Mitä mieltä olette asfalttipinnasta ok-talon pihamaalle? Mitkä hyvät/huonot puolet? Onko värivaihtoehtoja?
Asfaltti ok-talon pihaan?
6
11710
Vastaukset
- aaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh
Asfaltti on ihan kelvollinen pinnoite pihalle. Pohjatyöt tietysti pitää tehdä kunnolla, mutta sama koskee kaikkia pihan päällysteitä. Asfaltiin saa helposti tehtyä vesiurat ja kallistukset pintavesien poisjohtamiseksi, se kestää kulutusta, ei sammaloidu eikä kärsi pakkasesta. Kestää lumityökaluja.
Väriä asfalttipihaan saa jyräämällä halutun väristä kiviainesta tuoreen asfaltin pintaan.
Jos haluat eloa pintaan, voit tehdä raitoja ruutuja tai muita kuvioita pihakivistä (lohkotut luonnonkivet tai betoni värillisenä tai harmaana). - H.H.
Liukas talvella, kuuma kesällä.
- tarkemmin täältä
- pms68
meillä on ja on siinä hyvä. Pieneen pihaan en laittaisi jossa tieltä tullaan suoraan tallille tms tyyliin kuten pientaloalueilla yleensä.
Hyvää on sen lumihuolto ja muukin siivous asiallisilla vehkeillä. Vedet menevät myös sinne minne pitää eikä jää lillumaan pihaan. Lapsilla hauskaa piirrellä ruutuhyppelykuviot siihen liidulla ja skeittaminenkin sujuu.
Huonoa on se alun tahma joka jää kenkiin ja haju ekana suvena jos ei sada paljoa.
Värejä on saatavilla ja kuvioita jos pussi kestää.. tutustu Lemminkäisen sivuilla! - mieltä
Mun mielestä asfalti kuuluu kadulle, pihaani en kelpuuttaisi varsinkaan ulkonäkösyistä.
- _/\_/\_
Asfalttihan on nättiä >:)
Meillä on suunnitelmissa asfaltoida tänä kesänä pihasta alueet joilla ajetaan ja joilla on tällä hetkellä sepeli. Sepeliä pitkin on ärsyttävä kävellä ja talvella linkoaura heittää sitä nurmikoille. Sitten siletä joutuu noukkimaan kiviä ja itse sepelialueelta kivet vähenee vuosi vuodelta, kun sitä lentelee mettäänkin asti. Eipä oo keksitty parempaakaan pinnoitevaihtoehtoa kuin asfaltti, alue ois vähän turhan iso laatoittaakkin. Ja kun tuossa kirkolla nyt päällystävät teitä, niin edullisemmin tuovat koneet sieltä, kuin mitä tulisi maksamaan jos tilaisi asfaltoinnin erikseen kaupungista 40 km päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855