Miltä alamaha tuntuu alkuraskaudesta? Tuntuuko alavatsa kovalta? Onko mahdollista, että maha tuntuu kovalta tai kohtu turvonneelta jostakin navan seutuvilta tai vähän sen alta, mutta kohtu ihan "tyhjältä" aivan karvoituksen yläpuolelta? Tuntuuko sivummalla/munanjohtimissa-/sarjoissa mitenkään erilaiselta? Miten teillä on ollut?
Mietin vaan, kun on ollut noita outoja vuotoja ja tuntemuksia.. :)
kohtu alkuraskaudesta
5
14167
Vastaukset
- asdf
5 rv alkamassa.. kauhee ähky koko ajan. Välillä sellaisia tuntemuksia että alkais kuukautiset...
- mamma-83
Alkuraskaudessa kohtu ei tunnu, alamaha voi tuntua turvonneelle, mutta itse kohtu on vielä hyvin alhaalla..
Joskus rv 10 tienoilla tuntuu, mutta kaikki on kuitenkin yksilöllistä. Se on paljon siitä kiinni onko äidillä kuinka paljon mahaa normaalisti ja mones raskaus on.
Navan seutuvilla kohtu alkaa tuntua noin rv 18-20.
Paljonko sinulla on viikkoja? Raskaus aikana ei kuuluisi tulla vuotoja, mutta poikkeuksia löytyy siinäkin asiassa..- äiti 23v
mulla toka raskaus ja normi farkut ei enää mee jalkaan ja viikkoja vasta 7.
eli äityishousuissa ollaan jo.
olen lyhyt ja hoikka rakenteeltani.
ystäväni huomasi tänään mahani kovan pömpötyksen ja sanoi,että ole 100% varmuudella raskaana,en ole siis vielä kenellekkään kertonut,enkä aio kertoakkaan,huomaavat sitten jossainvaiheessa kuitenkin.
mulla ei mahan päällä muutoinkaan ole mitään ylimääräisiä läskeja ja vatsa nyt jo älyttämällä kummulla!alavatsa on tosi kovantuntuinen.
mut,olen kuullut,että toka raskaus näkyos jo paljon aikasemmin kun eka.
verenvuodosta sen verran,et se on ainakin alkuraskaudessa aika yleistäkin ja usein aika harmitonta,jos kysessää ei ole kunnon verinen vuoto kipuineen.
minulla oli ekassa myös vähän vuotoja rv 6 ja 27.
ja tyttö syntyi normaalisti ja on terve. - mamma-83
äiti 23v kirjoitti:
mulla toka raskaus ja normi farkut ei enää mee jalkaan ja viikkoja vasta 7.
eli äityishousuissa ollaan jo.
olen lyhyt ja hoikka rakenteeltani.
ystäväni huomasi tänään mahani kovan pömpötyksen ja sanoi,että ole 100% varmuudella raskaana,en ole siis vielä kenellekkään kertonut,enkä aio kertoakkaan,huomaavat sitten jossainvaiheessa kuitenkin.
mulla ei mahan päällä muutoinkaan ole mitään ylimääräisiä läskeja ja vatsa nyt jo älyttämällä kummulla!alavatsa on tosi kovantuntuinen.
mut,olen kuullut,että toka raskaus näkyos jo paljon aikasemmin kun eka.
verenvuodosta sen verran,et se on ainakin alkuraskaudessa aika yleistäkin ja usein aika harmitonta,jos kysessää ei ole kunnon verinen vuoto kipuineen.
minulla oli ekassa myös vähän vuotoja rv 6 ja 27.
ja tyttö syntyi normaalisti ja on terve.Mulla oli kans alussa hirveitä turvotuksia.
Uudelleen synnyttäneillä kohtu on yleensä isomman kokoinen. Mulla epäiltiin et ois raskaus pari viikkoa pidemmällä kun oli niin iso kohtu, mutta eipä ollutkaan, kolmas(neljäs) raskaus minulla.
Viikolla 17 mul oli kohdunpohjan korkeus 18cm joka on aika paljon.
Kohdun kokoon vaikuttaa myös kuinka paljon on lapsivettä, pidemmällä raskaudessa missä asennossa vauva on ja myös se onko kohtu kallistunut eteen tai taakse päin.
Mulla kohtu vähän taakse päin josta sanottiin että voi tehdä isomman tuntuisen.
Nyt rv 20 6 ja kohtu tuntuu hieman navan yläpuolella.
- Tuik
mulla on ainakin koko alkuraskauden ajan ollut vatta turvoksissa ja runsas valkovuoto, myös on ollut ja on pientä kipua alavatsassa. Olen ylikiloinen joten raskaus ei näy vielä pitkiin aikoihin mutta suuremmat housut mun pitää hankkia ettei painaisi niin pirusti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841