Zykel ADSL modeemista

patezz

Eli mulla on tuo Zykel Prestige 600 Series ADSL modeemi.

Miten saan toimimaan netin tämän modeemin USB liittimen kautta? Tarvitsen tuon 10/100M liittimen toiseen koneeseen, ja haluan tämän koneen verkkoon tuon USB liittimen kautta.

Mulla on se johto, ja kokeilin, koneen käynnistyttyä järjestelmän valvojalle tulee laiteasennus ikkuna. Kokeilin asentaa mutta ei onnistu, koska pitäisi hakea ohjelmistoja netistä ? ja kun ei pääse nettiin vielä sen USB johdon kautta.

voinko pitää tuon tavallisen verkkokaapelin ja USB johdon yhtäaikaa kytkettyinä, ja asennan ohjelmistot ja sitten irrotan verkkokaapelin, ja netti toimisi USB:n kautta ?

7

7428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähiverkko

      Minulla ZyXEL Prestige 600 Series -modeemissa ei ole USB-liitintä.

      Mutta miksi et kytke molempia mikrojasi ZyXELiin? Anna NAT:n olla päällä ja saat sitten kahden mikron välisen yhteyden toimimaan lähiverkon IP-osoitteilla, jotka ovat mallia 192.168.1.xx, esim. ekassa mikrossa 192.168.1.34 ja toisessa 192.168.1.34. Ja lisäksi voit käyttää nettiäkin molemmista mikroista.

      Minulla on vastaava kytkentä. Olen kytkenyt kaksi mikroa ja Xboxin ZyXELiin ja voin esim. siirtää tiedostoja mikrosta Xboxiin lähiverkkoa käyttäen. NAT:n avulla kukaan muu ei pääse käsiksi verkkoon internetin kautta.

      • patezzz

        Minulla on, ja minulla on myös CD, jolla on USB ohjain ! (CD:ssä kyllä lukee 623 prestige...)

        Tuossa lukee se Zykel Prestige 600 series, ja takaa löytyy verkkojohdon liittimen vierestä liitin, jossa lukee USB (siihen ei tavallinen USB johto sovi, vaan vähän erilaisempi johto, joka minulta löytyy, ja sen toisessa päässä tavallinen koneeseen kiinni tuleva USB)

        Pitäisi sen onnistua noin, ja laajakaistan asennukset yhteydessä sanoivat, että saa toisen koneen saman modeemin kautta, USB:n avulla.

        Ja nyt kysynkin miten se ohjain asennetaan, ja toimiiko netti ohjaimen asennuksen jälkeen myös verkkokaapelin kautta ?


      • lähiverkko
        patezzz kirjoitti:

        Minulla on, ja minulla on myös CD, jolla on USB ohjain ! (CD:ssä kyllä lukee 623 prestige...)

        Tuossa lukee se Zykel Prestige 600 series, ja takaa löytyy verkkojohdon liittimen vierestä liitin, jossa lukee USB (siihen ei tavallinen USB johto sovi, vaan vähän erilaisempi johto, joka minulta löytyy, ja sen toisessa päässä tavallinen koneeseen kiinni tuleva USB)

        Pitäisi sen onnistua noin, ja laajakaistan asennukset yhteydessä sanoivat, että saa toisen koneen saman modeemin kautta, USB:n avulla.

        Ja nyt kysynkin miten se ohjain asennetaan, ja toimiiko netti ohjaimen asennuksen jälkeen myös verkkokaapelin kautta ?

        Eli sinulla on 623R eli reititin. 600-sarjassa kun on monenlaisia laitteita, joten tarkempi tieto on tarpeen..

        Se 623 löytyy täältä eli otsikolla "Valikoimasta poistuneet"
        http://www.zyxel.fi/?deptid=11275
        ja siellä on ohjeita
        - Prestige 623R Datasheet
        - Prestige 623R-T1 Quick Start Guide
        - Prestige 623R-T1 siltaava (mm. Elisa, Sonera)
        - Prestige 623R-T1 User’s Guide

        ADSL-modeemin USB-ajurin asennuksesta ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta luulisin että noista ohjeista löytyy tarvittava tieto.

        Kannattaisi yleensäkin hankkia modeemi, jossa on 4-porttinen kytkin eli silloin siihen saa kytkettyä verkkokaapelilla neljäkin mikroa. USB:n kautta ei juuri kannata käyttää nettiä, jos on vaihtoehtoja.


      • patezzz
        lähiverkko kirjoitti:

        Eli sinulla on 623R eli reititin. 600-sarjassa kun on monenlaisia laitteita, joten tarkempi tieto on tarpeen..

        Se 623 löytyy täältä eli otsikolla "Valikoimasta poistuneet"
        http://www.zyxel.fi/?deptid=11275
        ja siellä on ohjeita
        - Prestige 623R Datasheet
        - Prestige 623R-T1 Quick Start Guide
        - Prestige 623R-T1 siltaava (mm. Elisa, Sonera)
        - Prestige 623R-T1 User’s Guide

        ADSL-modeemin USB-ajurin asennuksesta ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta luulisin että noista ohjeista löytyy tarvittava tieto.

        Kannattaisi yleensäkin hankkia modeemi, jossa on 4-porttinen kytkin eli silloin siihen saa kytkettyä verkkokaapelilla neljäkin mikroa. USB:n kautta ei juuri kannata käyttää nettiä, jos on vaihtoehtoja.

        Asensin nyt sen USB ohjaimen, ja netti toimii USB:n kautta ihan hyvin.

        Miksi ei kannata sinun mielestä käyttää USB:n kautta ?

        Tuo "ACT" (action, toiminta) valo palaa kyllä usemammin kuin verkkokaapelia käytettäessä, eli ottaa yhteyksiä verkkoon enemmän, vaikka en sen kummempaa tekisikään. Mutta palomuuri pitäisi ymmärtääkseni toimia samalla tavalla kuin verkkokortin kautta.

        Onnistuuko se laittaa nyt toinen kone tuon verkkokaapelin kautta nettiin, minkalaisia ongelmia IP-osoitteen kanssa voisi tulla, ja voiko koneet aiheuttaa toisilleen tietoturvariskin ?


      • lähiverkko
        patezzz kirjoitti:

        Asensin nyt sen USB ohjaimen, ja netti toimii USB:n kautta ihan hyvin.

        Miksi ei kannata sinun mielestä käyttää USB:n kautta ?

        Tuo "ACT" (action, toiminta) valo palaa kyllä usemammin kuin verkkokaapelia käytettäessä, eli ottaa yhteyksiä verkkoon enemmän, vaikka en sen kummempaa tekisikään. Mutta palomuuri pitäisi ymmärtääkseni toimia samalla tavalla kuin verkkokortin kautta.

        Onnistuuko se laittaa nyt toinen kone tuon verkkokaapelin kautta nettiin, minkalaisia ongelmia IP-osoitteen kanssa voisi tulla, ja voiko koneet aiheuttaa toisilleen tietoturvariskin ?

        USB:n kautta tietääkseni (kun en ole itse käyttänyt eikä kukaan kaverikaan käytä) on ongelmana se, että aluksi yhteyden saaminen on hitaampaa (sellaista olen kuullut) ja sitten toisaalta USB:n käyttö kuormittaa mikroa enemmän kuin oikeasti verkkokäyttöön tarkoitetun ethernet-liitännän käyttö. Tiedä häntä. Ehkä toimii silti hyvin.

        En tiedä tuosta mallistasi (auttavatko zyxel.fi:n ohjeet?). Minulla on omassa Zyxel Prestige P660HW-61 -modeemissa NAT päällä ja modeemi reitittävässä tilassa eikä ole ollut mitään ongelmia (Elisan laajakaista) useampaakaan mikroa käytettäessä (kolme parhaimmillaan). Omien hyvien käyttökokemuksien myötä hankin samanlaisen modeemin, ilman WLANia tosin, siskollekin.


      • patezzz
        lähiverkko kirjoitti:

        USB:n kautta tietääkseni (kun en ole itse käyttänyt eikä kukaan kaverikaan käytä) on ongelmana se, että aluksi yhteyden saaminen on hitaampaa (sellaista olen kuullut) ja sitten toisaalta USB:n käyttö kuormittaa mikroa enemmän kuin oikeasti verkkokäyttöön tarkoitetun ethernet-liitännän käyttö. Tiedä häntä. Ehkä toimii silti hyvin.

        En tiedä tuosta mallistasi (auttavatko zyxel.fi:n ohjeet?). Minulla on omassa Zyxel Prestige P660HW-61 -modeemissa NAT päällä ja modeemi reitittävässä tilassa eikä ole ollut mitään ongelmia (Elisan laajakaista) useampaakaan mikroa käytettäessä (kolme parhaimmillaan). Omien hyvien käyttökokemuksien myötä hankin samanlaisen modeemin, ilman WLANia tosin, siskollekin.

        Käytin muutaman tunnin ajan nettiä USB:n kautta, enkä huomannut mitään eroa tavalliseen tapaan verrattuna.


    • mo

      se on zyxel! ahahaha

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2077
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      116
      1562
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1500
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      71
      1196
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1121
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      62
      1097
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      922
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe