Minkälaisia kokemuksia teillä on Luxus-ilmalämpöpumpuista? Ainakin hinta on edullinen.Mahtaako kestää Suomen ilmastossa? Miten varaosien saanti/huolto pelaa jos ongelmia tulee?
luxus-ilmalämpöpumppu
11
9357
Vastaukset
- minäkin,
näin mallin rautakaupassa.
Edullinen on, mutta tekeekö sillä mitään?- juntti
Suomen oloissa tarvitaan näihin ilmalämpöpumppuihin ns. talvivarustus, muuten ovat pakkasilla aina jäässä ja joudut sitä sulatteleen. Muutoinkin kannattaa miettiä tarkoin sen ulkoyksikön sijoitus, se kun valuttaa toimiessaan vettä jopa ämpärillisen vuorokaudessa.
- Sapettaa
Älkää sortuko halpoihin vekottimiin. Meillä on luxuksen vekotin ollut ehkä vuoden päivät eikä niistä ole ollut mitään apua. Kaksi kertaa on laite vaihdettu ja aina tulee eteen uusia ongelmia. Kylmää ilmaa sillä ei saa tuotettua!!
- veko
Mulla on ko.laite ollut 2 vuotta ja hyvin on pelannut tähän asti ympäri vuoden.Talvisisin ei ole jäätynyt,vaikkei lämpövastusta ole.Hyvin myös puhkuu viileätä tarvittaessa.Saattaa olla,että laitteissa on myös maanantaikappaleita joissa ongelmia esiintyy
- jeppe78
veko kirjoitti:
Mulla on ko.laite ollut 2 vuotta ja hyvin on pelannut tähän asti ympäri vuoden.Talvisisin ei ole jäätynyt,vaikkei lämpövastusta ole.Hyvin myös puhkuu viileätä tarvittaessa.Saattaa olla,että laitteissa on myös maanantaikappaleita joissa ongelmia esiintyy
Itselle tuli talon myötä moinen "luxus" mukana ja sen toimivuudesta ei osaa oikein sanoa vielä. Omituisinta on se, että vehje saattaa yht'äkkiä tuupata viileä ilmaa niin, että lämpötila on alle 20. Ilmeisesti tämä voisi olla autom.sulatusjärjestelmä ulkokennoille, mutta onhan se hieman paradoksaalista, että vehje jäähdyttää koko torpan.
Kuinka olette toimineen tilanteessa, jossa lämmitätte esim. uunia?Lämpötilan noustessa pumppu alkaa viilentämään, joten oletteko napsauttaneet kojeen pois päältä vai säätäneet lämpötilaa?
Kuinka usein teidän pumppu käy? Itselläni vehje hurisee hyvinkin tiuhaan.
Ei tuosta nyt haittaa ole ollut, mutta ajattelin hankkia uuden vempeleen remonttien yhteydessä. Tiedä sitten onko ne nimekkäämmätkään sen parempia - Kylmää
Voi voi.
Kyllä on paskaa... meillä nyt 5v ja voi että on hyvä. Maksoi muuten 800 asennettuna.
- Anonyymi
15v toiminut NY f4 koodii näyttää mitähän tarkottaa
- Anonyymi
NY f4 koodi tarkoittaa, että pumppu pitää uusia mahdollisimman pian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
NY f4 koodi tarkoittaa, että pumppu pitää uusia mahdollisimman pian.
Löytyykö ohjekirja vikakoodeista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyykö ohjekirja vikakoodeista?
Kyllä löytyy.
- Anonyymi
17 v ollut Luxus pumppu lämmityksessä ja jäähdytyksessä. Hyvin toimii vieläkin.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865