Kuulin villiä huhua, mutta pitääkö paikkansa, eli olin viime vuoden sopimussotilaana (12kk) kersanttina ja kuulemma nuo päivät vaikuttavat jotenkin kertausharjoituksiin tai ylennyksiin reservissä? Pitääkö paikkansa? Alikessusta kersantiksi ylentyminen tapahtui jo varusmiesaikana.
Kertaamaan vai ylennys pokkaamaan?
4
1478
Vastaukset
- Sotilas 1
"Kertausharjoitukseen rinnastettavaa koulutusta ovat puolustusvoimien vapaaehtoiset harjoitukset ja osittain rinnastettavaa koulutusta muu vapaaehtoinen maanpuolustuskoulutus. Palvelus palkattuna puolustusvoimissa, rauhanturvatehtävissä (vast) jne otetaan ylennyksissä huomioon tietyssä määrin."
Lähde: http://www.mil.fi/reservilainen/asevelvollisuus/reservin_ylennykset.dsp
Ylennyksiin vaikuttaa kertausharjoituspäiviä enemmän sodan ajan sijoitus. Eli jos olet ryhmänjohtajan tehtävässä, ei ylennystä ylikersantiksi varmastikaan ole tulossa. Joukkueen johtajan / varajohtajan tehtävä on taas eri asia.- Marxo
Mistäs ton sodanajan sijoituksen saa tietää? Itselläni ei ollut ainakaan mainintaa siitä noissa palvelustodistuksissa ...vai tuleeko se kotiutumisesta jonkin ajan (vuosien) päästä?
- sotkuraketti
Marxo kirjoitti:
Mistäs ton sodanajan sijoituksen saa tietää? Itselläni ei ollut ainakaan mainintaa siitä noissa palvelustodistuksissa ...vai tuleeko se kotiutumisesta jonkin ajan (vuosien) päästä?
esikunnasta tai piiritoimistosta,
- saa tiedot
Marxo kirjoitti:
Sijoituksen saa tietää käymällä henkilökohtaisesti sotilaspiirin esikunnassa.
Puhelimessa eivät anna henkilökohtaisia tietoja.
Kipin kapin esikuntaan sotilaspassin kanssa!.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893328
- 623087
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332560- 802363
- 802323
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402016- 121666
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201663Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil351563