Elikkäs tilanteeni:
Viikon kuluttua nielurisaleikkauksestani sain jälkihoitoa vaativan verenvuodon. Jouduin tietysti sairaalaan, missä lääkäri poltti haavan umpeen. Nyt tästä poltto-operaatiosta on kulunut jo viikko ja nielu on tältä "vuotopuolelta" edelleenkin ihan kauhea kipeä. Kaikki syöminen ja muun kuin veden juominen aiheuttaa niin kauheaa kirvelyä, että korvissa vihloo ja melkein pääse itku. Joskus sattuu myös puhuminen ja nieleminen.
Miten te muut, joilla on ollut jälkivuotoa, olette toipuneet? Lääkäri oli sitä mieltä, että voimakas jälkivuoto on kohdallani saattanut pitkittää toipumista.
Olen jo alkanut pelätä, että leikkaus on mennyt jotenkin pieleen, kun tuska ei hellitä. Varsinaisesta leikkauksesta on kulunut pian kaksi viikkoa.
Nielurisaleikkaus ja jälkivuoto
6
8770
Vastaukset
- kreeta
hei
itselläni leikattiin nielurisat
muutama vuosi sitten siitä muutaman päivän
kuluttua tuli komplikaationa jälkivuoto
oltiin just silloin lomareissulla lahdessa
ja sieltä jouduttiin kiidättämään sairaalan
takasin ja lääkäri poltti sen vuotavan suonen
kiinni. oma toipumiseni ylimääräisestä leikkauksesta meni hyvin toki kurkku oli kipeä
jonkin verran mutta kyllä se siitä ajan kanssa sitten parani. voihan olla että se pitkittää toipumista mutta syytä huoleen ei ole. tuskimpa se sun leikkaukses pieleen on mennyt kyllä se siitä ajan kanssa rauhoittuu. - Nalle
Mulla leikattiin aikoinaan nielurisat eikä mulla ollut jälkivuotoa, siitä huolimatta kirvely ja kipu kestivät noin 7 viikkoa. Odottele rauhassa, syö jäätelöä kyllä se siitä hellittää.
- Carmel
Siinähän se juuri on, etten pysty syömään jäätelöä, enkä mitään mikä voisi osua vasemmalle puolelle nielua. Olen joutunut juomaankin pää kallellaan, koska se on niin kosketusarka.
Tämä päivä on kuitenkin yllättäen ollut jo paljon parempi. Olen pystynyt vähän popsimaan edes banaania. Kaikki kuitenkin maistuu tosi oudolle, aika pahalle itseasiassa. Nielu on kait vielä turvoksissa, koska puhe on välillä sellaista "honotusta" ja kurkkukin kipeytyy. Eiköhän tää tästä...:)
- kipeä=(
Moikka.
Multa leikattiin nielurisat tasan viikko sitten. Pari ekaa päivää leikkauksen jälkeen tuntuivat ihan siedettäviltä(varmaan johtui vahvasta lääkityksestä,jota sairaalassa annettiin)Nyt olen syönyt Panacodia ja Kestinea,jotka minulle määrättiin ja kipu on ihan kauhea! Verta ei ole tullut kurkusta ollenkaan,mutta henki haisee kamalalle ja nielussa on kunnon peitteet. Korvia särkee,puhuminen ja syöminen melkeen mahdotonta. Et varmaan ole yksin ainoa näitten kipujen kanssa,tätä särkyä on mahdoton kuvailla sanoin..Tsemppiä sullé..onneksi ne poistetaan vain yhden kerran! =)- Carmel
Niitä Panacodeja voi ottaa kaksi kerrallaan, jos tarvitsee (myös 500mg). Tämä vaan tiedoksi, jos sairaalassa on unohdettu sanoa.
Mulla on nyt hieman reilu pari viikkoa leikkauksesta, eikä ole enää yhtään kipuja. Olen ihan työkykyinen, mutta kurkussa on edelleen hieman turvotusta. Ainakin tuntuu tosi oudolta vielä. Makuaisti ei ole vielä palannut entiselleen ja kurkussa on paikoitellen vielä peitteitäkin.
Olen myös laihtunut kuusi kiloa parissa viikossa, mihin en ole muuten pystynyt enää vuosiin:)
Tsemppiä sinulle ja popsi vaan lääkkeitä, niin helpottaa! Todellakin, onneksi tämä pitää kokea vain kerran.. - eräs n-83
Minulta poistettiin 3 viikkoa sitten nielurisat ja ainakin minulla juuri nuo 3-4 päivää viikon jälkeen leikkauksesta olivat kaikkein tuskallisimmat. Minä otin myös Panacodia 2 kpl kerralla (3 krt päivässä, hieman alle lääkärin määräämän määrän joka oli 4 krt päivässä, sillä en uskaltanut ottaa enempää, kun ne pistivät muuten ihan sekaisin: puhuin hulluja, näin kissoja ja lintuja jne :)) ja lisäksi sitä Kestineä 3 krt päivässä. Minä koin parhaaksi kipulääkkeeksi sen, että söin kupin jätskiä ja imeskelin mehujäätä tai 2 jääpalaa. Ne jotenkin turruttivat alkukivun jälkeen kurkun pitkäksi aikaa. Jääpalapussia pidin myös leuoilla ja korvilla kipua auttamaan.
Maku suussa oli minullakin niin paha, ettei sen(kään) vuoksi meinannut mikään ruoka maistua. Pesin hampaita ja syljeskelin monta monta kertaa päivässä ja huuhtelin suuta. Se auttoi aina hetkellisesti.
Tsemppiä sinulle, kohta varmasti helpottaa, kun peitteet ovat lähteneet!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448