Itsarit....

Viimeisen viikon aikana on taas sattunut ainakin 3 tapausta, jossa henkilöauto "ajautui tuntemattomasta syystä" vastaantulijan kaistalle. Ja hoplaa! katsoppas kun sattui just se rekka tulemaan sillä kohdalla vastaan. Perkele mikä näitä vaivaa? Vai onkohan se jonkinlaista luonnonkarsintaa... On vaan aika väärin sotkea sivullisia itsariinsa. Tästä pitäis kyllä kirjottaa lehdessä, ehkä jonkun urpon omainen heräisi ja edes yrittäisi estää ajoonlähdön känniseltä ja itsetuhoiselta!

13

2268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pave

      niin ja yleensähän iltapäivälehdistöt sen jälkeen kirjoittavat isoilla otsikoilla, että Rekka kolarissa ja sitten pienellä lukee jossain että itseasiassa se oli kuitenkin se henkilöauto joka oli väärällä kaistalla.

      Olen joskus aikaisemminkin esittänyt, että näille taulapäille pitäisi rakentaa tuonne keskelle korpea sellainen parin kilometrin suora, joka päättyy suoraan isoon peruskallioon ja sinne on maalattu se rekan keulan kuva johon sitten saa tähdätä. Raadot sitten voisi kerätä sieltä parin viikon välein pois nin eivät jää liian pitkäksi aikaa rumentamaan maisemaa....uusiahan tulee kuitenkin lisää.

      • medioihin

        asti , itsetuhovietti on nyt jostain syystä korkealla ?


      • Rekka loordi
        medioihin kirjoitti:

        asti , itsetuhovietti on nyt jostain syystä korkealla ?

        Keeväät"..toi..keeväät"..toi käärpääseet"""!!..


    • Tavallinen tallaaja

      Mahtava maagikko näkee heti uutisen luettuaan tapahtumien syyt.
      Hienoa.

      Sinun kannattaisi pistää hakemus onnettomuustutkintalautakuntaan.

      Kun auto ajautuu vastaantulevien kaistalle, kuski on toteuttamassa itsariaikeitaan.
      Aina.

      Koskaan ei kukaan ole nukahtanut rattiin, saanut sairauskohtausta tai keskittynyt vaikkapa tekstiviestin näpyttelyyn, pastillien poimimiseen tai takapenkillä istuvien lasten paimennukseen.

      Minäkin olin kerran lähes itsarikandidaatti. Kerran, kymmwnkunta vuotta sitten yksin ajaessani havahduin siihen, kun auto tärisi kuin horkassa.
      Olin ilmeisesti uuvahtanut kesken ajon.
      Ihan hetkiseksi vaan.
      Mutta sekin riittää.
      Liikaa työtä ja liian vähän unta. Muuta ei tarvita. Eikä väsyneenä tajua omaa väsymystään. Ei hoksottimet toimi.

      Onneksi auto liukui vain loivasti oikealle ja sain korjattua tilanteen.
      Jos liuku olisi suuntautunut vasemmalle ja vastassa olisi ollut rekka, olisin minäkin ollut vain itsarikuski.

      Säälittävä uutinen lehdessä.

      • Asiamies Aatu

        Kirotun rikollinen! Sinun kaltaisesi välinpitämättömät väsyneenä ajajat tulisi teilata. "Onneksi auto liukui vain loivasti oikealle"!! Entä jos olisit ajanut pientareella kulkevan jalankulkijan tai pyöräilijän päälle? Toivon, että joku ajaa sinun ylitsesi, kun et tuon enempää välitä ihmiselämästä.
        Mitä tulee rekkaa päin ajeleviin itsemurhakuskeihin, tulisi heidän nimensä ja valokuvansa julkaistava suurimmissa päivälehdissä, jotta ainakin suku saisi häpeän päällensä.


      • Kallonkutistaja
        Asiamies Aatu kirjoitti:

        Kirotun rikollinen! Sinun kaltaisesi välinpitämättömät väsyneenä ajajat tulisi teilata. "Onneksi auto liukui vain loivasti oikealle"!! Entä jos olisit ajanut pientareella kulkevan jalankulkijan tai pyöräilijän päälle? Toivon, että joku ajaa sinun ylitsesi, kun et tuon enempää välitä ihmiselämästä.
        Mitä tulee rekkaa päin ajeleviin itsemurhakuskeihin, tulisi heidän nimensä ja valokuvansa julkaistava suurimmissa päivälehdissä, jotta ainakin suku saisi häpeän päällensä.

        Sattuuhan noita henkilöautojen yhteentörmäyksiä, joissa toinen tuntemattomasta syystä... Onko silloin kyse jostain itsarin harjoittelusta vai mistä?


      • Svavelsyra

        Suurin osa näistä "ajautumisista" on väärin uutisoitu. Joku vuosi sitte erään kolleegan alle teki henkilöauton kuljettaja itsarin, tapaus uutisoitiin, että "Henkilöauto ajautui tuntemattomasta syystä rekan alle". Kaveri totesi uutisen nähtyään, "ei se ajautunut, se perkele käänsi alle!"
        Ajautuminen ja kääntäminen on kaksi eri asiaa, jos ha lähtee ajautumaan, sitä voi ehkä(?) yrittää väistää, mutta jos joku kääntää harkitusti alle, on se vaikeampi juttu.
        Nukahtamiset ja sairaskohtaukset ovat ajautumisia, itsarit kääntämisiä...


      • Svavelsyra kirjoitti:

        Suurin osa näistä "ajautumisista" on väärin uutisoitu. Joku vuosi sitte erään kolleegan alle teki henkilöauton kuljettaja itsarin, tapaus uutisoitiin, että "Henkilöauto ajautui tuntemattomasta syystä rekan alle". Kaveri totesi uutisen nähtyään, "ei se ajautunut, se perkele käänsi alle!"
        Ajautuminen ja kääntäminen on kaksi eri asiaa, jos ha lähtee ajautumaan, sitä voi ehkä(?) yrittää väistää, mutta jos joku kääntää harkitusti alle, on se vaikeampi juttu.
        Nukahtamiset ja sairaskohtaukset ovat ajautumisia, itsarit kääntämisiä...

        Kyllä sen huomaa jos joku vaan ajautuu ja joku kääntää tahallaan.. Eräs tuttu ammattikuljettaja näkee vieläkin unissaan yhden "tuntemattomasta syystä rekan alle ajautuneen" hymyilevät kasvot unissaan.. Käänsi suoraan keulaan ja hymyili, sekä näytti peukaloaan juuri ennen törmäystä... Ei ollut kuulemma mitään mahdollisuutta väistää


      • O tempora ...
        Asiamies Aatu kirjoitti:

        Kirotun rikollinen! Sinun kaltaisesi välinpitämättömät väsyneenä ajajat tulisi teilata. "Onneksi auto liukui vain loivasti oikealle"!! Entä jos olisit ajanut pientareella kulkevan jalankulkijan tai pyöräilijän päälle? Toivon, että joku ajaa sinun ylitsesi, kun et tuon enempää välitä ihmiselämästä.
        Mitä tulee rekkaa päin ajeleviin itsemurhakuskeihin, tulisi heidän nimensä ja valokuvansa julkaistava suurimmissa päivälehdissä, jotta ainakin suku saisi häpeän päällensä.

        Kun on väsynyt, ei itse tajua, että on väsynyt.
        Jos ei tarvitse muuta kuin polkaista pemarilla mäkkäriin, ei voi tietää toisten elämästä mitään.

        Tuskin kukaan tahallaan menee rattiin nukkumaan.

        On pirun helppoa olla se ensimmäisen kiven heittäjä ja kirjoittaa tuohtuneena murhaajista ja muista.

        Ilmeisesti täydellisenä ihmisenä et ole koskaan itse tehnyt virheitä?


      • Särkynyt happo
        Svavelsyra kirjoitti:

        Suurin osa näistä "ajautumisista" on väärin uutisoitu. Joku vuosi sitte erään kolleegan alle teki henkilöauton kuljettaja itsarin, tapaus uutisoitiin, että "Henkilöauto ajautui tuntemattomasta syystä rekan alle". Kaveri totesi uutisen nähtyään, "ei se ajautunut, se perkele käänsi alle!"
        Ajautuminen ja kääntäminen on kaksi eri asiaa, jos ha lähtee ajautumaan, sitä voi ehkä(?) yrittää väistää, mutta jos joku kääntää harkitusti alle, on se vaikeampi juttu.
        Nukahtamiset ja sairaskohtaukset ovat ajautumisia, itsarit kääntämisiä...

        Nuori tyttö käänsi myös ajokaverini kemikaali rekan alle, siitä ojaan kyljelleen kun osui flikka ohjauslaitteisiin! Ajokaverini yritti pari viikkoa tehdä töitä,mutta mies oli kalpea kuin lakana ja lopetti pitkän uransa siihen. (tyttö oli jättänyt kotia pöydälle viesti mitä aikoo tehdä)


      • Tavaton

        olet tosi vaarallinen kanssaihmisillesi. "Koskaan ei kukaan ..." , noista esimerkeistäsi vain sairaskohtaus on pätevä syy menettää ajoneuvon hallinta, kaikki muut ovat törkeää varomattomuutta.


      • Tavat on
        Tavaton kirjoitti:

        olet tosi vaarallinen kanssaihmisillesi. "Koskaan ei kukaan ..." , noista esimerkeistäsi vain sairaskohtaus on pätevä syy menettää ajoneuvon hallinta, kaikki muut ovat törkeää varomattomuutta.

        Sitä sanotaan inhimilliseksi tekijäksi.
        Siis se, että ei tajua omaa kuntoaan, olosuhteita, tms.

        Transpointin mieskään ei tajunnut ajavansa tien liukkauteen ja oman auton hallittavuuteen nähden liian lujaa.

        Joka päivä sama inhimillinen tekijä aiheuttaa lähes kaikki liikenneonnettomuudet.
        Ei huomaa vastaantulijaa, ei näe jalankulkijaa, on keskittynyt muuhun, yliarvioi kykynsä tai on vain ajatuksissaan.

        Ja kaikki tavallisia tallaajia. Tekevät ihme tempauksia ja huonoja ratkaisuja.

        Jos asiaa miettii, sen sairauskohtauksen aiheuttaman onnettomuudenkin voisi todennäköisesti välttää käymällä säännöllisesti lääkärissä ja luovuttaa korttinsa pois, jos kunto on heikko.
        Mutta harva osaa arvioida oikein.
        Ihmisiä kun kaikki ollaan.


    • pohtinut

      Olen myöskin ihmetellyt kyseisten itsemurhien suurta määrää. Suomihan on itsemurhatilastoissa maailman huippumaita, mutta eikö noita poislähtöjä voisi tehdä siistimminkin ja sotkematta sivullisia niihin. Yksi syy on varmaankin omaisille aiheutuva häpeä, koska liikennekuolema on useimmiten helpompi ymmärtää kuin itsemurha. Voisiko valinnan syy olla myös henkivakuutuksen korvausperusteissa? Maksetaanko itsemurhan tehneen omaisille samat korvaukset kuin liikenteessä kuolleen omaisille? Ja oli syy mikä tahansa, niin läheisten olisi osattava estää ennakoitavissa oleva teko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      59
      3103
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      15
      1103
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1028
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      99
      922
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      913
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      791
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      784
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      670
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      645
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      595
    Aihe