Apulannan musa mitäänsanomatonta

apulantaan kyllästynyt

Apulannan musiikki on mitäänsanomatonta ja heidän
soittotaitonsa korkeintaan keskivertoa tasoa eikä
Toni Wirtanen tunnu osaavan soittaa edes kunnon
kitarasooloja vaan suurin osa apulannan biiseistä
on tylsiä kolmen soinnun rämpytyksiä ei ihme että
moni oppii juuri soittamaan kitaralla ensimmäisenä
juuri Apulannan biisejä. Toni Wirtasen äänikin sopisi paremmin johonkin underground punk-musaan kuin siihen mitä he nyt tekevät. Nimittäin Wirtasella on minusta melko persoonaton lauluääni.

27

2977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eriksson sen

      jonkun apulannan hoito??! joku ainaski sanoi et se ois jonkun niist apulannoista hoito KENEN??

      • !!!!

        sipen!


      • sillä
        !!!! kirjoitti:

        sipen!

        sipellä perukki?


      • .....
        sillä kirjoitti:

        sipellä perukki?

        Ei ole.


      • sillä
        ..... kirjoitti:

        Ei ole.

        pässinkarvahattu päässä


    • ihan

      järjettömän kauheaa ja pa..aa musiikkia.Ei ne osaakka soitta vaan metelöidä ja huutaa.

      • AL-

        tämä on taas niitä asioita joista ei voi kiistellä...apulanta onpi paras...soitat varmaan ite sitte niin helvetin hyvin ja olet saveltänyt&sanoittanut yli 100 biisiä..no mikäs se sun bändis on??


      • tolella
        AL- kirjoitti:

        tämä on taas niitä asioita joista ei voi kiistellä...apulanta onpi paras...soitat varmaan ite sitte niin helvetin hyvin ja olet saveltänyt&sanoittanut yli 100 biisiä..no mikäs se sun bändis on??

        täyttä paskaa toi apulannan musiikki.


    • turhaa

      metelimusiikkia, joka ei kuullosta miltää.Ihan täyttä pas... ja melusaastetta.

      • Sanokaa mitä sanotte

        Apulanta on yksi huonoimmista koskaan kuulemistani livebändeistä.Aivan kädetöntä touhua.
        Toni W. kirjoittaa kelpo piisejä ja studiotekniikalla bändin levytkin kuullostaa melko asiallisilta mutta ne livevedot...Järkyttävää.Äijät raiskaavat omaa tuotantoaan aivan surutta.Ihan kuin kuuntelisi jotain b-luokan APkopiota.
        Valitettavasti kyseessä on kuitenkin The Real Thing.


    • Jerk

      Apulanta on parasta suomen musiikki antia mitä ollaan koskaan työstetty jos sinun mielestäsi heidän musiikki on niin huonosti tehtyä niin miksi se on nii suosittu myös festari bändinäkin?

      • sanokaa mitä sanotte

        Sitähän mie juuri ihmettelinkin.Mihin kummaan niiden maine perustuu? Ei ainakaan loistokkaaseen livemenoon.
        Ekan kerran kyseinen asia paljastui mulle silloin kauankauan sitten kun ne teki sen rundin Don Huonojen kanssa.Näin pari keikkaa.Apis kuulosti siinä seurassa ankealta,tylsältä,mitäänsanomattomalta.Yksikertaisesti huonolta.
        Eikä pojat ole paljon parantuneet niistä antiikinajoista.


      • apinahomo
        sanokaa mitä sanotte kirjoitti:

        Sitähän mie juuri ihmettelinkin.Mihin kummaan niiden maine perustuu? Ei ainakaan loistokkaaseen livemenoon.
        Ekan kerran kyseinen asia paljastui mulle silloin kauankauan sitten kun ne teki sen rundin Don Huonojen kanssa.Näin pari keikkaa.Apis kuulosti siinä seurassa ankealta,tylsältä,mitäänsanomattomalta.Yksikertaisesti huonolta.
        Eikä pojat ole paljon parantuneet niistä antiikinajoista.

        kyrpäpilluvittuhelvetti


      • siintä
        apinahomo kirjoitti:

        kyrpäpilluvittuhelvetti

        apulannan musiikista sekopäitä.


    • mut mä kyl

      Jokainen saa omasta puolestani olla ihan sitä mieltä kuin haluaa. Se vain on että toiset tykkää toisenlaisesta. Omasta mielestäni Apis on jotain niin mahtavaa ettei sanotuksi saa. Ja niihin sanoituksiin kykenee vain hullu tai nero. Mun mielestä nero, ehkä jonkun toisen mielestä hullu..

      • näin on

        "Ja niihin sanoituksiin kykenee vain hullu tai nero." Erittäin hyvin sanottu. Itse olen myös täysin samaa mieltä. Ja olen myös sen neron kannalla. Niin mahtavia tekstejä Wirtanen on kirjoittanut, ettei sanotuksi saa. Lähinnä tarkoitan lyriikoita Plastik-levystä tähän päivään. Kaikki eivät niitä tajua, kaikkien ei ole tarkoituskaan. Mutta ne, jotka ymmärtävät mitä Wirtanen biiseillään yrittää kertoa, eivät voi kiistää etteikö biisit olisi mahtavia. Osa sanoituksista on aika vaikeasti tulkittavia ja täytyy tuntea Wirtasta ihmisenä ennen kuin tulkitseminen on ylipäätään mahdollista.
        Mutta joka tapauksessa Apulanta on ehdottomasti yksi parhaimpia bändejä mitä maa päällään kantaa.


      • hyötyä
        näin on kirjoitti:

        "Ja niihin sanoituksiin kykenee vain hullu tai nero." Erittäin hyvin sanottu. Itse olen myös täysin samaa mieltä. Ja olen myös sen neron kannalla. Niin mahtavia tekstejä Wirtanen on kirjoittanut, ettei sanotuksi saa. Lähinnä tarkoitan lyriikoita Plastik-levystä tähän päivään. Kaikki eivät niitä tajua, kaikkien ei ole tarkoituskaan. Mutta ne, jotka ymmärtävät mitä Wirtanen biiseillään yrittää kertoa, eivät voi kiistää etteikö biisit olisi mahtavia. Osa sanoituksista on aika vaikeasti tulkittavia ja täytyy tuntea Wirtasta ihmisenä ennen kuin tulkitseminen on ylipäätään mahdollista.
        Mutta joka tapauksessa Apulanta on ehdottomasti yksi parhaimpia bändejä mitä maa päällään kantaa.

        sanoista,jos ei ymmärrä.Kannattais tehdä seuraava levy saamenkielellä tai savon.Turha yhtye ja surkea mitä voi olla.


      • mut mä kyl
        hyötyä kirjoitti:

        sanoista,jos ei ymmärrä.Kannattais tehdä seuraava levy saamenkielellä tai savon.Turha yhtye ja surkea mitä voi olla.

        No jos kysyy mitä hyötyä sellasista lyriikoista on, niin edelleen, toiset tykkää toisenlaisesta. Itse innostun kuuntelemaan enemmänkin kuin puolella korvalla kun sanoituksista löytyy syvällisempääkin sisältöä ja moniulotteisuutta. Mutta tietysti on välillä kiva kuunnella sellastakin mitä ei tarvi niin ajatella, mutta aina lopuksi eksyn kuuntelemaan Apulantaa, sillä eihän aina kaikkea tarvi ajatella mitä kuuntelee. Eikös tärkeintä ole kuitenkin se fiilis minkä musasta saa:)


      • näin on
        hyötyä kirjoitti:

        sanoista,jos ei ymmärrä.Kannattais tehdä seuraava levy saamenkielellä tai savon.Turha yhtye ja surkea mitä voi olla.

        Mainitsin, että jotkut eivät tajua Apulannan lyriikoita, ja joidenkin ei ole tarkoituskaan tajuta. Sinä kuulut tähän jälkimmäiseen ryhmään.
        Sehän siinä juuri onkin, että ei tehdä musiikkia, joka on kaikille ihan läpihuutojuttu. Halutaan tehdä sellaista, josta jää miettimisen aihetta. Näin sen kuuluisi olla kaikilla sanoittajilla. Jos ei haluakaan ymmärtää, tai edes yrittää ymmärtää, ei aivan varmasti ymmärräkään. Ja sitten ihmetellään, että "mitä järkeä tuollaisia sanoituksia tehdä, joita kukaan ei tajua". Asia ei ole näin. Vaan niin, että sanoitukset tajuaa jos niitä jaksaa kuunnella tarpeeksi ja miettiä tosissaan. Ikävä kyllä tälläinen musiikki ei sovellu kaltaisillesi henkilöille, jotka kuunetelevat musiikkia, ilman että kuuntelevat sen sanoja.


      • Apiskukko

        mut mä kyl:n kanssa just samaa mieltä! Apulanta on ihan mahtava! Kuten sanoit, niin hyviä sanoituksia ei kuka tahansa voi kirjoittaa! Ja soittotaito on ihan riittävän hyvää, vaikka Toni ei kuulemma oikein osaakaan soittaa sooloja. Sipe ja Sami hoitaa homman kotiin helvetin hyvin. Ja Tonin ääni ei ole persoonatonta nähnytkään! Persoonaton ääni on esim. The Rasmuksen laulajalla, vittu mitä paskaa sekin on! Mutta Apulanta on paras!


      • jjkk
        Apiskukko kirjoitti:

        mut mä kyl:n kanssa just samaa mieltä! Apulanta on ihan mahtava! Kuten sanoit, niin hyviä sanoituksia ei kuka tahansa voi kirjoittaa! Ja soittotaito on ihan riittävän hyvää, vaikka Toni ei kuulemma oikein osaakaan soittaa sooloja. Sipe ja Sami hoitaa homman kotiin helvetin hyvin. Ja Tonin ääni ei ole persoonatonta nähnytkään! Persoonaton ääni on esim. The Rasmuksen laulajalla, vittu mitä paskaa sekin on! Mutta Apulanta on paras!

        pellolla.


      • _Otaku_
        Apiskukko kirjoitti:

        mut mä kyl:n kanssa just samaa mieltä! Apulanta on ihan mahtava! Kuten sanoit, niin hyviä sanoituksia ei kuka tahansa voi kirjoittaa! Ja soittotaito on ihan riittävän hyvää, vaikka Toni ei kuulemma oikein osaakaan soittaa sooloja. Sipe ja Sami hoitaa homman kotiin helvetin hyvin. Ja Tonin ääni ei ole persoonatonta nähnytkään! Persoonaton ääni on esim. The Rasmuksen laulajalla, vittu mitä paskaa sekin on! Mutta Apulanta on paras!

        Mie aina kuuntelen hulluna serkun kanssa Apulantaa. Sitte yks päivä keksin kun serkku on tosi lyhyt ja silti vuotta vanhempi niin, että kun Apulantaa kuuntelee kasvaa pidemmäks. Ja sitte se otti sen tosissaan ja kuunteli sitä aina koko päivän. Ja sitte kasvokii pidemmäks. Se on jo melkein pidempi kuin minä. Joten kannattaa kuunnella Apulantaa varsinkin kun on lyhyt. Todettu on.


    • wäöö

      "Toni Wirtasen äänikin sopisi paremmin johonkin underground punk-musaan kuin siihen mitä he nyt tekevät. Nimittäin Wirtasella on minusta melko persoonaton lauluääni."

      ei vitussa! sen ääni sopii ehkä johonki ihQd44 mainstream-poppi-punkkiin jota ne kyllä on, eli ei punkia paskan vertaa. ja miks sä yhdistät underground punkin persoonattomaan ääneen. punkissa on kaikkein persoonallisimmta äänet ku kukaan muu ei uskalla laulaa "huonosti" koska se ei myy hyvin...

    • pilkesilmä_

      ehkäpä se tekeekin juuri Apulannasta niin erilaisen ja hyvän bändin. Oma mielipiteeni on ehdottomasti, että apulanta on ehdottomasti Suomen bändi numero yks.
      Harvalla on niin paljon ja niin hyviä lauluja.:

      Ilona
      Saasta
      Anna Mulle Piiskaa
      Armo
      Ei YhtääN Todistajaa
      Jos Tahdot Niin
      Laululintu
      Maanantai
      Mitä Kuuluu?
      Muistinjljet
      Paha Paha Asia
      Poistuisitko mun EläMäStäNi
      Reunalla
      Teit Meistä Kauniin
      Odotus


      Siin ihan hatusta heitettyjä mahtavia biisejä, mitä apulanta on ulos suoltanut..

      • Samy

        Apunlanta rok rok!! Apulanta punk rock!!


    • mävaaaan

      Toni Wirtasen ääni sopii siihen mihin se on tarkoitettu, eli Apulantaan! Kun sinä tunnut haukkuvan Tonia noin paljon, niin mitäpä jos itse kokeilisit vetää Apiksen biisejä? Ja soittaa skittaa siinä samalla? Voisit vaikka samalla vetää uusiks koko setin, mutta biisit ja musiikki säilyis suunnilleen samana? Sitä p***aa ei kukaan kuuntelis! Apulanta on tuollaisena loistavaa musiikkia siinä missä muutkin bändit! Ne tekee omanlaistaan musiikkia, mistä moni pitää!

      • _Otaku_

        Mie luin siun viestin ja olen opetellu soittamaan kitaraa ja miulla oli yks kaveri joka osas soittaa rumpuja ja sitte siinä koitettiin eka jotain ihan helppoja Apiksen kappaleita ja onnistuttiin ja sitte mentiin vaikeimpii esim "TexMex Cowboy / 009" Harjoteltiin paljon. Ja siinäkin onnistuttiin. Ei ne niin vaikeita oo jos vai osaa =) Ja kaikki vielä ihmetteli siinä, kun oon tyttö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe