Tuttu ja turvallinen.

Katleija-T

Tämän aloitus tuli mieleen juuri nyt, kun olen lähdössä kampaajalle. Jännittää, mitenköhän hän mahtaa osata hiukseni leikata ja väri sitten, onnistuuko. Oma tuttu, hyvä kampaajani lopetti työnsä. Häneen olin tottunut luottamaan.
Pari vuotta sitten hammalääkärin jouduin vaihtamaan, kun hän jonka hoidossa olin ollut jo 30 vuotta jäi sairauseläkkeelle. Hän ystävällisesti testamenttasi minut nuorelle lääkärille, joka jatkoi hänen vastaanottohuoneessaan. Kuitenkin vieroitusoireita on vieläkin. Moni asia on sellainen, että sen soisi vaan jatkuva, mutta elämä on tätä. Pitää sopeutua ja luopua.

22

1666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mirjamarja

Niin se on, että olen alkanut ihmetellä, mikä minun puheilmaisussani on vialla, kun tukkaa ei leikata niin kuin pyydän. Vakikampaaja jäi eläkkeelle jo vuosia sitten, eikä hiukseni ole sen jälkeen olleet siinä mallissa kuin toivon. Olen alkanut ihmetellä onko pääni muuttunut, tai hiukset iän mukana ruvenneet kasvamaan eri tavalla kuin ennen.

Pari päivää sitten viimeksi selitin kampaajalle peilin ja kamman avulla, että TÄSTÄ kohtaa nämä karvat sileäksi, ei päälaelta, ei ohimoilta.
      Tuloksena oli juuri se pölkkykampaus, jonka jälkeen näytän TV:n haastattelijan mikrofoonin tuulisuojukselta.
      Sanoin, että ei kelpaa, OTA nämä karvat pois. Kampaajatyttö katsoi taivaalle, mutta alistui sitten nyppimään osan niskavilloistani.

Puhuvatko nykypäivän ammatti-ihmiset jotain muuta kieltä kuin asiakkaansa?

Hammaslääkäri vaihtuu tuon tuostakin, koska käyn eräällä h-lääkäriasemalla, jossa väki vaihtuu usein.
      "Omaa" ihmistä ei taida enää olla kenelläkään.

• ii-li

He eivät ymmärrä sanaa "lyhentää". He käyttävät sanaa "ohentaa", mikä minulle merkitsee ihan muuta. Kun on harva tukka muutenkin, niin "ohentaminen" kuulostaa siltä, että haluaisin tukkani vielä harvemmaksi. - Kun on 60 vuotta käynyt taistelua parturien kanssa, niin on jo alkanut luovuttaa. Koskaan parturi ei tee niin kuin pyytää. - Olen luopunut sanoista "lyhentää" ja "ohentaa", käytän ilmaisua "ottaa pois". Käytän myös verbiä "shinglata". Parturit aina nauravat, kun sana on niin vanhanaikainen, mutta he tietävät, mitä se tarkoittaa.

Minulla oli parin vuoden ajan aivan erinomainen parturi, jonka luona aina unohdin parturivihani. Sitten hän vain hävisi johonkin. Viime kesänä löysin hyvän parturin, mutta hän työskentelee suuressa liikkeessä, enkä tiedä hänen nimeään. Yleensä ison liikkeen parturi antaa käyntikorttinsa, mutta hän ei antanut. En voi varata hänelle aikaa, kun en tiedä, kuka hän on.

Kaikkein pahin parturikokemukseni oli 70-luvulta, kun kävin Iso-Roobertinkadulla italialaisella parturilla. Siihen aikaan käytettiin mini-vagueta. Hän pisti päähäni jotakin kamalaa tököttiä, joka poltti päänahkaa aivan tuhottomasti. Sen parturikäynnin jälkeen päänahkani oli ruvella, ja rupi irtosi suurina paloina hiukset mukanaan.

Kerran kävin eräällä hyvin tunnetulla julkkisparturilla. Toimitus kesti ehkä 5 minuuttia. Kun seuraavan kerran menin parturiin, niin parturi kysyi: "Kuka hullu tämän on viimeksi leikannut?"

• katriina64

vanhassa laulussa sanotan:"kaikki muuttuu, ei entiselleen kai mikään jää", niin elämässämme muuttuvat ja vaihtuvat asiat meidän itsemme voimatta vaikuttaa millään lailla muutoksiin.
      Minulla oli samanlainen muutos kampaajani kanssa joitakin vuosia sitten. Olin jonkin aikaa aivan kuin heitteillä. Kävin monellä kampaajalla ja etsin sitä parasta, itselleni sopivaa muutenkin kuin hyvänä ammatti-ihmisenä. Edellisen "oman" kampaajani kanssa olimme tavallaan ystävystyneet. Puhuimme kaikesta, kyselimme perheittemme vointia, sekä pientä tiedonvälitystäkin(jotkut sanovat juruiluksi)tapahtui siinä tutussa tuolisa istuessani.
      Suuri muutos ja ikävin, oli poikamme muutto kotoa. Hän lähti ensin armeijaan ja sitten heti opiskelemaan. Tytär muutti myöskin kotoa, tosin jäi samalle paikkakunnalle, kuin mekin, mutta tunsin jonkinlaista tyhjän pesän syndroomaa, enkä ollut oikein oma itseni pitkään aikan.
      Niinkunin sanoit, pitää sopeutua ja luopua.
      Sanoinkin miehelleni, kun ajoimme paikalisen vanhainkodin(nykyisin kutsutaan jollain muula nimellä) ohi eräänä päivänä, että jos elämme, niin parinkymmenen vuoden kuluttua viimeistään asumme sitten tuolla.

• että missähän sitä vanhana on.Luoja vain tietää.Saisi olla henkisesti virkeä ja asua lähellä lapsia omassa hyvässä kodissa.

Parturi kun kuuntelen on teille aika tärkeä. Minun maailmaani ei ole parturi koskaan ennemmin kuulunut,koska minä leikkasin kaikkien miesten tukat omilta lapsesata asti.Sitten tein lakon laiskuuttani lopetin ettei tartte siivota jälkiä.

Itse en käynyt koskaan juuri ainoastaan permanentin otin kymmenen vuoden välein leikkasin itse tai joku naapuri lekkasi.Usein oli pitkä tukka ja kiinni vain takaa.

Nyt olen ehtinyt ajatella sitäkin puolta ja käynyt suivauksiin asti kampaajalla. Olen nimittäin kyllästynyt katsomaan kun siellä tehdään samanlaisia päitä.

Olin jo tilannut ajan mutta peruin vielä halusin pitää tukkani enkä halunnut mitään väriä enkä permananttia.Aijon olla nyt vain luonnontilassa en tiedä kauanko mutta toistaiseksi.

Muistan ensikokemuksen permanentista kun otin luvatta.Miten kumpikin mummuni olivat äkäisenä ja synnittivät ja nuroivat että on ruma. Ehkä olikin.Mutta toisillakin oli.

Sanoivat että eräälläkin kylällä kun tuli herätys piti kiharat oikoa suoriksi.

• katriina64
        pääsky kirjoitti:

että missähän sitä vanhana on.Luoja vain tietää.Saisi olla henkisesti virkeä ja asua lähellä lapsia omassa hyvässä kodissa.

Parturi kun kuuntelen on teille aika tärkeä. Minun maailmaani ei ole parturi koskaan ennemmin kuulunut,koska minä leikkasin kaikkien miesten tukat omilta lapsesata asti.Sitten tein lakon laiskuuttani lopetin ettei tartte siivota jälkiä.

Itse en käynyt koskaan juuri ainoastaan permanentin otin kymmenen vuoden välein leikkasin itse tai joku naapuri lekkasi.Usein oli pitkä tukka ja kiinni vain takaa.

Nyt olen ehtinyt ajatella sitäkin puolta ja käynyt suivauksiin asti kampaajalla. Olen nimittäin kyllästynyt katsomaan kun siellä tehdään samanlaisia päitä.

Olin jo tilannut ajan mutta peruin vielä halusin pitää tukkani enkä halunnut mitään väriä enkä permananttia.Aijon olla nyt vain luonnontilassa en tiedä kauanko mutta toistaiseksi.

Muistan ensikokemuksen permanentista kun otin luvatta.Miten kumpikin mummuni olivat äkäisenä ja synnittivät ja nuroivat että on ruma. Ehkä olikin.Mutta toisillakin oli.

Sanoivat että eräälläkin kylällä kun tuli herätys piti kiharat oikoa suoriksi.

pukee suora, pitkä tukka, joka on niskasta nauhalla, tai kumilenkillä kiinni.
        Kokeilehan kuinka sinulle sopisi lyhyt, hyvin leikattu tukka ja kevyt permanentti.
        Vanhojen ihmisten mielipiteitä täytyy kuunnella ja kunnioittaa, mutta niitä ei kuitenkaan voi noudattaa kaikessa. Minullekin mummoni sanoi aikoinaan, ettei ole ikinä rasvannut naamaansa ja on mennyt samoista ovista kuin muutkin.
        Lakattuja kynsiäni en mummolle olisi tahtonut näyttää mistään hinnasta.
        En taida noista uskon asioista ymmärtää paljoakaan, mutta eikö ole suurempi synti lähimmäisiään kohtaan olla piittaamaton ulkoisesta olemuksestaan, kuin näyttää siistiltä ja huolitellulta, kevyesti meikattuna ja hyvin kammattuna.

• katriina64 kirjoitti:

pukee suora, pitkä tukka, joka on niskasta nauhalla, tai kumilenkillä kiinni.
        Kokeilehan kuinka sinulle sopisi lyhyt, hyvin leikattu tukka ja kevyt permanentti.
        Vanhojen ihmisten mielipiteitä täytyy kuunnella ja kunnioittaa, mutta niitä ei kuitenkaan voi noudattaa kaikessa. Minullekin mummoni sanoi aikoinaan, ettei ole ikinä rasvannut naamaansa ja on mennyt samoista ovista kuin muutkin.
        Lakattuja kynsiäni en mummolle olisi tahtonut näyttää mistään hinnasta.
        En taida noista uskon asioista ymmärtää paljoakaan, mutta eikö ole suurempi synti lähimmäisiään kohtaan olla piittaamaton ulkoisesta olemuksestaan, kuin näyttää siistiltä ja huolitellulta, kevyesti meikattuna ja hyvin kammattuna.

olenkin käynyt 60.pin kahta puolta kampaajalla nyt vain ei huvita.

Kesällä kun joka päivä uipi monta kertaa päivässä,ei sitä laiteta ollenkaan.
        Saan tästä kampauksen kun lähden jonnekkin.Niinkuin nytkin kun aamulla lähden on pampulat päässä.

Mummujen puheet ei minun tekemisiin vaikuta eikä kenenkään.Oli vasta toissakesänä lyhyt,alkaa kyllästyttää näyttää nuoremmalta!!

Kun kaikki yrittää olla niin tekopirteitä.
        Älä välitä olen nyt sillä päällä,pörhistelevät kun pikkutytöt.
        Pitää jonnekkin purkaa miltä minusta tuntuu välistä katsella vaikka olisi tukat kuinka nätisti laitettu siltikin hiipii mieleen sen kaiken turhuus.

• uzma-m
        pääsky kirjoitti:

olenkin käynyt 60.pin kahta puolta kampaajalla nyt vain ei huvita.

Kesällä kun joka päivä uipi monta kertaa päivässä,ei sitä laiteta ollenkaan.
        Saan tästä kampauksen kun lähden jonnekkin.Niinkuin nytkin kun aamulla lähden on pampulat päässä.

Mummujen puheet ei minun tekemisiin vaikuta eikä kenenkään.Oli vasta toissakesänä lyhyt,alkaa kyllästyttää näyttää nuoremmalta!!

Kun kaikki yrittää olla niin tekopirteitä.
        Älä välitä olen nyt sillä päällä,pörhistelevät kun pikkutytöt.
        Pitää jonnekkin purkaa miltä minusta tuntuu välistä katsella vaikka olisi tukat kuinka nätisti laitettu siltikin hiipii mieleen sen kaiken turhuus.

mitä sinä höpiset,olet niin nuorekkaan näköinen että kateeks käy,minne sun kuvasi on kadonnut galleriasta?Juon lasin shampanjaa kunniaksesi ja kiitos kivoista viesteistäsi,saas nähdä jos kerkiän sinne pohjan perille hyttysten syötäväksi,mieli tekee kovasti.

• uzma-m kirjoitti:

mitä sinä höpiset,olet niin nuorekkaan näköinen että kateeks käy,minne sun kuvasi on kadonnut galleriasta?Juon lasin shampanjaa kunniaksesi ja kiitos kivoista viesteistäsi,saas nähdä jos kerkiän sinne pohjan perille hyttysten syötäväksi,mieli tekee kovasti.

olkoot.Olenhan sanonut että tule vilvoittelemaan tännesääsket ei ole vielä tulleet.

Nyt kun ei inspiroi mennä parturiin niin alan näyttää vanhalta muorilta.Sanoi kyllä mieskin että se väri oli hyvä.Olkoot en mene.

Otetaan silti se skoolaus vaikka en kuulu siihenkään skkolausluokkaan.Mihin oikein kuulunkaan.peikon pesään karrottamaan nokisella naamalla ja tukka simillä.

• Olen 3 vuoden aikan vaihtanut omaaloitteisesti kampaajaa ja h-lääkäriä. Vaihdot ovat onnistuneet paremmin kuin osasin odottaa.
      Niin se on, aika ajaa ohi taidoisskin iän mukana. H-lääkärin kohdalla kadun etten tehnyt muutosta jo aikaisemmin.

Kampaaja oli ikäiseni, jämähtänyt paikoilleen, löysinkin ystävien suosituksen perusteella kampaajan joka osaa luoda aikuisen naisen kasvoihin soveltuvan leikkauksen ja värin.

Kohdallani vaihdot siis onnistuivat.Pitää olla rohkeutta uudistaa totuttuja tapoja.

• minulla hyvä tuuri
        Hämeenlinnassa ollessani löytyi työtoverien
        opastuksella hyvä kampaaja ja kun tulin takaisin
        niin aika läheltä löytyi Huom!nuori likka
        joka leikkaa hiukseni hyvin.

Luonnon vääriä kun on aika vaikea leikata.
        Värjäyksiä en käytä.

Noin 4-kertaa vuodessa leikataan.

• Sisareni on vuosia

käyttänyt samaa kampaajaa, ja tuloskin on ollut aina takuuvarma, sama vanhanaikainen 'kypärä', vaikka hänellä paksutukkaisena naisena olisi ollut mahdollisuuksia vaikka mihin.
        Mutta silmä tottuu, ja hänestä on mukavaa käydä säännöllisesti pilaamassa päänsä Riitalla.

• saara.dma

Viestisi oli ihan kuin olisin sen sanellut. Juuri näin minullekin kävi sekä kampaajan että hammaslääkärin kohdalla.

Joskus tosiaan kannattaa vaihtaa ihan tietoisesti. Kehitys kulkee niin nopeaan - jotkus jäävät jalkoihin, valitettavasti.

• Kyllä hiukset ovat jokaiselle sellainen asia, että tuskinpa löytyy ketään jolle kampaus ja hiusten leikkaaminen ja sen lopputulos olisi yhdentekevää.
      Jos jostakin syystä joutuu vaihtamaan kampaajaa, niin saattaa kestää kauan ennenkuin löytyy sellainen joka "osaa" ja saa tyytyväisen asiakkaan :)

Löysin nykyisen kampaajani n 16 vuotta sitten omien asiakkaitteni välityksellä. Minulla oli asiakkaita, joilla oli hyvän näköiset kampaukset ja kun kyselin kuka oli leikannut, päädyttiin aina samaan kampaajaan. Niinpä sitten varasin tältä kampaajalta ajan, vaikka hänen salonkinsa olikin naapurikaupungissa. Osoittautui että hän oli suomalaissyntyinen, tullut tänne Ruotsiin sotalapsena, on Ruotsin kampaajaeliittiä ja tuomarina kansainvälisissä kampaajakilpailuissa ympäri maailmaa. Hän osaa.

Nyt, kun oli pitkä talvi, enkä viitsinyt lähteä autolla 80 km:n päähän kampaajalle hänen luokseen, kävin talven aikana leikkauttamassa tukkani pari kertaa naapurissa, teetin myös permanentin, mutta kyllä tuntui siltä että kampauksen muoto alkoi muuttua oikeaksi "turvakoksi" ja pari viikkoa sitten päätin mennä kaupunkiin, että oma kampaajani sai kaivella oikean muodon esille!

Kampaajallani ja minulla on aina hauskaa, kerromme hassuja tapahtumia mitä kummallekin on sattunut ja sitten nauramme taas vedet silmissä.
      Tutun, turvallisen kampaajan luona käynti on yhtä odotettu tapahtuma kuin kävisi jonkun hyvän ystävän luona.

• Liisi

Tekisi niin kovin mieli värjäyttää kahdella värillä, tummempi väri alle, vaalea päälle kuin huurrekerros. Sillä kuulemma voi himmentää kasvurajan. Onkohan kukaan kokeillut, miten se pelaisi.
      Kävin suotta liian kauan iäkkäällä kampaajalla, joka kiireisesti teki niinkuin ennenkin. Kerran hintelästi ehdotin, että värjäisi jotain "tupsun tapaista" vaihteeksi. Ei se hänelle käynyt. Hän teki kuten tavallisesti vaaleat raidat yli pään, jolloin hiukset näyttivät vaalenneen tasaisesti. Kaipasin jotain raflaavaa.
      Palvelu oli erinomainen, keskustelunaiheet taatut ja luottamus molemminpuolinen.
      Hän oli rautainen ammattilainen, joka piti itsensä ryhdikkäänä sekä fyysisesti, että henkisesti. Ikää tuli ja "tytöt" ostivat yrityksen luvaten "tuolin" ent. omistajalle jatkossa. Kun hän sairaalareissun jälkeen yritti virkistäytyä työn avulla, olivat tytöt muuttaneet mielensä ja ilmoittivat, ettei hänellä enää ole mitään asiaa liikkeeseen.
      Jännäsin uudelle kampaajalle menoa. Hyvin kävi ja jatkossakin hyvin. Hänellä on joka kolmas viikko vapaa. Silloin saan istua kahden muun tuoliin, mutta eipä huolta, kun on taito hyppysissä heilläkin.

• MUMMELI1

Vuosia sitten asuessani jonkun aikaa Espanjassa aika pienessä kylässä, Suomalainen tuttava toi naapurinsa,eläkkeellä olevan parturin (mies)
        leikkaamaan perheemme hiukset.
        Kun omakin kielitaito oli huono, oli vaikea selittää miten leikataan .Miesten hiukset onnistui kyllä hyvin,ne leikattiin ensin.
        Koetin sanoa poko,poko jonka luulin tarkoittavan vähän ,pikkuisen. Kuitenkin karvatukot lentelivät kahtapuolta kun mestari ryhtyi työhön. Kun en pystynyt istumaan peilin edessä niin vähän jännitti jääkö hiuksia ollenkaan päähän.
        Tämä parturi leikkasi vielä veitsellä. Kun pääsin sitten peilin eteen lopputulos näytti ihan hyvältä ,joskin vähän lyhyemmältä kuin olin aikonut. Koko tämän tapahtuman ajan suomalaistuttu nauraa kurnotti vieressä eikä suostunut tulkiksi.

• Katleija-T

Niinkuin kerroin alussa,jouduin hakemaan uuden kampaajan itselleni. Menin kampaamoon, jota olin joskus vuosia käyttänyt. Siinä on kaksi kampaajaa ja tilasin nyt ajan siltä toiselta, joka ei ollut minua kammannut silloin.

Jotenkin oli itsellä hieman vaivautunut olo, kun ajattelin että mitä se entinen kampaajani ajattelee, kun en hänelle mennyt. Syy miksi aikoinani lähdin sieltä oli, että hän tuli vähän liian tuttavalliseksi. Oli liian kova kyselemään ja utelias. Kertoi myös muitten asiakkaittensa asioita minulle ja morkkasi mm. anoppiansa. En pitänyt siitä tyylistä.

Nyt kun uuden kampaajan valitsen, niin mikä ettei kannattaisi kokeilla useampia, jotta se ihan mieleisin löytyisi. Onneksi hiukset kasvavat uudelleen.

• Kampaaja vastaa

On totta että kampaajat vanhemmin jämähtävät paikoilleen ajan hengessä. työvuosia on jo niin paljon takana, ettei paukkkuja aina riitä käydä kursseila.Toiset jaksaa toiset ei.

Toivottavasti en saa kimppuuni kolleegojani.

Hyvän neuvon annan kuitenkin niille jotka vaihtaa kampaajaa, mutta ei hiusmallia. Ottakaa valokuva mukaan, jossa on mieluisanne kampaus taikka leikkaus. Siitä kampaaja näkee, mistä on kysymys.

Sitten joku sanoi että kaikille tehdään samalla
      (muotilla)sekin on totta.Nykyaikana koulutus on sitä että, keksitään malli ja se sovelletetaan
      jokaiselle, Kuvitelkaa naista joka on mitoiltaan 150 pituutta ja painoa 100kg ja toinen vaihtoehto pituus 175 pituus ja paino ehkä 55kg. ruumiin rakenne ja kasvojen muoto on aivan eri asia. Ei missään tapauksesa voi soveltaa samaa leikkaus mallia. Mutta näin vaan tehdään.

Ennenvanhaan kun koulussa opetettiin , otettiin nämä eroavaisuudet juuri huomioon. Katsottiin ihmistä kokonaisuutena, ja nimenomaan kasvojen muoto.

Kehotankin jokaista itse olemaan valveutunut ja vaatia kampaajalta yksilöllisempää palvelua,ottamaan huomioon edellämainitsemani asiat ja oman mieltymyksensä.

Rohkeasti vaan asiat julki. Kirjoitti eläk. oleva kampaaja

• Äidilläni (89 v) on ollut paksut, kiharat, pitkät hiukset. Niitä ei ole KOSKAAN leikattu, mutta vanhemmiten ovat latvat kuluneet kun hän on tehnyt palmikkoihin solmut. Kuluneista hiuksen päistä huolimatta hänellä on aina ollut mahtavat hiukset, ihailun kohteet joka paikassa.

Nyt sitten on tapahtunut se ihme, että hän on antanut leikata hiuksensa lyhyeksi kun ei enää itse pystynyt hiuksiaan kampaamaan kipeitten hartioitten ja käsivarsien vuoksi!
      Seurauksena oli että hän näyttää nyt parikymmentä vuotta nuoremmalta! Kiharat ja syvät laineet kehystävät hänen kasvonsa kauniisti.

Kun isän eläessä kehoitimme äitiä leikkaamaan hiuksensa, etteivät olisi niin suuritöiset hoidettavat, uhkasi isä ottaa avioeron jos äiti sen tekisi :-) Hän sanoi rakastuneensa ensin hiuksiin ja sitten tyttöön aikoinaan!

• ihana kampaaja, yhtä paljon nautin hänen seurastaan, kuin uudistetusta kampauksesta.

Olihan minullakin joskus kaunis, vahvakin, tummanruskea tukka, nyt on sellainen hiirenhäntä koko laitos.
        No ei vaineskaan, vaikka ohentunut on, minun hiukseni on melkolailla lyhyet ja kun kyllästyn, pohdimme yhdessä mites sais pirteyttä kampaukseen.
        Sitten tulee raitaa,väriä ja leikataan sieltä ja täältä ja nyt on haaveena saada sellainen toispuoleinen kampaus.
        Olemme kampaajani ja minä samoilla aaltopituuksilla tukkani kanssa, ja olen erittäin tyytyväinen hänen työhönsä.
        Nyt joudun käymään kerran toisen luona, oma kampaaja lomalla ja pakko on käydä kun kasvaa ohi.
        Nuorrun monta vuotta joka kuudes viikko kun tapaamme, hän on energinen pakkaus ja nauramme samoille asioille.

• uzma-m
        SkillaN kirjoitti:

ihana kampaaja, yhtä paljon nautin hänen seurastaan, kuin uudistetusta kampauksesta.

Olihan minullakin joskus kaunis, vahvakin, tummanruskea tukka, nyt on sellainen hiirenhäntä koko laitos.
        No ei vaineskaan, vaikka ohentunut on, minun hiukseni on melkolailla lyhyet ja kun kyllästyn, pohdimme yhdessä mites sais pirteyttä kampaukseen.
        Sitten tulee raitaa,väriä ja leikataan sieltä ja täältä ja nyt on haaveena saada sellainen toispuoleinen kampaus.
        Olemme kampaajani ja minä samoilla aaltopituuksilla tukkani kanssa, ja olen erittäin tyytyväinen hänen työhönsä.
        Nyt joudun käymään kerran toisen luona, oma kampaaja lomalla ja pakko on käydä kun kasvaa ohi.
        Nuorrun monta vuotta joka kuudes viikko kun tapaamme, hän on energinen pakkaus ja nauramme samoille asioille.

antoi ajan huomenna,hän tietää tapaukseni käyn kerran vuodessa,siina sitten vaihdetaan kuulumisia,huomenna hän antaa luonnolista alkuperäistä väriä hiuksilleni,on kiva tavata sukulaisia kun ei harmaita hiuksia ei näy,kyllä kampaaja kohentaa itse tuntoa.

• Katleija-T
        uzma-m kirjoitti:

antoi ajan huomenna,hän tietää tapaukseni käyn kerran vuodessa,siina sitten vaihdetaan kuulumisia,huomenna hän antaa luonnolista alkuperäistä väriä hiuksilleni,on kiva tavata sukulaisia kun ei harmaita hiuksia ei näy,kyllä kampaaja kohentaa itse tuntoa.

Nyt olet armaassa synnyinmaassa ja sen keväässä. Nauti ja tunne tutut asiat ja kuuntele suomenkielistä puhetta, sitähän on nyt joka puolella.
        Niin me täällä puhellaan kampaajista ja hiuksista. Ei siitä mihinkään pääse, että hiusten värjäys entiseen väriin nuorentaa ja kohottaa mieltä (piristää). Ei kai se kuitenkaan itsetuntoon asti vaikuta, onhan meillä sitä tarpeeksi eikös niin.
        Toivottavasti tulee lämmintä, jotta voit sen topin päällesi laittaa ja puoleen sääreen ulottuvat kevyet kesähousut.

• Katleija-T

Minä luulin, että vaikka aloitettiin puhua tutuista kampaajista ja hammaslääkäreistä niin keskustelu laajenisi muihinkin tuttuihin ja turvallisiin ihmisiin ja asioihinkin. Ilman muuta ajattelin, että joku kirjoittaisi omasta aviosiipastaan, jonka kanssa on kymmeniä vuosia yhdessä taapertanut tyvenissä ja myrskyissä. Vai joko ollaan tässä ajassa menty niin pitkälle, että siitä puhuva leimautuisi aivan naiviksi. Tai sitten esim. muutto vanhemmalla iällä juurilleen maailman turuilta. Jokin joka aiheuttaa TUNTEEN tuttu ja turvallinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4001
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1464
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      313
      1241
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      61
      1184
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1130
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      45
      1104
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      895
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      838
    Aihe