, ja tutkia itse mitä joku esittää.

        Omantunnon kysymyksissä ei voi määrätä.
        Siksi kehotan antamaan perheelle vapaan tahdon asiassa.

        Siunausta
        jari laurila


      • No hyvä, että olet tutkinut ja omin silmin nähnyt, mistä on tuossa eksytyksessä kysymys. Säästyivät sinun ansiostasi perheesi jäsenet, joita ilmeisesti jo oltiin viemässä teuraalle.


      • jarlau kirjoitti:

        Voisinko auttaa?
        Mistä on ksyymys?

        Ei kai kukaan noin vain liity.
        Ensiun tullaan uskoon, ja sitten tehdään ratkaisuja.
        Pyhä Henki ohjaa kaikessa ratkaisuja, ei kukaan ihminen.

        Meille on sama missä kirkossa perheesi on kunhan ovat vilpittömiä ymmärryksessään Raamatun sanalle.
        Ei me Jumalan lapsia käännytetä.

        Voin auttaa kysymyksissä, jos jaksat olla rauhallinen ja rakentava.

        Ei näitä ratkaisuja tehdä vihassa, tai ennakkoluuloissa.
        jos Uskova1 mukaan tahdot mennä, niin seuraat väärää auktoriteettia.

        Oikea on Raamattu ja Kristus.
        Raamatun kysymyksissä pitää käyttää omaa päättelyäkin, ja tutkia itse mitä joku esittää.

        Omantunnon kysymyksissä ei voi määrätä.
        Siksi kehotan antamaan perheelle vapaan tahdon asiassa.

        Siunausta
        jari laurila

        Jätä nyt jo mies ja hänen perheensä rauhaan. Onko pakko yrittää viimeiseen asti syyllistää ja isännöidä toisen ihmisen omaatuntoa. Oikein kehotat miestä jättämään perheensä sinun ja harhakirkkosi armoille. Kuka perheenisä nyt voisi olla noin paha, että antaisi lapsensa ja vaimonsa sinun tai muun adventistieksyttäjän käsiin, kun on jo havainnut, mistä on kysymys!


      • uskova_1 kirjoitti:

        Jätä nyt jo mies ja hänen perheensä rauhaan. Onko pakko yrittää viimeiseen asti syyllistää ja isännöidä toisen ihmisen omaatuntoa. Oikein kehotat miestä jättämään perheensä sinun ja harhakirkkosi armoille. Kuka perheenisä nyt voisi olla noin paha, että antaisi lapsensa ja vaimonsa sinun tai muun adventistieksyttäjän käsiin, kun on jo havainnut, mistä on kysymys!

        En lukenut sanaakaan.
        Turha kirjoittaa minulle!

        Siunausta
        jari laurila


      • Silloin te huudatte
        jarlau kirjoitti:

        En lukenut sanaakaan.
        Turha kirjoittaa minulle!

        Siunausta
        jari laurila

        No luithan tämänkin ;-?)


      • hyvin tekivät !
        uskova_1 kirjoitti:

        No hyvä, että olet tutkinut ja omin silmin nähnyt, mistä on tuossa eksytyksessä kysymys. Säästyivät sinun ansiostasi perheesi jäsenet, joita ilmeisesti jo oltiin viemässä teuraalle.

        Saisivat poistaa jokaikisen kirjoituksesi!Onkohan niissä ollut mitään rakentavaa koskaan?Vai ainoastaan väärennettyjä ja asiayhteyksistään poistettuja lauseita "neronleimahduksiasi",joista ei kukaan mitenkään kostu?Oletko kiero kuin korkkiruuvi,joka vääristelet joka iksen asian ja teet sen silmää räpäyttämättä?Puuttuuko sinulta täysin moraali ja omatunto?


      • jarlau kirjoitti:

        En lukenut sanaakaan.
        Turha kirjoittaa minulle!

        Siunausta
        jari laurila

        Luitpas kuitenkin - et pysty olemaan lukematta. Hehheh....


      • hyvin tekivät ! kirjoitti:

        Saisivat poistaa jokaikisen kirjoituksesi!Onkohan niissä ollut mitään rakentavaa koskaan?Vai ainoastaan väärennettyjä ja asiayhteyksistään poistettuja lauseita "neronleimahduksiasi",joista ei kukaan mitenkään kostu?Oletko kiero kuin korkkiruuvi,joka vääristelet joka iksen asian ja teet sen silmää räpäyttämättä?Puuttuuko sinulta täysin moraali ja omatunto?

        Niin, hyvä on, että isä perheineen säästyi tuolta vuosien kenties vuosikymmenien tai loppuiän eksytyskierteeltä.

        Nyt kävi ilmi, että Suomen adventtikirkko jatkaa samaa Ellen Whiten kirjoitusten piilottelutaktiikkaa, jota Pääkonferenssi ja adventistioppineet ovat harjoittaneet jo 150 vuotta.

        Mikä huvittavinta, että tuo teksti kuvasi juuri adventistijohtajien pimityksiä ja sai näin elävästi jatkoa tällä palstalla (ja kytin) samasta käytännöstä.

        Otteita siitä:

        “Minut kasvatettiin ja opetettiin yhdessä Amerikan suurista kulteista”, sanoo Skip Baker. Aikuisena hän työskenteili maailman kirkon päämajassa valokuvaajana. Seitsemännen Päivän Adventistien pääkonferenssin johtajat olivat päättäneet projektista, jossa Jeesuksen ”5 leipää ja 2 kalaa” viidelle tuhannelle ihmiselle ruuaksi -ihme oli valittu yhden syksyn teemaksi....
        Hän valokuvasi kirkon päämajassa, joka tuolloin oli Washington D.C.:n Takoma Parkissa. Kun hän kuvasi kaloja ja leipiä projektia varten, eräs “vanhin” pääkonferenssista tutki hänen asetelmiaan ja sanoi sitten: “noiden kalojen on lähdettävä.”
        Skip ihmetteli, mutta toinen oli jyrkkänä, kaloja ei saa tulla kuviin. Sitten Skip tajusi: ”koska Ellen G. White, Seitsemännen Päivän Adventismin uranuurtaja “profeetta” , sanoi olleensa kasvissyöjä, Jeesuksen itsensä on täytynyt tehdä suuri virhe monistaessaan kaiken tuon “lihan” 5000 ihmiselle syötäväksi. Kuvitelkaa Jumalan Poika teki virheen, jonka vasta Hänen ”pienempi valonsa” 1800 vuotta myöhemmin huomasi ollessaan kasvissyöjä?” Skip anoi ja pyysi, että kalat saisivat olla tuossa kuvassa, mutta riitely jatkui ja niin he menivät yhdessä taiteellisen johtajan puheille, jonka Skip luuli tukevan kalojen kuulumista kuvaan.
        Mutta asiakas on aina oikeassa ja asiakas ei halua kahta kalaa kuvaansa, niinpä kalat otettiin pois ja kuvaan jäi vain 5 leipää, joita ei mitenkään voinut yhdistää Kristuksen ihmeeseen. Kuva julkaistiin pääkonferenssin lehdessä myöhemmin. Silloin Skip ei tiennyt, että Kristus ei ollut Seitsemännen Päivän Adventismin keskipiste lainkaan eikä ollut ollut koko kirkon historian aikana. Kuinka joku voi kasvaa kirkossa ja luulla olevansa kristitty, kun Jeesus ihmeineen ei ollut ”kosher”(puhdas) tälle kirkolle. Jeesus oli väärässä ja Ellen G. White oikeassa. “Yht´äkkiä tajusin kuuluvani kulttiin” sanoo Skip. "


      • ihmettelen vain
        uskova_1 kirjoitti:

        Niin, hyvä on, että isä perheineen säästyi tuolta vuosien kenties vuosikymmenien tai loppuiän eksytyskierteeltä.

        Nyt kävi ilmi, että Suomen adventtikirkko jatkaa samaa Ellen Whiten kirjoitusten piilottelutaktiikkaa, jota Pääkonferenssi ja adventistioppineet ovat harjoittaneet jo 150 vuotta.

        Mikä huvittavinta, että tuo teksti kuvasi juuri adventistijohtajien pimityksiä ja sai näin elävästi jatkoa tällä palstalla (ja kytin) samasta käytännöstä.

        Otteita siitä:

        “Minut kasvatettiin ja opetettiin yhdessä Amerikan suurista kulteista”, sanoo Skip Baker. Aikuisena hän työskenteili maailman kirkon päämajassa valokuvaajana. Seitsemännen Päivän Adventistien pääkonferenssin johtajat olivat päättäneet projektista, jossa Jeesuksen ”5 leipää ja 2 kalaa” viidelle tuhannelle ihmiselle ruuaksi -ihme oli valittu yhden syksyn teemaksi....
        Hän valokuvasi kirkon päämajassa, joka tuolloin oli Washington D.C.:n Takoma Parkissa. Kun hän kuvasi kaloja ja leipiä projektia varten, eräs “vanhin” pääkonferenssista tutki hänen asetelmiaan ja sanoi sitten: “noiden kalojen on lähdettävä.”
        Skip ihmetteli, mutta toinen oli jyrkkänä, kaloja ei saa tulla kuviin. Sitten Skip tajusi: ”koska Ellen G. White, Seitsemännen Päivän Adventismin uranuurtaja “profeetta” , sanoi olleensa kasvissyöjä, Jeesuksen itsensä on täytynyt tehdä suuri virhe monistaessaan kaiken tuon “lihan” 5000 ihmiselle syötäväksi. Kuvitelkaa Jumalan Poika teki virheen, jonka vasta Hänen ”pienempi valonsa” 1800 vuotta myöhemmin huomasi ollessaan kasvissyöjä?” Skip anoi ja pyysi, että kalat saisivat olla tuossa kuvassa, mutta riitely jatkui ja niin he menivät yhdessä taiteellisen johtajan puheille, jonka Skip luuli tukevan kalojen kuulumista kuvaan.
        Mutta asiakas on aina oikeassa ja asiakas ei halua kahta kalaa kuvaansa, niinpä kalat otettiin pois ja kuvaan jäi vain 5 leipää, joita ei mitenkään voinut yhdistää Kristuksen ihmeeseen. Kuva julkaistiin pääkonferenssin lehdessä myöhemmin. Silloin Skip ei tiennyt, että Kristus ei ollut Seitsemännen Päivän Adventismin keskipiste lainkaan eikä ollut ollut koko kirkon historian aikana. Kuinka joku voi kasvaa kirkossa ja luulla olevansa kristitty, kun Jeesus ihmeineen ei ollut ”kosher”(puhdas) tälle kirkolle. Jeesus oli väärässä ja Ellen G. White oikeassa. “Yht´äkkiä tajusin kuuluvani kulttiin” sanoo Skip. "

        "he valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa", sanoi Jeesus.


      • kirjoitettu on
        uskova_1 kirjoitti:

        Niin, hyvä on, että isä perheineen säästyi tuolta vuosien kenties vuosikymmenien tai loppuiän eksytyskierteeltä.

        Nyt kävi ilmi, että Suomen adventtikirkko jatkaa samaa Ellen Whiten kirjoitusten piilottelutaktiikkaa, jota Pääkonferenssi ja adventistioppineet ovat harjoittaneet jo 150 vuotta.

        Mikä huvittavinta, että tuo teksti kuvasi juuri adventistijohtajien pimityksiä ja sai näin elävästi jatkoa tällä palstalla (ja kytin) samasta käytännöstä.

        Otteita siitä:

        “Minut kasvatettiin ja opetettiin yhdessä Amerikan suurista kulteista”, sanoo Skip Baker. Aikuisena hän työskenteili maailman kirkon päämajassa valokuvaajana. Seitsemännen Päivän Adventistien pääkonferenssin johtajat olivat päättäneet projektista, jossa Jeesuksen ”5 leipää ja 2 kalaa” viidelle tuhannelle ihmiselle ruuaksi -ihme oli valittu yhden syksyn teemaksi....
        Hän valokuvasi kirkon päämajassa, joka tuolloin oli Washington D.C.:n Takoma Parkissa. Kun hän kuvasi kaloja ja leipiä projektia varten, eräs “vanhin” pääkonferenssista tutki hänen asetelmiaan ja sanoi sitten: “noiden kalojen on lähdettävä.”
        Skip ihmetteli, mutta toinen oli jyrkkänä, kaloja ei saa tulla kuviin. Sitten Skip tajusi: ”koska Ellen G. White, Seitsemännen Päivän Adventismin uranuurtaja “profeetta” , sanoi olleensa kasvissyöjä, Jeesuksen itsensä on täytynyt tehdä suuri virhe monistaessaan kaiken tuon “lihan” 5000 ihmiselle syötäväksi. Kuvitelkaa Jumalan Poika teki virheen, jonka vasta Hänen ”pienempi valonsa” 1800 vuotta myöhemmin huomasi ollessaan kasvissyöjä?” Skip anoi ja pyysi, että kalat saisivat olla tuossa kuvassa, mutta riitely jatkui ja niin he menivät yhdessä taiteellisen johtajan puheille, jonka Skip luuli tukevan kalojen kuulumista kuvaan.
        Mutta asiakas on aina oikeassa ja asiakas ei halua kahta kalaa kuvaansa, niinpä kalat otettiin pois ja kuvaan jäi vain 5 leipää, joita ei mitenkään voinut yhdistää Kristuksen ihmeeseen. Kuva julkaistiin pääkonferenssin lehdessä myöhemmin. Silloin Skip ei tiennyt, että Kristus ei ollut Seitsemännen Päivän Adventismin keskipiste lainkaan eikä ollut ollut koko kirkon historian aikana. Kuinka joku voi kasvaa kirkossa ja luulla olevansa kristitty, kun Jeesus ihmeineen ei ollut ”kosher”(puhdas) tälle kirkolle. Jeesus oli väärässä ja Ellen G. White oikeassa. “Yht´äkkiä tajusin kuuluvani kulttiin” sanoo Skip. "

        Ellen White ei ollut kasvisyöjä. Hän ei koskaan vaatinut kenltäkään pelkästään kasvissyöntiä. Hän ei opettanut ettei kalaa saisi syödä. Raamattu kertoo mitkä kalat ja ja minkä eläimien liha soveltuu ihmisravinnoksi. Kasvisruoka on suositeltavin ruokavalio ihmiselle. Sen todistaa tutkimuksetkin. Maailmassa on miljoonia kasvissyöjiä jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan adventismista tai Whiten kirjoituksista. Eläinten syöminen on epäeettistä nykyaikana. Samoin eläintaudit lisääntyvät.


      • ettei ole mitään
        kirjoitettu on kirjoitti:

        Ellen White ei ollut kasvisyöjä. Hän ei koskaan vaatinut kenltäkään pelkästään kasvissyöntiä. Hän ei opettanut ettei kalaa saisi syödä. Raamattu kertoo mitkä kalat ja ja minkä eläimien liha soveltuu ihmisravinnoksi. Kasvisruoka on suositeltavin ruokavalio ihmiselle. Sen todistaa tutkimuksetkin. Maailmassa on miljoonia kasvissyöjiä jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan adventismista tai Whiten kirjoituksista. Eläinten syöminen on epäeettistä nykyaikana. Samoin eläintaudit lisääntyvät.

        Adventtikirkon opetuksessa ei ole mitään sellaista, joka puoltaisi adventistien pyrkimystä erottaa ihmisiä heidän opetettavikseen.
        Se on lahkohenkisyyden lietsontaan keskittynyt uskonto, joka pyrkii eksyttämään ihmisiä pois entisestä viiteryhmästään.
        Ankeimmillaan he ovat suosittelemassa heihin liittymistä perhesuhteiden rikkoontumisenkin uhatessa.
        Adventismi on perheessä riidan eikä sovun synnyttäjä erottaessaan perheenjäsenet yhteisestä kristinuskosta.


      • kirjoitettu on
        ettei ole mitään kirjoitti:

        Adventtikirkon opetuksessa ei ole mitään sellaista, joka puoltaisi adventistien pyrkimystä erottaa ihmisiä heidän opetettavikseen.
        Se on lahkohenkisyyden lietsontaan keskittynyt uskonto, joka pyrkii eksyttämään ihmisiä pois entisestä viiteryhmästään.
        Ankeimmillaan he ovat suosittelemassa heihin liittymistä perhesuhteiden rikkoontumisenkin uhatessa.
        Adventismi on perheessä riidan eikä sovun synnyttäjä erottaessaan perheenjäsenet yhteisestä kristinuskosta.

        Matt. 10:36
           
        ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.


      • on näet niin
        kirjoitettu on kirjoitti:

        Matt. 10:36
           
        ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.

        Sinun tarkoittamasi "tulkinta" on tuossakin kohden toinen kuin meillä Kristinuskossa.

        Näistä kaikista syntyy juuri se ero teidän ja Kristittyjen välillä.


      • kirjoitettu on kirjoitti:

        Ellen White ei ollut kasvisyöjä. Hän ei koskaan vaatinut kenltäkään pelkästään kasvissyöntiä. Hän ei opettanut ettei kalaa saisi syödä. Raamattu kertoo mitkä kalat ja ja minkä eläimien liha soveltuu ihmisravinnoksi. Kasvisruoka on suositeltavin ruokavalio ihmiselle. Sen todistaa tutkimuksetkin. Maailmassa on miljoonia kasvissyöjiä jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan adventismista tai Whiten kirjoituksista. Eläinten syöminen on epäeettistä nykyaikana. Samoin eläintaudit lisääntyvät.

        ”Eikö ole jo aika kaikkien pyrkiä luopumaan liharuoasta? Miten ne, jotka yrittävät tulla puhtaiksi, jaloiksi ja pyhiksi päästäkseen taivaan enkelien seuraan, voivat jatkaa sellaisen ruoan käyttöä, jolla on niin haitallinen vaikutus sieluun ja ruumiiseen? Miten he voivat riistää hengen Jumalan luontokappaleilta syödäkseen niiden lihan suurena herkkuna? Heidän olisi palattava siihen terveelliseen ja herkulliseen ruokaan, joka ihmiselle alussa annettiin, ja osoitettava sekä opetettava lapsensakin osoittamaan sääliä kaikkia mykkiä luontokappaleita kohtaan, jotka Jumala on alistanut valtaamme.” (Suuren Lääkärin seuraajana, Ellen G. White, 1989, s. 255)


      • kirjoitettu on
        uskova_1 kirjoitti:

        ”Eikö ole jo aika kaikkien pyrkiä luopumaan liharuoasta? Miten ne, jotka yrittävät tulla puhtaiksi, jaloiksi ja pyhiksi päästäkseen taivaan enkelien seuraan, voivat jatkaa sellaisen ruoan käyttöä, jolla on niin haitallinen vaikutus sieluun ja ruumiiseen? Miten he voivat riistää hengen Jumalan luontokappaleilta syödäkseen niiden lihan suurena herkkuna? Heidän olisi palattava siihen terveelliseen ja herkulliseen ruokaan, joka ihmiselle alussa annettiin, ja osoitettava sekä opetettava lapsensakin osoittamaan sääliä kaikkia mykkiä luontokappaleita kohtaan, jotka Jumala on alistanut valtaamme.” (Suuren Lääkärin seuraajana, Ellen G. White, 1989, s. 255)

        Ja niinkuin missä? Laittaisitko sellaisen kohdan jossa niin opetti?


      • kirjoitettu on kirjoitti:

        Ja niinkuin missä? Laittaisitko sellaisen kohdan jossa niin opetti?

        Äskeisen EGW:n kirjoittama ”Eikö ole jo aika kaikkien pyrkiä luopumaan liharuoasta? Miten ne, jotka yrittävät tulla puhtaiksi, jaloiksi ja pyhiksi päästäkseen taivaan enkelien seuraan, voivat jatkaa sellaisen ruoan käyttöä, jolla on niin haitallinen vaikutus sieluun ja ruumiiseen?” liittyy Ellenin pahoilta hengiltä saamaan seisomis-oppiin.

        Ellenin opetuksen mukaan armon ajan päätyttyä Jeesus poistuu kaikkein pyhimmästä (vrt. Ellenin keksimät eri huoneet taivaassa) ja ”palkkalaisen vuoden ajan” adventistit joutuvat seisomaan ilman Jeesusta välittäjänään synnittöminä vitsauksien ja vainojen keskellä. Tällöin heillä ei saa olla edes minkäänlaista synnillistä ajatuksen häivähdystä tai mielitekoa, vaan heidän on oltava ajatuksiltaan ja teoiltaan täydellisiä.

        "Niiden, jotka tahtovat saada hyötyä Vapahtajan välitystyöstä, ei tule antaa minkään estää heitä täyttämästä velvollisuuttaan saattaa pyhityksensä täydelliseksi Jumalan pelossa. Kallisarvoisia hetkiä ei tule tuhlata huvitteluun, komeiluun tai voiton tavoitteluun, vaan ne tulee omistaa vakavaan ja hartaaseen totuuden sanan tutkimiseen. Jumalan kansan tulee saada selvä käsitys pyhäköstä ja tutkivasta tuomiosta. Kaikki tarvitsevat tietoa suuren ylimmäisen Pappimme asemasta ja työstä. Muuten on mahdoton harjoittaa tälle ajalle välttämätöntä uskoa tai ottaa Jumalan tahdon mukaista asemaa." (White, Suuri Taistelu, s. 480)

        "Kun Jeesus jättää pyhäkön, peittää pimeys maan asukkaat. Tuona kauheana aikana vanhurskaiden täytyy elää pyhän Jumalan kasvojen edessä ilman välittäjää. Jumalattomia hillinnyt voima on otettu pois, ja lopullisesti parantumattomiksi jääneet ovat täydellisesti saatanan hallinnassa" (White, Suuri Taistelu, 597)


        Adventistien (enemmän kuin) profeetta Ellen G. White on sanonutkin, että adventistit joutuvat olemaan täällä maan päällä seisomassa, kun Pyhä Henki on täältä vedetty pois (ja uskovat temmattu tietysti sen mukana).

        Mikään muu voima kuin Pyhä Henki ei voi hillitä jumalattomia, joten tuo "jumalattomia hillinnyt voima on otettu pois" tarkoittaa juuri sitä, että Pyhä Henki on poistunut täältä ja silti adventistit ovat täällä. Mutta hehän ovat tulleet Ellenin säännöillä niin Jeesuksen luonteisiksi, että he pystyvät muka ilman Pyhää Henkeä ja ilman Jeesusta välittäjänään seisomaan Jumalan kasvojen edessä.


      • kirjoitettu on
        uskova_1 kirjoitti:

        Äskeisen EGW:n kirjoittama ”Eikö ole jo aika kaikkien pyrkiä luopumaan liharuoasta? Miten ne, jotka yrittävät tulla puhtaiksi, jaloiksi ja pyhiksi päästäkseen taivaan enkelien seuraan, voivat jatkaa sellaisen ruoan käyttöä, jolla on niin haitallinen vaikutus sieluun ja ruumiiseen?” liittyy Ellenin pahoilta hengiltä saamaan seisomis-oppiin.

        Ellenin opetuksen mukaan armon ajan päätyttyä Jeesus poistuu kaikkein pyhimmästä (vrt. Ellenin keksimät eri huoneet taivaassa) ja ”palkkalaisen vuoden ajan” adventistit joutuvat seisomaan ilman Jeesusta välittäjänään synnittöminä vitsauksien ja vainojen keskellä. Tällöin heillä ei saa olla edes minkäänlaista synnillistä ajatuksen häivähdystä tai mielitekoa, vaan heidän on oltava ajatuksiltaan ja teoiltaan täydellisiä.

        "Niiden, jotka tahtovat saada hyötyä Vapahtajan välitystyöstä, ei tule antaa minkään estää heitä täyttämästä velvollisuuttaan saattaa pyhityksensä täydelliseksi Jumalan pelossa. Kallisarvoisia hetkiä ei tule tuhlata huvitteluun, komeiluun tai voiton tavoitteluun, vaan ne tulee omistaa vakavaan ja hartaaseen totuuden sanan tutkimiseen. Jumalan kansan tulee saada selvä käsitys pyhäköstä ja tutkivasta tuomiosta. Kaikki tarvitsevat tietoa suuren ylimmäisen Pappimme asemasta ja työstä. Muuten on mahdoton harjoittaa tälle ajalle välttämätöntä uskoa tai ottaa Jumalan tahdon mukaista asemaa." (White, Suuri Taistelu, s. 480)

        "Kun Jeesus jättää pyhäkön, peittää pimeys maan asukkaat. Tuona kauheana aikana vanhurskaiden täytyy elää pyhän Jumalan kasvojen edessä ilman välittäjää. Jumalattomia hillinnyt voima on otettu pois, ja lopullisesti parantumattomiksi jääneet ovat täydellisesti saatanan hallinnassa" (White, Suuri Taistelu, 597)


        Adventistien (enemmän kuin) profeetta Ellen G. White on sanonutkin, että adventistit joutuvat olemaan täällä maan päällä seisomassa, kun Pyhä Henki on täältä vedetty pois (ja uskovat temmattu tietysti sen mukana).

        Mikään muu voima kuin Pyhä Henki ei voi hillitä jumalattomia, joten tuo "jumalattomia hillinnyt voima on otettu pois" tarkoittaa juuri sitä, että Pyhä Henki on poistunut täältä ja silti adventistit ovat täällä. Mutta hehän ovat tulleet Ellenin säännöillä niin Jeesuksen luonteisiksi, että he pystyvät muka ilman Pyhää Henkeä ja ilman Jeesusta välittäjänään seisomaan Jumalan kasvojen edessä.


      • kirjoitettu on kirjoitti:

        Voi sinua pientä! Et kai nyt yritä puolustella Ellenin seisomis-oppia sillä, että uskovat muuttuneina ja kokonaan hengellisinä ovat Jumalan yhteydessä taivaassa!

        Tuo joukko, joka täällä maan päällä tempauksen jälkeen voi tulla uskoon ovat 144.000 israelilaista. Eivät adventistit. Mutta tuo israelilaisten osan heiltä pois ottaminen ja adventisteille antaminen on Ellenin korvausteologiaa ja jehovilla on sama väärä teologiansa, että jehovat ovat tuo 144.000.

        Kai nyt taas vedät tämänkin kiireesti uudeksi aloitusotsikoksesi!


      • kirjoitettu on
        uskova_1 kirjoitti:

        Voi sinua pientä! Et kai nyt yritä puolustella Ellenin seisomis-oppia sillä, että uskovat muuttuneina ja kokonaan hengellisinä ovat Jumalan yhteydessä taivaassa!

        Tuo joukko, joka täällä maan päällä tempauksen jälkeen voi tulla uskoon ovat 144.000 israelilaista. Eivät adventistit. Mutta tuo israelilaisten osan heiltä pois ottaminen ja adventisteille antaminen on Ellenin korvausteologiaa ja jehovilla on sama väärä teologiansa, että jehovat ovat tuo 144.000.

        Kai nyt taas vedät tämänkin kiireesti uudeksi aloitusotsikoksesi!

        Voishan tuosta aloituksen tehdäkin, mutta aihe ei oikein kiinnosta. Toisaalta Ilmestyskirja ei puhu juutalaisista, vaan Kristuksen seurakunnasta. Tuo 144000 ei ole kirjaimellinen joukko - joukko on niin iso ettei sitä voinut laskea. Tämä joukko on kuitenkin erikoinen siinä mielessä että nämä tulevat siitä suuresta ahdistuksesta ja ovat olleet uskollisia Jumalalle kaikessa, myös sapatin noudattamisessa.

        En muuten ole koskaan kuullutkaan sinun kehittämästäsi seisomisopista. Parempi kun sinäkin pysyisit Raamatussa ja sen sanomassa. Seisominen ei ellenin tekstissä ole pääasia, lähinnä se tarkoittaa olemista jossakin. Ollaan maan päällä olman välittäjää seisten, istuen tai maaten ja miksei vaikka juosten, minulle ihan sama, kunhan vain ollaan pelastettujen joukossa silloin.


      • kirjoitettu on kirjoitti:

        Voishan tuosta aloituksen tehdäkin, mutta aihe ei oikein kiinnosta. Toisaalta Ilmestyskirja ei puhu juutalaisista, vaan Kristuksen seurakunnasta. Tuo 144000 ei ole kirjaimellinen joukko - joukko on niin iso ettei sitä voinut laskea. Tämä joukko on kuitenkin erikoinen siinä mielessä että nämä tulevat siitä suuresta ahdistuksesta ja ovat olleet uskollisia Jumalalle kaikessa, myös sapatin noudattamisessa.

        En muuten ole koskaan kuullutkaan sinun kehittämästäsi seisomisopista. Parempi kun sinäkin pysyisit Raamatussa ja sen sanomassa. Seisominen ei ellenin tekstissä ole pääasia, lähinnä se tarkoittaa olemista jossakin. Ollaan maan päällä olman välittäjää seisten, istuen tai maaten ja miksei vaikka juosten, minulle ihan sama, kunhan vain ollaan pelastettujen joukossa silloin.

        Jos olet noin jänkätijänkäti, niin eihän mikään Raamatun sana mene sisään millään keinolla.

        Mutta vaikka et tätä Ellenlasien takaa pystykään näkemään, niin kopsaan nyt tähän Raamatusta mikä joukko tuo 144.000 on:

        "Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista: Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä." (Ilm 7:4-8)

        Paitsi tietysti, jos nyt satut olemaan esim. Benjaminin sukukuntaa ja elät maan päällä ahdistuksen aikana ja tulet uskoon etkä ole saastuttanut itseäsi naisten kanssa, vaan olet kuin neitsyt (Ilm 14:1-4), niin sitten tuo voi koskea sinuakin muuten ei.


      • lipitassu
        kirjoitettu on kirjoitti:

        Voishan tuosta aloituksen tehdäkin, mutta aihe ei oikein kiinnosta. Toisaalta Ilmestyskirja ei puhu juutalaisista, vaan Kristuksen seurakunnasta. Tuo 144000 ei ole kirjaimellinen joukko - joukko on niin iso ettei sitä voinut laskea. Tämä joukko on kuitenkin erikoinen siinä mielessä että nämä tulevat siitä suuresta ahdistuksesta ja ovat olleet uskollisia Jumalalle kaikessa, myös sapatin noudattamisessa.

        En muuten ole koskaan kuullutkaan sinun kehittämästäsi seisomisopista. Parempi kun sinäkin pysyisit Raamatussa ja sen sanomassa. Seisominen ei ellenin tekstissä ole pääasia, lähinnä se tarkoittaa olemista jossakin. Ollaan maan päällä olman välittäjää seisten, istuen tai maaten ja miksei vaikka juosten, minulle ihan sama, kunhan vain ollaan pelastettujen joukossa silloin.

        3. Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
        4. niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
        5. alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.


      • antiantti
        kirjoitettu on kirjoitti:

        Voishan tuosta aloituksen tehdäkin, mutta aihe ei oikein kiinnosta. Toisaalta Ilmestyskirja ei puhu juutalaisista, vaan Kristuksen seurakunnasta. Tuo 144000 ei ole kirjaimellinen joukko - joukko on niin iso ettei sitä voinut laskea. Tämä joukko on kuitenkin erikoinen siinä mielessä että nämä tulevat siitä suuresta ahdistuksesta ja ovat olleet uskollisia Jumalalle kaikessa, myös sapatin noudattamisessa.

        En muuten ole koskaan kuullutkaan sinun kehittämästäsi seisomisopista. Parempi kun sinäkin pysyisit Raamatussa ja sen sanomassa. Seisominen ei ellenin tekstissä ole pääasia, lähinnä se tarkoittaa olemista jossakin. Ollaan maan päällä olman välittäjää seisten, istuen tai maaten ja miksei vaikka juosten, minulle ihan sama, kunhan vain ollaan pelastettujen joukossa silloin.

        se ei ole kirjaimellisesti 144 000. Lue se niinkuin sanotaan, äläkä pistä omiasi.


      • mahoton juttu
        antiantti kirjoitti:

        se ei ole kirjaimellisesti 144 000. Lue se niinkuin sanotaan, äläkä pistä omiasi.

        Adventistille ei sovi mikään muu kuin ellenin tulkitsema merkitys.
        Raamatun sana ei käy heille sellaisenaan.


      • antiantti
        mahoton juttu kirjoitti:

        Adventistille ei sovi mikään muu kuin ellenin tulkitsema merkitys.
        Raamatun sana ei käy heille sellaisenaan.

        Jos Raamattuun on kirjoitettu 144 000 niin Kirjoitettu on ei voi uskoa, että se on 144 000, koska Ellen on kirjoittanut, että se ei ole. Asia selvä.


      • eihän me mitään köyhiä olla
        antiantti kirjoitti:

        Jos Raamattuun on kirjoitettu 144 000 niin Kirjoitettu on ei voi uskoa, että se on 144 000, koska Ellen on kirjoittanut, että se ei ole. Asia selvä.

        Raamattu on heidän mukaansa tulkittava.
        Siksi he ovat tehneet opistan sellaisen, ettäjoka asia on jo valmiiksi tulkittua ja vahvistettu amerikassa.


      • kirjoitettu on
        uskova_1 kirjoitti:

        Jos olet noin jänkätijänkäti, niin eihän mikään Raamatun sana mene sisään millään keinolla.

        Mutta vaikka et tätä Ellenlasien takaa pystykään näkemään, niin kopsaan nyt tähän Raamatusta mikä joukko tuo 144.000 on:

        "Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista: Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä." (Ilm 7:4-8)

        Paitsi tietysti, jos nyt satut olemaan esim. Benjaminin sukukuntaa ja elät maan päällä ahdistuksen aikana ja tulet uskoon etkä ole saastuttanut itseäsi naisten kanssa, vaan olet kuin neitsyt (Ilm 14:1-4), niin sitten tuo voi koskea sinuakin muuten ei.

        siksi et ymmärrä.

        Sukukunnat edustavat erilaisia ihmisluonteita eri puolilla maailmaa. Lukuun 144000 sisältyy miljoonia ihmisiä. Ne jotka kuuluvat tuohon miljoonien joukkoon eivät ole saastuttaneet itseään porttonaisten=harhaoppien kanssa. Niitä ovat mm. sunnuntain pyhyys ja sielun kuolemattomuus.


      • kirjoitettu on kirjoitti:

        siksi et ymmärrä.

        Sukukunnat edustavat erilaisia ihmisluonteita eri puolilla maailmaa. Lukuun 144000 sisältyy miljoonia ihmisiä. Ne jotka kuuluvat tuohon miljoonien joukkoon eivät ole saastuttaneet itseään porttonaisten=harhaoppien kanssa. Niitä ovat mm. sunnuntain pyhyys ja sielun kuolemattomuus.

        Kauankohan vielä kestät tuota päässäsi pyörivää ellenmyrskyä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      98
      1896
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      238
      1542
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1030
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      925
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      81
      850
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      815
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      755
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      27
      727
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      714
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      709
    Aihe