Adi, vieläkö jaksat tulkita?

Vaikuttunut tulkinnoistasi

Nainen 3.7.1961 02.10 Hki nkl
Tiedän aspektit (tosin olen saanut kahta erilaista tulkintaa eikä ammattiastrologikaan osannut ymmärrettävästi selittää miksi), mutta kysyisin jotain täsmällisempää.
Mistä karttani lokerosta löydän toimivan konstin jättää häpeän- ja syyllisyydentuneet ja voimaa toteuttaa unelmani - ennen kuin aika loppuu?

Kaikille: Olen kiinnostunut tietämään, löytyykö muita samana päivänä ja vuonna syntyneitä? Eli täsmälleen ikätovereitani.

14

925

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Adi

Tulkitsen tuota hieman. Toivottavasti tästä on sinulle apua.

En oikein taida ymmärtää, että mitä tarkoitat tällä:

"...olen saanut kahta erilaista tulkintaa eikä ammattiastrologikaan osannut ymmärrettävästi selittää miksi"

Kuitenkin käydäkseni vielä karttasi tekijät nopeasti läpi, sinulla siis on Aurinko ja Merkurius ravussa, Kuu kaloissa, Venus härässä, Mars neitsyessä ja Jupiter vesimiehessä. Aurinko on konjunktiossa peräytyvän Merkuriuksen kanssa ja tuo konjunktio sekstiilissä Plutoon, Kuu on oppositiossa Plutoon ja trinissä Aurinkoon, Venus on trinissä Saturnukseen kauriissa -HUOM! vahva Venus ja Saturnus, molemmat kotimerkeissään- ja Mars konjunktiossa Pluton kanssa.

Merkittävät planeettasijainnit ravussa ja Kuu kaloissa usein kuvaavat dysfunktionaalista perheympäristöä kasvuvaiheessa. Kasvaessasi olet nähnyt äitisi -Kuu- jollain tapaa uhrina -kalat-. Kuun sijainti kaloissa, sen oppositio Plutoon ja Venuksen trini Saturnukseen näyttävät kuvaavan sitä, että et ollut haluttu lapsi vanhemmillesi sekä enemmän tai vähemmän ilmeistä vihamielisyyttä heidän osaltaan kasvaessasi.

Kuun oppositio Plutoon kuvaa sitä, että pidät tunteitasi -K- tabuina -P- siis aiheena, josta ei saa puhua. Kreikkalaiset uskoivat, että heidän kuolemanjumalansa nimen lausuminen tuottaa onnettomuutta, joten he keksivät sen tilalle korvaavia nimiä. Yksi oli rikasta tarkoittava "Plouton", jonka roomalaiset väänsivät Plutoksi. Tuosta kreikkalaisten uskomuksesta selviää monia Pluton tulkinnassa oleellisia asioita. Pluto nimittäin tuo tiettyä raskaanpuoleista kiihkeyttä ja intohimoa kaikkeen koskettamaansa. Kiihkeys ja intohimo ei useinkaan sovi yhteiskunnan -saturniaaniseen- rakenteeseen, joten plutoninen ihminen -erit. Kuu/Pluto- päätyy tuntemaan, että kukaan ei ymmärrä häntä. Tunne-elämä on "rikas", mutta usein tavalla, jonka ihminen kokee kielletyksi -tai joka oikeasti on kiellettyä.

Toisaalta sinulla on kykyä käydä läpi radikaalejakin muutoksia elämässäsi. Pluton sekstiili Aurinkoon ja Merkuriukseen kuvaa sitä, että pystyt muokkaamaan kuvaa itsestäsi -A- ja ajatteluasi -M- haluamaasi suuntaan. Tämä kuitenkin vaatii hieman työtäkin. Useat plutoniset ihmiset ovat melko jäykkiä ja pelkäävät päästää muita lähelle. Jos sinulla on tämän kanssa ongelmia, niin kannattaa harjoitella. Tunnistat luultavimmin äärimmäisen tyypin MBS-ihmiset -Mad, Bad, Sad- ja tiedät varoa heitä.

Sinun kannattaa muuten oman itsesi takia pysyä kaukana äärimmäisistä MBS-ihmisistä. Olet erittäin myötätuntoista ja herkkää tyyppiä, joten omalle mielenterveydellesi ei tee kovin hyvää se, että toimit jatkuvasti neuroottisten tuttavien "kuuntelevana korvana". Imet heidän negatiivista energiaansa kuin sieni vettä. Itse asiassa sinun kannattaa säännöllisesti vetäytyä hetkeksi yksinäisyyteen voidaksesi rauhassa puhdistautua tuollaisista negatiivisista vaikutteista.

Kannattaa kiinnittää huomiota myös tuohon vahvaan Saturnukseen kauriissa. Mitä tulee Venus härässä -ihmisiin, niin heitä voisi usein kutsua "omaisuusmagneeteiksi" -tai "rakkausmagneeteiksi, koska Venus hallitsee myös rakkautta ja Venus härässä ihmiset usein ovat hyvin miellyttäviä. Usein raha ja muu mammona tuntuu vain tulevan heille kuin rauta magneettiin -Venus hallitsee vetovoiman, attraktion, lakia ja sen kotimerkki härkä maallista mammonaa. Saturnus puolestaan rajoittaa kaikkea koskettamaansa. Joudut siis tekemään työtä -S- rahan ja rakkauden -V- eteen, mutta koska aspekti on "helppo" niin sanoisin, että voit työlläsi -S- koota huomattavankin omaisuuden -V-.

Ihmissuhteiden -Venus- kannalta tuon vahvan Saturnuksen sekaantuminen voi olla ongelmallista. Vahvasti saturniaaniset ihmiset usein eivät ole kovin totuudenmukaisia itseään kohtaan. En tarkoita epärehellisyyttä, vaan sitä, että heillä on taipumusta asettaa laajempi kokonaisuus ja yhteisö oman itsensä ja omien toiveiden edelle. Tyypillinen karikatyyri on aurinkomerkkikauris, joka laiminlyö perhettään jatkuvasti työkiireiden -Saturnus hallitsee työtä- vuoksi. Sinun kannattaa olla tietoinen tuollaisista "minä viimeisenä" -taipumuksista ja tosissasi -tilanteestasi riippuen- pohtia, että mitä itse haluat todella missäkin tilanteessa.

• Ilahtunut

Voi ihme, miten iloiseksi vastauksesi minut sai! Olen kiitollinen näkemästäsi vaivasta, tekemästäsi tulkinnasta. Olet tavattoman taitava, ja vielä näin ystävällinenkin. *hymyilee*

Tällä "...olen saanut kahta erilaista tulkintaa eikä ammattiastrologikaan
        osannut ymmärrettävästi selittää miksi" tarkoitin sitä, että astromerkit kartallani Auringosta Jupiteriin ovat _aina olleet_ nuo, jotka itsekin laskit, paitsi että joltakin nettisivulta muutama vuosi sitten löytämässäni laskennassa joku näistä merkeistä olikin vaihtunut. En enää edes muista mikä. Ehkä tämä liittyy koulukuntakiistaan, jonka säleitä tältäkin keskustelupalstalta löysin: sideerinen versus joku muu. (En jaksa etsiä ko. keskustelua palauttaakseni mieleeni koulukunnan nimen, jonka varmaan tietänet.)

Tarkennan katseeni muutamaan tulkintasi kohtaan.

”Merkittävät planeettasijainnit ravussa ja Kuu kaloissa usein kuvaavat dysfunktionaalista perheympäristöä kasvuvaiheessa… …sekä enemmän tai vähemmän ilmeistä vihamielisyyttä heidän osaltaan kasvaessasi.”
        Tämä on kuin ulkopuolisen auktoriteetin antama helpottava diagnoosi: en siis vain kuvitellut.

”Kiihkeys ja intohimo ei useinkaan sovi yhteiskunnan rakenteeseen, joten plutoninen ihminen… …päätyy tuntemaan, että kukaan ei ymmärrä häntä. Tunne-elämä on "rikas", mutta usein tavalla, jonka ihminen kokee kielletyksi -tai joka oikeasti on kiellettyä.”
        Olen joutunut ihan normaaleista sallituista tunteista, tosin negatiivisista, kertoessani kuulemaan: ”Ei pidä paikkaansa”. Joku kuvitteli tosiaan, että toisen tunteet voi kieltää tai väittää pois. Kaiken kaikkiaan minun on hyvin vaikea ilmaista nimenomaan negatiivisia tunteita – vain parisuhteessa yritän nekin avoimesti osoittaa, siis pukea sanoiksi.
        En koskaan ole tuntenut halua tehdä mitään oikeasti kiellettyä tai lain vastaista.

”Toisaalta sinulla on kykyä käydä läpi radikaalejakin muutoksia elämässäsi.” Radikaaleja muutoksia olen _joutunut_ käymään läpi – yhtä suurimmista elän parhaillaan ja siitä selviäminen on kyllä ihan kestokykyni rajoilla.

”…pystyt muokkaamaan kuvaa itsestäsi ja ajatteluasi haluamaasi suuntaan. Tämä kuitenkin vaatii hieman työtäkin.”
        Lohduttavaa tekstiä. Annat minulle uskoa siihen, että voin ja saan opetella pitämään itseäni yhtä arvokkaana kuin kaikkia muitakin ihmisiä.

”Tunnistat luultavimmin äärimmäisen tyypin MBS-ihmiset -Mad, Bad, Sad- ja tiedät varoa heitä. Sinun kannattaa oman itsesi takia pysyä kaukana äärimmäisistä MBS-ihmisistä.”
        Tuon tajusin viitisen vuotta sitten. Olin varsinainen Leelian lepotuoli hyvin monelle, itse asiassa kaikille ystävilleni. Heräämisen hetkellä tajusin, että nämä _ystävyydet_ olivat enimmäkseen hyvin yksipuolisia: kun olin 10 vuoden tuttavuuden jälkeen valmis varovasti avautumaan myös omista tunteistani, ystävistä ei ollutkaan kuulijoiksi. Arvaat, että tunsin itseni petetyksi ja riistetyksi. Ja sitten tietysti häpesin pettymystäni (eihän minulla ollut lupa mitään keneltäkään odottaa!).
        Aina olen MBS-ihmisiä (huipputermi, minulle uusi) vetänyt puoleeni. Tunnistan rikkinäiset perhetaustani vuoksi (näin olen tulkinnut) ja tunnen heihin sisaruutta. Tajusin kuitenkin lopulta, etten mitenkään voi olla apua tarvitsevien ulottuvilla 24/7 – ja että joskus joku on niin rikki, ettei tilannetta myötätunnolla tai muulla maallikkoavulla korjata. Ymmärsin pelastaja-ymmärtäjäroolini suuruudenhulluuden ja aloin etsiä terveempää tapaa kohdata kanssaihmiset.

”…sinun kannattaa säännöllisesti vetäytyä hetkeksi yksinäisyyteen voidaksesi rauhassa puhdistautua tuollaisista negatiivisista vaikutteista.”
        Jep. Sen osaan jo. Tosin se tapahtuu nykyisen elämäntilanteeni vuoksi linnoittautumalla neljän seinän sisälle ja sulkemalla puhelimen. Mieluusti kesällä istuisin luonnossa, vaikka kallionkolossa, ja yöpyisin sitten jossain leirintäalueen vuokramökissä – mutta siihen minulla ei ole resursseja.

Tuo, mitä sanot ”omaisuus-” tai ”rakkausmagnetismiksi” hieman mietityttää. Olen haka ideoimaan jos vaikka minkälaisia liiketoimintoja, mutta pelkään kertoa ajatuksistani, koska ideoita ei voi suojata. Toisaalta, vihkimättä muita ihmisiä mukaan ideat voivat vain tynkätoteutua (ja sehän on sama kuin tekisi surkean proton ja rysähtäisi ojaan, mutta tulisi siinä esitelleeksi idean jonkun toisen paremmin toteutettavaksi). Tarvitsen ideoihini sitä osaamista, jota itseltäni ei löydy.

”Usein raha ja muu mammona tuntuu vain tulevan heille kuin rauta magneettiin…”
        Minä en kuulune noihin useisiin. Eli se Saturnus lie valjaissa.

Ideoita kehitellessäni en haaveile rikkauksista. En tavoittele omaisuuksia. Minulle ideoiden työstäminen innovaatioksi on yhtä luova (=kihelmöivä ja nautittava) prosessi kuin fiktiivisen tekstin kirjoittaminen.

Omaisuus on aika pelottava juttu. Mietin usein, kuinka ihmiset laittavat hirmuisia rahamääriä vaikkapa autoon – ja jättävät sen sitten tien poskeen… Ylellisyyksistä tunnen häpeää. Ostin itselleni noin 15 vuotta sitten kultaisen sormuksen. Ensimmäiset kuukaudet mietin vain, miten sillä rahalla olisi voinut ostaa jotain tärkeää – siis ruokaa, joko meille tai muille – ja miten turhia korut ylipäätään ovat. Opettelinkin nauttimaan kauniista turhuudesta itselleni sopivalla tavalla: ihailin koruja liikkeiden ikkunoissa, ihmisten yllä, tai annoin lahjaksi kummitytölle. Ei minun tarvinnut niitä itselleni hankkia.

”…taipumusta asettaa laajempi kokonaisuus ja yhteisö oman itsensä ja omien toiveiden edelle.” ”Sinun kannattaa olla tietoinen tuollaisista "minä viimeisenä" -taipumuksista ja tosissasi… …pohtia, että mitä itse haluat…”

Ymmärrän, mitä tarkoitat, mutta tämä tuo mieleeni muutakin. Olen hylännyt liikeideoita, joilla varmaankin olisi ollut elinmahdollisuuksia, koska ne eivät tuntuneet eettisesti oikeilta. Minusta todellinen yrittäjä on eräänlainen luova yhteisön palvelija – ne, jotka yrittävät setelin kuvat silmissä, ovat mammonantavoittelijoita, eivät yrittäjiä, ja heillä on ihan omanlaisensa etiikka.

• Adi
        Ilahtunut kirjoitti:

Voi ihme, miten iloiseksi vastauksesi minut sai! Olen kiitollinen näkemästäsi vaivasta, tekemästäsi tulkinnasta. Olet tavattoman taitava, ja vielä näin ystävällinenkin. *hymyilee*

Tällä "...olen saanut kahta erilaista tulkintaa eikä ammattiastrologikaan
        osannut ymmärrettävästi selittää miksi" tarkoitin sitä, että astromerkit kartallani Auringosta Jupiteriin ovat _aina olleet_ nuo, jotka itsekin laskit, paitsi että joltakin nettisivulta muutama vuosi sitten löytämässäni laskennassa joku näistä merkeistä olikin vaihtunut. En enää edes muista mikä. Ehkä tämä liittyy koulukuntakiistaan, jonka säleitä tältäkin keskustelupalstalta löysin: sideerinen versus joku muu. (En jaksa etsiä ko. keskustelua palauttaakseni mieleeni koulukunnan nimen, jonka varmaan tietänet.)

Tarkennan katseeni muutamaan tulkintasi kohtaan.

”Merkittävät planeettasijainnit ravussa ja Kuu kaloissa usein kuvaavat dysfunktionaalista perheympäristöä kasvuvaiheessa… …sekä enemmän tai vähemmän ilmeistä vihamielisyyttä heidän osaltaan kasvaessasi.”
        Tämä on kuin ulkopuolisen auktoriteetin antama helpottava diagnoosi: en siis vain kuvitellut.

”Kiihkeys ja intohimo ei useinkaan sovi yhteiskunnan rakenteeseen, joten plutoninen ihminen… …päätyy tuntemaan, että kukaan ei ymmärrä häntä. Tunne-elämä on "rikas", mutta usein tavalla, jonka ihminen kokee kielletyksi -tai joka oikeasti on kiellettyä.”
        Olen joutunut ihan normaaleista sallituista tunteista, tosin negatiivisista, kertoessani kuulemaan: ”Ei pidä paikkaansa”. Joku kuvitteli tosiaan, että toisen tunteet voi kieltää tai väittää pois. Kaiken kaikkiaan minun on hyvin vaikea ilmaista nimenomaan negatiivisia tunteita – vain parisuhteessa yritän nekin avoimesti osoittaa, siis pukea sanoiksi.
        En koskaan ole tuntenut halua tehdä mitään oikeasti kiellettyä tai lain vastaista.

”Toisaalta sinulla on kykyä käydä läpi radikaalejakin muutoksia elämässäsi.” Radikaaleja muutoksia olen _joutunut_ käymään läpi – yhtä suurimmista elän parhaillaan ja siitä selviäminen on kyllä ihan kestokykyni rajoilla.

”…pystyt muokkaamaan kuvaa itsestäsi ja ajatteluasi haluamaasi suuntaan. Tämä kuitenkin vaatii hieman työtäkin.”
        Lohduttavaa tekstiä. Annat minulle uskoa siihen, että voin ja saan opetella pitämään itseäni yhtä arvokkaana kuin kaikkia muitakin ihmisiä.

”Tunnistat luultavimmin äärimmäisen tyypin MBS-ihmiset -Mad, Bad, Sad- ja tiedät varoa heitä. Sinun kannattaa oman itsesi takia pysyä kaukana äärimmäisistä MBS-ihmisistä.”
        Tuon tajusin viitisen vuotta sitten. Olin varsinainen Leelian lepotuoli hyvin monelle, itse asiassa kaikille ystävilleni. Heräämisen hetkellä tajusin, että nämä _ystävyydet_ olivat enimmäkseen hyvin yksipuolisia: kun olin 10 vuoden tuttavuuden jälkeen valmis varovasti avautumaan myös omista tunteistani, ystävistä ei ollutkaan kuulijoiksi. Arvaat, että tunsin itseni petetyksi ja riistetyksi. Ja sitten tietysti häpesin pettymystäni (eihän minulla ollut lupa mitään keneltäkään odottaa!).
        Aina olen MBS-ihmisiä (huipputermi, minulle uusi) vetänyt puoleeni. Tunnistan rikkinäiset perhetaustani vuoksi (näin olen tulkinnut) ja tunnen heihin sisaruutta. Tajusin kuitenkin lopulta, etten mitenkään voi olla apua tarvitsevien ulottuvilla 24/7 – ja että joskus joku on niin rikki, ettei tilannetta myötätunnolla tai muulla maallikkoavulla korjata. Ymmärsin pelastaja-ymmärtäjäroolini suuruudenhulluuden ja aloin etsiä terveempää tapaa kohdata kanssaihmiset.

”…sinun kannattaa säännöllisesti vetäytyä hetkeksi yksinäisyyteen voidaksesi rauhassa puhdistautua tuollaisista negatiivisista vaikutteista.”
        Jep. Sen osaan jo. Tosin se tapahtuu nykyisen elämäntilanteeni vuoksi linnoittautumalla neljän seinän sisälle ja sulkemalla puhelimen. Mieluusti kesällä istuisin luonnossa, vaikka kallionkolossa, ja yöpyisin sitten jossain leirintäalueen vuokramökissä – mutta siihen minulla ei ole resursseja.

Tuo, mitä sanot ”omaisuus-” tai ”rakkausmagnetismiksi” hieman mietityttää. Olen haka ideoimaan jos vaikka minkälaisia liiketoimintoja, mutta pelkään kertoa ajatuksistani, koska ideoita ei voi suojata. Toisaalta, vihkimättä muita ihmisiä mukaan ideat voivat vain tynkätoteutua (ja sehän on sama kuin tekisi surkean proton ja rysähtäisi ojaan, mutta tulisi siinä esitelleeksi idean jonkun toisen paremmin toteutettavaksi). Tarvitsen ideoihini sitä osaamista, jota itseltäni ei löydy.

”Usein raha ja muu mammona tuntuu vain tulevan heille kuin rauta magneettiin…”
        Minä en kuulune noihin useisiin. Eli se Saturnus lie valjaissa.

Ideoita kehitellessäni en haaveile rikkauksista. En tavoittele omaisuuksia. Minulle ideoiden työstäminen innovaatioksi on yhtä luova (=kihelmöivä ja nautittava) prosessi kuin fiktiivisen tekstin kirjoittaminen.

Omaisuus on aika pelottava juttu. Mietin usein, kuinka ihmiset laittavat hirmuisia rahamääriä vaikkapa autoon – ja jättävät sen sitten tien poskeen… Ylellisyyksistä tunnen häpeää. Ostin itselleni noin 15 vuotta sitten kultaisen sormuksen. Ensimmäiset kuukaudet mietin vain, miten sillä rahalla olisi voinut ostaa jotain tärkeää – siis ruokaa, joko meille tai muille – ja miten turhia korut ylipäätään ovat. Opettelinkin nauttimaan kauniista turhuudesta itselleni sopivalla tavalla: ihailin koruja liikkeiden ikkunoissa, ihmisten yllä, tai annoin lahjaksi kummitytölle. Ei minun tarvinnut niitä itselleni hankkia.

”…taipumusta asettaa laajempi kokonaisuus ja yhteisö oman itsensä ja omien toiveiden edelle.” ”Sinun kannattaa olla tietoinen tuollaisista "minä viimeisenä" -taipumuksista ja tosissasi… …pohtia, että mitä itse haluat…”

Ymmärrän, mitä tarkoitat, mutta tämä tuo mieleeni muutakin. Olen hylännyt liikeideoita, joilla varmaankin olisi ollut elinmahdollisuuksia, koska ne eivät tuntuneet eettisesti oikeilta. Minusta todellinen yrittäjä on eräänlainen luova yhteisön palvelija – ne, jotka yrittävät setelin kuvat silmissä, ovat mammonantavoittelijoita, eivät yrittäjiä, ja heillä on ihan omanlaisensa etiikka.

Toivoakseni sheriffille sopii vielä pieni kommentointi oheisista:

"Ylellisyyksistä tunnen häpeää. Ostin itselleni noin 15 vuotta sitten kultaisen sormuksen. Ensimmäiset kuukaudet mietin vain, miten sillä rahalla olisi voinut ostaa jotain tärkeää "

Venus härässä -ihmiset usein ovat todella persoja ylellisyyksille. Saturnus puolestaan hallitsee syyllisyyden tunteita. Tästä näemme hyvin perusdynamiikan aspektistasi Venus härässä trinissä Saturnukseen kauriissa:

Ylellisyyksien hankinta -tyypillinen Venus härässä toiminta- aiheuttaa syyllisyyden tunteita -S.

"Ymmärsin pelastaja-ymmärtäjäroolini suuruudenhulluuden ja aloin etsiä terveempää tapaa kohdata kanssaihmiset."

Voimakas Neptunus -sinulla tuo Kuu kaloissa- usein tuo esiin "pelastajaroolin" ihmisen elämässä. Neptunus kysyy aina uhrauksia, joten tuollaisen roolin vetäminen "Mitä siitä on minulle?" -periaatteella -kuten monet sitä vetävät- on raakaa egopeliä eikä Neptunuksen ideaalia. Neptunus usein noissa tapauksissa hivuttautuu ihmisen elämään muilla, vähemmän miellyttävillä tavoilla. Neptunus on hienovaraisempi kuin esim Pluto, mutta sen vaikutukset voivat olla melko salakavalia:

Esimerkkinä voisi mainita esimerkiksi poikkeuksellisen lahjakkaan poliitikon, joka puhuu aivan avoimesti kaikille jotka jaksavat kuunnella, että on hyvin lahjakas. Eräänä päivänä hänen lähimmät apulaisensa punovat salajuonen, jonka seurauksena poliitikko -joka hieman ennen lukuisista varoituksista huolimatta kieltäytyy edes pitämästä henkivartiostoa- päätyy hautaan. Gaius Julius Caesarilla oli Mars oppositiossa Neptunukseen kartallaan.

Ihmistoiminta on yleensä jossain määrin aina omaa hyötyä tavoittelevaa, mutta ollakseen ideaalisesti neptuniaanista sen on pääosin lähdettävä altruismista.

• Tulkittu
        Adi kirjoitti:

"Ylellisyyksistä tunnen häpeää. Ostin itselleni noin 15 vuotta sitten kultaisen sormuksen. Ensimmäiset kuukaudet mietin vain, miten sillä rahalla olisi voinut ostaa jotain tärkeää "

Venus härässä -ihmiset usein ovat todella persoja ylellisyyksille. Saturnus puolestaan hallitsee syyllisyyden tunteita. Tästä näemme hyvin perusdynamiikan aspektistasi Venus härässä trinissä Saturnukseen kauriissa:

Ylellisyyksien hankinta -tyypillinen Venus härässä toiminta- aiheuttaa syyllisyyden tunteita -S.

"Ymmärsin pelastaja-ymmärtäjäroolini suuruudenhulluuden ja aloin etsiä terveempää tapaa kohdata kanssaihmiset."

Voimakas Neptunus -sinulla tuo Kuu kaloissa- usein tuo esiin "pelastajaroolin" ihmisen elämässä. Neptunus kysyy aina uhrauksia, joten tuollaisen roolin vetäminen "Mitä siitä on minulle?" -periaatteella -kuten monet sitä vetävät- on raakaa egopeliä eikä Neptunuksen ideaalia. Neptunus usein noissa tapauksissa hivuttautuu ihmisen elämään muilla, vähemmän miellyttävillä tavoilla. Neptunus on hienovaraisempi kuin esim Pluto, mutta sen vaikutukset voivat olla melko salakavalia:

Esimerkkinä voisi mainita esimerkiksi poikkeuksellisen lahjakkaan poliitikon, joka puhuu aivan avoimesti kaikille jotka jaksavat kuunnella, että on hyvin lahjakas. Eräänä päivänä hänen lähimmät apulaisensa punovat salajuonen, jonka seurauksena poliitikko -joka hieman ennen lukuisista varoituksista huolimatta kieltäytyy edes pitämästä henkivartiostoa- päätyy hautaan. Gaius Julius Caesarilla oli Mars oppositiossa Neptunukseen kartallaan.

Ihmistoiminta on yleensä jossain määrin aina omaa hyötyä tavoittelevaa, mutta ollakseen ideaalisesti neptuniaanista sen on pääosin lähdettävä altruismista.

Kiitos kommenteista:) Vielä vähän tarkennuksia.

"Venus härässä -ihmiset usein ovat todella persoja ylellisyyksille."
        Yhden sormuksen perusteella ei kai voine ketään ylellisyyksille persoksi sanoa, etenkään, kun muukaan elämäni ei ole koskaan sisältänyt edes tavanomaisempia "ylellisyyksiä", kuten astianpesukonetta, mikroa, digisovitinta yms. Edes vaatteeni eivät puhu tällaisesta piirteestä. Naisellisiin "turhuuksiin", kuten kampaajaan sorrun noin kahdesti vuodessa. Vähääkään ei harmita tämä tapani elää. En koe jääväni mistään paitsi. En siis ilokseni kuulu noiden useiden joukkoon.

Tuosta terveemmästä tavasta kohdata kanssaihmiset: Uskoakseni juuri se, että päätin olevani toisten kanssa samanarvoinen ihminen minäkin ja oikeutettu molemminpuoliseen ystävyyteen, oli se terveyden tielle johtava huomio. Pidän moniakin motiivejani altruistisina, mutten en kuvittele, että laskeutumalla kynnysmatoksi ja hyväksymällä KAIKEN tekisin ihmisille hyvää. Sitä tarkoitin puhuessani "pelastaja-ymmärtäjäroolini suuruudenhulluudesta". En ehkä kuitenkaan ymmärtänyt oikein kommenttiasi aiheesta?

• Tulkittupa hyvinkin
        Adi kirjoitti:

Ehkä tuo Venus Härässä näkyy siinä, että nautin kauneudesta, kauniiden esineiden katselusta, työkalujenkin tunnusta käsissäni. Taidesepän paja tuotteineen ja työvälineineen on yksi niitä paikkoja, joissa viihtyisin vaikka kuinka pitkään. Siellä yhdistyvät kauneus, kädentaidot ja kestävän kehityksen teemat.

Silloin, kun talouteni oli vielä kohtuullisessa kuosissa, tapasin ostaa ex-anopilleni kauniita kristalliesineitä joululahjaksi. Hänen (aurinko-härkä) kotonaan on paljon kaunista esillä, hän kun todella saa niistä jotain isompaa irti. Minullehan tuo esineiden omistaminen oli se vaikea asia, ei niiden ihailu.
        Oma kotini on aina ollut hyvin askeettinen, jopa siinä mittakaavssa, että minulle hyväntahtoisesti (?)naureskellaan. Vain kirjoja olen hankkinut liian kanssa. Olen joskus miettinyt, että jos osaisin niistä luopua, olisin varmasti oppinut jotain, mitä niitä lukemalla en ole oppinut.

Kävelyretkenikin suuntautuvat metsään tai järvenrantaan, eivät ikkunaostoksille :)

• Tästä otsikosta:

"Adi, vieläkö jaksat tulkita?"

Muistutan tässä vaiheessa, että tämä on avoin keskustelupalsta astrologiasta. Sen takia hyviin keskustelutapoihin ei mielestäni kuulu palstan kautta vartavasten viestittäminen yhdelle, tietylle nimimerkille. Tuon kaltainen otsikko viestittää palstalla vierailijoiden valtaosalle "Tämä ei ole sinun luettavaksesi".

Olen huomannut, että yleensä tuollaiset viestit, jossa nimetään tietty haluttu lukija, jäävät suht. vähän luetuiksi ja yleensä menevät vuoropuheluksi vain kirjoittajan ja nimetyn vastaajan kesken.

Annan vielä tämän viestisi jäädä palstalle, mutta vast'edes poistan suoraan vastaavalla periaatteella muotoillut viestit.

• Kulkija*

Ymmärrän hyvin tämän näkökulman, mutta näin lukijan näkökulmasta toivon myös, että nämä tulkinnat eivät kokonaan häviäisi palstalta. Näitä nimittäin on ainakin minusta hyvin mielenkiintoista lukea, etenkin kysyjän palautteita tulkitsijalle.

Ei tietystikään ole kiva, jos palsta täyttyy tulkintapyynnöistä - varsinkaan jos kukaan ei niihin ehdi vastata. Mutta jos ehtii - ja vielä hyvin, kuten Adi - niin minusta nämäkin puolustavat paikkaansa. Ehkä otsikointiin ja viesteihin voisi kuitenkin itse kukin kiinnittää sillä tavalla huomiota, että ne houkuttelisivat lukemaan ja kommentoimaan myös muita kävijöitä.

• Pyydän anteeksi

Megastron, eksyin vasta pari viikkoa sitten suomi24-palveluun ja astrologiakeskusteluun. En tiennyt toimintakulttuurista; tein kysymykseni, kun havaitsin muidenkin kysyneen ja koska palstalla liikkuu niin asiantuntevaa väkeä vastaamaan.
        Otsikolla ei ollut tarkoitus karkoittaa ketään, vaan herättää Adin huomio.

Pyydän, että palstan emäntänä poistaisit tämän aloittamani keskustelunpätkän.
        Kiitos

• ...

Ehkä oletkin isäntä. Anyway, edellinen viestini pätee pääpiirteissään: poista vain keskustelu.

• Kommentointi on sallittua ...
        Kulkija* kirjoitti:

Ymmärrän hyvin tämän näkökulman, mutta näin lukijan näkökulmasta toivon myös, että nämä tulkinnat eivät kokonaan häviäisi palstalta. Näitä nimittäin on ainakin minusta hyvin mielenkiintoista lukea, etenkin kysyjän palautteita tulkitsijalle.

Ei tietystikään ole kiva, jos palsta täyttyy tulkintapyynnöistä - varsinkaan jos kukaan ei niihin ehdi vastata. Mutta jos ehtii - ja vielä hyvin, kuten Adi - niin minusta nämäkin puolustavat paikkaansa. Ehkä otsikointiin ja viesteihin voisi kuitenkin itse kukin kiinnittää sillä tavalla huomiota, että ne houkuttelisivat lukemaan ja kommentoimaan myös muita kävijöitä.

... ja suotavaa.

Minäkin luen mielelläni asiallisia ja paneutuneita tulkintoja - sekä kommentteja niihin.

Täällä usein neuvotaan ihmisiä hakemaan omat aspektinsa jostain nettiohjelmasta, josta sitten saa myös pikatulkinnan, mutta pitäisikö ainakin joillekin heistä muistaa painottaa, että näin saatu tulkinta on "automaattivastaus", että karttaa ei ole katsottu kokonaisuutena? Kun joukossa tummassa on luemma paljon astrologiasta aivan täysin tietämättömiä.
        Tottahan tällainen pikakatsauskin on mukavaa viihdettä, mutta ehkä vähän huonoa mainetta astrologialle. Yksi kappale sanoo yhtä ja toinen sitten heti kumoaa sen.

Jos ehtisin lukemaan näitä keskusteluketjuja enemmän, etenkin Adin ja muutaman muun tulkintoja, oivaltaisin varmaan astrologiasta hujauksessa enemmän kuin mitä vuosien saatossa olen kirjoja lukemalla oppinut.

• Kulkija* kirjoitti:

"lukijan näkökulmasta toivon myös, että nämä tulkinnat eivät kokonaan häviäisi palstalta."

Tarkoituksenani siis ei ole hävittää tätä kyseistä keskustelua eikä tällaisia tulkintoja yleensä. Ei myöskään tulkintapyyntöjä. Tulkintapyynnöt sinänsä eivät ole ongelma. Pidän kuitenkin suotavana, että pyyntöjä ei osoiteta tietylle nimimerkille tai parille. Siis jos joku haluaa pyytää tulkintaa, niin esittää pyynnön yleisenä tyyliin "Pyydän tulkintaa".

"otsikointiin ja viesteihin voisi kuitenkin itse kukin kiinnittää sillä tavalla huomiota, että ne houkuttelisivat lukemaan ja kommentoimaan myös muita kävijöitä."

Aivan! Otsikoinnin tärkeyttä ei kannata aliarvioida. Kiireessä laadittu "Apua pliis!" tyyppinen otsikko ei välttämättä houkuta monia lukijoita.

• Pyydän anteeksi kirjoitti:

Megastron, eksyin vasta pari viikkoa sitten suomi24-palveluun ja astrologiakeskusteluun. En tiennyt toimintakulttuurista; tein kysymykseni, kun havaitsin muidenkin kysyneen ja koska palstalla liikkuu niin asiantuntevaa väkeä vastaamaan.
        Otsikolla ei ollut tarkoitus karkoittaa ketään, vaan herättää Adin huomio.

Pyydän, että palstan emäntänä poistaisit tämän aloittamani keskustelunpätkän.
        Kiitos

Et ole tuossa ainoa, mutta kyseessä ei ole aivan hirmuvakava juttu. Tätä palstaa on kuluneen vuoden aikana toimiessani sheriffinä häiriköity oikein urakallakin mm nimittelemällä muita keskustelijoita. Tämä otsikkosi on aika vähäinen juttu siihen verrattuna.

Kuten sanoin, niin vastaisuudessa toivon sinulta ja muilta, että pidätte otsikot sellaisina, että kuka tahansa kehtaa lukea. Ei tule ajatuksia: "Voinko ollenkaan lukea/osallistua tuohon, kun se on osoitettu Adille...". Toivottavasti pysyt mukana keskusteluissa.

• Kulkija*
        Megastron kirjoitti:

"lukijan näkökulmasta toivon myös, että nämä tulkinnat eivät kokonaan häviäisi palstalta."

Tarkoituksenani siis ei ole hävittää tätä kyseistä keskustelua eikä tällaisia tulkintoja yleensä. Ei myöskään tulkintapyyntöjä. Tulkintapyynnöt sinänsä eivät ole ongelma. Pidän kuitenkin suotavana, että pyyntöjä ei osoiteta tietylle nimimerkille tai parille. Siis jos joku haluaa pyytää tulkintaa, niin esittää pyynnön yleisenä tyyliin "Pyydän tulkintaa".

"otsikointiin ja viesteihin voisi kuitenkin itse kukin kiinnittää sillä tavalla huomiota, että ne houkuttelisivat lukemaan ja kommentoimaan myös muita kävijöitä."

Aivan! Otsikoinnin tärkeyttä ei kannata aliarvioida. Kiireessä laadittu "Apua pliis!" tyyppinen otsikko ei välttämättä houkuta monia lukijoita.

Kiva, jos linja on kuitenkin salliva noita yleisiä pyyntöjä kohtaan. Tietysti se tulkinnan pyytäjä mielellään haluaisi osoittaa pyynnön jollekin tietylle, hyväksi havaitulle tulkitsijalle, niin että varmistaisi paremmin vastauksen saannin. Joskus kuitenkin näitä yhdelle osoitettuja pyyntöjä saattaa alkaa kumuloitua niin että se tulkitsijakin on lopulta helisemässä niiden kanssa (nimim. kokemusta on). ;-) Siksi on hyvä tuo yleisempi linja.

Onpas hiano sheriffin merkki muuten ilmestynyt tuohon Megastronin nimimerkin viereen. :-D

• Kulkija*
        Kommentointi on sallittua ... kirjoitti:

... ja suotavaa.

Minäkin luen mielelläni asiallisia ja paneutuneita tulkintoja - sekä kommentteja niihin.

Täällä usein neuvotaan ihmisiä hakemaan omat aspektinsa jostain nettiohjelmasta, josta sitten saa myös pikatulkinnan, mutta pitäisikö ainakin joillekin heistä muistaa painottaa, että näin saatu tulkinta on "automaattivastaus", että karttaa ei ole katsottu kokonaisuutena? Kun joukossa tummassa on luemma paljon astrologiasta aivan täysin tietämättömiä.
        Tottahan tällainen pikakatsauskin on mukavaa viihdettä, mutta ehkä vähän huonoa mainetta astrologialle. Yksi kappale sanoo yhtä ja toinen sitten heti kumoaa sen.

Jos ehtisin lukemaan näitä keskusteluketjuja enemmän, etenkin Adin ja muutaman muun tulkintoja, oivaltaisin varmaan astrologiasta hujauksessa enemmän kuin mitä vuosien saatossa olen kirjoja lukemalla oppinut.

"Täällä usein neuvotaan ihmisiä hakemaan omat aspektinsa jostain nettiohjelmasta, josta sitten saa myös pikatulkinnan, mutta pitäisikö ainakin joillekin heistä muistaa painottaa, että näin saatu tulkinta on "automaattivastaus", että karttaa ei ole katsottu kokonaisuutena?"

Tämä on minusta ihan hyvä huomio, koska useinhan juuri sitä asiaa ihmetellään, että miksi automaattitulkinnoissa joku toinen osa on ristiriidassa toisen kanssa. (Toisaalta, ovathan ihmisluonteessakin eri osat monesti ristiriidassa keskenään, harvapa sitä niin harmoninen kokonaisuus on...) Tietokone ei kuitenkaan koskaan kykene sellaista synteesiä tekemään kuin ihminen kykenee, joten ehkä olisi hyvä aina välillä tästäkin muistutella. Asiaa voisi ehkä verrata näihin hirveästi yleistyneisiin netin kielenkäännöskoneisiin - kyllähän ne toimivia ovat sanakirjoina, mutta ei niillä mitään asiatekstiä ymmärrettäväksi käännetä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16563
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      38
      4457
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2587
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      135
      1898
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1533
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      392
      1492
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      14
      1319
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1273
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      982
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      955
    Aihe