Kuukausilinssien käyttöaika

Nimetön

Hei! Olen ajatellut hankkivani kuukausiväripiilarit ja käyttäväni niitä aina viikonloppuisin. Nyt kysyisinkin sitä, että pystyisikö kuukausipiilolinssejä käyttämään pidempään kuin yhden kuukauden, jos käyttökerrat kuukaudessa ovat maksimissaan 8 kertaa? Kulutus linsseillä ei siis olisi kovin korkea. Vai onko tuo kuukausi se maksimiaika?

9

1737

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m1nnaaaa

Hyvä vinkki on se, että linssit on vielä hyvät silloin kun net untuu silmissä hyviltä.

Haiskahtaa rahastukselta, että pitäisi joka kuukausi tilata uudet linssit. Muista linssien asiallinen puhdistaminen jokaisen käyttökerran jälkeen.

• ....

... kyllä linssit "pilaantuvat" siinä säilytyskotelossakin (bakteerit ym.), joten kyllä kai peruslähtökohta on se, että käyttöaika on se kuukausi oli käyttökertoja kuinka vähän vaan. Vähän käyttävälle sopivat paremmin kertakäyttöiset, tosin niitä ei taida olla värillsenä.

• kuukausi

on maksimikäyttöaika. Kun otat linssit alkuperäisestä säilytyskotelosta (ilmatiivis)niin ne ei läpäise happea enää niin hyvin kuukauden jälkeen ja kuivuvat. Kokeile itse, olen kokeillut eikä ne enää tunnu niin hyviltä vaikka olisi vähemmän käyttänyt kuin 30 päivää. Silmäon arka paikka, ei kannata riskeerata mitään vaikka halvemmalla pääsisi..

• tyttö

Kaverini käytti normaaleja kuukausilinssejä vähän yli vuoden, ei riisunut niitä ja käytti yötä päivää.. Hän otti ne pari viikkoa sitten pois, eikä silmissä näkynyt mitään vahingoittumisen merkkejä:) Tosin kai se riippuu vähän silmistä, miten herkät jne.

• piilarimies

En tiedä oliko tuo edellinen pelkkä urbaanileganda, mutta jos se oli totta (vaikea uskoa), niin on todettava, että silmien vahingoittumista ei useimmiten näe paljain silmin, vaan havaitseminen edellyttää ammattilaisen tutkimusta mikroskoopilla tms.

• ???

Onko se vähän niin että jos mä ostan maitopurkin jossa on käyttöaikaa viikoksi eteenpäin, mutta mä juon siitä purkista vaan kahtena päivänä viikosta, niin oikeasti mä saan sillon käyttää sitä maitoa 4 viikkoa? Eihän se maito voi sillon pilaantua???!!

Värillisiä linssejä saa myös kertakäyttöisinä.

• tyttön

Juu näin on, värillisiä kertakäyttösiä piilareita on alkanut saamaan ainakin Instrusta. Ennen niitä ei ole ollut markkinoilla.

Ite käytin värillisiä kuukausi-linssejä vuoden (!). Ei tuntuneet ollenkaan pahoilta. Käyttöä oli kerran kuussa, yhteensä joku 12 kertaa siis. Optikko tarkasti tän jälkeen silmät, ei mitään ongelmaa ollut. En kyllä kertonutkaan, että käytin näitä kuukausilinssejä näin kauan. Aion käyttää jatkossakin.

• Äly ämpärissä
        tyttön kirjoitti:

Juu näin on, värillisiä kertakäyttösiä piilareita on alkanut saamaan ainakin Instrusta. Ennen niitä ei ole ollut markkinoilla.

Ite käytin värillisiä kuukausi-linssejä vuoden (!). Ei tuntuneet ollenkaan pahoilta. Käyttöä oli kerran kuussa, yhteensä joku 12 kertaa siis. Optikko tarkasti tän jälkeen silmät, ei mitään ongelmaa ollut. En kyllä kertonutkaan, että käytin näitä kuukausilinssejä näin kauan. Aion käyttää jatkossakin.

No kyllä kannattaakin kehuskella; kuinka olen pihi ja "järkevä" ihminen, kun kyse on silmiin laitettavasta vierasesineestä, muovinpalasta !!!

Miettikää nyt aivoillanne että kyse on AINOISTA silmistänne ja köyhäilkää jossain muussa esim. henkkamaukka -vaatteissa. Oikeesti hei ihmiset!!!

Jokainen pitäköön muovinpaloja silmissään vaikka yötäpäivää 6 vuotta, mutta oisko järkevää olla suosittelematta moista tyhmyyttä muille.

KYSE ON AINOISTA SILMISTÄNNE !!!!!
        NIITÄ ETTE UUSIA SAA !!!

• ajatella
        Äly ämpärissä kirjoitti:

No kyllä kannattaakin kehuskella; kuinka olen pihi ja "järkevä" ihminen, kun kyse on silmiin laitettavasta vierasesineestä, muovinpalasta !!!

Miettikää nyt aivoillanne että kyse on AINOISTA silmistänne ja köyhäilkää jossain muussa esim. henkkamaukka -vaatteissa. Oikeesti hei ihmiset!!!

Jokainen pitäköön muovinpaloja silmissään vaikka yötäpäivää 6 vuotta, mutta oisko järkevää olla suosittelematta moista tyhmyyttä muille.

KYSE ON AINOISTA SILMISTÄNNE !!!!!
        NIITÄ ETTE UUSIA SAA !!!

miten jotkut suhtautuvat välinpitämättömästi silmiinsä. Uskokaa hyvät immeiset ammattilaisia, ei kaikki ole pelkkää rahastusta, silmät on ainutkertaiset, ei kannata leikkiä niillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      149
      974
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      44
      697
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      23
      628
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      124
      619
    5. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      595
    6. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      552
    7. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      535
    8. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      530
    9. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      33
      520
    10. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      518
    Aihe