Pihalla tuhannen neliötä nurmikkoa odottelee sadetta vaan ei näy eikä kuulu. Tänään losotin vesijohtovettä pari kuutiota, vaan harmittaa kun kellarin pumppaamosta saisi pumppaamisen hinnalla lähes rajattomasti vettä. Vaan se pitäisi saada paineella. Vesiautomaatilla.
Mikä on hintaluokka joka vesiautomaatista kannattaa maksaa? Halvimmat näyttävät olevan jopa alle satasen, Biltema poistaa omaansa 129, ja siitä arvatenkin löytyy kalliimpia vaikka kuinka.
Olisi mukava kuulla kokemuksia myös vähän pidemmältä aikaväliltä...
-vellu-
PS. Osaavatko vesiautomaatit katkaista virran jos kaivo tyhjenee vai jauhavatko tyhjää?
Vesiautomaatti - halpis vai ei? Ja mistä?
24
61640
Vastaukset
- eetu
Äitini osti viime kesänä kasvien kasteluun satasen automaatin. Hyvin se ainakin viime kesän toimi. Minä sinuna tyytyisin halpaan, koska jos pumppu hajoaa, ei mitään kriittistä tapahdu. Uppopumppu voisi olla yksi mahdollisuus. Niissähän on automaattikatkaisu.
- hongkong
Honkkarista ostettu halpis (99EUR) toimii jo toista vuotta ja ollut aktiivisessa käytössä, talvehtii ulkona tyhjennettynä.
- maksaa
pari kymppiä enemmän ja ottaa ruostumattomalla punpunpesällä ja rosterisäiliöllä varustetun mallin. Niitä saa noin 150 euron hintaan.
- halvalla
Hyvä kun on rosterinen pumpunpesä. Häipyy nuo messinkiset kaapeliliittimet ja vanhaan ei löytynyt varaosista.
Haettiin Bauhaussista muovipesällä oleva alle 100:lla ja takuuta muistaakseni ainakin 3 vuotta. Painesäiliön materiaalilla ei mielestäni ole merkitystä, kun tuolla tuo pussi on kuitenkin. - kuin edellinen
halvalla kirjoitti:
Hyvä kun on rosterinen pumpunpesä. Häipyy nuo messinkiset kaapeliliittimet ja vanhaan ei löytynyt varaosista.
Haettiin Bauhaussista muovipesällä oleva alle 100:lla ja takuuta muistaakseni ainakin 3 vuotta. Painesäiliön materiaalilla ei mielestäni ole merkitystä, kun tuolla tuo pussi on kuitenkin.tuppaa tuo sähkö tunkemaan joka väliin, siis syöpyy se painekytkimen liitos ja muut messinkiset letkuliitokset.
- vellum
kuin edellinen kirjoitti:
tuppaa tuo sähkö tunkemaan joka väliin, siis syöpyy se painekytkimen liitos ja muut messinkiset letkuliitokset.
...veti pisimmän korren, hintataso sama kuin muillakin mutta 5 vuoden takuu. Kolmessa päivässä pumpattu kymmenisen kuutiota vettä, ja nurmikko tykkää!
- 3,14
vellum kirjoitti:
...veti pisimmän korren, hintataso sama kuin muillakin mutta 5 vuoden takuu. Kolmessa päivässä pumpattu kymmenisen kuutiota vettä, ja nurmikko tykkää!
Papereissa sanotaan, että pumppu on tarkoitettu puhtaalle vedelle. Jos jokin vika tulee, sanovat että on pumpattu "likaista" vettä. Se siitä takuusta.
- Maurits 2
3,14 kirjoitti:
Papereissa sanotaan, että pumppu on tarkoitettu puhtaalle vedelle. Jos jokin vika tulee, sanovat että on pumpattu "likaista" vettä. Se siitä takuusta.
Kyllä Bauhasin takuu toimii ainakin lyhyen aiikaaa koska ostin sieltä sellaisen halvimman vesiautomaatin ja se lakkasi paimnetta nostamattas ja kävin sen vaihtamassa.
Ja tuo uusikin toimi vain puolivuotta mutta ehdin vielä juuri ennen joulua hakemaan toisen vaihtoivatt kyllä ihan sovinolla..
Tosin sanoivat että on helpompi kun kirjataan että palautin pumpun ja sain hinnan takaisin ja otin sitten tuollaisen hieman isomman rosteri pumpulla ja maksoin sen hinnan erotuksen .
Ja tuossa on nyt sitten 5 vuoden takuu sittä päivästä kun sen ostin
- tosin
meillä on ollut Einhellin uppopumppu vuodesta -99 ja toimii vaan edelleen. Samoin Einhellin vesiautomaatti on ollut ainoa, joka hajosi omaan virheeseen eli jäätyi. Olen kantanut n. 3-5 vesiautomaattia takaisin kauppoihin bauhaus, K-rauta lähinnä ja niitä halvempia malleja. Viimeisin tuli palautettua pariviikkoa sitten ja siinä oli painesäiliö aivan umpiruosteessa (vuoden vanha), myyjä sanoi, että valmistavat niitä jo Kiinassa (merkki: Gemini). Myyvät sitä edelleen 99,- K-raudassa. Nyt olisi tarkoitus hakea sitten se kunnon pumppu ja olen ajatellut Grunfors, Al-ko tai Iskujet-vesiautomaattia. Hinnat on n. 200 - 300.
- 40 Jahre
Itse hain juuri Einhellin 1000W vesiautomaatin, "40-vuotis juhlamalli" ja maksoi 129€ speksejä vertaillen parempi oman puutarhan kasteluun kuin 1300W sisarmalli, jossa kiillotettu painesäiliö, tässä siis speksien mukaan myös rosteria, mutta pinnassa maali. Parempi tuotto oli luvattu tälle pienempitehoiselle, kun nosto alle 10m, eli sopii mainiosti minulle.
- J.T.L
40 Jahre kirjoitti:
Itse hain juuri Einhellin 1000W vesiautomaatin, "40-vuotis juhlamalli" ja maksoi 129€ speksejä vertaillen parempi oman puutarhan kasteluun kuin 1300W sisarmalli, jossa kiillotettu painesäiliö, tässä siis speksien mukaan myös rosteria, mutta pinnassa maali. Parempi tuotto oli luvattu tälle pienempitehoiselle, kun nosto alle 10m, eli sopii mainiosti minulle.
Mistä ostit, haen samanlaisen.
- Mistä ostit
40 Jahre kirjoitti:
Meen hakeen saman heti! jos 129 ekee
- jussivaanmaalta
ittellä talon käyttövesipumppuna iskujet 400v,ensimmäinen kesti lähes 10vuotta,toinen nelisen vuotta ja kolmas 2 vuotta,nyt kokeilen halpispumppua kun iskujet automaatti maksaa tän kokoinen n.350-500E,riippuen vähän mitä ottaa mukaan.liekö laatu huonontunu tai sitten vedessä on jotain mikä vie pumppuja.
- painesäiliö sucks
jussivaanmaalta kirjoitti:
ittellä talon käyttövesipumppuna iskujet 400v,ensimmäinen kesti lähes 10vuotta,toinen nelisen vuotta ja kolmas 2 vuotta,nyt kokeilen halpispumppua kun iskujet automaatti maksaa tän kokoinen n.350-500E,riippuen vähän mitä ottaa mukaan.liekö laatu huonontunu tai sitten vedessä on jotain mikä vie pumppuja.
automaatti ilman säiliötä ja sitä tanan pussia !
- 2 vuota
jussivaanmaalta kirjoitti:
2 vuotta ja rikki ja siirryit halpislaitteeseen, en usko sua. Normaali iskujet illä on 2 vuoden takuu jonka sain vielä laajennettua viideksi vuodeksi kuin ammattilainen asensi.
- ------------------------
motonetista rosteriautomaatti 1200w.hintaan 119 euroa vuoden takuu,halvin rosteri pumppu säiliöllä.
- tomaatti
Minulla ollut monenlaisia vesiautomaatteja, kun käytän niitä talousveden pumppaamiseen ja hinta/laatusuhdetta en ole havainnut, onhan rosteri hieno katsella, mutta nyt on bilteman jokin 78e maksava minulla on säiliö, niin yleensä oli laite kun laite se kestää n 5v. Ja laadukas isku vähän kesti vähemmän.
Että eipä sillä mitään suurta merkitystä ole ollut onko kallis tai halpa. No sammakkopumpulla kesällä joesta, niin eka jokin gern kesti 15v nyt bilteman pumppu ollut vuoden. Vesiautomaatilla vain puhdasta vettä, muutoin se hajoo ja sammakkopumpulla mitä vaan mikä läpi tulee, ja siinä hyvä se vimppakatkaisin.
Vesiauomaatin painetiivistin siinä akselilla se ylensä hajoo ja joskus se vispainpyörä, iskulla maksoi se painetiivistin jotain 80e että siinä se. Joskus alkaa pumppun ja moottoriosan välinen liitos vuotamaan ja sitä voi tohtoroida mielensä mukaan. Sanoisin jos siinä 100e vaihella uusi, niin jos on parempaa tekemistä, niin uus vehe vaan. - Omavesi
tomaatti kirjoitti:
Minulla ollut monenlaisia vesiautomaatteja, kun käytän niitä talousveden pumppaamiseen ja hinta/laatusuhdetta en ole havainnut, onhan rosteri hieno katsella, mutta nyt on bilteman jokin 78e maksava minulla on säiliö, niin yleensä oli laite kun laite se kestää n 5v. Ja laadukas isku vähän kesti vähemmän.
Että eipä sillä mitään suurta merkitystä ole ollut onko kallis tai halpa. No sammakkopumpulla kesällä joesta, niin eka jokin gern kesti 15v nyt bilteman pumppu ollut vuoden. Vesiautomaatilla vain puhdasta vettä, muutoin se hajoo ja sammakkopumpulla mitä vaan mikä läpi tulee, ja siinä hyvä se vimppakatkaisin.
Vesiauomaatin painetiivistin siinä akselilla se ylensä hajoo ja joskus se vispainpyörä, iskulla maksoi se painetiivistin jotain 80e että siinä se. Joskus alkaa pumppun ja moottoriosan välinen liitos vuotamaan ja sitä voi tohtoroida mielensä mukaan. Sanoisin jos siinä 100e vaihella uusi, niin jos on parempaa tekemistä, niin uus vehe vaan.Selvittelin näiden halpis vesiautomaattien laatu valvontaa. Se ei kuulu kenellekkään viranomais taholle.
Ja miksi valvontaa.. Itse huomannut että painekalvot antaa makua veteen yms.
Materiaalit tulee kiinasta yms halpismaista. On raakakumia yms. ja niistä liukenee sitten kaikki paskat mukaan mitä valmistuksessa on käytetty.
Eli kannattaa harkita mitä talousveteensä pistää pumppaamaan. Voi halpis pumppu tehdä kepposet terveydelle. ( tai painekalvo). - vesiautomaatti????
tomaatti kirjoitti:
Vesiauomaatin painetiivistin siinä akselilla se ylensä hajoo ja joskus se vispainpyörä, iskulla maksoi se painetiivistin jotain 80e että siinä se. Joskus alkaa pumppun ja moottoriosan välinen liitos vuotamaan ja sitä voi tohtoroida mielensä mukaan. Sanoisin jos siinä 100e vaihella uusi, niin jos on parempaa tekemistä, niin uus vehe vaan..
juomaveden siirtämiseen kaivosta????
Pumpun ruostumattomuudesta ei myöskään ole mitään tietoja
. - Anonyymi
Onneton painevesipumpun tuo garden. Ensimmäisen ostin 2018 kesti vähän yli 2 vuotta. Toisen pumpun ostin 2021 toimi hiukan yli vuoden. Takuu 1 v.
ei mennyt takuuseen. Nyt varmasti merkki muuttuu.
- ehe ehe
TOTTA halvalla ei saa hyvää,eikä halpaa ees VOI korjata
- pönikätön
Mökillä käyttänyt saunaveden pumppaamiseen Keskiseltä haettua 60 egen säiliötöntä painekytkimellä varustettua einhelliä ja hyvin pelannut monta vuotta.
Vettä tulee kun kraanasta kääntää, ei tarvi mitään säiliöitä, toki käy aina kun kraanasta kääntää kun ei ole säiliötä, mutta ääni ei haittaa mua. Pienempi ja sirompikin on kun ei ole sitä pönikkää päällä. - paulfors
Muoviset siipipyörät ei kestä täytyy olla messinkiä
- niin_turhaa
Nostoexpertin tietoisku
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983