Fiat - ja tielle jäät

NeverFiat

Uusimmassa TM:ssä testattiin merkkihuoltoja. Delta-auto oli huonoin. TM kertoo " autoista ei löydetä niissä olevia vikoja". " Toiminta on luokatonta". " Tällaisesta työstä asiakkaan pitäisi sitten maksaa 600 euroa".

Hävetkää Delta-auto! Ja mitä vielä? Laatututkimuksien mukaan Fiatit ovat jumbosijoilla eli niissa on eniten vikoja. Ja sitten niitä ei edes osata/haluta korjata.

17

3108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • liittyi?

        Liittyikö asiaan jotenkin? Suomen vähäiset Fiatit eivät kaikki ole levinneet tielle? Mikä oli pointtisi?


      • NeverFiat

        AUTO-BILD 23.02.2006


        Saksalainen AutoBild on tehnyt jälleen 24 eri automerkin laatua kartoittavan raportin.

        Laaturaportin tulokset perustuvat seitsemään eri asiakokonaisuuteen. Lehti selvittää autonkäyttäjien kokemuksia, automallien luotettavuutta saksalaisen TÜV (Technische Überwachungs Verein) -katsastusraportin perusteella sekä autojen takaisinkutsujen määrää, niistä tiedottamista ja korjaamopalveluiden laatua. Lopputuloksiin vaikuttavat myös kokemukset autojen luotettavuudesta AutoBildin 100 000 kilometrin kestotestissä, lehden korjaamotestien tulokset, takuuehdot sekä AutoBildin saama lukijapalaute.

        Laaturaportissa pärjäävät nimenomaan sellaiset merkit, jotka ovat toimintavarmoja, huolettomia käyttää ja joiden huoltopalvelut toimivat erinomaisesti.


        AutoBild –laaturaportin tulokset

        1. Mazda
        2. Toyota
        3. Honda
        4. Hyundai
        5. Nissan
        6. Chevrolet
        7. Volvo
        8. Suzuki
        9. Mitsubishi
        10. Opel
        11. Audi
        11. BMW
        11. Smart
        14. Skoda
        15. Mercedes-Benz
        16. Ford
        16. Seat
        16. Volkswagen
        19. Kia
        20. Alfa Romeo
        21. Citroën
        22. Renault
        23. Fiat
        23. Peugeot


      • Käki Äimänen
        NeverFiat kirjoitti:

        AUTO-BILD 23.02.2006


        Saksalainen AutoBild on tehnyt jälleen 24 eri automerkin laatua kartoittavan raportin.

        Laaturaportin tulokset perustuvat seitsemään eri asiakokonaisuuteen. Lehti selvittää autonkäyttäjien kokemuksia, automallien luotettavuutta saksalaisen TÜV (Technische Überwachungs Verein) -katsastusraportin perusteella sekä autojen takaisinkutsujen määrää, niistä tiedottamista ja korjaamopalveluiden laatua. Lopputuloksiin vaikuttavat myös kokemukset autojen luotettavuudesta AutoBildin 100 000 kilometrin kestotestissä, lehden korjaamotestien tulokset, takuuehdot sekä AutoBildin saama lukijapalaute.

        Laaturaportissa pärjäävät nimenomaan sellaiset merkit, jotka ovat toimintavarmoja, huolettomia käyttää ja joiden huoltopalvelut toimivat erinomaisesti.


        AutoBild –laaturaportin tulokset

        1. Mazda
        2. Toyota
        3. Honda
        4. Hyundai
        5. Nissan
        6. Chevrolet
        7. Volvo
        8. Suzuki
        9. Mitsubishi
        10. Opel
        11. Audi
        11. BMW
        11. Smart
        14. Skoda
        15. Mercedes-Benz
        16. Ford
        16. Seat
        16. Volkswagen
        19. Kia
        20. Alfa Romeo
        21. Citroën
        22. Renault
        23. Fiat
        23. Peugeot

        Mikä tekee Autobildin tutkimuksesta oikeamman? Siinähän laatuarvosanaan vaikuttaa mm. mielipide automerkistä?


      • NeverEver
        Käki Äimänen kirjoitti:

        Mikä tekee Autobildin tutkimuksesta oikeamman? Siinähän laatuarvosanaan vaikuttaa mm. mielipide automerkistä?

        ...se on tehty Saksassa
        ...siinä on kaikenlaisia kiinnostavia automalleja mukana, kuten Fiat Multipla
        ...siinä on kysytty mm., että onko Fiat sinusta hyvä auto, onko (ja saksalainen vastaa siihen, että...)


      • NeverFiat
        liittyi? kirjoitti:

        Liittyikö asiaan jotenkin? Suomen vähäiset Fiatit eivät kaikki ole levinneet tielle? Mikä oli pointtisi?

        On se että Fiatteja ei huolleta. Ja ilman huoltoa näin vikaherkkä auto jää kyllä seisomaan.


      • NeverEver kirjoitti:

        ...se on tehty Saksassa
        ...siinä on kaikenlaisia kiinnostavia automalleja mukana, kuten Fiat Multipla
        ...siinä on kysytty mm., että onko Fiat sinusta hyvä auto, onko (ja saksalainen vastaa siihen, että...)

        Saksalaisista kyselytutkimuksista, jotka perustuvat ihmisten mielipiteisiin, on vaikea vetää Suomea koskevia johtopäätöksiä. Saksassa on vahva oma autoteollisuus ja käytettyjä saksalaisia autoja on tarjolla jokaisessa hintaluokassa. Saksalainen, joka siitä huolimatta valitsee italialaisen (tai ranskalaisen tai japanilaisen) auton, tekee sen eri perustein kuin suomalainen, jolle ei ole tarjolla hyviä halpoja kotimaisia vaihtoehtoja.


      • asko
        NeverFiat kirjoitti:

        On se että Fiatteja ei huolleta. Ja ilman huoltoa näin vikaherkkä auto jää kyllä seisomaan.

        Onko Fiat vikaherkkä, kun on jättänyt minut tielle 40 vuoden aikana 2 kertaa? Fiat 128 jätti tielle vuonna 1978, kun puolan kansi halkesi ja kone sammui. Lancia Thema vuonna 2005, kun testasin hammashihnan kestävyyttä ennen auton romutusta ja startatessa hihna hyppäsi pari hammasta eikä kone käynnistynyt. Ajokokemusta Fiatilla on 1,4 milj. km. Onko auto vikaherkkä näillä luvuilla? On Fiateissa ollut vikoja, mutta niiden kanssa on aina päässyt korjaamolle.


      • vähäiset fiatit?
        liittyi? kirjoitti:

        Liittyikö asiaan jotenkin? Suomen vähäiset Fiatit eivät kaikki ole levinneet tielle? Mikä oli pointtisi?

        Fiatteja on liikenteessä erittäin paljon,katsoppas puusilmä seuraavan kerran kun sillä nissan cherrylläsi ajelet kuinka monta puntoa tulee vastaan, tulet vielä hämmästymään! stiloja,ducatoja ym näkee myös erittäin paljon.. mutta totuuden nimissä täytyy sanoa että tien sivussa näkyy enimmäkseen volkkareita audeja ja jonkun verran vanhoja japseja. viimeksi näin motarilla palavan audi 100:sen


      • NeverEver
        Timontti kirjoitti:

        Saksalaisista kyselytutkimuksista, jotka perustuvat ihmisten mielipiteisiin, on vaikea vetää Suomea koskevia johtopäätöksiä. Saksassa on vahva oma autoteollisuus ja käytettyjä saksalaisia autoja on tarjolla jokaisessa hintaluokassa. Saksalainen, joka siitä huolimatta valitsee italialaisen (tai ranskalaisen tai japanilaisen) auton, tekee sen eri perustein kuin suomalainen, jolle ei ole tarjolla hyviä halpoja kotimaisia vaihtoehtoja.

        ...tarkoitinkin.


    • ole auto

      jäänyt tielle sitten vuoden 1989, jolloin ostin ekan fiiun.on ollut uno,punto ja nyt panda.ja onhan niitä muitakin huoltoja kuin deltan.deltasta on kyllä todettava, että asiakkaan on tiedettävä missä on vika, että se tulee korjatuksi.

    • JoopJorma

      Se että delta-auton toiminta on ala-arvoista ei tee autosta huonoa, itse huoltamalla ei tarvittu vuosiin tehdä yhtään mitään varsinaista remonttia bravoon, ei siis edes kulutus osia vaihdettu kuten esim jarrupaloja.

      http://www.reliabilityindex.co.uk/man_index_2.html?searchtype=relindex&apc=3128339010848601

      tutkimuksessa jää taakse esim toyota. Eli täyttä propagandaa jos väitetään fiattia vikaherkäksi kun erot ovat joka merkillä pienet... totuus on että fiateilla ajellaan pienemmällä ylläpidolla.

    • Italiaanon laatu

      Kyllä suuret autolehdet niin Saksassa kuin Suomessa tekevät erittäin laadukkaita ja objektiivisia tutkimuksia autoista ja niiden korjaamoista, vioista yms. ja kun Fiat ei vaan niissä parjää, niin ei pärjää. Sitäpä ei kannata tosiasioiden valossa mitenkään puolustella.

      Kyllähän kansa muutenkin tietää Fiattien pikkuautomaisuuden ja löysähkön laadun eri vikoineen. Toki merkkiuskollisiakin löytyy mutta kun vanhasta Fiatista ei saa juuri mitään muuten kuin vaihtamalla sen uuteen Fiattiin niin sillä selittyy osin myös uusien myyntikin. Mikään laatuauto Fiat tenkään mukavuuspainoitteinen. Ylläpitokulutkin on vertailijenkin valossa aika hinnakkaita.

      • zztap

        Autolehtiä ja tutkimuksia on monia. Uusimmat Fiatit ovat pärjänneet niissä _hyvin-_. Eli pärjää hyvinkin nykyään.

        Deltan toiminta ei ole saanut kiitosta, mutta toisaalta ei esim. uusimman TM:n testissä kiitosta saanut kovin moni muukaan huoltamo. Itse asiassa törkeän huonoa jälkeä tehtiin kautta linjan.

        Ja tuo jälleenmyyntiarvo esim. Puntolla on Tuulilasin mukaan hyvä, joten voisi kuvitella GP:n jatkavan tuota perinnettä. Mitenköhän Stilon jälleenmyyntiarvo on, sitä en olekaan tutkaillut.

        Lisäksi pitää sanoa, että tämän saman "messun" heitteleminen kaikkialle alkaa vähitellen kyllästyttää. Vaihda säveltä, jooko?


    • c.ryan

      en kyllä yhtään ihmettele ettei delta pärjää. oli pakko viedä kautta aikojen paskin auto fiat punto merkkihuoltoon sähkövian takia...korjaus kesti nöyrät 2kk(tarkka aika) hain auto 2kk aikana 3 kertaa pois kun se oli "KORJATTU" aina ku hain sen sanottiin että nyt toimii...joka kerta n.5km ja hinauksella takas deltaa(voi vittu mitä pellejä) tilalle ei saa autoa koska korjaus on kuulemma niin nopeaa...lopulta vika maadotuksessa ja ammattilaisilta kestää 2 vitun kuukautta etsiä tommonen vika ja hintaa vaa 900e!!!!!! jos omistatte fiatin niin ajakaa se syvimpään järveen!!!!

      • ITSE SINÄ

        Järveen äläkä kirjoita potaskaa.


      • sdfgjdghk

        Eiköhän se ole DA:n väki, joka järveen joutaa. Ei ole auton vika, jos huolto on kädetön.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe