Pääsevätkö liftarit ilmaiseksi?

liftaaja

Jos taksi ottaa liftarin kyytiin, niin onko tämän maksettava normaali maksu saamastaan kyydistä vai onko kyyti ilmainen kuten yleensäkin liftarin ollessa kysymyksessä?

Kuulin asiaa käsiteltävän Radio Novassa maanantaina, mutta ymmärtääkseni selvää vastausta ei saatu, tai sitten se meni minulta ohi.

Niin, miten on taksin kuljettajat, miten suhtaudutte liftareihin?

10

1997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaupastakaan

      maitoa ilmatteeksi saa!

    • Vain kotimatkalla

      tai siviiliajossa. Työaikana yritetään tienata
      palkkaa.

    • keittäjä

      lisää kuviopäättelytestejä, mensa kutsuu meitä kuljettajia?

    • vitun tyhmä

      Monesti tyhjänä palatessani kohti asemaa, tienvarressa vesisateessa seisovat liftaripimut kääntävät selkänsä nähdessään taksin.

      Minä ainakin ottaisin kyytiin ihan liftarina.

      • Kunnioitan

        Liftareita....otan aina kyytiin kun mahdollista vaikka asiakas kyydissä....pisin keikka minne liftarin heittänyt on 150km..päivän hyvä työ tuli tehtyä...no palkaksi irtosi pesää..ikimuistoinen kyyti!


      • vedä tumppuun

        Hauska kuulla taas nimimerkistä "vitun tyhmä". No miten sulla pyyhkii? Kun viimeksi luin sinun kommenttiasi, joskus huhtikuulla, niin muistaakseni olit silloin juuri hankkiutumassa taksihommiin. No, miten on hommat lähteneet käyntiin? Tuntuiko alussa hankalalta? Nyt varmaan menee jo hienosti.

        Ei muuta kun tsemppiä!

        Ps. Tuo nimimerkki ei ole tarkoitettu vittuiluksi sinulle. Se vaan lipsahti vanhasta tottumuksesta.


      • thin
        Kunnioitan kirjoitti:

        Liftareita....otan aina kyytiin kun mahdollista vaikka asiakas kyydissä....pisin keikka minne liftarin heittänyt on 150km..päivän hyvä työ tuli tehtyä...no palkaksi irtosi pesää..ikimuistoinen kyyti!

        kaikki liftarit kyytiin ja täytyy vielä muistuttaa, että älä seuraavalla kerralla suotta mene taksijonoon vaan jää liftaamaan.

        Juu ja pesää...niin eihän noissa elokuvissakaan taksit paljon asiakkaita ehdi loistavan seikkailuntäyteisen ammattinsa keskellä ajeleen.

        Niin ja sillä välin taksia oikeasti ajelevat käyvät "seikkailunhohtoista keskusteluaan", siitä: "Kuinka mää sanoin sille ämmälle, että mulle et ala..." tai..." älä prkle ala mulle v...leen, mää syön makkaraperunat tasan missä ja milloin mua huvittaa"...jne jne.

        Onnea ja jännittäviä elämyksiä vaan kaikille alalle tuleville uusille sankareille.

        Jossain vaiheessa sitä alkaa useimmat meistä liftareiden kuskaamisen sijasta kuljettamaan ihmisiä taksamittarin osoittamaa summaa vastaan ja saamaan vähän palkkaakin. Paljoa sitä ei tässä työssä sitten saada voikaan.


      • vitun tyhmä
        vedä tumppuun kirjoitti:

        Hauska kuulla taas nimimerkistä "vitun tyhmä". No miten sulla pyyhkii? Kun viimeksi luin sinun kommenttiasi, joskus huhtikuulla, niin muistaakseni olit silloin juuri hankkiutumassa taksihommiin. No, miten on hommat lähteneet käyntiin? Tuntuiko alussa hankalalta? Nyt varmaan menee jo hienosti.

        Ei muuta kun tsemppiä!

        Ps. Tuo nimimerkki ei ole tarkoitettu vittuiluksi sinulle. Se vaan lipsahti vanhasta tottumuksesta.

        Ei musta oo taksikuskiks. Liian tyhmä.


    • ollaan tultu tyhjänä takaspäin ni juu kyllä oon päästänyt, jos olen jutunut poikkeemaan reitistä sit oisin pannu mittarin päälle.

    • ViisKasiaKoneeseen

      Kyllähän näitä "liftareita" yllättän usein tulee vastaan, muuttuu sitten se kyydin hinta nettopalkaksi... Ainiin, mutta kun se eläke

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      141
      2091
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1264
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1147
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1027
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      946
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      912
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      880
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      834
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      820
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      723
    Aihe