Käsittämätöntä touhuilua otsikossa mainitulta säätiöltä tämän kevään veneiden laskussa.
Säätiö menee mokaamaan nosturin kunnosspidon ja nyt sitten vedetään niin äijänä tiukkaa linjaa milloin veneitä lasketaan. Viimeisimpänä innoituksen aiheena ensi perjantain lasku, josta ei ole ilmoitettu kellonaikaa (asiasta voi olla lappu jossain homeisen huoltorakennuksen terassin alla?). Ai niin, säätiön kaverithan ovat lähes kaikki eläkkeellä, joten kalenterissa on kyllä tilaa tulla milloin vain rantaan leikkimään "telekkamastaria" asenteella "me hoidamme hommat". Varmaan se erään elokuvan vaahtokarkkimieskin hoitaisi hommat paremmin.
Oma veneeni on jo hoidettu tälle keväälle, mutta miksi porukka kestää naama peruslukemilla tälläistä kyykytystä? Säätiö löytää aina syyn olla laskematta veneitä, milloin on naapurin kissalla lakkiaiset ja milloin Röytässä pitää koristella polun varsia.
No, nämä ovat vain mielipiteitäni ja osa mestareista on ihan ok tyyppejä. Toisaalta säätiö voi olla matkalla nyt parempaa suuntaan, koska viime vuosina nähty touhu on ollut paikoitellen luokatonta.
OPS:n ja OM:n telakkasäätiö
24
3360
Vastaukset
- Suomen kaillein
Kyllä on pyykin pesun aika tässä firmassa. Rahastus on aivan luokatonta mutta palvelut pelaavat nolla tasolla. Veneet on kankaalla ja levitellään käsiä että nosturi rikki. Miksi se on rikki ja miksi ei korjattu talvella vaan nyt kun pitäisi laskea vaneitä???? Kuskaanko paatin naapuri seuran rantaan vaan pitääkö odotttaa monta viikkoa. Eläkepappojen hommaa koko lasku järjestely. Vaihtakaa nyt h -n äkkiä johtoa tässä firmassa ja maksakaa ihmisille rahat takaisin kun ovat maksaneet telakoinnin ja vateen laskun jota ei kuitenkaan pystytä järjestään. Suuret on maksut mutta palvelut aivan olemattomat. Näin ei voi jatkua. Nuoria remmiin ja hinnat syyniin. Mitä virkaa on kiinni olevalla ravintolalla siellä rannassa???? Myykää turha röttelö pois. Siihenkö veneilijöitten rahat menee ja sekö on tärkeämpi kuin veneitten laskut ja nosturin korjaus???? Kyllä palaa pinna vähemmästäkin. Sanokaa reilusti mieli piteenne kaikki jotka olette samaa mieltä.
- Oululbori
Satamanosturin pomppaaminen katsastuksessa ja varasuunitelmien laadinta ja erityisesti aiheesta tiedottaminen on kyllä vähän niin ja näin, mutta muutoin meillä homma toimi ok, vene vesillä ihan kuin aiemminkin, ihan samoihin aikoihin. Veneiden laskutalkoot tautisessa vesisatessa oli mieleenpainuva.
Telakkamestareita, niinkuin meitä maksavia asiakkaitakin on monenlaisia, toiset varustettu hyvälläkin käyttöliittymällä. Viestin aloittaja kuulunee aivan toiseen kategoriaan, jolloin sanonta, että "sitä saa mitä tilaa" voinee pitää paikkansa.
Kaikkiaan kehoittaisin sinua vaivaavien epäkohtien ja parannusehdotusten osalta kääntymään juurikin noiden herrojen puoleen.
- tottatosiaan
Oulun palloseuralla ja Oikeusministeriöllä jokin yhteinen mastonosturi ja homeinen ravintola,yllättävää.
- ACAV
Hinnat ovat kyllä halvat, seuratkaapaa näiltä palstoilta Etelä-Suomen hintoja niin loppuu turhat puheet Suomen kalleimmista hinnoista.
Ongelmana on tämä touhun vapaaehtoisluonne. Toisaalta kunnioitan kyllä kovaa vapaaehtoistyötä, mutta kun vaikuttaa siltä etteivät sedät enää jaksa vuodesta toiseen niin pitäisi kai miettiä muitakin ratkaisuja. Vakituinen työntekijä olisi paras ratkaisu mutta maksaisi paljon. Veneiden laskujen ja nostojen lisäksi voisi huolehtia vartioinnista ym. touhuista. Sivutienestiä eri sopimuksilla huolehtimalla erilaisista kunnossapitotouhuista. Mutta palkkaus maksaisi maltaita.
Toinen voisi olla muutamien sivutoimisten kaverien tai sopivan firman etsiminen. Tällöin palkkakustannukset pysyisivät aisoissa kun ei tarvitsisi maksaa "tyhjän" panttina olosta. Tämä kesä nyt menee miten menee mutta olisi varmaan syytä mennä ensi syksynä kokoustelemaan ja tutkailemaan miten esim. muualla Suomessa nämä hommat hoidetaan. - P-Hvene
Eiköhän se ole aivan selvä että kun on rahat menneet johonkin eli tässä tapauksessa kallis venehalli vei rahat firmalta niin pitää muualta tinkiä. Nyt tingitään investoinneista. Ei pidetä nosturia kunnossa ja yritetään saada ihmisiä talkoisiin ja varsinkin käytetään eläkeläisiä jotka eivätenää veneile niin säätiön monissa tehtävissä. Tärkeintä kuitenkin olis että veneet lasketaan ja nostetaan ajallaan ja nosto kalusto on kunnossa. Venehalli oli turha ja oikein tyhmä investointi. Myös ravintola rakennuksen pito on varmaan heikosti kannattavaa kun ei ole vakituisesti edes auki eikä ole nähtävästi edes ravintoloitsijaa siinä.Nyt menee hnuonosti säätiöllä. Pitäisi saaha äkkiä ammatti ihmisiä mukaan remmiin. Eikä tarvitse koko ajan rakentaa lisää vene paikkoja kun edes nykyisiä ison maksun suorittavia paikan haltijoita pystyttäs palveleen.
- Jussi P.
Varmasti asiat voisivat olla paremmin, mutta uskon kyllä parempaan huomiseen. Kunhan saadaan luotua kehitysstrategia, pystytään pitkäjänteiseen suunnitelmalliseen kehitystyöhön.
Aikaisempi tapa laskea ja nostaa veneet telakkmestarin opastuksella vene kerrallaan 2 tuntia/ vene oli hyvää palvelua. Silloin sai laittaa maston ja kaikki ihan rauhassa. Venemäärän kasvaessa voi olla jatkossa vaikea palata tähän käytäntöön.
Tiedottamisessa on varmaan ollut parantamisen varaa. Suuriin yhteisnostoihin tarvitaan useampia traktoreita kuljettamaan veneet lähelle. Muuten homma on hidasta. Tänä keväänä aivan välttämätön laiturityömaa on kyllä haitannut nosturin käyttöä. Jos jatketaan yhteisnostoilla ensi vuonna, ollaan kokemusta viisaampia ja puutteita voi korjata.
Venehalli on varmaan kallis, mutta se on täyttymässä veneistä. Vuokratulot tulevat kattamaan kyllä kulut. Hallissa säilyttäjät tuskin pitävät sitä turhana hankkeena.
Ravintolarakennuksen myyminen eteenpäin ei ole helppoa. Paremmin jäsenistöä palvelisi hyvä ravintoloitsija.
Minusta sataman koko tila kannattaa hyödyntää eli rakentaa laituripaikkoja halukkaille. Tässä on toimittu järkevästi. Pikkuhiljaa vuosittain on tullut muutama lisäpaikka, vähän tarpeenkin mukaan. Nyt alkaa allas olemaan aika täyteen rakennettu.
Kuitenkin tärkeintä on nykyisen omaisuuden pitäminen toimivassa kunnossa.- Muutanko maalle?
Puhutaanhan sitä, että tuolla kolmoskehän takana olisi enemmän aikaa, mutta että noin moninkertaisesti! Meillä nostoon ja laskuun varataan 15 min. Siinä ajassa ei tietenkään mastoja nostella, mutta vene siirtyy vedestä telakkapaikalle tai päinvastoin. Tosin jos telakalla on 100 venettä, mikä ei täkäläisittäin mikään isotteleva telakka-alue ole, voi lyhyelläkin matematiikalla laskea, ettei 2 h/vene oikein käy laatuun.
- telakointia
Muutanko maalle? kirjoitti:
Puhutaanhan sitä, että tuolla kolmoskehän takana olisi enemmän aikaa, mutta että noin moninkertaisesti! Meillä nostoon ja laskuun varataan 15 min. Siinä ajassa ei tietenkään mastoja nostella, mutta vene siirtyy vedestä telakkapaikalle tai päinvastoin. Tosin jos telakalla on 100 venettä, mikä ei täkäläisittäin mikään isotteleva telakka-alue ole, voi lyhyelläkin matematiikalla laskea, ettei 2 h/vene oikein käy laatuun.
Kannattaa telakoida purkkari masto pystyssä. Se nopeuttaa operaatiota ja on veneelle ja mastollekin parempi kuin maston käsittely kiireessä jolloin tulee kolhuja ja isojakin vahinkoja.
- tai tulla tänne
Muutanko maalle? kirjoitti:
Puhutaanhan sitä, että tuolla kolmoskehän takana olisi enemmän aikaa, mutta että noin moninkertaisesti! Meillä nostoon ja laskuun varataan 15 min. Siinä ajassa ei tietenkään mastoja nostella, mutta vene siirtyy vedestä telakkapaikalle tai päinvastoin. Tosin jos telakalla on 100 venettä, mikä ei täkäläisittäin mikään isotteleva telakka-alue ole, voi lyhyelläkin matematiikalla laskea, ettei 2 h/vene oikein käy laatuun.
Kaltaisiasi veneettömiä viisastelijoita pyörii riesaksi asti joka rannassa.
- kooämmä
telakointia kirjoitti:
Kannattaa telakoida purkkari masto pystyssä. Se nopeuttaa operaatiota ja on veneelle ja mastollekin parempi kuin maston käsittely kiireessä jolloin tulee kolhuja ja isojakin vahinkoja.
Johteenpookin veneilykeskus on pyörinyt ihmeen pitkään ja hyvin talkoo miesten voimin ja siitä heille suuret kiitokset. Palvelu on ollut hyvää. Nyt opn tultu tilanteeseen että kalusto vanhenee ja talkoomiehet siinä mukana. On aika palkata veneilykeskukseen telakkamestari. Asuntohan siellä on jo. Talkootöitähän tietenkin voidaan ja pitääkin tehdä eteenpäinkin mutta vastuuta homman pyörittämisestä ei voi panna täysin talkoolaisten varaan. Pitäisi vielä tutkia onko mahdollista myydä turha ravintolakiinteistö pois tai muuttaa vaikka huoltorakennukseksi. Eihän sitä kannata siellä tyhjän panttina pitää. Ja venepaikkoja on jo aivan tarpeeksi joten lisärakentaminen on syytä lopettaa. Rakentakoon kaupunki satamiinsa paikkoja ihmisten veneille. Annetaanhan kaupungin rahaa muihin harrastuksiin, mm. palloilu ja jäähallit ovat varsinaisia rahanreikiä.
- syytä anoa
kooämmä kirjoitti:
Johteenpookin veneilykeskus on pyörinyt ihmeen pitkään ja hyvin talkoo miesten voimin ja siitä heille suuret kiitokset. Palvelu on ollut hyvää. Nyt opn tultu tilanteeseen että kalusto vanhenee ja talkoomiehet siinä mukana. On aika palkata veneilykeskukseen telakkamestari. Asuntohan siellä on jo. Talkootöitähän tietenkin voidaan ja pitääkin tehdä eteenpäinkin mutta vastuuta homman pyörittämisestä ei voi panna täysin talkoolaisten varaan. Pitäisi vielä tutkia onko mahdollista myydä turha ravintolakiinteistö pois tai muuttaa vaikka huoltorakennukseksi. Eihän sitä kannata siellä tyhjän panttina pitää. Ja venepaikkoja on jo aivan tarpeeksi joten lisärakentaminen on syytä lopettaa. Rakentakoon kaupunki satamiinsa paikkoja ihmisten veneille. Annetaanhan kaupungin rahaa muihin harrastuksiin, mm. palloilu ja jäähallit ovat varsinaisia rahanreikiä.
Onko telakkasäätiö tunnustellut mahdollisuuksia saada kaupungilta avustuksia toimintansa pyörittämiseen? Liikkuu tietoja että naapuriseuran veneilykeskus on saanut huomattavia avustuksia mm seuraravintolaansa.
- harmillista
syytä anoa kirjoitti:
Onko telakkasäätiö tunnustellut mahdollisuuksia saada kaupungilta avustuksia toimintansa pyörittämiseen? Liikkuu tietoja että naapuriseuran veneilykeskus on saanut huomattavia avustuksia mm seuraravintolaansa.
Köyhyys se on siitä ikävä asia että se rajoittaa monia mukavia asioita. Niin se rajoittaa venerantamme toimintoja ja kehittämistä.
Köyhyydestähän pääsee tietysti eroon maksuja korottamalla mutta se tie on kuljettu loppuun, maksut ovat Johteenpookin rannassa maan kalleimpia, taitavat edelle mennä vain jotkut Eteläsuomen marinat. Täytyy siis hankkia rahaa muilla keinoin. Kaupungin avustuksia on syytä yrittää ja vedota siihen tärkeään ja pitkään jatkuneeseen työhön jonka telakkasäätiö on tehnyt veneilypalvelujen kehittäjänä Oulussa.
On myös hyvä muistaa että säästämällä voidaan kuralla olevia talouksia pelastaa. Telakkasäätiön rahat menivät ensin kalliiseen ravintolarakennukseen, josta ei ole saatu eikä saada tuottavaa. Sitten rakennettiin venehalli jonka pitää kuulemma pyöriä täyspainollisesti lähes 30 vuotta ennen kuin siitä saadaan sijoitetut rahat pois.
Kuka lienee ollut se talousmies joka teki laskelmat venehallin rakentamisesta. Kauppateknikon kalkulaattorillakin olisi voinut tehdä sen havainnon että hanke oli ylimitoitettu ja ylihinnoiteltu.
Nyt sitten kärsitään tyhmistä investoinneista ja mietitään miten saataisiin veneet vesille. Löytyisikön sponsoreita jotka kävisivät tekemässä nosturillaan veneilijöitä iloisiksi? - ACAV
harmillista kirjoitti:
Köyhyys se on siitä ikävä asia että se rajoittaa monia mukavia asioita. Niin se rajoittaa venerantamme toimintoja ja kehittämistä.
Köyhyydestähän pääsee tietysti eroon maksuja korottamalla mutta se tie on kuljettu loppuun, maksut ovat Johteenpookin rannassa maan kalleimpia, taitavat edelle mennä vain jotkut Eteläsuomen marinat. Täytyy siis hankkia rahaa muilla keinoin. Kaupungin avustuksia on syytä yrittää ja vedota siihen tärkeään ja pitkään jatkuneeseen työhön jonka telakkasäätiö on tehnyt veneilypalvelujen kehittäjänä Oulussa.
On myös hyvä muistaa että säästämällä voidaan kuralla olevia talouksia pelastaa. Telakkasäätiön rahat menivät ensin kalliiseen ravintolarakennukseen, josta ei ole saatu eikä saada tuottavaa. Sitten rakennettiin venehalli jonka pitää kuulemma pyöriä täyspainollisesti lähes 30 vuotta ennen kuin siitä saadaan sijoitetut rahat pois.
Kuka lienee ollut se talousmies joka teki laskelmat venehallin rakentamisesta. Kauppateknikon kalkulaattorillakin olisi voinut tehdä sen havainnon että hanke oli ylimitoitettu ja ylihinnoiteltu.
Nyt sitten kärsitään tyhmistä investoinneista ja mietitään miten saataisiin veneet vesille. Löytyisikön sponsoreita jotka kävisivät tekemässä nosturillaan veneilijöitä iloisiksi?Mistä tulee tuo legenda Johteenpookin rannan kalleudesta? Seelari voi olla halvempi kyllä, mutta sanos missä toisessa suuressa suomalaisessa kaupungissa pääsisi näin halvalla näin hyvien liikenneyhteyksein äärelle.
Jäsenillehän nostot ja laskut ovat ilmaisia, mitä et ota huomioon. Lueskeles joskus ajatuksella tämän palstan viestejä niin huomaat että halvalla päästään...
Ja kyllä nähdäkseni lisävenepaikkojen rakentaminen on ilmeisesti ainoa tie eteenpäin. Vain uusilla venepaikoilla saa lisää maksajia. - ACAV
Muutanko maalle? kirjoitti:
Puhutaanhan sitä, että tuolla kolmoskehän takana olisi enemmän aikaa, mutta että noin moninkertaisesti! Meillä nostoon ja laskuun varataan 15 min. Siinä ajassa ei tietenkään mastoja nostella, mutta vene siirtyy vedestä telakkapaikalle tai päinvastoin. Tosin jos telakalla on 100 venettä, mikä ei täkäläisittäin mikään isotteleva telakka-alue ole, voi lyhyelläkin matematiikalla laskea, ettei 2 h/vene oikein käy laatuun.
...on 200 venettä, järjestelyillä asia hoituu.
Ps. Muuta vaan siellä uudellemaalle.... - Muutanko maalle
tai tulla tänne kirjoitti:
Kaltaisiasi veneettömiä viisastelijoita pyörii riesaksi asti joka rannassa.
Missä kohtaa se viisastelu on? Muutama viikko sitten, kun oli oma vesillelaskupäivä, meni alle 50 min aikana veteen kuusi venettä. Osa niistä niitä helppoja tapauksia, joissa nosturi pystyi samasta asemasta nostamaan pari venettä. Oma (en siis ihan veneetön) vei edellisiä isompana sen vartin verran, kun välillä piti siirtyäkin. Jo monta vuotta nostot ja laskut on aikataulutettu käyttäen keskiarvoa 12 min/vene. Paljon useammin aikataulu on edellä kuin jäljessä suunnitellusta. Jos autonosturia käytetään mastoillekin (tehdään sitten sarjana) jää ajankäyttö venettä kohti edelleen lähemmäksi puolta tuntia.
- Oulubori
Jospa saataisiin tämä tänä keväänä kokeiltu veneiden laskusysteemi toimimaan joustavasti (joku palstalla väitti vartti ja vene tahtia) ennekuin aletaan haalimaan lisää laskettavia veneitä!
Tietysti suunnitelmat laajennusta varten on tehtävä, mutta trimmataan menetelmät eka palvelemaan tätä kapasiteettia. - kaikin puolin
Oulubori kirjoitti:
Jospa saataisiin tämä tänä keväänä kokeiltu veneiden laskusysteemi toimimaan joustavasti (joku palstalla väitti vartti ja vene tahtia) ennekuin aletaan haalimaan lisää laskettavia veneitä!
Tietysti suunnitelmat laajennusta varten on tehtävä, mutta trimmataan menetelmät eka palvelemaan tätä kapasiteettia.Johteenpooki on Perämeren Suomen puolen suurin ja palveluiltaan ehkä paras venesatama. Suuruus aiheuttaa ongelmia kun ei ole palkattua henkilökuntaa. Nosturin rikkoutumiselle ei kukaan voi mitään. Vanha on aina vanhaa. Hyvä kun saadaan kuntoon. Toivottavasti se kestää taas vuosikymmeniä.Aina on palveltu hyvin. En valita.
- seurraavalla
kaikin puolin kirjoitti:
Johteenpooki on Perämeren Suomen puolen suurin ja palveluiltaan ehkä paras venesatama. Suuruus aiheuttaa ongelmia kun ei ole palkattua henkilökuntaa. Nosturin rikkoutumiselle ei kukaan voi mitään. Vanha on aina vanhaa. Hyvä kun saadaan kuntoon. Toivottavasti se kestää taas vuosikymmeniä.Aina on palveltu hyvin. En valita.
ensi kerralla en kyllä ota salamia.
- avoinna joskus
seurraavalla kirjoitti:
ensi kerralla en kyllä ota salamia.
Onko Johteenpookin ravintola enää ollenkaan toiminnassa? Yrittäjät ovat tainneet joka ikinen tehdä konkan jotka siinä ovat sapuskan myyntiä yrittäneet.
- EnskaP
avoinna joskus kirjoitti:
Onko Johteenpookin ravintola enää ollenkaan toiminnassa? Yrittäjät ovat tainneet joka ikinen tehdä konkan jotka siinä ovat sapuskan myyntiä yrittäneet.
Johteenpookin ravintola ei kannata taloudellisesti kun se on liian kaukana asiakkaista. Toriseudun juottolat nappaa asiakkaat. Olisiko hyvä idea avata moottorivenekuljetus torirannasta J-pookiin? Voisi kannattaa. MVkyyti olisi yhdenlainen houkutin. Sehän voisi olla ilmainen eli siis ravintoilkoitsija maksaisi sen. J-pookin terassi on oikein mukava paikka mutta kaljan hinta on siellä ollut kalliimpi kuin kaupungin puolella. Sen pitäisi olla halvempi. Ruokaa pitää olla saatavilla.
- noboat
harmillista kirjoitti:
Köyhyys se on siitä ikävä asia että se rajoittaa monia mukavia asioita. Niin se rajoittaa venerantamme toimintoja ja kehittämistä.
Köyhyydestähän pääsee tietysti eroon maksuja korottamalla mutta se tie on kuljettu loppuun, maksut ovat Johteenpookin rannassa maan kalleimpia, taitavat edelle mennä vain jotkut Eteläsuomen marinat. Täytyy siis hankkia rahaa muilla keinoin. Kaupungin avustuksia on syytä yrittää ja vedota siihen tärkeään ja pitkään jatkuneeseen työhön jonka telakkasäätiö on tehnyt veneilypalvelujen kehittäjänä Oulussa.
On myös hyvä muistaa että säästämällä voidaan kuralla olevia talouksia pelastaa. Telakkasäätiön rahat menivät ensin kalliiseen ravintolarakennukseen, josta ei ole saatu eikä saada tuottavaa. Sitten rakennettiin venehalli jonka pitää kuulemma pyöriä täyspainollisesti lähes 30 vuotta ennen kuin siitä saadaan sijoitetut rahat pois.
Kuka lienee ollut se talousmies joka teki laskelmat venehallin rakentamisesta. Kauppateknikon kalkulaattorillakin olisi voinut tehdä sen havainnon että hanke oli ylimitoitettu ja ylihinnoiteltu.
Nyt sitten kärsitään tyhmistä investoinneista ja mietitään miten saataisiin veneet vesille. Löytyisikön sponsoreita jotka kävisivät tekemässä nosturillaan veneilijöitä iloisiksi?Telakkasäätiön johdossa on olleet talousmiehet ennen nykyistä lakimiestä vuosikymmeniä. Lisäksi hallituksesta on puuttuneet kiinteistöpuolen tai tekniikan ammattilaiset. Se näkyy ja kostautuu nyt!
Mitä köyhyyteen tulee niin Johteenpooki mustaakseni rahoitettiin surullisen kuuluisilla valuuttalainoilla ja niitä varmaan maksetaan vieläkin. Ja venehallikin oli kallis investointi säätiölle, kun vajaat 10 vuotta sitten noin 40 veneilijää olisivat olleet valmiit perustamaan yhtiön ja rahoittamaan hallin sekä maksamaan vuokraa säätiölle. Mutta ei kelvannut silloiselle säätiön hallitukselle.... Kateuttako??
Kärsitään nyt yhdessä ja otetaan opiksi menneistä. Toivotaan että säätiötä johdetaan nyt ja tulevaisuudessa paremmin kuin ennen ja pidetään huoli seurojen jäseninä, ettei säätiötä johda enää talousmiehet; ekonomit, merkonomit tai muuten vain reippaat pojat, vaan ammatilaiset! - säätiön johtamisesta
noboat kirjoitti:
Telakkasäätiön johdossa on olleet talousmiehet ennen nykyistä lakimiestä vuosikymmeniä. Lisäksi hallituksesta on puuttuneet kiinteistöpuolen tai tekniikan ammattilaiset. Se näkyy ja kostautuu nyt!
Mitä köyhyyteen tulee niin Johteenpooki mustaakseni rahoitettiin surullisen kuuluisilla valuuttalainoilla ja niitä varmaan maksetaan vieläkin. Ja venehallikin oli kallis investointi säätiölle, kun vajaat 10 vuotta sitten noin 40 veneilijää olisivat olleet valmiit perustamaan yhtiön ja rahoittamaan hallin sekä maksamaan vuokraa säätiölle. Mutta ei kelvannut silloiselle säätiön hallitukselle.... Kateuttako??
Kärsitään nyt yhdessä ja otetaan opiksi menneistä. Toivotaan että säätiötä johdetaan nyt ja tulevaisuudessa paremmin kuin ennen ja pidetään huoli seurojen jäseninä, ettei säätiötä johda enää talousmiehet; ekonomit, merkonomit tai muuten vain reippaat pojat, vaan ammatilaiset!Seurojen jäsenten on syytä tehdä muutakin kuin maksaa vuosi vuodelta yhä korkeampia maksuja. On syytä valvoa että säätiö toimii järkevästi ja turhilta ja ylisuurilta investoinneilta vastaisuudessa vältytään. Huoltorakennus ja telakkakenttä (päälyste) ovat toivottavasti seuraavina investointivuoroissa.
- ASKaLSADJKL
noboat kirjoitti:
Telakkasäätiön johdossa on olleet talousmiehet ennen nykyistä lakimiestä vuosikymmeniä. Lisäksi hallituksesta on puuttuneet kiinteistöpuolen tai tekniikan ammattilaiset. Se näkyy ja kostautuu nyt!
Mitä köyhyyteen tulee niin Johteenpooki mustaakseni rahoitettiin surullisen kuuluisilla valuuttalainoilla ja niitä varmaan maksetaan vieläkin. Ja venehallikin oli kallis investointi säätiölle, kun vajaat 10 vuotta sitten noin 40 veneilijää olisivat olleet valmiit perustamaan yhtiön ja rahoittamaan hallin sekä maksamaan vuokraa säätiölle. Mutta ei kelvannut silloiselle säätiön hallitukselle.... Kateuttako??
Kärsitään nyt yhdessä ja otetaan opiksi menneistä. Toivotaan että säätiötä johdetaan nyt ja tulevaisuudessa paremmin kuin ennen ja pidetään huoli seurojen jäseninä, ettei säätiötä johda enää talousmiehet; ekonomit, merkonomit tai muuten vain reippaat pojat, vaan ammatilaiset!Säätiön hallituksessa on kiinteistö- ja rakennusalan ammattilaisia.
- Vaahtokarkkimies
Tervetuloa talkoisiin ensi maanantaina maalaamaan nosturinrunkoa. Homma kestää viikon, joten voit valita sopivan päivän. Osallistumisesi olisi toivottavaa, koska osaajista ja tekijöistä on pulaa.
Lisäksi voisit kertoa säätiön miehille ja telakkamestareille mielipiteesi.
Voisit myös ryhtyä telakkamestariksi, koska luultavasti sinulla on aikaa laittaa keväällä 200 venettä veteen ja ottaa ne myös ylös. Se ei kestä kuin 2 kk keväällä ja kesällä. Palkkaa sinulle ei kuitenkaan makseta telakkamestarin hommasta.
Osallistumalla toimintaan (talkoisiin) voi yhdessä olla kehittämässä satamaa ja sen toimintoja. Kirjoituksesi perusteella sinulla näkemystä ja osaamista.
Lisäksi sinua ei tarvitse kirjoitella nettiin ja säästät aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222351Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 522247
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381512- 301446
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361402- 951161
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136- 261126