Kirpputorien kännykät

Pököpee

Kannattaa välttää kirppareilla myytäviä kännyköitä. Ostin keväällä Salon suurkirppikseltä Nokian 3510 kännykän. lähdin liikkeestä, kun olin kokeillut sen että virta tuli. Ajoin 800km. pohjoiseen ja laitoin laitteeseen korttini. Näytöllä luki ensin "anna pin koodi". Arvelin, että nyt sitten voin käyttää puhelinta. Mutta arvatkaas uudelleen, olenko sillä voinut muuta tehdä, kuin ladata akkuja. Laite kysyy "turvakoodia" jota ei oltu palautettu 0000 tilaan, ja arvatkaas montako kymppiä sen kaiveleminen Nokian huollossa maksaa??
Tekisi mieli palata sinne kirppikselle takaisin ja iskeä puhelin myyjän päähän.

Ottakaa hyvät ihmiset huomioon, ettette osta puhelinta mistään liikkeestä, jos teille ei anneta koodiluetteloa mukaan, tai puhelimen koodeja palauteta "0000" tai muuhun vastaavaan tilaan. Nää pikkuiset kännykkä myymälät myös myy tällaisia "huollettuja" käytettyjä puhelimia, joitten kanssa saatte sitten "oppirahoja" maksaa.
Ainut "huolto" niille on ollut, että ne on viety myytäväksi. Kokemusta on siitäkin

On kuin varkaalta ostaisi, eikä puhettakaan, että avustettaisiin asiassa, kun "Myyjän tiedot on hukkuneet" kirppiksen pitäjältä.

2

664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja saat takuun

Kävitkö 800km päästä Salossa, ihan sen kännykän takia ? Eikö lähempänä ole kirppiksiä.
      Myyn usein kirppareilla kännyköitä ja jokaisessa on takuu. Siis TAKUU.
      Totta on ettei moni muu takuuta anna, tuskin kukaan, siksi kirppariostos on yleensä riski, joka pitää huomioida etukäteen, on aivan turha itkeä jälkeenpäin. Eikä kirppiksen pitäjät myyjän tietoja anna, hyvä niin. Jos katsoo aihetta olevan, poliisi kyllä saa myyjän tiedot.
      Itse aion ensiviikolla käydä Salon kirppiksellä, 5 v tauon jälkeen, onko siellä sama meininki kuin ennenkin. Tässä samalla ilmoitan myynnissä olevat kännykkäni, Nokia 6610i kameralla, sekä sama malli ilman kameraa, muutaman vuoden ikäisiä, saako noista mitään ? TAKUU kummassakin.

• Kirppuilija

kannattaa kokeilla soittaa puhelimella, ennenkuin ostaa, eihän sitä tiedä, vaikka kaiutin tai mikrofoni olisi rikki. Jos ostaa puhelimen, jolla ei kokeile soittaa ennen ostopäätöstä. ei voi syyttää kuin itseään. Jos itse olisin noin tyhmä ollut, en kyllä sitä kehtaisi missään ääneen kertoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2618
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1658
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1590
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1212
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      75
      995
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      969
    8. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45