kaksi div boxia samalla rivillä

yung

Miten saadaan css:llä kaksi div boxia samalle rivillä, että nämä olisivat kiinni toisissaan (ja riippuvaisia selaimen leveydestä).

20% ja 80% pituuksista ei ole tässä vaiheessa hyötyä - ainakaan yksinään.

Eli mitä tyylejä nämä div boxit tarvitsevat, jotta ne olisivat kiinni toisissaan?

Alla on lähdekoodi, jota käytän tulevilla sivuillani (jotka eivät ole vielä netissä).

Moikka
Jotain tekstiä

Moikka
Lisää tekstiä

5

630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ridge

Olisko näin..?

#leftbox {
      width: 20%;
      float:left;
      background-color: #eee;
      }
      #rightbox {
      width: 80%;
      float:right;
      background-color: #ddd;
      }

• weppimasteri_web

Kaikki selaimet eivät näytä tuota oikein; jos yhteisleveydeksi määritellään 100%, saatetaan toinen boksi heittää ensimmäisen alle. Kannattaa määritellä yhteisleveydeksi 99%, jolloin pitäisi toimia kaikilla selaimilla.

Eli näin:

#leftbox {
        }
        #rightbox {
        width: 79%;
        }

Sitten laitat vaikka body-elementille saman taustavärin kuin rightboxille.

Itse en juuri näistä toimivuus syistä käytä div-elementtejä. Kun selaimet näyttävät ne eri tavalla. Tarvitaan hyvin laaja tietämys, jotta saisi diveillä monimutkaiset sivut (rakenteeltaan) juuri niin kuin pitäisi. Siksipä itse tyydyn tableihin, sanoi muut mitä haluaa. Varsinkin nyt nopeiden internet-yhteyksien aikakautena niiden käyttö on mielestäni aivan OK.

• yung
        weppimasteri_web kirjoitti:

Kaikki selaimet eivät näytä tuota oikein; jos yhteisleveydeksi määritellään 100%, saatetaan toinen boksi heittää ensimmäisen alle. Kannattaa määritellä yhteisleveydeksi 99%, jolloin pitäisi toimia kaikilla selaimilla.

Eli näin:

#leftbox {
        }
        #rightbox {
        }

Itse en juuri näistä toimivuus syistä käytä div-elementtejä. Kun selaimet näyttävät ne eri tavalla. Tarvitaan hyvin laaja tietämys, jotta saisi diveillä monimutkaiset sivut (rakenteeltaan) juuri niin kuin pitäisi. Siksipä itse tyydyn tableihin, sanoi muut mitä haluaa. Varsinkin nyt nopeiden internet-yhteyksien aikakautena niiden käyttö on mielestäni aivan OK.

Taidan itsekin harkita taulukkojen käyttöä. Kokeilin tuota koodia itse (tosin rightbox oli right floatilla) ja huomasin selkeän eron heti firefoxilla ja operalla. firefox heitti rightboxin leftin alle kun tämä laitettiin koko näytön kokoiseksi mutta opera laittoi sen sivulle (mutta selainta kaventaessa tällöin rightbox työntyi heti leftin alle).

• Ridge

Eli näin:

#leftbox {
        }
        #rightbox {
        }

Voihan sen näinkin laittaa, toimii bordereillakin ja leveys on 100%...

#leftbox {
        border: 1px solid #000;
        }
        #rightbox {
        margin-left: 20%;
        border: 1px solid #000;
        }

• Teme__

Eli näin:

#leftbox {
        }
        #rightbox {
        }

" Tarvitaan hyvin laaja tietämys, jotta saisi diveillä monimutkaiset sivut (rakenteeltaan) juuri niin kuin pitäisi."

Ei se divien käyttö nyt niin monimutkaista ja vaikeaa ole. Omilla sivuillani (www.skitta.net) niitä käytän ja ei ole mitään ongelmaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      34
      5147
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      280
      4990
    3. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      56
      4461
    4. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      69
      2425
    5. Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon

Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt
      Köyhyys
      46
      1858
    6. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      28
      1804
    7. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      20
      1767
    8. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      79
      1713
    9. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      15
      1591
    10. Oon kyllä välillä ollut susta

Nainen huolissani, en oo niin sydämetön mitä tunnut ajattelevan
      Ikävä
      105
      1476
    Aihe