vatsan turpoaminen

oire?

Hei,

Mulla on ollut kummaa vatsaturvottelua etenkin silloin, kun muutenkin olen kärsinyt homeoireista esim. oleillessa tietyissä samoissa (home)taloissa. Onko teillä ollut vatsan turvottelua (ihan VALTAVAKSI palloksi saakka)sekä outoa kipuilua, ripulia, toimintahäiriöitä? vai johtuukohan tämä vain stressistä, jota kyllä on ollut riittämiin kiitos homeongelman.

18

7124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntuu

      muutamia kertoja on (home)työpaikalla tullut tosi kiire vessaan.. jos ajattelee että haju tulee siitä mitä syö, niin ei ainakaan silloin pidä paikkaansa ... omituisia olotiloja tosiaan. Vaatteiden koko vaihtelee turvotusten mukaan. kolmen viikon sairasloman jälkeen mahduin entisiin ja taas turvottaa, 3 työpäivän jälkeen.

      Minulla ei ole stressiä, johtuu ihan muusta.

    • se olla mikrobeistakin

      olikohan okratoksiinin tiedoissa elintarvikesivuilla turvotuksesta. Ja suoliston kautta homemyrkyt pääsee kai niveliin ja muuallekin. Eli hengitysilmasta niellään hengittämisen lisäksi. Stressi tekee samat oireet. Johtuipa ne mistä tahansa, onneksi jotenkin voi auttaa. Maitohappobakteerit on taas niitä tarpeellisia mikrobeja kuitu ja vesi tasapainottavat näitä. itse jouduin ottamaan ripulilääkettäkin joskus.

      • homekorva

        Huomioi, että homeista tulee siis kokonaisvaltainen suolioirehtiminen.

        Työpaikalla joutui välillä oksentamaan ja ripuloimaan, ehkä homehöyryt imeytyi eväisiin ja aiheuttivat sitä kautta "vatsatautia"


    • homekorva

      Homeet ja hiivat ovat sukulaisia keskenään, liittyy Candida Albicansiin.

      Mulle tuli herkkyys siis hiivaan, kun olin töissä hometyöpaikassa.

      Oireena vatsan turpoaminen palloksi, ilmavaivaa, vatsakipua.

      Myös vehnä aiheuttaa nykyään samat oireet.

      Voi olla, että homealtistuksella on oma osuutensa mun ruokayliherkkyyksien synnyssä.
      Aikaisemmin pystyin syömään mitä vaan.
      Nykyään tosi niukka ruokavalio.

      Lapsena ei ollut atopiaa, eikä allergiaa.
      Nyt rajunpuoleinen astma. Kohtaukset kuristaa todella! Ja pysyvät "kurissa" hoitavalla lääkkeellä. Heti kun lääkettä vähentää, tulee kovia kohtauksia.

      Hoitavan lääkkeen ansiosta tarvitsen avaavaa noin pari kertaa viikossa.

      Outo tauti kaikin puolin.

      Huomioi, että myös maitotuotteet turvottelee ja aiheuttaa tukkoisuutta ja limaisuutta, vaikka niille ei välttämättä ole allerginen.

      • napatyrä homeesta

        Mulle tuli homeesta napatyrä. Liitty jotenkin refluksitautiin ja sitä kautta homeeseen.


      • kertoa
        napatyrä homeesta kirjoitti:

        Mulle tuli homeesta napatyrä. Liitty jotenkin refluksitautiin ja sitä kautta homeeseen.

        tarkemmin refluksitaudin ja homeen yhteydestä. Mietin omaiseni sairaskertomusta ja kun kaikkea löytyy.


      • säde
        kertoa kirjoitti:

        tarkemmin refluksitaudin ja homeen yhteydestä. Mietin omaiseni sairaskertomusta ja kun kaikkea löytyy.

        esim. hometiloissa oleville opettajille yhtenään,kun mitään muuta ei mukamas löydy. Opettajien pitäisi kyllä tehdä tälle asialle jotain. Miks OAJ ei ala vaatia asiaa hoitoon, samoin kuin aikanaan tehtiin asbestin uhrien kanssa??


      • homeahdistus1
        kertoa kirjoitti:

        tarkemmin refluksitaudin ja homeen yhteydestä. Mietin omaiseni sairaskertomusta ja kun kaikkea löytyy.

        ilmeisesti siten, että homealtistus AIHEUTTAA refluksitautia, ei toisin päin. Homesairaus ei ole refluksitauti, mutta jotkut homeet aiheuttavat ruoansulatuselinten ongelmia, joista tuo refluksi on yksi. Minulla ainakin ylävatsaongelmat vaivaavat muiden homeoireiden ollessa päällä, mutta terveenä ne menevät kaikki ohi.


      • ja homeille altistuminen
        säde kirjoitti:

        esim. hometiloissa oleville opettajille yhtenään,kun mitään muuta ei mukamas löydy. Opettajien pitäisi kyllä tehdä tälle asialle jotain. Miks OAJ ei ala vaatia asiaa hoitoon, samoin kuin aikanaan tehtiin asbestin uhrien kanssa??

        OAJ:n toivoisi todellakin ottavan kantaa siihen, miten homesairaita opettajia homekouluissaan kohdellaan, sillä se on aivan ala-arvoista. Työterveyshuolto ummistaa silmänsä homeelta ja diagnoosina tarjoillaan juuri tästä refluksitaudista masennukseen ja kaikkea siltä väliltä, muttei puhuta sanallakaan siitä, mistä on todella kyse. Säälittävää on, kun ammattilaisia lähetellään foniatrille, kun yhtäkkiä onkin kadonnut äänenkäyttötaito ja sen huolto... homehan se vaan käheyttää äänen ja vien sen lopulta kokonaan, jos ei pääse pois altistumasta hometiloista.
        Mistähän lähteestä luin, että peräti 70 %:ssa kouluista on jonkin asteinen kosteus ja homevaurio.
        Niin, opettajien pitäisi tehdä asialle jotakin. Välillä tuntuu, ettei se opettajakunta edes tiedä koulunsa hometutkimuksista mitään tai ei haluakaan tietää. Porskutetaan vaan siinä omassa urassa sivuilleen vilkuilematta. Itseäni ainakin kiinnostaisi tietää, sillä terveys on tärkein. "Raajarikkona" ei oikein kelpaa työmarkkinoilla. Ja saattaapa olla niinkin, että ne sairastuneet on työyhteisössä leimattu mielenterveysongelmaisiksi, ja heitä sitten kartellaan parhaansa mukaan.


      • .........................
        ja homeille altistuminen kirjoitti:

        OAJ:n toivoisi todellakin ottavan kantaa siihen, miten homesairaita opettajia homekouluissaan kohdellaan, sillä se on aivan ala-arvoista. Työterveyshuolto ummistaa silmänsä homeelta ja diagnoosina tarjoillaan juuri tästä refluksitaudista masennukseen ja kaikkea siltä väliltä, muttei puhuta sanallakaan siitä, mistä on todella kyse. Säälittävää on, kun ammattilaisia lähetellään foniatrille, kun yhtäkkiä onkin kadonnut äänenkäyttötaito ja sen huolto... homehan se vaan käheyttää äänen ja vien sen lopulta kokonaan, jos ei pääse pois altistumasta hometiloista.
        Mistähän lähteestä luin, että peräti 70 %:ssa kouluista on jonkin asteinen kosteus ja homevaurio.
        Niin, opettajien pitäisi tehdä asialle jotakin. Välillä tuntuu, ettei se opettajakunta edes tiedä koulunsa hometutkimuksista mitään tai ei haluakaan tietää. Porskutetaan vaan siinä omassa urassa sivuilleen vilkuilematta. Itseäni ainakin kiinnostaisi tietää, sillä terveys on tärkein. "Raajarikkona" ei oikein kelpaa työmarkkinoilla. Ja saattaapa olla niinkin, että ne sairastuneet on työyhteisössä leimattu mielenterveysongelmaisiksi, ja heitä sitten kartellaan parhaansa mukaan.

        Tyttäreni tapasi laulella karaokea ystäviensä kanssa - lauloi hyvin ja kauniisti vaikeatkin laulut, vaan ei laula enää

        - homevaurio

        Miten monta muuta entistä laulajaa kasvatamme näissä homekouluissamme!


      • minunkin lauluääneni
        ......................... kirjoitti:

        Tyttäreni tapasi laulella karaokea ystäviensä kanssa - lauloi hyvin ja kauniisti vaikeatkin laulut, vaan ei laula enää

        - homevaurio

        Miten monta muuta entistä laulajaa kasvatamme näissä homekouluissamme!

        Kosteusvauriohomeet ovat todellakin myrkkyjä. Kun ensimmäinen sairastuu pitäisi koko työyhteisön herätä, jos on yhtään itsesuojeluvaistoa jäljellä. Minunkin kauniin lauluäänen on home tuhonnut, nyt tulee niin epäpuhtaasti kuin voi tulla ja itse en voi sille mitään. Kiitos kaikki tahot, jotka lepsuilitte kosteusvauriotutkimuksissa, kaikki korjaajat, jotka korjasitte sinnepäin kiireellä,kaikki kunnat, jotka teetätte korjauksia halvimmalla mahdollisella tarjouksella, ettekä tarkasta edes työnlaatua!


      • taimi7
        napatyrä homeesta kirjoitti:

        Mulle tuli homeesta napatyrä. Liitty jotenkin refluksitautiin ja sitä kautta homeeseen.

        Hei! Mainintasi kuulostaa mielenkiintoiselta!! itselläni todettiin juuri napatyrä ja myös refluksitauti! ¨Kuuluvatko ne jotenkin yhteen? Tiedän, että palleatyrä voi aiheuttaa refluksia. voisiko napatyräkin? Olen ymmärtänyt että ei...??
        KUINKA VOIT TÄNÄÄN?


      • Yhteys joo
        taimi7 kirjoitti:

        Hei! Mainintasi kuulostaa mielenkiintoiselta!! itselläni todettiin juuri napatyrä ja myös refluksitauti! ¨Kuuluvatko ne jotenkin yhteen? Tiedän, että palleatyrä voi aiheuttaa refluksia. voisiko napatyräkin? Olen ymmärtänyt että ei...??
        KUINKA VOIT TÄNÄÄN?

        Napatyrä tulee, kun vatsaontelossa on painetta, eli liikaa tavaraa, yleensä läskiä. Samaten paine voi lisätä refkuksia. Homeiden kanssa niillä ei ole mitään tekemistä, jollei sitten homeongelmaiset ole tavallista lihavampia. Eivät käy töissä?


    • Homeherkkä

      Työpaikka-altistusaikanani tuo vatsaturpoilu oli tosi tutua. Oletin sen liityvän siihen mitä syön.
      Vatsaturpoilu aiheutti muutoksen vaateostoissanikin. Ostin tai teetätin vaatteita jotka joustivat vyötäröltä.

      Vatsaturpoilun lisäksi saatoin saada työviikon päätyttyä, eli lauantaisin tosiripulikohtauksen, johon ei liittynyt minkäänlaista kipua vatsassa.

      Tuon ei-vatsakipukipu-ripulointi on seurannut minua jatkumona mikäli immuunijärjestelmäni on pillastunut vaikkapa hajusteista, lisä- tai säilöntäaineista tai vaikkapa kosteusvauriomikrobialtistuksesta.
      Ripulointia saattaa edeltää tosi voimakas pahoinvointi. Eli ensivaikutelma on, että lähdenpä tästä oksentelemaan. Tähän mennessä VIELÄ ripulointi on korvannut oksentamisen.

      Työpaikka-altistusaikanani minulla saattoi ylösnoustuani esiintyä aamupahoinvointia, jonka laskin hormoonihyrräilyistä (PMS: rintojen voimakas turvotus ja kipu) johtuvasksi, koska se alkoi ennen menkkuja ja päättyi niiden alettua.

      Vaan hormoonihyrräilyn loputtua vatsaturvottelu ja ripulointi jatkui, kuten monet muutkin kosteusvauriomikribialtistuksen tuottamat immunologiset oireilut.

      En yhtään ihmettele, jos joku sanoo oksentavansa kosteusvasuriomikrobialtistuksen seurauksena puhumattakaan vatsaturvottelusta.

      Mikäli työskentelet tai oleilet kosteusvauriomikrobien sastuttamassa sisäilmassa
      yritä välttää altistusta kaikin käytössäsi olevin keinoin.

      • Ei menkkuja

        Sekoittaako hormoonihyrräily "kosteusvauriomikrobialtistusta".


      • Anonyymi

        Juu tuttua puuhaa yrjöllä käyntiä ja muuta mukavaa on elämä ihanaa hometta hometta hometta dadaadada meitä vähätellään dadadaa.


    • aina ei voi tietää

      Kyseessä voi olla myös wilmsin tuumori (lapsuusiän munuaiskasvain) tai burkittin lymfooma ( vatsan alueella esiintyvä syöpä). Suosittelisin käyntiä lääkärissä, mutta ei syytä huoleen koska on erittäin epätodennäköistä, että sinulla kyseisiä syöpiä olisi.

    • Anonyymi

      Vatsan turvottelu, johtuu ainakin minulla määrätyistä ruoka-aineista. Pahin on sipuli, sitten inuliinia sisältävät jutut, ja kaikki karkit missä on määrättyjä sokerialkoholeja.(maltitoli, mannitoli ym).
      Eli ärtyvä paksusuoli on minulla kkyseessä.
      Onko tästä apua, kun etsit syyllistä ja syytät homeita?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe