En sauno muiden kanssa.

estynyt

Minä pidän saunomisesta mutta teen sen mieluummin ypöyksin. Esim. jos mökkireissulla tyttöystävät (olen siis itsekin nainen) laittavat saunan päälle niin yleensä sanon tekosyyksi että pääni alkaa särkemään saunassa enkä oikein pidä saunomisesta. En vain halua näyttäytyä kenenkään edessä alasti, vaikka vartalossani ei mitään epämuodostumia olekaan. En myöskään käy uimahalleissa.

Miten suhtaudutte tällaiseen? Jotkut, kuten siskoni, minulle joskus jäkättävät asiasta mutta voin kertoa, että ei se auta. En minä halua olla alasti muiden seurassa vaikka sitä kuinka ihmeteltäisiin. Minulle alastomuus ei ole luonnollinen asia, olen 9-vuotiaasta lähtien kylpenyt ja saunonut yksin.

Onko tämä nyt niin ärsyttävää mielestänne vai? Myös naiset saavat kommentoida, vaikka tänne palstalle laitoinkin. :)

17

1784

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sängyssä

Uskallatko olla alasti edes miehesi seurassa vai hoidatteko hommat pimeässä peiton alla? Sellainen kyllä ärsyttäisi.

• estynyt

Ei minulla ole miestä.

• Niin ujo?
        estynyt kirjoitti:

Ei minulla ole miestä.

Kyllä oot tosi-ujo sitten-Mikä se on sellaisen eston sulle saanut aikaan? Siis olet käsittääkseni nainen siinä iässä,että aikuinen. No-on meillä komlekseja monenlaisia-minullakin,mutta sinä se olet tosi ujo. Minä kyllä olen mies,mutta sehän on samantekevää-ei sillä ole merkitystä. Jos kroppa normaali-niin silloin se ujous on päässä.

• etynyt
        Niin ujo? kirjoitti:

Kyllä oot tosi-ujo sitten-Mikä se on sellaisen eston sulle saanut aikaan? Siis olet käsittääkseni nainen siinä iässä,että aikuinen. No-on meillä komlekseja monenlaisia-minullakin,mutta sinä se olet tosi ujo. Minä kyllä olen mies,mutta sehän on samantekevää-ei sillä ole merkitystä. Jos kroppa normaali-niin silloin se ujous on päässä.

No melkoisen ujo olen kyllä muutenkin ollut ihan lapsesta lähtien. Nyt olen 19. Enpä oikein tiedä mistä tämä muutoin johtuu, kasvatuksesta en ainakaan usko, olenhan minä kuitenkin lapsena perheen kanssa nakuillut ja esim. siskoni ei ole tällainen.

• mies63

Et siis alasti muiden seurassa? Miten ne sänkytouhut silloin, vaikka sinulle ei vakituista miestä olekkaan? Vai eikö ketään miestä ikinä, neitsyt vielä?

Huomannu, että kyllä kaikkia naisia joskus jossain tilanteessa, alastomuus vaivaa! Vaikka ympäri kämppää mentäisiin nakuna sauna, vessassa asioiminen, niin pukeminen pitää kuitenkin tehdä piilossa tms! Ja ykkin oli, että selvänä ei hävenny mitää, kaikki kelpas, mutta kaljois ei kehdannu edes peiton alla ilman vaatteita olla?

On meitä moneen junaan, ja osa tulee vielä resiinalla perässä. Mutta kylla se ainakin mua häirittis, ja paljo! Itte tykkään joskus ihan nakuna koikkelehtia vaikka koko päivän (kaksistaan ollessa siis), eikä yhteissaunominenkaan muiden kanssa mitenkään kammoksuta!

• estynyt

Minulla ei ole koskaan ollut seurustelukumppania eikä muutoinkaan miespuolisia ystäviä/kavereita, joten siihen asiaan en osaa ottaa kantaa miten asia vaikuttaisi makuuhuoneessa. Tuskin tämä "vika" nyt ainakaan positiivisesti vaikuttaisi. :)

• mitenkään .....
        estynyt kirjoitti:

Minulla ei ole koskaan ollut seurustelukumppania eikä muutoinkaan miespuolisia ystäviä/kavereita, joten siihen asiaan en osaa ottaa kantaa miten asia vaikuttaisi makuuhuoneessa. Tuskin tämä "vika" nyt ainakaan positiivisesti vaikuttaisi. :)

.... Sinä olet vielä nuori, ei saunominen ole niin verrannollinen seksuaalisuuteen.

Saatat olla varsinainen nautiskelija vaikka et saunomisesta porukassa pidäkään :)

• mies63
        mitenkään ..... kirjoitti:

.... Sinä olet vielä nuori, ei saunominen ole niin verrannollinen seksuaalisuuteen.

Saatat olla varsinainen nautiskelija vaikka et saunomisesta porukassa pidäkään :)

..eihän ne mitenkää verrannollisia ole!

Ja mistä sen tietää, vaikka sitten oman kullan kanssa saunominenkin tuntuisi aivan ihanalta? Eikös suurinta osaa naisia ainakin aluksi (ensimmäisiä kertoja) hävetä käydä oman miehensä kanssa saunassa, näin ainakin meillä oli, ja kuulemma on muillakin sama juttu ollut.

Eiköhän tuo ns "vika" siitä itsekseen "korjaannu", ja mikä pakko sitä on muiden kanssa saunaan mennäkkään? Jokainen elää niinkuin haluaa!

Ja se seksijuttu on tosiaan ihan eri asia, se menee vähän kuin itsestään, ei sitä silloin paljoa ajatella sellaisia. Alussa valot pois ja peitto päällä, niin tottuu toiseen!

• löydät mukavan
        estynyt kirjoitti:

.... miehen jonka kanssa pääset kivasti juttuun.
        Niinhän se voi olla että saunominen oman kullan kanssa sitten onkin eri asia kuin "porukassa".

Älä stressaa. Elämä on :)

• pidä saunomisesta ....

....porukassa. En oikeestaan koko saunomisesta.

Mies on, eikä mitään ujoutta / estoja hänen kanssaan. Eli ei tarvii peittoo päälle ja vaoja pois :)

Mikä ihmeen juttu on esim monessa firman pippaloissa että sauna pitää järjestää. Tiedän monta työkaveria jotka ei käy ko illoissa saunassa... mutta aina se vaan on ohjelmassa mukana.

• etynyt

No, mitä nyt näihin asioihiin tulee niin rehellisesti en voi kuvitella että pystyisin 100 prosenttisesti olla rentona myöskään kenenkään miehen kanssa, muuallakaan kuin saunassa. Yleensä jos joku mies katsoo minua pitkään tai jollain lailla osoittaa kiinnostuksensa koen sen ainoastaan ahdistavana. Taidan olla siinäkin suhteessa jotenkin estynyt etten osaa olla rentona edes normaalissa kommunikoinnissa urhojen kanssa (tosin sitä kommunikointia kuitenkaan harvemmin tapahtuu, "onneksi").

• kyllä sitä varmuutta ...
        etynyt kirjoitti:

No, mitä nyt näihin asioihiin tulee niin rehellisesti en voi kuvitella että pystyisin 100 prosenttisesti olla rentona myöskään kenenkään miehen kanssa, muuallakaan kuin saunassa. Yleensä jos joku mies katsoo minua pitkään tai jollain lailla osoittaa kiinnostuksensa koen sen ainoastaan ahdistavana. Taidan olla siinäkin suhteessa jotenkin estynyt etten osaa olla rentona edes normaalissa kommunikoinnissa urhojen kanssa (tosin sitä kommunikointia kuitenkaan harvemmin tapahtuu, "onneksi").

.... oppii kun on halua. Pikkuhiljaa.

Itse oli lapsena / nuorena aikuisena ujo ja estynyt. Sit meni hermo itseeni ja päätin opetella juttelemaan ihmisten kanssa. Ei se helppoa ollut mutta kyllä onnistuu.

Ja eka miesystävä oli onneksi loistava tyyppi joka sai musta varmemman ja "paremma" ihmisen esiin.

• (n)79

Voisit vaikka googlettaa hakusanalla neuroosit, jospa löytyisi jotakin muuta tuttua, joka osuisi sinuun.
      Kaikki ihmiset ovat jollakin tasolla neuroottisia, mutta joitakin se haittaa myös arkielämässä.
      Jos sinulle ei ole lapsuudessa tapahtunut mitään traumaattista esim. pilkattu jostakin ruumiinosasta tai olisit ollu seksuaalisesti hyväksikäytetty, niin kyseessä voisi olla jokin neuroosi.

Toisaalta jos elämässäsi olet aina ollut se kiltti tyttö, joka ei puolustaudu missään asiassa millään tavalla, ehkäpä ainoa asia jota voit kontrolloida on se,että et näytä vartaloasi kenellekään.
      Olisi kyllä syytä selvittää tuo sinun juttusi, koska alastomuus on erittäin luonnollinen asia ja vaikka et pitäisi muiden kanssa saunomisesta, sillä ei ole väliä, niin tulet kärsimään asiasta viimeistään parisuhteessa.

• estynyt

Ei minua varsinaisesti koskaan pilkattu ole, mutta ala-asteiässä, noin 10-12-vuotiaana kärsin kyllä "isoista" rinnoistani. Rintani ovat kokoa b75 joten ne eivät ole isot, mutta silloin ne olivat, koska muilla luokkakavereillani ei rintoja ollut. Ystäväni joskus saattoi kutsua isotissiksi ja uimatunneilla suihkussa joku yleensä kyttäsi minua ja häpesin. Erään liikuntatunnin jälkeen kun menin suihkuun (opettaja pakotti) kaksi parasta ystävääni suoraan tuijottivat minua pukuhuoneesta ja meinasin kuolla häpeästä. Tuollaisia tilanteita on ollut lapsena jonkin verran.

• saunoja.

Olen aivan samanlainen kuin sinä. Eli pidän saunomisesta ja uimisesta, mutta en halua kylpeä ryhmissä.

Usein duunissa on näitä illanistujaisia, jolloin aina on kaikkien pakko päästä saunaan. Itse haluan saunoa yksin. Minulle sauna on rauhoittumisen paikka, jossa voin istuksia/maata ihan omissa oloissani ja ajatella asioita. En pidä siitä, että ympärillä kälätetään ja höpötetään ja pilataan saunan tunnelma.

Minulla ei ole mitään estoja esiintyä alasta mieheni seurassa, joten en katso itseäni mitenkään ujoksi tai estyneeksi muutenkaan. En vain pidä kimppasaunomisesta.

Joidenkin on tätä vaikea ymmärtää. Koska kieltäydyttyäni saunomisesta, alkaa se tavaton ahdistelu, että 'miksi et tuu, tule nyt, mikä syy, ettet tule'. Kai nyt aikuinen ihminen saa tehdä niinkuin haluaa.

Tietenkin joskus käyn parin kaverin kanssa mökillä uimassa, mutta silloin tilanne on nimenomaan sosiaalinen. Saatamme vaikka pestä pari mattoa ja sitten uida sen päälle.

Ole sellainen kuin olet. En usko, että olet sen ujompi kuin kukaan muukaan. Ei kaikkien tarvitse saunoa porukalla ja istua saunassa juoruamassa asioitaan.

• "...En vain halua näyttäytyä kenenkään edessä alasti..."

- Jokin oikeakin syy tuohon on olemassa, erittäin todenäköisesti se syy löytyy korvien välistä. Onko se sitten "vika" vai ei, on jokaisen itse päätettävissä.

• estobar

Mä en myöskään halua saunoa muiden kanssa. Vikaa on ainakin ruumiissa. Tyttöystävää ei ole koskaan ollut.

Töissä on usein "tiimikoulutusta", joka sisältää saunomista. Kun en sauno, niin ties mitä ne luulevat.

Muutenkin voin kuvitella, että saunojat muodostavat hyväveliseuran, jonka sisällä päätetään kaikenlaista. Minulta jää varmaankin palkankorotuksetkin saamatta, kun olen se outo tyyppi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5626
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4307
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2926
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      171
      2254
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1946
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      128
      1804
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1164
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      998
    Aihe