Törmäsin retkelläni huuhkajan pesään, jossa poikaset (3kpl) olivat varttuneet jo aika isoiksi. Liikoja häiritsemättä poistuin paikalta ja jätin ne emolintujen huomaan. Nyt heitänkin kysymyksen, rengastetaanko huuhkajia yleensä. Jos rengastetaan voisin opastaa rengastajan paikan päälle, pientä korvausta vastaan luonnollisesti.
huuhkajan pesä
8
657
Vastaukset
- onni on...
Eivät linnut rengastajia tarvitse. Ne tarvitsevat omaa rauhaansa. Varjele poikasia, äläkä puhu pesästä kenellekään.
Älä hyvä ihminen mene toistamiseen huuhkajan pesälle. Ole tyytyväinen kun et emoa silmillesi saanut.- juho1
joka ei tiedä huuhkajasta juuri mitään. Huuhkaja poikkeaa juuri lähes kaikista muista pöllöistä siten että se ei hyökkää kimppuun (tästä on jokunen poikkeus). Olen ehkä parillakymmenellä pesällä käynyt ja ikinä ei ole silmille tullut
- asiaa?
juho1 kirjoitti:
joka ei tiedä huuhkajasta juuri mitään. Huuhkaja poikkeaa juuri lähes kaikista muista pöllöistä siten että se ei hyökkää kimppuun (tästä on jokunen poikkeus). Olen ehkä parillakymmenellä pesällä käynyt ja ikinä ei ole silmille tullut
sinulla on huuhkajan pesälle?
- juho1
asiaa? kirjoitti:
sinulla on huuhkajan pesälle?
katsos...nyt olen lopettanut sen homman...
- aina paikalle löytävät
ilman korvauksiakin.
- hubro
..hyvä kun löytävät
- onneton
hubro kirjoitti:
..hyvä kun löytävät
pitäkäähän kissoistanne ja pienikokoisista koirista huolta, jos huuhkaja majailee lähettyvillä! meiltä hävisi muutama viikko sitten kaksi kissaa, kaksivuotias leikattu emä ja sen vuoden vanha kollipentu. kaksi vanhempaa kissaa onneksi ovat vielä osanneet olla varovaisia omilla hiirestysreissuillaan. huuhkaja on kierrellyt ympäristössä koko kevään. eräältä tuttavaltani lähti kettuterrieri tarhasta huuhkajan kynsissä...
- ilmoita vain!
Suomessa rengastetaan huuhkajia paljon suhteessa parimäärään, 100-400 poikasta vuodesta riippuen.
Jos tunnet lähiseudun rengastajia, ota vaan yhteyttä. Monesti pesät ovat jo ennestään tiedossa, mutta ei tietenkään joka paikassa.
Korvausta, hmm.. ei kuulu tapoihin. Eiväthän rengastajatkaan mitään korvausta itse saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362789Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182597100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381634Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511575- 381493
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 341271
- 261171