Yritän nyt muuttaa persoonallisuuttani viherpeukaloksi...Eli istuttelen eri yrttejä siemenestä ruukkuihin ja yritän niitä vaalia.
Minkä kokoisena ne koulitaan? Miten paljos siemeniä (esim. ruohosipuli, salaatti, tinjami,persilja) aina yhteen pieneen purkkiin kerralla? Muita tiedonjyviä kasvatuksen suhteen?
Entäs vinkkejä kesäkurpitsasta ja avomaankurkusta?
Vinkkejä kaivataan
1
324
Vastaukset
- Herb
Nämä neuvot pätevät vain timjamiin.
Lue tarkoin siemenpussin ohje. Noudata sitä kaikessa.
Kolme vaihetta:
1. kylvö ja itäminen (pienet kylvöruukut)
2. kouliminen jatkokasvatukseen (ei liian suureen ruukkuun)
3. siirtäminen lopulliseen kasvupaikkaan (maahan tai ruukkuun)
Kylvä siemenet hiekansekaiseen multaan. Voit käyttää pieniä turvepotteja, 5-10 siementä kuhunkin. Kun taimet itävät, odota muutama päivä, poista poteista huonoimmat, jätä parhaimmat 2-4.
Kouli heti, kun varsinaiset lehdet ilmestyvät sirkkalehtien jälkeen. Kouliessasi pidä varovasti sirkkalehdestä kiinni ja kaiva juuripaakku kertakäyttöteelusikan varrella mullasta. Varo, etteivät varsi tai lehdet vaurioidu.
Kouli taimet pieniin muoviruukkuihin, jälleen 2-4 kpl kuhunkin. Mullan pitää olla yhä hiekansekaista. Kastele muoviruukkujen multa märäksi ennenkuin siirrät koulittavat taimet niihin.
Pidä taimia paljon ulkona päivisin, yöksi sisälle. Kun taimet ovat vahvistuneet riittävästi, siirrä ne maahan tai lopullisiin ruukkuihinsa. Tarkkaile säätiedotuksia, älä istuta ulos vielä kesäkuun alussa vaan puolivälissä, jotta halla ei tekisi tuhojaan.
Varaudu siihen, että taimia tulee hirveä määrä. Varaudu myös siihen, että jokin menee pieleen ja kaikki taimet tuhoutuvat.
Onnea yritykseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651453Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia110910- 58761
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä47744- 57720
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39707Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan71681Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606026669Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41667Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli67650